RST:n nokista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
RST:n nokista
Onko porukalla kokemusta Piperin nokista? Mitä suosittelette, kohtuu mieto katunokka tulisi kyseeseen.. Mitenkäs hintapuoli? Kent camsin nokkapakettia aluksi meinasin, alkoi vaan hinta hirvittämään.. (600 eur. autoracingilla..) S2 rs turboon tulisi..
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Piper 285T2 on ihan ok nokka, itsellä on semmoinen. Kentin nokista on kuulunut Englannista vähän huonoa kestävyyden suhteen. Kannattaa tilata nokkasarja suoraan briteistä jos suinkin mahdollista, säästö on melkoinen. Esim. tuo 285T2 sarja muistaakseni n. 250 puntaa (370 e).
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
on auto vasta oikeestaan säädön alla, tullut niin paljon muutoksia kerralla etten oikeen osaa sanoa vielä.. ei toi oikeestaan vielä tunnu vetävän, olis kiva koittaa säädettävää nokkapyörää.Jani kirjoitti:Stefa: Minkälainen tehoalue sul siin nokas on? ei ollu säädettävää nokkapyörää eikä ehtinyt kauan ajaa kun hajos. Mulla tuntus melkeen vakiolt
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
No niin nostetaanpas nyt tämäkin aihe ylös jos ihmisillä on kokemuksia kertynyt.
Eli tilanne: nyt piper T2 nokka josta en pidä yhtään. Vähän alta 4000 lähtee vasta vaikka painetta olisi toista kiloa tuhatta kierrosta aiemmin, kompura kyllä sakkaa kun ilmaa ei mene läpi.
Nyt siis pitää saada selkää niksauttavat väännöt cvh:sta, mutta mieluiten kuitenkin niin ettei se ihan tukehtuisi ylhäällä. Haussa siis joku toinen nokka.
Mekaanisille nostajille tehdyt on pois laskuista hintansa vuoksi.
Vaihtoehtoina on siis ainakin fordilta EFin nokka joka on kohtuu hintainen ja tuosta on ilmeisesti ihan ok kokemuksia?
Jokin mieto vaparin virinokka, newmanin tuotteita voisi olla kiva kokeilla, hinta ainakin ihan ok.
Onko jollain jotain kokemuksia asiaan liittyen joita haluaisi tuoda julki?
Tarvikenokka nostajineen on 160e luokkaa, en nyt välttämättä sitäkään halua ostaa ellei se sitten ole about sama kuin esim. tuo alkup. efin nokka?
Eli tilanne: nyt piper T2 nokka josta en pidä yhtään. Vähän alta 4000 lähtee vasta vaikka painetta olisi toista kiloa tuhatta kierrosta aiemmin, kompura kyllä sakkaa kun ilmaa ei mene läpi.
Nyt siis pitää saada selkää niksauttavat väännöt cvh:sta, mutta mieluiten kuitenkin niin ettei se ihan tukehtuisi ylhäällä. Haussa siis joku toinen nokka.
Mekaanisille nostajille tehdyt on pois laskuista hintansa vuoksi.
Vaihtoehtoina on siis ainakin fordilta EFin nokka joka on kohtuu hintainen ja tuosta on ilmeisesti ihan ok kokemuksia?
Jokin mieto vaparin virinokka, newmanin tuotteita voisi olla kiva kokeilla, hinta ainakin ihan ok.
Onko jollain jotain kokemuksia asiaan liittyen joita haluaisi tuoda julki?
Tarvikenokka nostajineen on 160e luokkaa, en nyt välttämättä sitäkään halua ostaa ellei se sitten ole about sama kuin esim. tuo alkup. efin nokka?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
CVH35 ja 285T2 on kokemusten perusteella juuri tuollaisia kuin kuvailit, eli lähtee 4000 jälkeen vaikka painetta lisi aikaisemminkin.
CVH31 on sama kuin vakionokka (ei vitsi).
EFI nokka on mielestäni hyvä, mutta ei mikään yläkireä.
CVH34 ja 285T on alhaalta paremmin lähteviä kuin nuo aivan ensin mainitut.
Newmanin nokat taitaa olla kaikki koville nostajille?
Ihan tuollainen 100e motonetistä tyyppinen nokka toimii itsellä ihan kelvollisesti.
CVH31 on sama kuin vakionokka (ei vitsi).
EFI nokka on mielestäni hyvä, mutta ei mikään yläkireä.
CVH34 ja 285T on alhaalta paremmin lähteviä kuin nuo aivan ensin mainitut.
Newmanin nokat taitaa olla kaikki koville nostajille?
Ihan tuollainen 100e motonetistä tyyppinen nokka toimii itsellä ihan kelvollisesti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei ole ajokokemuksia turbona, mutta kaksi havaintoa kuitenkin. CVH32:sessa on täsmällleen samat lukemat imu ja pakonokissa kuin Kentin turbonokassa (olisko ollut 35nen). Se toinen havainto on se, että ne nokat on aivan eri profiililla turbo-versiossa. Turbossa imu ja pakonokat on täysin eriparia.Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mikäs idea sitä vaparin nokkaa on sinne suunnitella, kun sulla on koneessa paikoillaan jo valmiiks kent camsin CVH35, cranen nostajilla ja jäykillä jousilla...?Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Eikä sulla taida paljon siitäkään olla kokemuksia...

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut?
...naa ranskalaisten AZERTY nappikset on muuten aivan hanurista? ikina tallaisella ennen yrittanyt mitaan kirjoitella...
...naa ranskalaisten AZERTY nappikset on muuten aivan hanurista? ikina tallaisella ennen yrittanyt mitaan kirjoitella...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hiljaa siellä takana...tony the tiger kirjoitti:Mikäs idea sitä vaparin nokkaa on sinne suunnitella, kun sulla on koneessa paikoillaan jo valmiiks kent camsin CVH35, cranen nostajilla ja jäykillä jousilla...?Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Eikä sulla taida paljon siitäkään olla kokemuksia...

Ainahan voi suunnitella sitä seuraavaa EVO-moottoria eli 2.0 ZVH:ta.
Toni osannee kertoa niistä jousista ja nostajista enemmän.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Mun mielestä mulla oli Kentin jouset ja ne oli kuten vakiot, mutta jousilanka ainoastaan ohuempaa ! mutta miksi ?tony the tiger kirjoitti:Cranen nostajilla ei liene suuriakaan eroa vakioihin verrattuna, jos lie yhtään mitään...
Jouset on yksinkertaiset ja muistaakseni Kent camsin. En tiedä nyky saatavuudesta, kun ovat olleet jo kotvan paikoillaan.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ihan mielenkiinnosta, mikälaiset jousipaineet tuli??avoesco kirjoitti:Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Stefa kirjoitti:Mun mielestä mulla oli Kentin jouset ja ne oli kuten vakiot, mutta jousilanka ainoastaan ohuempaa ! mutta miksi ?tony the tiger kirjoitti:Cranen nostajilla ei liene suuriakaan eroa vakioihin verrattuna, jos lie yhtään mitään...
Jouset on yksinkertaiset ja muistaakseni Kent camsin. En tiedä nyky saatavuudesta, kun ovat olleet jo kotvan paikoillaan.
Isommalla nostolla jousi pohjaa joten lankaa on ohenettu pelivarojen takia. Mittailin piperin nokalla ja vakiojousilla mittoja, niin jäi varoja n.0.50mm. Monellaista mielipidettä on noista pelivaroista väliltä 1-2mm kuulee puhuttavan. kannet on sitten erilaisia joten mitat voi vaihdella!
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
En ole varma mutta muistelen seetipaine nousi 28:estä 40:neenFullspeed kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mikälaiset jousipaineet tuli??avoesco kirjoitti:Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
Auki paine oli vakiota jäykempi mutta ei paljoa olisko ollu kympin tai kahden ero.
muistaakseni auki luvut oli jotain 120-140 välillä .
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Katso Kentin sivuilta CVH31:sen lukemat. Se on 1.6 cvh:n vakionokka ellei joku toisin todista. Mulla on vakionokalla myls ihan Fordin lukemat, mutta ne on annettu ihan julmetuille venttiilin avautumille mistä/mihin aukioloaika lasketaan ja siten luvut on tosi pieniä. Ajoitus täsmäsi täysin CVH31 nokkaan.j.kangas kirjoitti:Paljonkos toi rst:n alkuperäisen nokan nosto ja aukiolo/ajoitus asteet nyt olivatkaan? On ne kyllä itsellänikin ollut ylhäällä, mutta en nyt sitten löytänyt mistään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1