Mitä eroja on 2wd ja 4wd cossun sylinterin kansissa?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Mitä eroja on 2wd ja 4wd cossun sylinterin kansissa?
Eli mitä eroja on cossun 4wd ja 2wd kansissa kun termari kotelo.. niin sanottuja kestävyys eroja ja plussa ja miinus puolet tuista 4wd kannesta verrattuna 2wd kanteen. Ja kansi on cossu escosta jos se merkka mitään.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
2wd:ssä harjakattoinen palotila. Herkempi halkeamaan vesitilaan (harjan pohjalta). 4wd kannessa puolipallon muotoinen palotila, joka on mun mielestä parempi viritysteknisesti. Ja samalla sen palotilan muodosta jouhtuen se ei ole niin herkkä halkeilemaan? 2wd kannessa palotila on isompi tilavuudeltaan, kuin 4wd:n kannessa. Eli jos heität nelikon kannen putkivetoon, saat korkeammat puristukset! 2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc. Korjatkaa jos olen aivan hakoteillä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Oho! No niinhän ne taitaa olla.MikkoT kirjoitti:Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Aika lähelle kuitenkin.paperman kirjoitti:Oho! No niinhän ne taitaa olla.MikkoT kirjoitti:Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 155
- Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
- Paikkakunta: Mäntsälä
moon edelleen aika ihmeissäni tosta 4wd:n puolipalloista, ne mitä oon itse purkanu ja sen myötä nähny, myös kasannutkin ne mun mielesta on kaikki "pentroof" malleja. siis harjoja. tai sit mun käsitys on täysin erinlainen kun normaalisti... nokkien laakereiden kiinnitykset eroaa toisistaan, 2wd ulkoisilla lukitus paloilla, 4wd laakerin ulkokehässä ns. "männänrengas" joka uppoaa kannen ja etummaisen runkopukin uraan.
-LICE-
-LICE-
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Silmä käteenLICE kirjoitti:moon edelleen aika ihmeissäni tosta 4wd:n puolipalloista, ne mitä oon itse purkanu ja sen myötä nähny, myös kasannutkin ne mun mielesta on kaikki "pentroof" malleja. siis harjoja. tai sit mun käsitys on täysin erinlainen kun normaalisti... nokkien laakereiden kiinnitykset eroaa toisistaan, 2wd ulkoisilla lukitus paloilla, 4wd laakerin ulkokehässä ns. "männänrengas" joka uppoaa kannen ja etummaisen runkopukin uraan.
-LICE-

-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 155
- Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
- Paikkakunta: Mäntsälä
siis täs on nyt selkee näkökantaero. mä pidän tuota jahmanin kannenkuvaa harjakattona, koska 2 venttiiliä rinnakkain aukee samassa kulmassa, imut ja paot loivasti toisiaan vasten, jolloin ne luovat suoran tason venttiilien lautasia seuraten. palotilan kylkien pyöreys tekee kyllä tietyssä määrin siitä pallomaisen. kuvassa olevan kannen palotila on kyllä kaiketi kokenut jonkinasteisen modauksen... näytti niin pirun siistiltä!
nokista, eiköhän ne muutoin oo keskenään sopivat, laakerit kun vaihtaa...
--LICE-
nokista, eiköhän ne muutoin oo keskenään sopivat, laakerit kun vaihtaa...
--LICE-
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Näinhän se menee. Prikkojen paksuus 5mm, 2wd nokista pitää siis sorvata sama määrä pois. Prikat tulee jakopään puoleisten kuulalaakereiden alle.Hena kirjoitti:4wd nokat käy 2wd kanteen kun laittaa prikat väliin. Äkkiseltään mietittynä jos haluaa laittaa toisinpäin, joutuu nokista sorvaamaan tavaraa pois.<siipicossu> kirjoitti:Eli siis käykö 2wd kannesta nokat 4wd kanteen??
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Herätellääns tätä hieman kun ei jaksa uutta tehdäMikkoT kirjoitti:Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Kun mäntien kuppien tilavuus on tuo niin paljonkos vastaavasti on 2wd ja 4wd kansien palotilat
Ja paljonkos nuissa on puristussuhteet vakiona
Ja jos jollain on tietoa noista 91.6mm cossuun tarkoitetuista wisecon männistä että paljonko niissä on palotila. Mukana tuli lappu jossa pirusti mittoja mutta ei kupin kokoa. Venttiilitaskut oli ainakin pirun syvät äkkiseltään tarkasteltuna
EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sama on molemmissa ja juurikin tuo 8.0:1.VesQ kirjoitti: EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Hmm, prkele, pitäisi noilla wisecoilla ja cossun eagleilla tehdä turbo ohc ja saada vielä puristussuhde yli 8. Tuossa pikaisesti ajatellen pitäisi kannen palotila olla lähelle sama kuin 4wd cossun. Jollain laskimella laskin että olisi jossain 38-40cc välissä. Kansi olisi mielellään 2.0 ruiskun eli 50cc. Joutunee jonnin verran kannesta siivua ottamaan
Yksi olisi että ottaisi männistä siivua pois ja samaten lohkosta jotta saa ne sitten tasaan. Kuppi pienenisi jonkun verran männässä mutta pystyykö männistä ja lohkosta kuinka paljon ottamaan. Eli onko noilla eväillä edes mahdollista vai joutuuko 1.6 kannesta alkaa venttiileitä/kanavia tekemään
Yksi olisi että ottaisi männistä siivua pois ja samaten lohkosta jotta saa ne sitten tasaan. Kuppi pienenisi jonkun verran männässä mutta pystyykö männistä ja lohkosta kuinka paljon ottamaan. Eli onko noilla eväillä edes mahdollista vai joutuuko 1.6 kannesta alkaa venttiileitä/kanavia tekemään
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
muistaakseni 2wd 50cc ja 4wd 46ccVesQ kirjoitti:Herätellääns tätä hieman kun ei jaksa uutta tehdäMikkoT kirjoitti:Nämä pitäs olla 2wd 16cc ja 4wd 20cc.paperman kirjoitti:2wd männän kuoppa on 17cc ja 4wd:n 19cc.
Kun mäntien kuppien tilavuus on tuo niin paljonkos vastaavasti on 2wd ja 4wd kansien palotilat
EDIT:
Autodata kertoi että molemmissa olisi puristussuhde 8.0:1, pitää ilmeisesti paikkansa
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Kaverini mittasi myös noi wisecoiden palotilat ja sai tulokseksi 20cc, joten vastaavat siis nelikon mäntiä kuten tässä jo aikaisemmin kirjoiteltiinkin.
Männistä on varmasti vara sorvata päältä pois useampi millikin ja lohkosta pystyy ottamaan myös tollaisen pari milliäkin pois, joten nostaa varmasti jo puristuksia jonkin verran.
Kannesta sen verran, että olen joskus nähnyt myynnissä IS:n kannen, jota oli laskettu kolme milliä ja joskus täälläkin oli puhetta tosta OHC:n kannen laskusta ja ensimmäinen raja siinä tulee vastaan, kun pakosarjan alapuoliset pinnapultit eivät mahdu enää paikalleen eli toisin sanoen kierteet "puhkeaa".
Näillä eväillä pitäisi ton puristuksien noston reiluun kasiin ihan IS:n kannella olla aika helppo juttu.
Sen verran kannattaa sitten tarkistaa, kun on kaikki koneistukset tehty, että kannenpultit eivät pääse pohjaamaan lohkoon kiristettäessä, jos/kun tavaraa otetaan pois kannesta ja lohkosta useampi milli yhteensä.
Männistä on varmasti vara sorvata päältä pois useampi millikin ja lohkosta pystyy ottamaan myös tollaisen pari milliäkin pois, joten nostaa varmasti jo puristuksia jonkin verran.
Kannesta sen verran, että olen joskus nähnyt myynnissä IS:n kannen, jota oli laskettu kolme milliä ja joskus täälläkin oli puhetta tosta OHC:n kannen laskusta ja ensimmäinen raja siinä tulee vastaan, kun pakosarjan alapuoliset pinnapultit eivät mahdu enää paikalleen eli toisin sanoen kierteet "puhkeaa".
Näillä eväillä pitäisi ton puristuksien noston reiluun kasiin ihan IS:n kannella olla aika helppo juttu.
Sen verran kannattaa sitten tarkistaa, kun on kaikki koneistukset tehty, että kannenpultit eivät pääse pohjaamaan lohkoon kiristettäessä, jos/kun tavaraa otetaan pois kannesta ja lohkosta useampi milli yhteensä.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No kyllä sinne ihan normaalit kiristin/hihna käyVesQ kirjoitti:Menee varmaan jo remmin kiristin uudelleen muotoiluun kiinnityksen osalta tai sitten lyhyempi hihna

En nyt muista tarkkaan, miten kaverini kone rakennettiin viime talvena, mutta itse laskin siihen noi puristukset/koneistukset ja suunnilleen näin mentiin: männät 0,2mm yli lohkon tason, 1,1mm kannentiiviste ja n. 1,5mm laskettu IS:kansi. Puristukset n. 8,1.
Männät siis wisecot ja cossun kanget.
Jossain ois paperilla kaikki noi laskutoimitukset, mutta en jaksa sitä lappua juuri nyt etsiä, mutta toivotaan, että auton omistajakin lukis tätä topickia ja kertois tarkempia tietoja, jos muistaa. Ja ainakin tossa koneessa toimii ihan STD hihna ja kiristin

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Ensimmäinen mikä vastaan tulee, on tulpan kierre. Mutta siinä ei ongelmaa, kun käyttää holkkeja "normi-tulpalle".MikkoT kirjoitti:
Kannesta sen verran, että olen joskus nähnyt myynnissä IS:n kannen, jota oli laskettu kolme milliä ja joskus täälläkin oli puhetta tosta OHC:n kannen laskusta ja ensimmäinen raja siinä tulee vastaan, kun pakosarjan alapuoliset pinnapultit eivät mahdu enää paikalleen eli toisin sanoen kierteet "puhkeaa".
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
Olenko ymmärtänyt oikein?
2wd=harja kattoinen palotila ja ei koskaan kattia.
nelkkua katilla ja ilman, ja aina hemi tiloilla?
Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?
Juu tiedän ne numerot virranjakajan vieressä--->
muuten identtisiä?
ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?
Periaatteessa ohc koneita kummatkin, 16v kannella ja sähkö kaasarin tilalle laitettu ruutta, ja toiselle puolelle fööni vittuilun vuoksi?
Sori topicin aloittajalle, mutta pieni varmistus...
2wd=harja kattoinen palotila ja ei koskaan kattia.
nelkkua katilla ja ilman, ja aina hemi tiloilla?
Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?
Juu tiedän ne numerot virranjakajan vieressä--->
muuten identtisiä?
ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?
Periaatteessa ohc koneita kummatkin, 16v kannella ja sähkö kaasarin tilalle laitettu ruutta, ja toiselle puolelle fööni vittuilun vuoksi?
Sori topicin aloittajalle, mutta pieni varmistus...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: hmm
kylläParDe kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein?
2wd=harja kattoinen palotila ja ei koskaan kattia.
nelkkua katilla ja ilman, ja aina hemi tiloilla?
Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?
Juu tiedän ne numerot virranjakajan vieressä--->
muuten identtisiä?
ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?
Periaatteessa ohc koneita kummatkin, 16v kannella ja sähkö kaasarin tilalle laitettu ruutta, ja toiselle puolelle fööni vittuilun vuoksi?
Sori topicin aloittajalle, mutta pieni varmistus...
kyllä
4wd 200, 2wd 205, molemmissa kupit, 4wd isommat kupit 20cc, 2wd pienemmät 16cc
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: hmm
MännätParDe kirjoitti: Nelkuissa 200 lohkot ja 2wd 205?, nelkussa kuppi mukit, 2wd tasapäät?
ecuissa eroja siiven, taxien ja eson välillä?
L 6,7,8?
Oikealla 4WD ja vasemmalla 2WD.
Siivessä L1 ecu, taxissa L6 ecu, 4wd:ssä L8 ecu (vihreä kantisessa).
L1 ja L6 suoraan vaihtokelpoisia keskenään.
L8:ssa kaasuläppäpotikka erilainen ja lambda ohjaus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.
Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitäs käytännön muutosta ajossa huomaa kun on 2wd kansi 4wd lohkossa. Vakio ahdoilla..dudek kirjoitti:Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.
Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.ukormi kirjoitti:Mitäs käytännön muutosta ajossa huomaa kun on 2wd kansi 4wd lohkossa. Vakio ahdoilla..dudek kirjoitti:Itsekin tätä aikoinaan pähkäilin, täältä löytyy vastaus:ukormi kirjoitti:Jatketaan vielä tahän topiciin.
Kuinkas alas puristukset painuvat jos on nelikon alakerta ja 2 wd:n kansi vakiopaksuisella paffilla?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85519
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle.....

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.jappes kirjoitti: Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle.....varsinkin kun lambda säätö toiminnassa.
Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Luulisin että juuri saatavuuden ja hinnan takia on 2wd kansi laitettu nelikkoihin.ukormi kirjoitti:Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.
Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
Mitäs se upi nyt rakentaa, kun kaikenlaista utelee ja osto-ilmoja ilmaantuu? Pitää varmaan vakoilu keikalle lähtee...

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi."
Oliskohan käytetty niin Mahdottomia ahtopaineita, että puristuksia on haluttu laskea, onhan niitä jotain kisamäntiä Cossuun joilla puristukset alle 7.
Jos ei ole tarkoitus rajusti virittää ilman pc-ohjelmoitavaa ruiskua niin ei liene mitään tarvetta puristuksia laskea, jos paineita on paljon ja säädöt vähän niin ja näin sitten varmaan pitää puristuksiin kajota. Nykyään rullailee tehtailta turbo bensakoneita yli 10 puristuksilla, mielestäni 8 puristukset on nykyään jo aika alhaiset.
Oliskohan käytetty niin Mahdottomia ahtopaineita, että puristuksia on haluttu laskea, onhan niitä jotain kisamäntiä Cossuun joilla puristukset alle 7.
Jos ei ole tarkoitus rajusti virittää ilman pc-ohjelmoitavaa ruiskua niin ei liene mitään tarvetta puristuksia laskea, jos paineita on paljon ja säädöt vähän niin ja näin sitten varmaan pitää puristuksiin kajota. Nykyään rullailee tehtailta turbo bensakoneita yli 10 puristuksilla, mielestäni 8 puristukset on nykyään jo aika alhaiset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Hyllyssä portattu ja tehty 2wd:n kansi uusilla osilla--Tarve mukamas kova saada ajoon ja myydään 4wd:n kansi pois, koska vaatisi liikaa tekemistä niin ei oo enää vaihtoahtoja. Varsinkaan kun ei oikein nappaa, missä se kipinä hyppää.....Syitä varmaan löytyy.ukormi kirjoitti:Miksi ihmeessä 2 wd kansia on nelikoihin vaihdettu..Ei tietysti ole ollut nelikon kantta tarjolla ja on laitettu saatavilla ollut takapotkun kansi.jappes kirjoitti: Ei mee mihinkään....Aika vaisulta tuntuu ainakin ennen kun turbo mukana.Vartasin sitä just tossa keväällä kolmeen autoon ja eron kyllä huomaa hyvin.
En suosittele vakioahdoilla ainakaan.Väittäisin myös että bensaa menee enemmän, melkein 1.5l/100km, kun matala puristus.Jää ilmeisesti hyötysuhde johonkin nollan alle.....varsinkin kun lambda säätö toiminnassa.
Mitä maksaa käytetty, kunnossaoleva nelikon kansi? Ja onko takapotkun kannella mitään markkina-arvoa?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007
Moro olen uusi jäsen ja heti ensimmäisenä ajattelin kysellä teiltä koska itse en ole tietoinen cossun tekniikasta vielä joten mikä kone tai kokonaisuus on ?
Voi mennä väärää topicii mut saa poistaa tai siirtää.
kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh80 ... d/?start=0
Voi mennä väärää topicii mut saa poistaa tai siirtää.
kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh80 ... d/?start=0
jäsen: 1785.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kansi on 2wd ja pakosarja 4wd.cossuvortti kirjoitti:Moro olen uusi jäsen ja heti ensimmäisenä ajattelin kysellä teiltä koska itse en ole tietoinen cossun tekniikasta vielä joten mikä kone tai kokonaisuus on ?
Voi mennä väärää topicii mut saa poistaa tai siirtää.
kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh80 ... d/?start=0
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Äkkiselti veikkaisin että ensimmäinen kansi on escortista, jälkimmäinen sierrasta.
Perustelu: escortissa lämppärin kennolta tuleva vesiputki on kiinni tuossa kierteen kohdassa, 4x4 sierroissa tuota kyseistä putkea ei näyttänyt olevan (projekti-osion kuvien perusteella), eikä myöskään tuolla kohdalla kyseistä kierrettä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99