vakiopahvi pullahtanut

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

vakiopahvi pullahtanut

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Maaliskuu 16. 14:38:59 2008

2wd cossun reinzin vakio pahvi on pullahtanut 2, 3 ja 4 pytystä oikealla vesikanavia kohti, eli liekkirengas ei olekaan enää pyöreä vai soikio.
alkoihan se vedossa sitten vuotamaan kun tiivistyspinta-ala oli vähentynyt parin millin paksuiseksi.

mikä aiheuttaa tuon venymisen, kellekään käynyt samoin?

vakiopulteilla koottu.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

kipi
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja kipi » Su Maaliskuu 16. 17:41:49 2008

saman tyylisesti oli mullakin menny, ja pahvi siis reinzin N?? ja pultteina arp..

rallyracelta kun osia tilailin ja kysyin syytä nii sano että liikaa ahtoja... n.1.5-1.6 bar aika maksimi..

edit. toi maks. ahdot siis tossa N-ryhmän pahvissa
ford sierra cosworth -88
jäsen #792
cossu

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Maaliskuu 16. 17:52:41 2008

täytyy tilata se italopaffi heti maanantaina, vituttaa aina korjata.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 16. 17:57:43 2008

Ei sitä voi sanoa että mitä mikin pahvi kestää ahtoja. Mulla kesti vakio ja ännäläisen pahvi molemmat yli 2 barin paineita. (vaikea sanoa tarkkaan kun mittari loppui kesken) Eikä ikinä ollut ongelmia niiden kanssa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Maaliskuu 16. 18:20:41 2008

voisko olla kun se liekkirengas kerran pääsee lämpiämään kunnolla niin metalli väsähtää ja alkaa venymään.
mulla pakolämmöt huiteli joskus yli tonnissa, mittauskohta just ennen turboa välipalassa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

kipi
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja kipi » Su Maaliskuu 16. 18:42:49 2008

Jasu kirjoitti:Ei sitä voi sanoa että mitä mikin pahvi kestää ahtoja. Mulla kesti vakio ja ännäläisen pahvi molemmat yli 2 barin paineita. (vaikea sanoa tarkkaan kun mittari loppui kesken) Eikä ikinä ollut ongelmia niiden kanssa.
niinpä niin.. kyllä on kestäny mullakin aikasempina kesinä vakio pahvi mut mut.... nyt on cometic ja vakiopultit... jos niillä nyt kestäs :roll:
ford sierra cosworth -88
jäsen #792
cossu

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Maaliskuu 16. 19:28:09 2008

Jasu kirjoitti:Ei sitä voi sanoa että mitä mikin pahvi kestää ahtoja. Mulla kesti vakio ja ännäläisen pahvi molemmat yli 2 barin paineita. (vaikea sanoa tarkkaan kun mittari loppui kesken) Eikä ikinä ollut ongelmia niiden kanssa.
no sekin vaikuttaa mitä se puskee tehoa, pelkkä 2 kiloa ei ihan vielä kaikkea kerro, 2 kiloa ja 250hv on eri kuin 2 kiloa ja 600hv, noin niinkus pahvin kannalta.

mut väittäisin silti et tehoista riippumatta vakio pahvi ei kestä yli kahta kiloa kovin pitkään, ei se vaan kestä..

paljonkos Jasu sulle muuten kertyi kilsoja noille kokoonpanoille ja oliko ajo minkä tyylistä..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 16. 19:44:52 2008

Timo kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Ei sitä voi sanoa että mitä mikin pahvi kestää ahtoja. Mulla kesti vakio ja ännäläisen pahvi molemmat yli 2 barin paineita. (vaikea sanoa tarkkaan kun mittari loppui kesken) Eikä ikinä ollut ongelmia niiden kanssa.
no sekin vaikuttaa mitä se puskee tehoa, pelkkä 2 kiloa ei ihan vielä kaikkea kerro, 2 kiloa ja 250hv on eri kuin 2 kiloa ja 600hv, noin niinkus pahvin kannalta.

mut väittäisin silti et tehoista riippumatta vakio pahvi ei kestä yli kahta kiloa kovin pitkään, ei se vaan kestä..

paljonkos Jasu sulle muuten kertyi kilsoja noille kokoonpanoille ja oliko ajo minkä tyylistä..?
Sitä juuri tarkotinkin. Ja vaikka olisi kaksi identtistä konetta, niin toisessa saattaa pahvi kestää ja toisessa ei. Passelilla hybridillä ajelin n. 40tkm, ahdot 1.3-2.x ja kenkää sai. Ekat 15tkm ajelin hieman modatulla 2wd ahtimella ja 1.8 paineilla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Maaliskuu 16. 19:53:18 2008

juuri näin, kokonaisuus ratkaisee..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin