nokat rs2000:seen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
nokat rs2000:seen
mistä kannattais kysellä nokka-akselisarjoja jousineen ym. helkkeitä.menee herne nenään kohta ja pitäis saada pelut kiinni ennen kesää.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Mulla odottaa tuossa yhdet nokat hiomista ja itä-suomen nokantekijä "guru" yrittää ainakin tehdä ne vakionostajille jossain vaiheessa. Eihän niistä hirveen rajut voi tulla mutta jos vielä pysyis päästöissään niin se o tavote.
Mutta jos ei ole kukkarosta kiinni niin kaikki täältä http://www.catcams.be/index.htm löytyy kovat nostajat ja järeet nokat.
Mutta jos ei ole kukkarosta kiinni niin kaikki täältä http://www.catcams.be/index.htm löytyy kovat nostajat ja järeet nokat.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Mihin hintaluokkaan menee? Samiharju ja muut, kuinkahan Lapualla onnistuu? Joskus täytyy sinne soitella jos on ylimääräistäSamiH kirjoitti:Mulla odottaa tuossa yhdet nokat hiomista ja itä-suomen nokantekijä "guru" yrittää ainakin tehdä ne vakionostajille jossain vaiheessa. Eihän niistä hirveen rajut voi tulla mutta jos vielä pysyis päästöissään niin se o tavote.

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Nokat
Mulla myynnissä haluttaessa nokat RS:ään
Täysin uuden veroiset nokat, Kent Cams Sport
260/260 ast. Noin 10,5mm nostolla.
menee kadulle ihan helposti, 200Nm/2300RPM
Yli 200nm 2300-5500.
Muutoksista riippuen huippu teho noilla 170-180 hv.
Veikkaan että voisi toimia jopa vakio ekulla jotenkin, lastulla varmasti.
0414394740
Pienellä varoitus ajalla irroitan. Syy myyntiin: Tilasin 300 asteiset...
Täysin uuden veroiset nokat, Kent Cams Sport
260/260 ast. Noin 10,5mm nostolla.
menee kadulle ihan helposti, 200Nm/2300RPM
Yli 200nm 2300-5500.
Muutoksista riippuen huippu teho noilla 170-180 hv.
Veikkaan että voisi toimia jopa vakio ekulla jotenkin, lastulla varmasti.
0414394740
Pienellä varoitus ajalla irroitan. Syy myyntiin: Tilasin 300 asteiset...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Re: Nokat
Paljonko hintaa nokilla?ParDe kirjoitti:Mulla myynnissä haluttaessa nokat RS:ään
Täysin uuden veroiset nokat, Kent Cams Sport
260/260 ast. Noin 10,5mm nostolla.
menee kadulle ihan helposti, 200Nm/2300RPM
Yli 200nm 2300-5500.
Muutoksista riippuen huippu teho noilla 170-180 hv.
Veikkaan että voisi toimia jopa vakio ekulla jotenkin, lastulla varmasti.
0414394740
Pienellä varoitus ajalla irroitan. Syy myyntiin: Tilasin 300 asteiset...
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
- Paikkakunta: Lpr
www.dbilas.de siellä on 276 ast 10,5/10 ja sitten hieman miedoommat nokat 320,27€/pr
kannattaa käyd kattoo
kannattaa käyd kattoo

-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
juu
Varmasti ihan pätevät.
Tehollisesti toi 10-10.5mm on turhan vähän 2,0 koneeseen. Mittasin omien nokkieni aukiolot aikoinaan ja ilmoitan nyt tulokset 0,1-0,1mm asteina.
273 ja 275 ast.
Eli kent cams on ilmoittanut nuo nokat millistä milliin joka taas vähentää asteita.
Tehollisesti toi 10-10.5mm on turhan vähän 2,0 koneeseen. Mittasin omien nokkieni aukiolot aikoinaan ja ilmoitan nyt tulokset 0,1-0,1mm asteina.
273 ja 275 ast.
Eli kent cams on ilmoittanut nuo nokat millistä milliin joka taas vähentää asteita.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: juu
Riippuu tietysti siitä että virtaako se kansi yhtään enempää vaikka sitä venttiiliä avais sen 11-12mm. En o RS:n kantta mittauttanu vaikka semmonen nurkissa onkin, mutta tuskin enää mitään kovin radikaalia muutosta tapahtuu vaikka nostoa lisättäs ton verran, jos kannelle ei muutoin ole tehty mitään. 16V koneessa on myös melko pienet venttiilit jolloin rajat nostoissa tulee vähän aiemmin vastaan.ParDe kirjoitti:Varmasti ihan pätevät.
Tehollisesti toi 10-10.5mm on turhan vähän 2,0 koneeseen.
Jäsen #606
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
En kyllä ihan tuotakaan allekirjoita.
Eräistä F cupin RS2k koneista on läppärungoilla ja kunnon, 290+ asteisilla reilun 12mm nostolla olevilla nokilla mitattu noin 220hv ja 245nm.
Kannet ovat virranneet heillä luokkaa 240/10mm ja venat vakiot.
Kuitenkin huomioitava että RS imu luokkaa 34,5mm ja pako 33mm. Tämä on toki melko pienivemttiilinen, mutta täysin riittävä. Vastaavasti kun vertaa venan poikkipinta-alaa*2 OHC moottorien 46mm imuvenan poikkipinta-alaan niin RS:n kannella pitäisikin päästä luokkaan 240hv/10mm. Ja nostolla ehkä siihen 250hv.
Heikoin lenkki ko kikottimessa on ehd. vakio imusarja jonka ansiosta oma, 236hv/10mm kansi virtaa imusarjan kanssa sen saakelin 180hv. Läppä rungoilla virtaus vastus voi teoriassa olla jopa käänteinen.
Eräistä F cupin RS2k koneista on läppärungoilla ja kunnon, 290+ asteisilla reilun 12mm nostolla olevilla nokilla mitattu noin 220hv ja 245nm.
Kannet ovat virranneet heillä luokkaa 240/10mm ja venat vakiot.
Kuitenkin huomioitava että RS imu luokkaa 34,5mm ja pako 33mm. Tämä on toki melko pienivemttiilinen, mutta täysin riittävä. Vastaavasti kun vertaa venan poikkipinta-alaa*2 OHC moottorien 46mm imuvenan poikkipinta-alaan niin RS:n kannella pitäisikin päästä luokkaan 240hv/10mm. Ja nostolla ehkä siihen 250hv.
Heikoin lenkki ko kikottimessa on ehd. vakio imusarja jonka ansiosta oma, 236hv/10mm kansi virtaa imusarjan kanssa sen saakelin 180hv. Läppä rungoilla virtaus vastus voi teoriassa olla jopa käänteinen.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: hmm
Niin no, puhuttiin vähän eri asioista kai.. Missään nimessä RS2000 kansi ei ole mikään huono, mutta meinasin, että jos kansi virtaa vaikka 10mm nostolla sen 240hp ja 12mm nostolla sen 250hp, niin äkkiä tulee mieleen että sitä voi koittaa sillä 10.5mm nostolla olevalla nokallakin. Saattaa saada silläkin ihan hyviä tuloksia. Pääsitkö mittaamaan tehoja koskaan noilla nokilla?ParDe kirjoitti:En kyllä ihan tuotakaan allekirjoita.
Eräistä F cupin RS2k koneista on läppärungoilla ja kunnon, 290+ asteisilla reilun 12mm nostolla olevilla nokilla mitattu noin 220hv ja 245nm.
Kannet ovat virranneet heillä luokkaa 240/10mm ja venat vakiot.
Kuitenkin huomioitava että RS imu luokkaa 34,5mm ja pako 33mm. Tämä on toki melko pienivemttiilinen, mutta täysin riittävä. Vastaavasti kun vertaa venan poikkipinta-alaa*2 OHC moottorien 46mm imuvenan poikkipinta-alaan niin RS:n kannella pitäisikin päästä luokkaan 240hv/10mm. Ja nostolla ehkä siihen 250hv.
Heikoin lenkki ko kikottimessa on ehd. vakio imusarja jonka ansiosta oma, 236hv/10mm kansi virtaa imusarjan kanssa sen saakelin 180hv. Läppä rungoilla virtaus vastus voi teoriassa olla jopa käänteinen.
Jäsen #606
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
- Paikkakunta: Lpr
itellä on "muutama" RS:n kansi...
yks oli tuossa kairattavana virtasi 10mm nostolla 244hp 11mm251 12mm 255 eli alkoi kuolemaan siin 10,5mm jälkeen, kanavaa voi toki vielä kasvattaa jolloin saa hieman rutistettua lisää... mutta aika marginaalinen hyöty on.
11mm on varmasti riittävä nosto nokalla tuolle kannelle, enemmin on merkitystä nokan profiililla vaikka olisi kaksi 280ast nokkaa niin tehot saattaa olla ihan eri jos toisessa on "pulleampi" profiili niin totta kai sinne menee enemmin kamaa, kun ventiili on paljon enemmin auki jo aikasemmilla asteilla.
nokka kulma on aika tärkee myös, jos on läppikset niin ei kuin 105ast nokkakulmalla vaan niin kyllä huuhtelee
tulee voimaakin, ja ne talousajo kilpailut voikin sitten jo unohtaa:)
tiedän yhden kilpurin koneen josta jarrutettu pyöriltä 210hp, ja oli "vaan" 39mm läppärungot ja oli 2000rs, kyllä tuosta vaparina mahdollista saada 260-270, mutta ei sillä aja sitten kyllä sikakaan kiljumatta kaupungilla. ja maksaa...

11mm on varmasti riittävä nosto nokalla tuolle kannelle, enemmin on merkitystä nokan profiililla vaikka olisi kaksi 280ast nokkaa niin tehot saattaa olla ihan eri jos toisessa on "pulleampi" profiili niin totta kai sinne menee enemmin kamaa, kun ventiili on paljon enemmin auki jo aikasemmilla asteilla.
nokka kulma on aika tärkee myös, jos on läppikset niin ei kuin 105ast nokkakulmalla vaan niin kyllä huuhtelee

tiedän yhden kilpurin koneen josta jarrutettu pyöriltä 210hp, ja oli "vaan" 39mm läppärungot ja oli 2000rs, kyllä tuosta vaparina mahdollista saada 260-270, mutta ei sillä aja sitten kyllä sikakaan kiljumatta kaupungilla. ja maksaa...
