RS2000 -92 sulakerasia?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
RS2000 -92 sulakerasia?
Toi kuuluisa sulakerasia vittuilee vaikka kaikki tinaukset käytiin läpi,
Käykö tonne esim -92 cvh efi sulakerasia tai zetez efi vai ainoastaan rs2000 sulakerasia?
Käykö tonne esim -92 cvh efi sulakerasia tai zetez efi vai ainoastaan rs2000 sulakerasia?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Tutkin varaosa sulakerasiaa ja en löytynyt mitään tarroja.jjs kirjoitti:Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Vain merkinnät:
93A614A073BA sekä 24 /03 /03.
Käykö -92 alkupuolella valmistettuun RS2K? Tuo on purettu faceliftista (jep, se rspeten vanha). Entäs tuo lyhyt numerosarja, mahdollisesti jopa valmistuspäivä (vai parasta ennen?

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Soittelin joskus alkuviikosta Seinäjoen ystävälliseen Fordliikkeeseen ja sanoi hinnaksi 264€ ja hintaan 225€ olisi lähtenyt. Mulla on vaan huonot prosentitcossuton kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että uusi maksaa 140-170€ riippuu aleista. Itse en miettisi kahdesti jotain tinausta yms virittelyä. Hyvää siitä ei pitkällä tähtäimellä kuitenkaan saa

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jaha, silloin tuohon pitäisi käydä -92/syksy - 00 valmistettu purkki. Mutta tuo "level" -ongelma on edelleen jos tarra uupuu. Oma -ajatukseni- on että RS2000 on High -level -boxilla. Esim. oma -91/2 tekniikka on moisella. Mutta yksi (-93/4) XR3i aika monella sähkötoiminnolla oli silti "vain" mid-levelillä.koskar kirjoitti:Tutkin varaosa sulakerasiaa ja en löytynyt mitään tarroja.jjs kirjoitti:Käy vastaava boxi "mistä tahansa" escosta 91-92 vuosien väliltä (uudemmat muistaakseni eivät), mutta katso tarrasta onko kyseessä low-, med- vai high-level boxi. Siinä sulakkeiden yläpuolella, osoitetarran näköinen.
Vain merkinnät:
93A614A073BA sekä 24 /03 /03.
Käykö -92 alkupuolella valmistettuun RS2K? Tuo on purettu faceliftista (jep, se rspeten vanha). Entäs tuo lyhyt numerosarja, mahdollisesti jopa valmistuspäivä (vai parasta ennen?).
Vertaa ostettavan (uusi tai käytetty) ja hajonneen vanhan boxin pistokkeiden pinnimäärät (eli mitä on asennettu), ja tietysti pistokkeiden yms. samanlaisuus määrältään ja muodoltaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tarkoittaako tämä "level"-taso siis sulakkeiden metalliliuskojen määrää vai mitä?
Vaihdoin tuohon omaan Escort 1.6 CVH EFi Ghia (rekisteröity joulukuussa 1990) tässä viikolla uuden sulakeboksin, kun lämppärintuuletin lopetti toimimasta eikä muu kuin boksin vaihto auttanut. Fordin varaosamyyjältä asiaa tiedustellessani hän sanoi, että vain vuosimallilla on merkitystä, muuten ne ovat samanlaisia. Varustetasolla (esim. minulla Ghia) ei kuulemma ole merkitystä, vaan varustetason erot tehdään niillä "silloilla", mitkä ovat eri paikoissa relepuolella. Sähköhimmeitähän tuossa minulla on vaikka miten.
Vanhassa rasiassa on tarra ja teksti "High LHD 24.9.90". Uudessa taas ei ollut mitään tarraa. Löin vanhat rojut uuteen rasiaan ja toimii. Olisikohan nämä uudet Fordilta saatavat sulakeboksit sitten kaikki "High" tasoa olevia?
Täällä kuvia, jos kiinnostaa ihmetellä lisää rasian vaihdon eri vaiheita.
Uusi rasia maksaa Fordilla 260e ja siitä sitten alet pois. Kallista sanoisin, mutta tinaaminen ja koko paskan mahdollisesti uudelleen purkaminen kuukauden päästä eivät kiinnostaneet. Uusi rasia löytyi ainakin täältä Joensuusta suoraan hyllystä. Varasosatiskin myyjän sanoja lainaten "näitä menee tasaisesti koko ajan..."
Vaihdoin tuohon omaan Escort 1.6 CVH EFi Ghia (rekisteröity joulukuussa 1990) tässä viikolla uuden sulakeboksin, kun lämppärintuuletin lopetti toimimasta eikä muu kuin boksin vaihto auttanut. Fordin varaosamyyjältä asiaa tiedustellessani hän sanoi, että vain vuosimallilla on merkitystä, muuten ne ovat samanlaisia. Varustetasolla (esim. minulla Ghia) ei kuulemma ole merkitystä, vaan varustetason erot tehdään niillä "silloilla", mitkä ovat eri paikoissa relepuolella. Sähköhimmeitähän tuossa minulla on vaikka miten.
Vanhassa rasiassa on tarra ja teksti "High LHD 24.9.90". Uudessa taas ei ollut mitään tarraa. Löin vanhat rojut uuteen rasiaan ja toimii. Olisikohan nämä uudet Fordilta saatavat sulakeboksit sitten kaikki "High" tasoa olevia?
Täällä kuvia, jos kiinnostaa ihmetellä lisää rasian vaihdon eri vaiheita.
Uusi rasia maksaa Fordilla 260e ja siitä sitten alet pois. Kallista sanoisin, mutta tinaaminen ja koko paskan mahdollisesti uudelleen purkaminen kuukauden päästä eivät kiinnostaneet. Uusi rasia löytyi ainakin täältä Joensuusta suoraan hyllystä. Varasosatiskin myyjän sanoja lainaten "näitä menee tasaisesti koko ajan..."

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hyviä huomioita. Voi olla väärä havainto, mutta löytyi enemmän pinnejä pistokkeesta -94 "high:sta" kuin samanikäisestä "med:stä".
Asiat vaan helpottuvat jos kyse on vain silloista.
Olen vaihtanut ristiin useamman vuoden heitoilla; toimineet kyllä.
Asiat vaan helpottuvat jos kyse on vain silloista.
Olen vaihtanut ristiin useamman vuoden heitoilla; toimineet kyllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
kyllä on karun näköinen toikin rasia,olen kyllä samaa mieltä että tommosen elvyttäminen tinailemalla on ainoastaan hetkellinen apu eikä mikään korjaus.Sine kirjoitti: Täällä kuvia, jos kiinnostaa ihmetellä lisää rasian vaihdon eri vaiheita.
Uusi rasia maksaa Fordilla 260e ja siitä sitten alet pois. Kallista sanoisin, mutta tinaaminen ja koko paskan mahdollisesti uudelleen purkaminen kuukauden päästä eivät kiinnostaneet.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Tämmösiä kertoo microcat:
8/90-8/92 -> 6696971 ja 6696973
8/92-8/93 -> 6728094
8/93-8/94 -> 7127347
8/94-1/95 -> 7112843 ja 7363954
Nämä siis LHD mk5 escoihin, mukaan luettuna cossut.
6696971 ja 6696973 -> näissä erona 71 loppuinen huonommin varusteltu ja ei vähäpäästöinen (<-ei oo kait paljon Suomeen tuotu?).
7112843 ja 7363954 -> näille ei catti määrittele eroja.
8/90-8/92 -> 6696971 ja 6696973
8/92-8/93 -> 6728094
8/93-8/94 -> 7127347
8/94-1/95 -> 7112843 ja 7363954
Nämä siis LHD mk5 escoihin, mukaan luettuna cossut.
6696971 ja 6696973 -> näissä erona 71 loppuinen huonommin varusteltu ja ei vähäpäästöinen (<-ei oo kait paljon Suomeen tuotu?).
7112843 ja 7363954 -> näille ei catti määrittele eroja.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela