A4LD:stä edelleen...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Toukokuu 8. 22:42:38 2008

Kun nyt jumppailen taas kerran tuon laatikon kanssa niin miten nuo pannat säädetään oikeaoppisesti? Olivat kumpikin aivan löysällä joka vois selittää sen että nelosvaihde lakkas aikoinaan toimimasta. Itse veikkaisin että ensin LÄHES niin kireelle kun saa ja siitä vähän auki??? Vai miten???

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Toukokuu 9. 7:23:34 2008

Yleensä nuo pantojen kiristysruuvit vedetään aika löysälle, 5-20nm jonka jälkeen avataan vielä muutama kierros. Eli kannattaa tosiaan etsiä se ko. laatikon manuaali, josta selviää oikea momentti.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Toukokuu 9. 7:31:29 2008

Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Toukokuu 9. 17:38:52 2008

Ja sitten en osaa käyttää tuota hakuakaan...Yritin kyllä. Noh eikös noilla taas remppa etene. Tää on sitten tana viimonen kerta ku tuon teen!

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Toukokuu 9. 18:50:15 2008

avk:lla just myytiin alle 500e scorppari 2.9 manuaali, ja olis kuitenkin jääny viä yks autollinen osia loodan rosvoamisen jälkeen.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja jnd » Su Syyskuu 28. 13:12:04 2008

käykö tuohon boa:n perään joku kestävämpi automaattikaatikko esim aod vai onko se vaan pakko manuaaliin siirtyä?

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Syyskuu 28. 18:20:48 2008

Kaikkihan siihen käy kun sovittaa. Turbiini loodan mukaan ja välilevyllä vaan. Ainoa haittapuoli on siinä että esim. chevyn laatikko 4l60e joka olisi kestävämpi ja halpa korjata ja halvimpia vahvistaa kunnon tehoille, vaatii ecun ohjaukseen. Ei-sähköiset laatikot on taas yleensä 3v ja käytössä sivistymättömiä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja jnd » Su Syyskuu 28. 19:50:26 2008

Eli manuaaliks menee:D.. Miten heittämällä se menee muuten, ilmeisesti ruiskua pitää säätää? Entä kaikki lelut cruiserit sun muut? Kun olisi kiva että kaikki muut toimisi? Alkaa tuo vakiolaatikko oireilemaan sen verran, kovemmassa kiihdytyksessä luistaa, n.40-60 vauhdissa voi heittää yhtäkkiä ykkostä d:llä, ja ykkönen ulisee

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Lokakuu 3. 23:03:32 2008

Pappacosworth kirjoitti: Ei-sähköiset laatikot on taas yleensä 3v ja käytössä sivistymättömiä.
200R4 ja 700 pelaa vähillä sähköillä tai kokonaan ilman jos ei lukkoa tarvi ja on ylivaihteellisia.
Amerikanpepe näkyy markkinoivan valmista settiä millä saa ko. askin ankkuroitua Colognen perään. Oma vetolevy säilyy, siihen tulee TH turbiini adapterilla kiinni.
Tohon omaan viistokeulataunukseen tulee BOA:n perään tohtoroitu 200R4. Loppuu se katkoviivojen piirtely.. :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Sine » La Lokakuu 4. 21:53:21 2008

Googlella selvisi sen verran, että 200R4 on ilmeisesti Corveten laatikko?

Amerikanpepe?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Lokakuu 5. 0:04:25 2008

700R4 on vetessä. Noita 2 satasia löytyy vaikka ihan normi lankkukylki farmareista. Kiukkusimmat 200R4:set oli Buick GN Type T:ssä.

Amerikanpepe.. Vuosikymmeniä amerikanautoja harrastaneen kaverini kommentti, amerikanpepe ei osaa tehdä kuin pullasta paskaa..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja jnd » To Lokakuu 9. 22:32:18 2008

Mitä mitä tohon tulee eteen jos manuaalis aikoo vaihtaa? Ruiskun päivitys, ajotietojone, vakionopeuden säädin ym saa toimimaan..?

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Lokakuu 10. 20:03:48 2008

jnd kirjoitti:Mitä mitä tohon tulee eteen jos manuaalis aikoo vaihtaa? Ruiskun päivitys, ajotietojone, vakionopeuden säädin ym saa toimimaan..?
Koita privaa Pappacosworthille. Se on ton ainaki laittanu. Ittekki aattelin ja mun ois pitäny laittaa vaan P/N-sinkku eculle että antaa lähtee käyntiin kun joku hurri on vaihtanu ratin joten cruisee en oo ikänä nähny.Ajo"tietokoneesta" en sitten tiedä,jos sen signaalit tulee laatikon johtosarjasta vai pelkästään nopeusanturista mitä kyllä epäilen vahvasti.Tai jos näyttää ees jotain niin sekin on jo plussaa.Mulla sanoi tietokone 100km keskikulutukses 18,5L mutta kun tankkasin 100km jälkeen niin tankkiin meni vain 12,1 litraa. Ja tuon tein aika tarkasti: Tankki täyteen-ajoin 100km gps:n mukaan-tankkasin täyteen.Ja ajo oli 7km työmatka per suunta päivittäin+pari kertaa kahvilla,eli kaupunkiajoa.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Lokakuu 10. 20:06:39 2008

Colognevsa kirjoitti:
jnd kirjoitti:Mitä mitä tohon tulee eteen jos manuaalis aikoo vaihtaa? Ruiskun päivitys, ajotietojone, vakionopeuden säädin ym saa toimimaan..?
Koita privaa Pappacosworthille. Se on ton ainaki laittanu. Ittekki aattelin ja mun ois pitäny laittaa vaan P/N-sinkku eculle että antaa lähtee käyntiin kun joku hurri on vaihtanu ratin joten cruisee en oo ikänä nähny.Ajo"tietokoneesta" en sitten tiedä,jos sen signaalit tulee laatikon johtosarjasta vai pelkästään nopeusanturista mitä kyllä epäilen vahvasti.Tai jos näyttää ees jotain niin sekin on jo plussaa.Mulla sanoi tietokone 100km keskikulutukses 18,5L mutta kun tankkasin 100km jälkeen niin tankkiin meni vain 12 litraa. Ja tuon tein aika tarkasti: Tankki täyteen-ajoin 100km gps:n mukaan-tankkasin täyteen.
miellyttävää että kusettaa noin päin 8) yleensä taitaa ihan vakiona kusta just toiseen suuntaan.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Lokakuu 10. 22:46:18 2008

p/n kytkimen johdot yhteen, mt-75 laatikolla on sähköinen nopeusanturi. Peruutusvalon anturi samoin. Tein johtosarjan tomaatin johdoista muokkaamalla että sopii alkuperäiseen liittimeen. Muut johdot jää irti. Laatikko olis hyvä olla sierrasta jos scorpio on 92-94 että olis paikka nopeusmittarin vaijerille. Toki scorpparin laatikkoonkin sen saa mutta pitää ottaa tulppa pois ja hommata ratas ja stefa.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: A4LD:stä edelleen...

Viesti Kirjoittaja Sine » La Lokakuu 11. 19:34:02 2008

juusto_pallero kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:
jnd kirjoitti:Mitä mitä tohon tulee eteen jos manuaalis aikoo vaihtaa? Ruiskun päivitys, ajotietojone, vakionopeuden säädin ym saa toimimaan..?
Koita privaa Pappacosworthille. Se on ton ainaki laittanu. Ittekki aattelin ja mun ois pitäny laittaa vaan P/N-sinkku eculle että antaa lähtee käyntiin kun joku hurri on vaihtanu ratin joten cruisee en oo ikänä nähny.Ajo"tietokoneesta" en sitten tiedä,jos sen signaalit tulee laatikon johtosarjasta vai pelkästään nopeusanturista mitä kyllä epäilen vahvasti.Tai jos näyttää ees jotain niin sekin on jo plussaa.Mulla sanoi tietokone 100km keskikulutukses 18,5L mutta kun tankkasin 100km jälkeen niin tankkiin meni vain 12 litraa. Ja tuon tein aika tarkasti: Tankki täyteen-ajoin 100km gps:n mukaan-tankkasin täyteen.
miellyttävää että kusettaa noin päin 8) yleensä taitaa ihan vakiona kusta just toiseen suuntaan.
Minulla ainakin Scorpio Cosworthin ajotietokone näyttää just oikein. Vanhemman Scorpio 2.8 EFi:n ajotietokone näytti n. 2-3 L liian vähän, mutta se mittari olikin alun perin 24V mallista peräisin.

Vastaa Viestiin