Mitä eroja on 2wd ja 4wd cossun sylinterin kansissa?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Mitä eroja on 2wd ja 4wd cossun sylinterin kansissa?

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Marraskuu 13. 13:38:01 2006

Eli mitä eroja on cossun 4wd ja 2wd kansissa kun termari kotelo.. niin sanottuja kestävyys eroja ja plussa ja miinus puolet tuista 4wd kannesta verrattuna 2wd kanteen. Ja kansi on cossu escosta jos se merkka mitään.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Marraskuu 13. 15:19:26 2006

2wd:ssä harjakattoinen palotila. Herkempi halkeamaan vesitilaan (harjan pohjalta). 4wd kannessa puolipallon muotoinen palotila, joka on mun mielestä parempi viritysteknisesti. Ja samalla sen palotilan muodosta jouhtuen se ei ole niin herkkä halkeilemaan? 2wd kannessa palotila on isompi tilavuudeltaan, kuin 4wd:n kannessa. Eli jos heität nelikon kannen putkivetoon, saat korkeammat puristukset! 2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc. Korjatkaa jos olen aivan hakoteillä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Marraskuu 13. 18:13:23 2006

Uskaltaisin myös heittää että nakutusriski virittäessä on pienempi puolipallo palotilalla..
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Marraskuu 13. 20:40:54 2006

paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Marraskuu 13. 21:06:58 2006

MikkoT kirjoitti:
paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.
Oho! No niinhän ne taitaa olla. :oops:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Marraskuu 13. 22:03:24 2006

paperman kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.
Oho! No niinhän ne taitaa olla. :oops:
Aika lähelle kuitenkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

LICE
CRSC jäsen 2016
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja LICE » Ke Marraskuu 15. 20:17:25 2006

moon edelleen aika ihmeissäni tosta 4wd:n puolipalloista, ne mitä oon itse purkanu ja sen myötä nähny, myös kasannutkin ne mun mielesta on kaikki "pentroof" malleja. siis harjoja. tai sit mun käsitys on täysin erinlainen kun normaalisti... nokkien laakereiden kiinnitykset eroaa toisistaan, 2wd ulkoisilla lukitus paloilla, 4wd laakerin ulkokehässä ns. "männänrengas" joka uppoaa kannen ja etummaisen runkopukin uraan.

-LICE-

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Marraskuu 15. 20:30:14 2006

LICE kirjoitti:moon edelleen aika ihmeissäni tosta 4wd:n puolipalloista, ne mitä oon itse purkanu ja sen myötä nähny, myös kasannutkin ne mun mielesta on kaikki "pentroof" malleja. siis harjoja. tai sit mun käsitys on täysin erinlainen kun normaalisti... nokkien laakereiden kiinnitykset eroaa toisistaan, 2wd ulkoisilla lukitus paloilla, 4wd laakerin ulkokehässä ns. "männänrengas" joka uppoaa kannen ja etummaisen runkopukin uraan.

-LICE-
Silmä käteen :wink: ystävällisesti linkitän Jahmanin sivuilta kuvan: http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/Cimukanavat.jpg 4wd kansi. Joku voi laittaa vertailun vuoksi kuvan 2 wd:n kannesta.

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke Marraskuu 15. 20:55:07 2006

Eli siis käykö 2wd kannesta nokat 4wd kanteen??
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

LICE
CRSC jäsen 2016
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja LICE » To Marraskuu 16. 2:35:37 2006

siis täs on nyt selkee näkökantaero. mä pidän tuota jahmanin kannenkuvaa harjakattona, koska 2 venttiiliä rinnakkain aukee samassa kulmassa, imut ja paot loivasti toisiaan vasten, jolloin ne luovat suoran tason venttiilien lautasia seuraten. palotilan kylkien pyöreys tekee kyllä tietyssä määrin siitä pallomaisen. kuvassa olevan kannen palotila on kyllä kaiketi kokenut jonkinasteisen modauksen... näytti niin pirun siistiltä!

nokista, eiköhän ne muutoin oo keskenään sopivat, laakerit kun vaihtaa...

--LICE-

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 16. 3:26:08 2006

<siipicossu> kirjoitti:Eli siis käykö 2wd kannesta nokat 4wd kanteen??
4wd nokat käy 2wd kanteen kun laittaa prikat väliin. Äkkiseltään mietittynä jos haluaa laittaa toisinpäin, joutuu nokista sorvaamaan tavaraa pois.
Toyota Supra TT

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Marraskuu 16. 13:00:45 2006

Hena kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti:Eli siis käykö 2wd kannesta nokat 4wd kanteen??
4wd nokat käy 2wd kanteen kun laittaa prikat väliin. Äkkiseltään mietittynä jos haluaa laittaa toisinpäin, joutuu nokista sorvaamaan tavaraa pois.
Näinhän se menee. Prikkojen paksuus 5mm, 2wd nokista pitää siis sorvata sama määrä pois. Prikat tulee jakopään puoleisten kuulalaakereiden alle.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Huhtikuu 18. 20:51:19 2007

MikkoT kirjoitti:
paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.
Herätellääns tätä hieman kun ei jaksa uutta tehdä

Kun mäntien kuppien tilavuus on tuo niin paljonkos vastaavasti on 2wd ja 4wd kansien palotilat

Ja paljonkos nuissa on puristussuhteet vakiona

Ja jos jollain on tietoa noista 91.6mm cossuun tarkoitetuista wisecon männistä että paljonko niissä on palotila. Mukana tuli lappu jossa pirusti mittoja mutta ei kupin kokoa. Venttiilitaskut oli ainakin pirun syvät äkkiseltään tarkasteltuna

EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Huhtikuu 18. 21:45:08 2007

Mun tietääkseni ne wisecot on 4wd "kupeilla"

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Huhtikuu 18. 21:55:54 2007

Eli noissa mäntätaulukoissa lukee jotta vastaa noin vakiomäntää ja seuraava koodi : E00998916

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 18. 21:55:56 2007

VesQ kirjoitti: EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa
Sama on molemmissa ja juurikin tuo 8.0:1.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Huhtikuu 19. 7:10:12 2007

Mittasin nuo 91.6mm wisecot ja sain tilavuudeksi noin 19cc.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Huhtikuu 19. 22:33:13 2007

Hmm, prkele, pitäisi noilla wisecoilla ja cossun eagleilla tehdä turbo ohc ja saada vielä puristussuhde yli 8. Tuossa pikaisesti ajatellen pitäisi kannen palotila olla lähelle sama kuin 4wd cossun. Jollain laskimella laskin että olisi jossain 38-40cc välissä. Kansi olisi mielellään 2.0 ruiskun eli 50cc. Joutunee jonnin verran kannesta siivua ottamaan

Yksi olisi että ottaisi männistä siivua pois ja samaten lohkosta jotta saa ne sitten tasaan. Kuppi pienenisi jonkun verran männässä mutta pystyykö männistä ja lohkosta kuinka paljon ottamaan. Eli onko noilla eväillä edes mahdollista vai joutuuko 1.6 kannesta alkaa venttiileitä/kanavia tekemään

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Pe Huhtikuu 20. 7:06:15 2007

VesQ kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.
Herätellääns tätä hieman kun ei jaksa uutta tehdä

Kun mäntien kuppien tilavuus on tuo niin paljonkos vastaavasti on 2wd ja 4wd kansien palotilat

EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa
muistaakseni 2wd 50cc ja 4wd 46cc

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 20. 8:02:18 2007

Kaverini mittasi myös noi wisecoiden palotilat ja sai tulokseksi 20cc, joten vastaavat siis nelikon mäntiä kuten tässä jo aikaisemmin kirjoiteltiinkin.
Männistä on varmasti vara sorvata päältä pois useampi millikin ja lohkosta pystyy ottamaan myös tollaisen pari milliäkin pois, joten nostaa varmasti jo puristuksia jonkin verran.

Kannesta sen verran, että olen joskus nähnyt myynnissä IS:n kannen, jota oli laskettu kolme milliä ja joskus täälläkin oli puhetta tosta OHC:n kannen laskusta ja ensimmäinen raja siinä tulee vastaan, kun pakosarjan alapuoliset pinnapultit eivät mahdu enää paikalleen eli toisin sanoen kierteet "puhkeaa".

Näillä eväillä pitäisi ton puristuksien noston reiluun kasiin ihan IS:n kannella olla aika helppo juttu.
Sen verran kannattaa sitten tarkistaa, kun on kaikki koneistukset tehty, että kannenpultit eivät pääse pohjaamaan lohkoon kiristettäessä, jos/kun tavaraa otetaan pois kannesta ja lohkosta useampi milli yhteensä.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 20. 20:03:43 2007

Menee varmaan jo remmin kiristin uudelleen muotoiluun kiinnityksen osalta tai sitten lyhyempi hihna

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 20. 20:32:04 2007

VesQ kirjoitti:Menee varmaan jo remmin kiristin uudelleen muotoiluun kiinnityksen osalta tai sitten lyhyempi hihna
No kyllä sinne ihan normaalit kiristin/hihna käy :twisted:

En nyt muista tarkkaan, miten kaverini kone rakennettiin viime talvena, mutta itse laskin siihen noi puristukset/koneistukset ja suunnilleen näin mentiin: männät 0,2mm yli lohkon tason, 1,1mm kannentiiviste ja n. 1,5mm laskettu IS:kansi. Puristukset n. 8,1.
Männät siis wisecot ja cossun kanget.

Jossain ois paperilla kaikki noi laskutoimitukset, mutta en jaksa sitä lappua juuri nyt etsiä, mutta toivotaan, että auton omistajakin lukis tätä topickia ja kertois tarkempia tietoja, jos muistaa. Ja ainakin tossa koneessa toimii ihan STD hihna ja kiristin :lol:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Huhtikuu 21. 22:23:27 2007

MikkoT kirjoitti:
Kannesta sen verran, että olen joskus nähnyt myynnissä IS:n kannen, jota oli laskettu kolme milliä ja joskus täälläkin oli puhetta tosta OHC:n kannen laskusta ja ensimmäinen raja siinä tulee vastaan, kun pakosarjan alapuoliset pinnapultit eivät mahdu enää paikalleen eli toisin sanoen kierteet "puhkeaa".
Ensimmäinen mikä vastaan tulee, on tulpan kierre. Mutta siinä ei ongelmaa, kun käyttää holkkeja "normi-tulpalle".

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Huhtikuu 22. 3:24:22 2007

Olenko ymmärtänyt oikein?

2wd=harja kattoinen palotila ja ei koskaan kattia.


nelkkua katilla ja ilman, ja aina hemi tiloilla?


Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?


Juu tiedän ne numerot virranjakajan vieressä--->

muuten identtisiä?


ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?

Periaatteessa ohc koneita kummatkin, 16v kannella ja sähkö kaasarin tilalle laitettu ruutta, ja toiselle puolelle fööni vittuilun vuoksi?


Sori topicin aloittajalle, mutta pieni varmistus...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Huhtikuu 22. 4:59:24 2007

ParDe kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein?

2wd=harja kattoinen palotila ja ei koskaan kattia.


nelkkua katilla ja ilman, ja aina hemi tiloilla?


Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?


Juu tiedän ne numerot virranjakajan vieressä--->

muuten identtisiä?


ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?

Periaatteessa ohc koneita kummatkin, 16v kannella ja sähkö kaasarin tilalle laitettu ruutta, ja toiselle puolelle fööni vittuilun vuoksi?


Sori topicin aloittajalle, mutta pieni varmistus...
kyllä

kyllä

4wd 200, 2wd 205, molemmissa kupit, 4wd isommat kupit 20cc, 2wd pienemmät 16cc

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 22. 14:10:48 2007

ParDe kirjoitti: Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?
ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?
Männät
Oikealla 4WD ja vasemmalla 2WD.
Siivessä L1 ecu, taxissa L6 ecu, 4wd:ssä L8 ecu (vihreä kantisessa).
L1 ja L6 suoraan vaihtokelpoisia keskenään.
L8:ssa kaasuläppäpotikka erilainen ja lambda ohjaus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 22. 17:09:39 2007

Punakantisessa 4wd myös L8 ecu muttei lambdaohjausta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 17. 9:49:29 2008

Jatketaan vielä tahän topiciin.

Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Helmikuu 17. 10:38:37 2008

ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?


Noi on kul väärin eli siipicosa L1 boksi ja takapotku taxi L6 boksi ja nelikko L8 boksi

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Helmikuu 18. 10:54:38 2008

ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.

Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 18. 11:52:06 2008

dudek kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.

Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519
Mitäs käytännön muutosta ajossa huomaa kun on 2wd kansi 4wd lohkossa. Vakio ahdoilla..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ma Helmikuu 18. 15:34:50 2008

ukormi kirjoitti:
dudek kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.

Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519
Mitäs käytännön muutosta ajossa huomaa kun on 2wd kansi 4wd lohkossa. Vakio ahdoilla..
Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle..... :wink: varsinkin kun lambda säätö toiminnassa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 18. 19:12:14 2008

jappes kirjoitti: Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle..... :wink: varsinkin kun lambda säätö toiminnassa.
Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.

Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 18. 19:34:13 2008

ukormi kirjoitti:Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.

Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
Luulisin että juuri saatavuuden ja hinnan takia on 2wd kansi laitettu nelikkoihin.
Mitäs se upi nyt rakentaa, kun kaikenlaista utelee ja osto-ilmoja ilmaantuu? Pitää varmaan vakoilu keikalle lähtee... :o
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Helmikuu 18. 23:20:03 2008

"Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi."

Oliskohan käytetty niin Mahdottomia ahtopaineita, että puristuksia on haluttu laskea, onhan niitä jotain kisamäntiä Cossuun joilla puristukset alle 7.

Jos ei ole tarkoitus rajusti virittää ilman pc-ohjelmoitavaa ruiskua niin ei liene mitään tarvetta puristuksia laskea, jos paineita on paljon ja säädöt vähän niin ja näin sitten varmaan pitää puristuksiin kajota. Nykyään rullailee tehtailta turbo bensakoneita yli 10 puristuksilla, mielestäni 8 puristukset on nykyään jo aika alhaiset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Helmikuu 19. 8:09:15 2008

ukormi kirjoitti:
jappes kirjoitti: Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle..... :wink: varsinkin kun lambda säätö toiminnassa.
Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.

Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
Hyllyssä portattu ja tehty 2wd:n kansi uusilla osilla--Tarve mukamas kova saada ajoon ja myydään 4wd:n kansi pois, koska vaatisi liikaa tekemistä niin ei oo enää vaihtoahtoja. Varsinkaan kun ei oikein nappaa, missä se kipinä hyppää.....Syitä varmaan löytyy.

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » La Maaliskuu 1. 14:13:00 2008

Moro olen uusi jäsen ja heti ensimmäisenä ajattelin kysellä teiltä koska itse en ole tietoinen cossun tekniikasta vielä joten mikä kone tai kokonaisuus on ?

Voi mennä väärää topicii mut saa poistaa tai siirtää.

kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh80 ... d/?start=0
jäsen: 1785.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 1. 14:49:52 2008

cossuvortti kirjoitti:Moro olen uusi jäsen ja heti ensimmäisenä ajattelin kysellä teiltä koska itse en ole tietoinen cossun tekniikasta vielä joten mikä kone tai kokonaisuus on ?

Voi mennä väärää topicii mut saa poistaa tai siirtää.

kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh80 ... d/?start=0
Kansi on 2wd ja pakosarja 4wd.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » La Maaliskuu 1. 18:11:41 2008

Lohko oli ilmeisesti ton öljy seasta nähtynä 205 eli ilmeiseti 2wd.?
jäsen: 1785.

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » La Maaliskuu 1. 18:17:33 2008

Nii ja onko turbo vakio ja mikä se on? minkä laista välystä saa turbos olla vai pitääkö olla iha timmi..?
jäsen: 1785.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Maaliskuu 28. 7:38:33 2008

merkillinen pikku ero noissa nelikon kansissa..

nelikon kansi

ja toinen nelikon kansi

ja tarkoitan siis tuota kierrettä kannen yläreunassa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Maaliskuu 28. 10:42:06 2008

Timo kirjoitti:merkillinen pikku ero noissa nelikon kansissa..

nelikon kansi

ja toinen nelikon kansi

ja tarkoitan siis tuota kierrettä kannen yläreunassa..
Äkkiselti veikkaisin että ensimmäinen kansi on escortista, jälkimmäinen sierrasta.
Perustelu: escortissa lämppärin kennolta tuleva vesiputki on kiinni tuossa kierteen kohdassa, 4x4 sierroissa tuota kyseistä putkea ei näyttänyt olevan (projekti-osion kuvien perusteella), eikä myöskään tuolla kohdalla kyseistä kierrettä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Maaliskuu 28. 12:39:53 2008

Jep , menee se putki coolerin vesikiertoon .

cossuvortti: Ahtimessa kylmänä ei juurikaan ole , lämpimänä päittäisvälystä ihan karvan verran . Pitkittäisvälystä ei saa olla yhtään .
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin