Mistä löytyisi laadukkaat MK2 BDA:n levikkeet peltisinä ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Mistä löytyisi laadukkaat MK2 BDA:n levikkeet peltisinä ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Pe Toukokuu 23. 0:25:32 2008

Olisi kiinnostusta tuollaisesta sarjasta laadukkaita (Forest) tyypin MK2 BDA:n levikkeitä. Löytyykö niitä peltisinä ja jos niin mistähän sellaiset löytyisi. Mitenhän lie aikanaan ollut noissa tehtaan rakentamissa ralli BDA Escorteissa levikkeet, peltiset vai alumiiniset ? Jollakulla harrastajalla varmasti tietoa löytyy näihinkin.

terveisin
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 23. 9:03:48 2008

Tehdaspeleissä on alumiiniset joissa korinsauma on kitattu umpeen.
Alulevikkeet (Gatrac; Maurice Gomm), ns. BDA, olivat tehdasautoissa käytössä n. -78 alkaen; ovat itseasiassa Escort RS:n (ryhmä 4) levikkeet, ei RS1800 (ryhmä 2). Niitä valmistaa moni jälkituotantopaja englannissa. Ja muotoja ja laatuja yhtä monia. Suosittelen Gartracia.
-75-76 RS1800 oli muovi- tai kumilevikkeillä (sisäpuolinen kiinnitys), -76-77-78 oli käytössä matalat alulevikkeet, -78-79 korkeat (ns. BDA). Vasta "BDA"-tyyppisten kanssa käytettiin etualuspoikkaa "säännöllisesti"; aiemmin kumista RS-mallia.
Yleinen virhe on laittaa etulevike liian alas, kuten mk1 myös.
Hyviä kuvia -aidoista aikakauden autoista- löytyy mm. Works escort, Robson, Escort mk1,2&3, Walton jne. Niin ei toista turhaan mahdollisia virheitä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Pe Toukokuu 23. 16:23:57 2008

Tervehdys

Kumpikohan noista sarjoista on niin sanotusti se oikea tahdasautoissa käytetty versio ja sopisi parhaiten 13" tuuman vanteen kanssa ?, eli tuo Forest versio vai tuo Boreham versio ? Näyttävät laadukkailta tuotteilta kyllä.
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 23. 19:23:03 2008

Riippuu mitä haluat tai mitä aikakautta haluat auton edustavan.... Forestia että Borehamia käytettiin sekä 13" että 15" vanteilla.
Forest jää takana kylkilinjan alle (eli tuo tehdaslevike -76-77-78 ). Boreham on täällä tunnettu tuona "BDA:na". Olen niihin kyllästynyt; jokaiseen kaarikurasta kärsineeseen mk2:een on ne asennettu ja niitti- tai ruuvirivi törröttää.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 23. 20:26:49 2008

Vähän sama vika kuin Jyrkillä, perskule kun joka ikisessä välikopassa on BDA-levikkeet. Harvassa on ne siistit yksilöt, mitkä on alkuperäisillä kaarilla. Ootko harkinnut siviili-mallia...?
Pedal tu tö metal!

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » La Toukokuu 24. 17:18:50 2008

No on sekin siviiliversio käynyt mielessä kyllä, mutta pitää vielä miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Ainakin noista levikkeistä nyt sai sen kuvan, että tuo Forest vaihtoehto olisi niistä se parempi. Miksipä ei tietysti siviili RS1800 omilla teippauksillaan näyttävän näköinen auto, täytyy mietiskellä tuota vielä. Kiitoksia taas jäsenille ...
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 25. 2:59:23 2008

Twin Cam kirjoitti:No on sekin siviiliversio käynyt mielessä kyllä, mutta pitää vielä miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Ainakin noista levikkeistä nyt sai sen kuvan, että tuo Forest vaihtoehto olisi niistä se parempi. Miksipä ei tietysti siviili RS1800 omilla teippauksillaan näyttävän näköinen auto, täytyy mietiskellä tuota vielä. Kiitoksia taas jäsenille ...
Niin, olethan Jari huomannut että kyllä me jäsenet tiedetään paremmin mitä haluat :wink:
Ei vaan, kyllä näissä on tietyt trendit jotka ohjaa toimintaa joskus liiankin tehokkaasti. Mutta hauskaa että haluat kysellä kommentteja; siinähän nämä nettikerhohommat on joskus parhaimmillaan :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin