Mistä löytyisi laadukkaat MK2 BDA:n levikkeet peltisinä ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Mistä löytyisi laadukkaat MK2 BDA:n levikkeet peltisinä ?
Olisi kiinnostusta tuollaisesta sarjasta laadukkaita (Forest) tyypin MK2 BDA:n levikkeitä. Löytyykö niitä peltisinä ja jos niin mistähän sellaiset löytyisi. Mitenhän lie aikanaan ollut noissa tehtaan rakentamissa ralli BDA Escorteissa levikkeet, peltiset vai alumiiniset ? Jollakulla harrastajalla varmasti tietoa löytyy näihinkin.
terveisin
terveisin
Jari Kaukonen
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tehdaspeleissä on alumiiniset joissa korinsauma on kitattu umpeen.
Alulevikkeet (Gatrac; Maurice Gomm), ns. BDA, olivat tehdasautoissa käytössä n. -78 alkaen; ovat itseasiassa Escort RS:n (ryhmä 4) levikkeet, ei RS1800 (ryhmä 2). Niitä valmistaa moni jälkituotantopaja englannissa. Ja muotoja ja laatuja yhtä monia. Suosittelen Gartracia.
-75-76 RS1800 oli muovi- tai kumilevikkeillä (sisäpuolinen kiinnitys), -76-77-78 oli käytössä matalat alulevikkeet, -78-79 korkeat (ns. BDA). Vasta "BDA"-tyyppisten kanssa käytettiin etualuspoikkaa "säännöllisesti"; aiemmin kumista RS-mallia.
Yleinen virhe on laittaa etulevike liian alas, kuten mk1 myös.
Hyviä kuvia -aidoista aikakauden autoista- löytyy mm. Works escort, Robson, Escort mk1,2&3, Walton jne. Niin ei toista turhaan mahdollisia virheitä
Alulevikkeet (Gatrac; Maurice Gomm), ns. BDA, olivat tehdasautoissa käytössä n. -78 alkaen; ovat itseasiassa Escort RS:n (ryhmä 4) levikkeet, ei RS1800 (ryhmä 2). Niitä valmistaa moni jälkituotantopaja englannissa. Ja muotoja ja laatuja yhtä monia. Suosittelen Gartracia.
-75-76 RS1800 oli muovi- tai kumilevikkeillä (sisäpuolinen kiinnitys), -76-77-78 oli käytössä matalat alulevikkeet, -78-79 korkeat (ns. BDA). Vasta "BDA"-tyyppisten kanssa käytettiin etualuspoikkaa "säännöllisesti"; aiemmin kumista RS-mallia.
Yleinen virhe on laittaa etulevike liian alas, kuten mk1 myös.
Hyviä kuvia -aidoista aikakauden autoista- löytyy mm. Works escort, Robson, Escort mk1,2&3, Walton jne. Niin ei toista turhaan mahdollisia virheitä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Riippuu mitä haluat tai mitä aikakautta haluat auton edustavan.... Forestia että Borehamia käytettiin sekä 13" että 15" vanteilla.
Forest jää takana kylkilinjan alle (eli tuo tehdaslevike -76-77-78 ). Boreham on täällä tunnettu tuona "BDA:na". Olen niihin kyllästynyt; jokaiseen kaarikurasta kärsineeseen mk2:een on ne asennettu ja niitti- tai ruuvirivi törröttää....
Forest jää takana kylkilinjan alle (eli tuo tehdaslevike -76-77-78 ). Boreham on täällä tunnettu tuona "BDA:na". Olen niihin kyllästynyt; jokaiseen kaarikurasta kärsineeseen mk2:een on ne asennettu ja niitti- tai ruuvirivi törröttää....

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
No on sekin siviiliversio käynyt mielessä kyllä, mutta pitää vielä miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Ainakin noista levikkeistä nyt sai sen kuvan, että tuo Forest vaihtoehto olisi niistä se parempi. Miksipä ei tietysti siviili RS1800 omilla teippauksillaan näyttävän näköinen auto, täytyy mietiskellä tuota vielä. Kiitoksia taas jäsenille ...
Jari Kaukonen
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Niin, olethan Jari huomannut että kyllä me jäsenet tiedetään paremmin mitä haluatTwin Cam kirjoitti:No on sekin siviiliversio käynyt mielessä kyllä, mutta pitää vielä miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Ainakin noista levikkeistä nyt sai sen kuvan, että tuo Forest vaihtoehto olisi niistä se parempi. Miksipä ei tietysti siviili RS1800 omilla teippauksillaan näyttävän näköinen auto, täytyy mietiskellä tuota vielä. Kiitoksia taas jäsenille ...

Ei vaan, kyllä näissä on tietyt trendit jotka ohjaa toimintaa joskus liiankin tehokkaasti. Mutta hauskaa että haluat kysellä kommentteja; siinähän nämä nettikerhohommat on joskus parhaimmillaan

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe