mikä kansitiiviste pitkien pulttien kans...(muokattu)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

mikä kansitiiviste pitkien pulttien kans...(muokattu)

Viesti Kirjoittaja THR » La Tammikuu 20. 11:53:48 2007

Tänne taas faktaa :D Onko porukalla kokemuksia 4 kerros tiivisteestä jota myy mm.varastomies vai laittaisko cometecin
Viimeksi muokannut THR, To Huhtikuu 12. 11:02:04 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 20. 15:45:59 2007

Ilmeisesti tarkoitit noita "lohkoon porattuja" pinnapultteja.
Miks ei siellä voisi käyttää vakio pahviakin mutta yleensä taitaa olle että tuossa vaiheessa on jo tehty liekkirengas muutoskin lohkoon
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Tammikuu 20. 19:11:57 2007

Aksu kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitit noita "lohkoon porattuja" pinnapultteja.
Miks ei siellä voisi käyttää vakio pahviakin mutta yleensä taitaa olle että tuossa vaiheessa on jo tehty liekkirengas muutoskin lohkoon
eli toisin sanoen sinne sopii laittaa samoilla kriteereillä kuin normipultti liitokseenkin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Huhtikuu 12. 11:03:14 2007

Onko esim.Timo,bpasi,skorppi käyttäny mitä pahveja?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Huhtikuu 12. 11:16:51 2007

Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Huhtikuu 12. 12:07:55 2007

Toi mountunen 4-kerrospahvi pitäis olla ihan toimiva kanssa http://www.mountuneonline.com/detail.aspx?ID=117
tai sitten joku liekkirengas pahvi.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Huhtikuu 12. 12:26:05 2007

edellisessä oli kupariset liekkirenkaat ja vakio pahvi(ohc)...

nyt tod. A-ryhmä ja pienolangat tai kaasurenkaat...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Huhtikuu 12. 21:49:12 2007

Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Pitääpä huomenna soitella tuosta tiivisteestä

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Pe Huhtikuu 13. 0:58:53 2007

Eiköhän se ens kesänä selviä miten tuo A-ryhmän tiiviste ja pianonlangat kestävät...pitää ainaki paineistaa! 8)
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 17. 14:40:02 2007

Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Tiiviste tilattu. 3-4 viikkoa on toimitus aika jos jollain muulla käyny mielessä tuon tilaus et osaa varautua koneen purkuun...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 29. 17:59:56 2007

Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Huhtikuu 29. 20:03:59 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?
Noin 0.10mm painuu kanteen ne urat.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 29. 20:26:40 2007

magelius kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Viimeaikoina olen käyttänyt navalinea sportin kynsitiivistettä, irtonaiset rst liekkirenkaat, mutta ei vaadi lohkon koneistusta, tuntuu pitävän isoillakin paineilla. Paolo Ricci toimittaa noita 180e hintaan, puhelin 0505207695.
Onko tehny nuo rst liekkirenkaat kanteen pahaa painaumaa?
Noin 0.10mm painuu kanteen ne urat.
Pitääkö joka kerta plaanata kansi kun käyttää irti?Tietää et uskaltaako tuota laittaa kun ei muista missä mitassa kansi on tällähetkellä ja samalla kysyn muiltakin et mikä on cossun kannen minimi paksuus?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Huhtikuu 29. 20:34:07 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Pitääkö joka kerta plaanata kansi kun käyttää irti?Tietää et uskaltaako tuota laittaa kun ei muista missä mitassa kansi on tällähetkellä ja samalla kysyn muiltakin et mikä on cossun kannen minimi paksuus?
no kysymys on aika "höhlä" :wink: , jos haluaa hyvän niin tottakai pitää plaanata, mut jos ei ole pahoja jälkiä ja on suora, niin se saattaa tuurilla toimia plaanaamattakin. eihän sitä voi tietää ellei näe kantta ja ellei sitä tarkasteta ettei ole kiero eikä urilla. mut jos plaanaamattoman kannen laiton jälkeen on painetta vesitilassa, hmmm, missä vika? kiva purkaa, plaanata, kasata, ja todeta et edelleen vuotaa, purkaa uudelleen, tasohioa lohkokin ja kansi, kasata ja todeta et edelleen vuotaa, syyttää tiivistettä, vaihtaa uusi, jne..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Huhtikuu 29. 20:37:08 2007

Kyllä ne urat joutuu plaanata pois. Tai jos oot todella näppärä kaveri, niin saat ne renkaat takas samoihin uriin.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 29. 20:46:27 2007

Aatelinkin et pakkohan se on plaanata,mut kysyin varalta jos joku tehny toisella lailla kun kuulee ja lukee täältäkin vaikka minkalaisia visioita :D Vielä kun joku muistais paksuudet niin tietäs miten toteuttas...Koneesta kun ei puuttu muutakun tuo tiiviste ja männät :wink: ja sit kori mihin ruuvata kiinni :lol:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Toukokuu 7. 16:09:35 2007

Tiiviste tuli mut ei maha olla oikean kokoiselle männälle :roll: Tilasin 92mm männälle ja tiiviste 92mm tigitönärillä mitattuna josta patteri loppu :lol:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 8. 12:44:02 2007

Pablo puhu huono suomi, Pablo ei tee pahvi männälle, Pablo tekee pahvi sen kokosen reikä mitä sinä pyytä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Toukokuu 8. 12:57:06 2007

Mä ilmotin vaan että mikä poraus mulla on ja sen mukaan ne teki rinkulat. Muutamia kymppejä se rinkula on isompi ku poraus. Tarkkaan sen pahvin joutuu kuitenki keskittämään.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ti Toukokuu 8. 14:00:15 2007

Mulla rinkuloiden sisähalkaisija ~92.5mm.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 8. 14:02:14 2007

pehkos69 kirjoitti:Mulla rinkuloiden sisähalkaisija ~92.5mm.
92.5mm minäkin oon omat pahvini aina tilannu.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Toukokuu 8. 16:37:50 2007

itekkin tilasin poruukoon mukaan,mut tuli väärä.Ei se mitään saan vaihdettua pahvin ja jos joku haluaa 91,6 ja pienenmälle männälle olevan tiivisteen niin tuosta sais H.195€ kotiin toimitettuna

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 18. 21:03:42 2007

mitä momenttia ootte käyttäny tuolla paolon tiivisteellä?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Kesäkuu 18. 21:23:41 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:mitä momenttia ootte käyttäny tuolla paolon tiivisteellä?
en ole käyttänyt mutta "tiedän" 3 -> 6 -> 9kg. onko skorppi laittanut noin? jälkikiristys oman harkinnan mukaan..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Kesäkuu 18. 21:42:51 2007

Mul on ARP kovat pultit, ei siis pitkiä.. Vedin ne n.10.5kg momenttiin. Ei vielä kokemuksia, että miten pitää, mutta ainaki 0.8bar on pitäny.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Kesäkuu 18. 21:47:14 2007

Paololta tulee just se mitä tilaa. Itse on suunniteltava halkasijat sun muut, mäntäkin tulee annettuun poraukseen piste
Navalinea kiinteellä liekkirenkaalla Paolo neuvoi alumiiniin noin 9kg momentin.
Paolo on ihan alan miehiä vaikka vähän murtaa "onko maallli", tietää jotain näistä hommeleista jatai hyvät suhteet. Hain vuosi takaperin siltä livenä omat kilkkeet. Pahoitteli kun ei ole kuin teetä tarjota kun erosi juuri/vaihtoi muijan/paolo vaihdettiin tai mutta ei kyselty. Tavarat tuli just niinkuin puhuttiin jopa aikataulu toimi. Vähä offtopicia mutta menköön...

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Kesäkuu 18. 22:26:22 2007

Timo kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:mitä momenttia ootte käyttäny tuolla paolon tiivisteellä?
en ole käyttänyt mutta "tiedän" 3 -> 6 -> 9kg. onko skorppi laittanut noin? jälkikiristys oman harkinnan mukaan..
Skorpilla oli normaalit originaalit venyvät pultit.

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » To Helmikuu 28. 22:23:13 2008

jatketaampa tähän.. eli oletteko jälkikiristäneet tuota "paolo" tiivistettä ja oisko millaisia kiristys ohjeita? ja autossa on pitkät pinnapultit.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 13. 17:22:14 2008

Mulla ois tulos pitkien pinnapulttien kans Cometicin kannentiiviste, kommentteja yhdistelmästä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Maaliskuu 14. 16:26:39 2008

Taas kerran: Kovat pultit+kova pahvi (cometic) = Ei pidä. Voi pitää, mutta tuuripeliä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 14. 17:34:44 2008

madhand kirjoitti:jatketaampa tähän.. eli oletteko jälkikiristäneet tuota "paolo" tiivistettä ja oisko millaisia kiristys ohjeita? ja autossa on pitkät pinnapultit.
Ihan suoraan en osaa sulle vastata mutta jos kiintee liekkirengas niin Paolo kertoi että pitäis jälkikiristää. Sehän on tavallaan massativari jossa teräsvahvike. Semmoinen Navalinea mulle tuli alumiinimottiin. Eikö kossuunkin tule kiinteillä vai irtorenkailla ?
Kossuhan on helppo homma muutakuin kääntää vartti takas ja uudelleen momenttiin.
Mulla tossa historic kossussa haittaa toi välikansi kaikkine helyineen että en kiristäny.
Sitä en tiedä hajooko jos ei kiristä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Maaliskuu 14. 17:37:56 2008

Cossun paolopahvissa on ihan irralliset RST-liekkirenkaat. En tiedä jälkikiristyksen tarpeellisuudesta, mutta ite en ole kiristänyt. Ahtoja ollu pahimmillaan pari kiloa ja tehoa 560hv ja kaikkea muuta olen rikkonut, mutta en koskaan paolopahvia :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 14. 20:23:50 2008

Jallu kirjoitti:Taas kerran: Kovat pultit+kova pahvi (cometic) = Ei pidä. Voi pitää, mutta tuuripeliä.
Kovat pultit ja pitkät pinnapultit on mun mittapuulla hiukan eri asia, enkä kyselly nyt kovat pultit Cometic yhdistelmästä (jonka yhdistelmästä oon kyl kuullu jo kommenttia -> toisilla toimii ja toisilla ei), mutta jos tosta pitkät pinnapultit+Cometic yhdistelmästä on kokemuksia, niin voi kertoa hyvät ja huonot puolet.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 14. 20:59:24 2008

Mikäli oikein muistan niin Valtonen ei suosittele APR:n pinnapultteja/cometicikkiä.
Syyksi taisi olla että kun pultit eivät veny niin kuumana prikat painuu kanteen ja alkaa pikkuhiljaa "kiristys löystymään".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 14. 21:08:52 2008

Aksu kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin Valtonen ei suosittele APR:n pinnapultteja/cometicikkiä.
Syyksi taisi olla että kun pultit eivät veny niin kuumana prikat painuu kanteen ja alkaa pikkuhiljaa "kiristys löystymään".
Edelleen kyse on PITKISTÄ PINNAPULTEISTA!!! :icon
ARP pinnapultit on ihan perus lyhyet... (saattapa niitäkin pitkinä saada, mutta ei oo sellaset kyseessä)
Ja ainakin pinnapulttien ympärille taitaa tulla samalla koneistettua o-renkaille urat.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 14. 21:28:18 2008

tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin Valtonen ei suosittele APR:n pinnapultteja/cometicikkiä.
Syyksi taisi olla että kun pultit eivät veny niin kuumana prikat painuu kanteen ja alkaa pikkuhiljaa "kiristys löystymään".
Edelleen kyse on PITKISTÄ PINNAPULTEISTA!!! :icon
ARP pinnapultit on ihan perus lyhyet... (saattapa niitäkin pitkinä saada, mutta ei oo sellaset kyseessä)
Ja ainakin pinnapulttien ympärille taitaa tulla samalla koneistettua o-renkaille urat.
No tuskin ne pitkätkään pinnapulti ovat venyviä. Ainakin omat (10kpl) ovat ilmeiseti jotain erittäin kovaa tavaraa(itse sorvatut). Jos tieto pitää paikkansa niin olisi kovemmasta materiaalista valmistettu kuin kaupalliset n.5v sitten. Ko.henkilö taisi tehdä Sarlinillekin noita joskus reilut 5v sitten.

Ainakin omissa oli o-renkaat laitettu lohkon tason alle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 14. 21:40:02 2008

Joo no eipä ne kyl varsinaisesti venyviäkään oo (nuorrutus teräksestä, jonka kovuus mahdollisesti 42), mutta en nyt kyl menis suoraa lyhyisiinkään koviin pultteihin/pinnapultteihin vertaamaan.
Joku vois nyt oikeesti kertoo suoraa, onko kokemusta juuri tosta yhdistelmästä ja jos ei oo omaa kokemusta tai 100% tietoa, niin jättäkää se näppäimistö rauhaan... :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Maaliskuu 14. 23:01:21 2008

no kun oikeastaan vaihtoehdot on venyvä pultti + cometic tai sitten ei venyvä + cometic, ja jos sulla on pitkät pinnapultit, ne ei veny, eli ne menee kyllä jälkimmäiseen kategoriaan eli samaan perus arp- pulttien kanssa. joten lopputulos lienee juuri se mitä yllä kerrottu. itse en ole pitkillä pulteilla ja cometicilla kokeillut.

mut tasot suoraks, kone nippuun, momentti kohdalleen, ajoa raskaalla jalalla kymppitonni, jos tihkuu niin koppa auki ja kiristys, taas ajoa toinen kymppitonni, hikoilee, sama uusiks, jne.. ja ei se nipussa pysy edes noin pitkään niin ei syytä huoleen. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » La Maaliskuu 15. 12:40:41 2008

Mulla on 6kpl pitkiä pinnapultteja ja päissä normi pinnapultit ja tiivistenä oli cometic. ulospäin ei vuotanut, mut 1. pytty näytti että oli pikkasen vuotanut, ja tasot oli suorat. kumma homma kun joskus jälkikiristin kantta ja nyt otin kannen pois, niin aina on lähteneet päissä olevista lyhyistä pulteista mutterit kevyesti irti niinkuin ois löystyneet.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 12:45:34 2008

Timo kirjoitti:no kun oikeastaan vaihtoehdot on venyvä pultti + cometic tai sitten ei venyvä + cometic, ja jos sulla on pitkät pinnapultit, ne ei veny, eli ne menee kyllä jälkimmäiseen kategoriaan eli samaan perus arp- pulttien kanssa. joten lopputulos lienee juuri se mitä yllä kerrottu. itse en ole pitkillä pulteilla ja cometicilla kokeillut.

mut tasot suoraks, kone nippuun, momentti kohdalleen, ajoa raskaalla jalalla kymppitonni, jos tihkuu niin koppa auki ja kiristys, taas ajoa toinen kymppitonni, hikoilee, sama uusiks, jne.. ja ei se nipussa pysy edes noin pitkään niin ei syytä huoleen. :wink:
Joo, nipussa pysyminen on aina "vähä" kyseenalaista, mutta mites olis sit N-ryhmän pehmonen paffi, kestääiskö se sit, kun parilla kaverilla on ainakin kestäny n.1.8bar ainakin kovilla perus pulteilla?
Onko noissa kovissa pulteissa sit aina se jälkikiristys pakollinen, vai?
Ite en haluis hommata mitään kallista kansipaffia, joka vaatii joka aukasun jälkeen uuden tiivisteen ja/tai koneistuksia... :roll:
Cometic kun ilmeisesti ei vaatisi välttämättä uudelleen koneistuksia, jos joutuu avaamaan tai näin siis oon kuullu/lukenu?
Niin ja pitkiä pinnapulttejakaan kun ei venyviä kannata laittaa...

Tietysti yks (kuulemma) kestävä vaihtoehto ois ne ns. "pienolangat" ja niille siis urat lohkoon ja vakio pahvikin kuulemma kestää jo niillä aika pitkälle??? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 15. 12:55:26 2008

onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
ford escort´79 tic

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 13:06:52 2008

adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
En tiedä, mutta miks se sit usein on ilmotettu esim. Grp. N/A headgasket (tms.) ja vaikioita en oo edes ikään kattellu, kun ei oo ollu tarvetta kattella...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 15. 13:09:40 2008

Mitään pysyviä koneistuksia lohkoon tai kanteen ei tiivisteen takia kannata tehdä. Taas vaan mun mielipide, nää "lankaurat" johtaa aikaan jolloin ei ollu mitään race osaa järkevästi saatavilla.
Nykyään laittaisin cometic tai paolo irtorenkaalla.
Vakiokin kestää ihmeen hyvin, suurimmalle osaa tässäkin klubissa.
Tärkeää varmistua että hattu pysyy kiinni. Vesi menee pesään jos momentti löystyy olkoon mikä tilke vaan.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » La Maaliskuu 15. 13:30:42 2008

Joku laittoi joskus N ja vakion erot tänne ku oli reinzilta kysellyt. Haulla löytyy. Suurin ero mitä itse joskus huomasin oli jäykkyys. Vakio 2wd oli aivan lötkö N pahvin rinnalla.
Pitääkö se paikkansa että pikkuturbon escon vakio pahvi=N-ryhmän pahvi?
Onko VW LT:n pultit venyvät?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 13:34:01 2008

SHR kirjoitti:Mitään pysyviä koneistuksia lohkoon tai kanteen ei tiivisteen takia kannata tehdä. Taas vaan mun mielipide, nää "lankaurat" johtaa aikaan jolloin ei ollu mitään race osaa järkevästi saatavilla.
Nykyään laittaisin cometic tai paolo irtorenkaalla.
Vakiokin kestää ihmeen hyvin, suurimmalle osaa tässäkin klubissa.
Tärkeää varmistua että hattu pysyy kiinni. Vesi menee pesään jos momentti löystyy olkoon mikä tilke vaan.
Tarkotus ois saada pannu kestämään maksimissaan n.2bar painetta ja pitkäillä pinnapulteilla oon tosiaan kasaamaassa, ne kyllä vaatii ne o-rengas urat lohkoon pulttien ympärille kuulemma.
Kannentiiviste valinta on vielä auki, mutta tossa kun sattuis lojumaan tollanen uus 92.5 Cometic, niin aattelin sitä kokeilla, kun ei vaadi mitään erikois koneistuksia ja sen (kuulemma) voi laittaa uudestaankin takas ilman koneistuksia, jos joutuu konetta avaamaan.
Mutta jos se on huono idea, niin säästän ton Cometic.n sit tohon vanhaan koneeseen (400hv), joka jää ns. vara koneeks ainaki toistaseks ja sieltä on jo pahvi luovuttanu, tuntemattomasta syystä... :roll:

Tosta "pienolanka" virityksestä kuulin kaverilta Tampereelta päin joka on useita pahveja (ja paljo muutakin) kans rikkonu Cossun koneesta.
Kaveri vaan totes että tolla virityksellä ja vakio pahvilla on yli 2bar paineitakin puskenu, eikä oo pahvi ongelmia ollu.
Niin ja eikös b.pasikin oo jotain pienolanka viritystä laittamas sen voima myllyyn?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 13:36:47 2008

jiivee kirjoitti:Joku laittoi joskus N ja vakion erot tänne ku oli reinzilta kysellyt. Haulla löytyy. Suurin ero mitä itse joskus huomasin oli jäykkyys. Vakio 2wd oli aivan lötkö N pahvin rinnalla.
Pitääkö se paikkansa että pikkuturbon escon vakio pahvi=N-ryhmän pahvi?
Onko VW LT:n pultit venyvät?
Eikös noi LT.n pultit oo 10.9 kovat, eli ei venyvät, mulla ainaki sellaset tos vanhas konees ja kuiteissa oli lukenu LT.n pultit...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Maaliskuu 15. 16:59:27 2008

Mulla on pitkät pinnapultit + cometic. Kolme kertaa on ollu hattu auki ja ei muutakun takasin kiinni. Ajoa tosin tolla tulee huomattavasti vähemmän kun siviiliautolla, mutta vielä on hyvin kestäny vaikka paineet on siellä 2bar luokkaa. Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen. Kannesta joutu jyrsimään pikkasen muutaman pultin reikää isommaksi että kansi menee paikalleen. Pinnapultit on myös yleensä vakiopultteja paksummat, joten öljyn kierto pulttien kanssa samasta reijästä on varmistettava. Mulla kierrätetään ulkopuolelta ja lohkon tasosta on reijät tulpattu.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 15. 17:12:32 2008

tumppe kirjoitti:
adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
En tiedä, mutta miks se sit usein on ilmotettu esim. Grp. N/A headgasket (tms.) ja vaikioita en oo edes ikään kattellu, kun ei oo ollu tarvetta kattella...
Tuossa on kuva Group A tiivisteestä:
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 008332.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 008330.jpg

Sano Rallyracen äijä että kestäis 1,5bar jos kaikki muuten kunnossa . Tosin on ollu 1.8 paineet ja ainaki vielä pitäny , samaa olen kuullut muilta . Pultit on normi venyvät .
ex Jäsen #10

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 17:29:53 2008

sprint kirjoitti:Mulla on pitkät pinnapultit + cometic. Kolme kertaa on ollu hattu auki ja ei muutakun takasin kiinni. Ajoa tosin tolla tulee huomattavasti vähemmän kun siviiliautolla, mutta vielä on hyvin kestäny vaikka paineet on siellä 2bar luokkaa. Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen. Kannesta joutu jyrsimään pikkasen muutaman pultin reikää isommaksi että kansi menee paikalleen. Pinnapultit on myös yleensä vakiopultteja paksummat, joten öljyn kierto pulttien kanssa samasta reijästä on varmistettava. Mulla kierrätetään ulkopuolelta ja lohkon tasosta on reijät tulpattu.
Voisitko selittää ton tarkemmin: "Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen." Siis puhe oli siis pinnapulttien ympärille tulevista pienistä tiivisteitä, ettei sitä kautta vuoda mitään?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 15. 17:33:53 2008

adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
Täältä et siihen vastausta saa :) joku sano, rallyrace sano se ja tää sano ym ym. Jotkut mun lisäks on avannu pahvit ja eroksi havaittu vain ison öljyreiän peltirinkula poistettu mutta liekkirenkaasta ei selvää eroa löydy joka kumminkin yleensä hajoo.
Näithän ne siinä hyllyssä kun viimeks poikkesit.
"joku" perusteli tämän viritysosan vain osanumero kikkailuna ja rahastuksena. Tähän minäkin uskon kunnes joku tulee näyttää mitä eroo.
Näin oli ainakin 5-6 vuotta sitten. Siksi vakio on hyvä...

Vastaa Viestiin