RS2000 -92 sulakerasia?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

RS2000 -92 sulakerasia?

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 27. 19:47:11 2008

Toi kuuluisa sulakerasia vittuilee vaikka kaikki tinaukset käytiin läpi,
Käykö tonne esim -92 cvh efi sulakerasia tai zetez efi vai ainoastaan rs2000 sulakerasia?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 28. 15:11:33 2008

Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Maaliskuu 29. 0:09:36 2008

jjs kirjoitti:Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Tutkin varaosa sulakerasiaa ja en löytynyt mitään tarroja.
Vain merkinnät:
93A614A073BA sekä 24 /03 /03.
Käykö -92 alkupuolella valmistettuun RS2K? Tuo on purettu faceliftista (jep, se rspeten vanha). Entäs tuo lyhyt numerosarja, mahdollisesti jopa valmistuspäivä (vai parasta ennen? :lol:).
Escort Mk4 "RS2300i"

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Maaliskuu 29. 10:04:36 2008

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että uusi maksaa 140-170€ riippuu aleista. Itse en miettisi kahdesti jotain tinausta yms virittelyä. Hyvää siitä ei pitkällä tähtäimellä kuitenkaan saa :(
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Maaliskuu 29. 10:44:57 2008

cossuton kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että uusi maksaa 140-170€ riippuu aleista. Itse en miettisi kahdesti jotain tinausta yms virittelyä. Hyvää siitä ei pitkällä tähtäimellä kuitenkaan saa :(
Soittelin joskus alkuviikosta Seinäjoen ystävälliseen Fordliikkeeseen ja sanoi hinnaksi 264€ ja hintaan 225€ olisi lähtenyt. Mulla on vaan huonot prosentit :(.
Escort Mk4 "RS2300i"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Maaliskuu 29. 11:09:11 2008

koskar kirjoitti:
jjs kirjoitti:Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Tutkin varaosa sulakerasiaa ja en löytynyt mitään tarroja.
Vain merkinnät:
93A614A073BA sekä 24 /03 /03.
Käykö -92 alkupuolella valmistettuun RS2K? Tuo on purettu faceliftista (jep, se rspeten vanha). Entäs tuo lyhyt numerosarja, mahdollisesti jopa valmistuspäivä (vai parasta ennen? :lol:).
Jaha, silloin tuohon pitäisi käydä -92/syksy - 00 valmistettu purkki. Mutta tuo "level" -ongelma on edelleen jos tarra uupuu. Oma -ajatukseni- on että RS2000 on High -level -boxilla. Esim. oma -91/2 tekniikka on moisella. Mutta yksi (-93/4) XR3i aika monella sähkötoiminnolla oli silti "vain" mid-levelillä.
Vertaa ostettavan (uusi tai käytetty) ja hajonneen vanhan boxin pistokkeiden pinnimäärät (eli mitä on asennettu), ja tietysti pistokkeiden yms. samanlaisuus määrältään ja muodoltaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 30. 21:30:36 2008

Tarkoittaako tämä "level"-taso siis sulakkeiden metalliliuskojen määrää vai mitä?

Vaihdoin tuohon omaan Escort 1.6 CVH EFi Ghia (rekisteröity joulukuussa 1990) tässä viikolla uuden sulakeboksin, kun lämppärintuuletin lopetti toimimasta eikä muu kuin boksin vaihto auttanut. Fordin varaosamyyjältä asiaa tiedustellessani hän sanoi, että vain vuosimallilla on merkitystä, muuten ne ovat samanlaisia. Varustetasolla (esim. minulla Ghia) ei kuulemma ole merkitystä, vaan varustetason erot tehdään niillä "silloilla", mitkä ovat eri paikoissa relepuolella. Sähköhimmeitähän tuossa minulla on vaikka miten.

Vanhassa rasiassa on tarra ja teksti "High LHD 24.9.90". Uudessa taas ei ollut mitään tarraa. Löin vanhat rojut uuteen rasiaan ja toimii. Olisikohan nämä uudet Fordilta saatavat sulakeboksit sitten kaikki "High" tasoa olevia?

Täällä kuvia, jos kiinnostaa ihmetellä lisää rasian vaihdon eri vaiheita.

Uusi rasia maksaa Fordilla 260e ja siitä sitten alet pois. Kallista sanoisin, mutta tinaaminen ja koko paskan mahdollisesti uudelleen purkaminen kuukauden päästä eivät kiinnostaneet. Uusi rasia löytyi ainakin täältä Joensuusta suoraan hyllystä. Varasosatiskin myyjän sanoja lainaten "näitä menee tasaisesti koko ajan..." :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 30. 22:07:13 2008

Hyviä huomioita. Voi olla väärä havainto, mutta löytyi enemmän pinnejä pistokkeesta -94 "high:sta" kuin samanikäisestä "med:stä".
Asiat vaan helpottuvat jos kyse on vain silloista.
Olen vaihtanut ristiin useamman vuoden heitoilla; toimineet kyllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Maaliskuu 30. 22:56:35 2008

Sine kirjoitti: Täällä kuvia, jos kiinnostaa ihmetellä lisää rasian vaihdon eri vaiheita.

Uusi rasia maksaa Fordilla 260e ja siitä sitten alet pois. Kallista sanoisin, mutta tinaaminen ja koko paskan mahdollisesti uudelleen purkaminen kuukauden päästä eivät kiinnostaneet.
kyllä on karun näköinen toikin rasia,olen kyllä samaa mieltä että tommosen elvyttäminen tinailemalla on ainoastaan hetkellinen apu eikä mikään korjaus.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Maaliskuu 30. 23:41:57 2008

Tämmösiä kertoo microcat:
8/90-8/92 -> 6696971 ja 6696973
8/92-8/93 -> 6728094
8/93-8/94 -> 7127347
8/94-1/95 -> 7112843 ja 7363954
Nämä siis LHD mk5 escoihin, mukaan luettuna cossut.
6696971 ja 6696973 -> näissä erona 71 loppuinen huonommin varusteltu ja ei vähäpäästöinen (<-ei oo kait paljon Suomeen tuotu?).
7112843 ja 7363954 -> näille ei catti määrittele eroja.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 31. 13:34:03 2008

Osaan noista numerosarjaeroista on ilm. syynä polttoainepumpun(?) releen (kelt.) vaihtuminen ärjympään versioon (vihr.). Muuten boxit olivat identtiset keskenään, ja vaihtokelpoiset.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 31. 21:10:45 2008

Keltainen rele?

Releet
Taulukko

Minulla rele 9 on bensapumpulle ja se ruskea. Saman värinen ruskea on myös rele 12 ja se on "Moottorin käynti". Mikäs tämä on ja mihin se vaikuttaa?

Vastaa Viestiin