
mikä kansitiiviste pitkien pulttien kans...(muokattu)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
mikä kansitiiviste pitkien pulttien kans...(muokattu)
Tänne taas faktaa
Onko porukalla kokemuksia 4 kerros tiivisteestä jota myy mm.varastomies vai laittaisko cometecin

Viimeksi muokannut THR, To Huhtikuu 12. 11:02:04 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
eli toisin sanoen sinne sopii laittaa samoilla kriteereillä kuin normipultti liitokseenkin.Aksu kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitit noita "lohkoon porattuja" pinnapultteja.
Miks ei siellä voisi käyttää vakio pahviakin mutta yleensä taitaa olle että tuossa vaiheessa on jo tehty liekkirengas muutoskin lohkoon
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Toi mountunen 4-kerrospahvi pitäis olla ihan toimiva kanssa http://www.mountuneonline.com/detail.aspx?ID=117
tai sitten joku liekkirengas pahvi.
tai sitten joku liekkirengas pahvi.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tiiviste tilattu. 3-4 viikkoa on toimitus aika jos jollain muulla käyny mielessä tuon tilaus et osaa varautua koneen purkuun...Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Noin 0.10mm painuu kanteen ne urat.timoheikkinen792 kirjoitti:Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Pitääkö joka kerta plaanata kansi kun käyttää irti?Tietää et uskaltaako tuota laittaa kun ei muista missä mitassa kansi on tällähetkellä ja samalla kysyn muiltakin et mikä on cossun kannen minimi paksuus?magelius kirjoitti:Noin 0.10mm painuu kanteen ne urat.timoheikkinen792 kirjoitti:Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no kysymys on aika "höhlä"timoheikkinen792 kirjoitti:Pitääkö joka kerta plaanata kansi kun käyttää irti?Tietää et uskaltaako tuota laittaa kun ei muista missä mitassa kansi on tällähetkellä ja samalla kysyn muiltakin et mikä on cossun kannen minimi paksuus?

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
en ole käyttänyt mutta "tiedän" 3 -> 6 -> 9kg. onko skorppi laittanut noin? jälkikiristys oman harkinnan mukaan..timoheikkinen792 kirjoitti:mitä momenttia ootte käyttäny tuolla paolon tiivisteellä?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Paololta tulee just se mitä tilaa. Itse on suunniteltava halkasijat sun muut, mäntäkin tulee annettuun poraukseen piste
Navalinea kiinteellä liekkirenkaalla Paolo neuvoi alumiiniin noin 9kg momentin.
Paolo on ihan alan miehiä vaikka vähän murtaa "onko maallli", tietää jotain näistä hommeleista jatai hyvät suhteet. Hain vuosi takaperin siltä livenä omat kilkkeet. Pahoitteli kun ei ole kuin teetä tarjota kun erosi juuri/vaihtoi muijan/paolo vaihdettiin tai mutta ei kyselty. Tavarat tuli just niinkuin puhuttiin jopa aikataulu toimi. Vähä offtopicia mutta menköön...
Navalinea kiinteellä liekkirenkaalla Paolo neuvoi alumiiniin noin 9kg momentin.
Paolo on ihan alan miehiä vaikka vähän murtaa "onko maallli", tietää jotain näistä hommeleista jatai hyvät suhteet. Hain vuosi takaperin siltä livenä omat kilkkeet. Pahoitteli kun ei ole kuin teetä tarjota kun erosi juuri/vaihtoi muijan/paolo vaihdettiin tai mutta ei kyselty. Tavarat tuli just niinkuin puhuttiin jopa aikataulu toimi. Vähä offtopicia mutta menköön...
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mulla ois tulos pitkien pinnapulttien kans Cometicin kannentiiviste, kommentteja yhdistelmästä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ihan suoraan en osaa sulle vastata mutta jos kiintee liekkirengas niin Paolo kertoi että pitäis jälkikiristää. Sehän on tavallaan massativari jossa teräsvahvike. Semmoinen Navalinea mulle tuli alumiinimottiin. Eikö kossuunkin tule kiinteillä vai irtorenkailla ?madhand kirjoitti:jatketaampa tähän.. eli oletteko jälkikiristäneet tuota "paolo" tiivistettä ja oisko millaisia kiristys ohjeita? ja autossa on pitkät pinnapultit.
Kossuhan on helppo homma muutakuin kääntää vartti takas ja uudelleen momenttiin.
Mulla tossa historic kossussa haittaa toi välikansi kaikkine helyineen että en kiristäny.
Sitä en tiedä hajooko jos ei kiristä.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kovat pultit ja pitkät pinnapultit on mun mittapuulla hiukan eri asia, enkä kyselly nyt kovat pultit Cometic yhdistelmästä (jonka yhdistelmästä oon kyl kuullu jo kommenttia -> toisilla toimii ja toisilla ei), mutta jos tosta pitkät pinnapultit+Cometic yhdistelmästä on kokemuksia, niin voi kertoa hyvät ja huonot puolet.Jallu kirjoitti:Taas kerran: Kovat pultit+kova pahvi (cometic) = Ei pidä. Voi pitää, mutta tuuripeliä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Edelleen kyse on PITKISTÄ PINNAPULTEISTA!!!Aksu kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin Valtonen ei suosittele APR:n pinnapultteja/cometicikkiä.
Syyksi taisi olla että kun pultit eivät veny niin kuumana prikat painuu kanteen ja alkaa pikkuhiljaa "kiristys löystymään".

ARP pinnapultit on ihan perus lyhyet... (saattapa niitäkin pitkinä saada, mutta ei oo sellaset kyseessä)
Ja ainakin pinnapulttien ympärille taitaa tulla samalla koneistettua o-renkaille urat.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
No tuskin ne pitkätkään pinnapulti ovat venyviä. Ainakin omat (10kpl) ovat ilmeiseti jotain erittäin kovaa tavaraa(itse sorvatut). Jos tieto pitää paikkansa niin olisi kovemmasta materiaalista valmistettu kuin kaupalliset n.5v sitten. Ko.henkilö taisi tehdä Sarlinillekin noita joskus reilut 5v sitten.tumppe kirjoitti:Edelleen kyse on PITKISTÄ PINNAPULTEISTA!!!Aksu kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin Valtonen ei suosittele APR:n pinnapultteja/cometicikkiä.
Syyksi taisi olla että kun pultit eivät veny niin kuumana prikat painuu kanteen ja alkaa pikkuhiljaa "kiristys löystymään".![]()
ARP pinnapultit on ihan perus lyhyet... (saattapa niitäkin pitkinä saada, mutta ei oo sellaset kyseessä)
Ja ainakin pinnapulttien ympärille taitaa tulla samalla koneistettua o-renkaille urat.
Ainakin omissa oli o-renkaat laitettu lohkon tason alle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Joo no eipä ne kyl varsinaisesti venyviäkään oo (nuorrutus teräksestä, jonka kovuus mahdollisesti 42), mutta en nyt kyl menis suoraa lyhyisiinkään koviin pultteihin/pinnapultteihin vertaamaan.
Joku vois nyt oikeesti kertoo suoraa, onko kokemusta juuri tosta yhdistelmästä ja jos ei oo omaa kokemusta tai 100% tietoa, niin jättäkää se näppäimistö rauhaan...
Joku vois nyt oikeesti kertoo suoraa, onko kokemusta juuri tosta yhdistelmästä ja jos ei oo omaa kokemusta tai 100% tietoa, niin jättäkää se näppäimistö rauhaan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no kun oikeastaan vaihtoehdot on venyvä pultti + cometic tai sitten ei venyvä + cometic, ja jos sulla on pitkät pinnapultit, ne ei veny, eli ne menee kyllä jälkimmäiseen kategoriaan eli samaan perus arp- pulttien kanssa. joten lopputulos lienee juuri se mitä yllä kerrottu. itse en ole pitkillä pulteilla ja cometicilla kokeillut.
mut tasot suoraks, kone nippuun, momentti kohdalleen, ajoa raskaalla jalalla kymppitonni, jos tihkuu niin koppa auki ja kiristys, taas ajoa toinen kymppitonni, hikoilee, sama uusiks, jne.. ja ei se nipussa pysy edes noin pitkään niin ei syytä huoleen.
mut tasot suoraks, kone nippuun, momentti kohdalleen, ajoa raskaalla jalalla kymppitonni, jos tihkuu niin koppa auki ja kiristys, taas ajoa toinen kymppitonni, hikoilee, sama uusiks, jne.. ja ei se nipussa pysy edes noin pitkään niin ei syytä huoleen.

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 336
- Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
- Paikkakunta: Oulu
Mulla on 6kpl pitkiä pinnapultteja ja päissä normi pinnapultit ja tiivistenä oli cometic. ulospäin ei vuotanut, mut 1. pytty näytti että oli pikkasen vuotanut, ja tasot oli suorat. kumma homma kun joskus jälkikiristin kantta ja nyt otin kannen pois, niin aina on lähteneet päissä olevista lyhyistä pulteista mutterit kevyesti irti niinkuin ois löystyneet.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX-R 1000 k8
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Joo, nipussa pysyminen on aina "vähä" kyseenalaista, mutta mites olis sit N-ryhmän pehmonen paffi, kestääiskö se sit, kun parilla kaverilla on ainakin kestäny n.1.8bar ainakin kovilla perus pulteilla?Timo kirjoitti:no kun oikeastaan vaihtoehdot on venyvä pultti + cometic tai sitten ei venyvä + cometic, ja jos sulla on pitkät pinnapultit, ne ei veny, eli ne menee kyllä jälkimmäiseen kategoriaan eli samaan perus arp- pulttien kanssa. joten lopputulos lienee juuri se mitä yllä kerrottu. itse en ole pitkillä pulteilla ja cometicilla kokeillut.
mut tasot suoraks, kone nippuun, momentti kohdalleen, ajoa raskaalla jalalla kymppitonni, jos tihkuu niin koppa auki ja kiristys, taas ajoa toinen kymppitonni, hikoilee, sama uusiks, jne.. ja ei se nipussa pysy edes noin pitkään niin ei syytä huoleen.
Onko noissa kovissa pulteissa sit aina se jälkikiristys pakollinen, vai?
Ite en haluis hommata mitään kallista kansipaffia, joka vaatii joka aukasun jälkeen uuden tiivisteen ja/tai koneistuksia...

Cometic kun ilmeisesti ei vaatisi välttämättä uudelleen koneistuksia, jos joutuu avaamaan tai näin siis oon kuullu/lukenu?
Niin ja pitkiä pinnapulttejakaan kun ei venyviä kannata laittaa...
Tietysti yks (kuulemma) kestävä vaihtoehto ois ne ns. "pienolangat" ja niille siis urat lohkoon ja vakio pahvikin kuulemma kestää jo niillä aika pitkälle???

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
En tiedä, mutta miks se sit usein on ilmotettu esim. Grp. N/A headgasket (tms.) ja vaikioita en oo edes ikään kattellu, kun ei oo ollu tarvetta kattella...adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mitään pysyviä koneistuksia lohkoon tai kanteen ei tiivisteen takia kannata tehdä. Taas vaan mun mielipide, nää "lankaurat" johtaa aikaan jolloin ei ollu mitään race osaa järkevästi saatavilla.
Nykyään laittaisin cometic tai paolo irtorenkaalla.
Vakiokin kestää ihmeen hyvin, suurimmalle osaa tässäkin klubissa.
Tärkeää varmistua että hattu pysyy kiinni. Vesi menee pesään jos momentti löystyy olkoon mikä tilke vaan.
Nykyään laittaisin cometic tai paolo irtorenkaalla.
Vakiokin kestää ihmeen hyvin, suurimmalle osaa tässäkin klubissa.
Tärkeää varmistua että hattu pysyy kiinni. Vesi menee pesään jos momentti löystyy olkoon mikä tilke vaan.
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Tarkotus ois saada pannu kestämään maksimissaan n.2bar painetta ja pitkäillä pinnapulteilla oon tosiaan kasaamaassa, ne kyllä vaatii ne o-rengas urat lohkoon pulttien ympärille kuulemma.SHR kirjoitti:Mitään pysyviä koneistuksia lohkoon tai kanteen ei tiivisteen takia kannata tehdä. Taas vaan mun mielipide, nää "lankaurat" johtaa aikaan jolloin ei ollu mitään race osaa järkevästi saatavilla.
Nykyään laittaisin cometic tai paolo irtorenkaalla.
Vakiokin kestää ihmeen hyvin, suurimmalle osaa tässäkin klubissa.
Tärkeää varmistua että hattu pysyy kiinni. Vesi menee pesään jos momentti löystyy olkoon mikä tilke vaan.
Kannentiiviste valinta on vielä auki, mutta tossa kun sattuis lojumaan tollanen uus 92.5 Cometic, niin aattelin sitä kokeilla, kun ei vaadi mitään erikois koneistuksia ja sen (kuulemma) voi laittaa uudestaankin takas ilman koneistuksia, jos joutuu konetta avaamaan.
Mutta jos se on huono idea, niin säästän ton Cometic.n sit tohon vanhaan koneeseen (400hv), joka jää ns. vara koneeks ainaki toistaseks ja sieltä on jo pahvi luovuttanu, tuntemattomasta syystä...

Tosta "pienolanka" virityksestä kuulin kaverilta Tampereelta päin joka on useita pahveja (ja paljo muutakin) kans rikkonu Cossun koneesta.
Kaveri vaan totes että tolla virityksellä ja vakio pahvilla on yli 2bar paineitakin puskenu, eikä oo pahvi ongelmia ollu.
Niin ja eikös b.pasikin oo jotain pienolanka viritystä laittamas sen voima myllyyn?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eikös noi LT.n pultit oo 10.9 kovat, eli ei venyvät, mulla ainaki sellaset tos vanhas konees ja kuiteissa oli lukenu LT.n pultit...jiivee kirjoitti:Joku laittoi joskus N ja vakion erot tänne ku oli reinzilta kysellyt. Haulla löytyy. Suurin ero mitä itse joskus huomasin oli jäykkyys. Vakio 2wd oli aivan lötkö N pahvin rinnalla.
Pitääkö se paikkansa että pikkuturbon escon vakio pahvi=N-ryhmän pahvi?
Onko VW LT:n pultit venyvät?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla on pitkät pinnapultit + cometic. Kolme kertaa on ollu hattu auki ja ei muutakun takasin kiinni. Ajoa tosin tolla tulee huomattavasti vähemmän kun siviiliautolla, mutta vielä on hyvin kestäny vaikka paineet on siellä 2bar luokkaa. Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen. Kannesta joutu jyrsimään pikkasen muutaman pultin reikää isommaksi että kansi menee paikalleen. Pinnapultit on myös yleensä vakiopultteja paksummat, joten öljyn kierto pulttien kanssa samasta reijästä on varmistettava. Mulla kierrätetään ulkopuolelta ja lohkon tasosta on reijät tulpattu.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Tuossa on kuva Group A tiivisteestä:tumppe kirjoitti:En tiedä, mutta miks se sit usein on ilmotettu esim. Grp. N/A headgasket (tms.) ja vaikioita en oo edes ikään kattellu, kun ei oo ollu tarvetta kattella...adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 008332.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 008330.jpg
Sano Rallyracen äijä että kestäis 1,5bar jos kaikki muuten kunnossa . Tosin on ollu 1.8 paineet ja ainaki vielä pitäny , samaa olen kuullut muilta . Pultit on normi venyvät .
ex Jäsen #10
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Voisitko selittää ton tarkemmin: "Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen." Siis puhe oli siis pinnapulttien ympärille tulevista pienistä tiivisteitä, ettei sitä kautta vuoda mitään?sprint kirjoitti:Mulla on pitkät pinnapultit + cometic. Kolme kertaa on ollu hattu auki ja ei muutakun takasin kiinni. Ajoa tosin tolla tulee huomattavasti vähemmän kun siviiliautolla, mutta vielä on hyvin kestäny vaikka paineet on siellä 2bar luokkaa. Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen. Kannesta joutu jyrsimään pikkasen muutaman pultin reikää isommaksi että kansi menee paikalleen. Pinnapultit on myös yleensä vakiopultteja paksummat, joten öljyn kierto pulttien kanssa samasta reijästä on varmistettava. Mulla kierrätetään ulkopuolelta ja lohkon tasosta on reijät tulpattu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Täältä et siihen vastausta saaadh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?

Näithän ne siinä hyllyssä kun viimeks poikkesit.
"joku" perusteli tämän viritysosan vain osanumero kikkailuna ja rahastuksena. Tähän minäkin uskon kunnes joku tulee näyttää mitä eroo.
Näin oli ainakin 5-6 vuotta sitten. Siksi vakio on hyvä...