RST:n nokista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

RST:n nokista

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Tammikuu 21. 13:24:19 2004

Onko porukalla kokemusta Piperin nokista? Mitä suosittelette, kohtuu mieto katunokka tulisi kyseeseen.. Mitenkäs hintapuoli? Kent camsin nokkapakettia aluksi meinasin, alkoi vaan hinta hirvittämään.. (600 eur. autoracingilla..) S2 rs turboon tulisi..

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ke Tammikuu 21. 21:15:08 2004

Mulla on piper 285T. Tyytyväinen olen ollut, katukäyttöön erinomainen. Pitää myös ostaa uudet venajouset, alkuperäiset pohjaa. Ja uudet nostajat tottakai. Hinnat voit kysyä Rally-Racestä.
RS2000 -96
Fiesta -11

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » To Tammikuu 22. 7:57:07 2004

Mul on piperin 285t2 nokka ja hyvin on toiminut :)

amppa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003

Viesti Kirjoittaja amppa » Ti Toukokuu 10. 14:45:55 2005

Tietäiskö joku piper 285t2 nokan tekniset arvot.
Tarttis mennä kohta säädölle.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Toukokuu 10. 16:24:23 2005

ei se kentcamsin pelkkä nokka kallis ole, esim moposportista... nostajat sitte vaikka motonetistä, se itse sarjan hinta vaan lähtee ihan käsistä...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ti Toukokuu 10. 16:40:41 2005

Mul on muistaakseni cvh31. Aika miedon olonen. Ei kyl millään raaskis toista ostaa, kun toi on melkein uus.
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Toukokuu 10. 17:33:41 2005

multa löytyy myös cvh31
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Toukokuu 10. 17:39:38 2005

Piper 285T2 on ihan ok nokka, itsellä on semmoinen. Kentin nokista on kuulunut Englannista vähän huonoa kestävyyden suhteen. Kannattaa tilata nokkasarja suoraan briteistä jos suinkin mahdollista, säästö on melkoinen. Esim. tuo 285T2 sarja muistaakseni n. 250 puntaa (370 e).
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ti Toukokuu 10. 19:59:28 2005

Stefa: Minkälainen tehoalue sul siin nokas on? ei ollu säädettävää nokkapyörää eikä ehtinyt kauan ajaa kun hajos. Mulla tuntus melkeen vakiolt
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Toukokuu 11. 0:53:21 2005

Jani kirjoitti:Stefa: Minkälainen tehoalue sul siin nokas on? ei ollu säädettävää nokkapyörää eikä ehtinyt kauan ajaa kun hajos. Mulla tuntus melkeen vakiolt
on auto vasta oikeestaan säädön alla, tullut niin paljon muutoksia kerralla etten oikeen osaa sanoa vielä.. ei toi oikeestaan vielä tunnu vetävän, olis kiva koittaa säädettävää nokkapyörää.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Joulukuu 9. 18:38:49 2007

No niin nostetaanpas nyt tämäkin aihe ylös jos ihmisillä on kokemuksia kertynyt.

Eli tilanne: nyt piper T2 nokka josta en pidä yhtään. Vähän alta 4000 lähtee vasta vaikka painetta olisi toista kiloa tuhatta kierrosta aiemmin, kompura kyllä sakkaa kun ilmaa ei mene läpi.

Nyt siis pitää saada selkää niksauttavat väännöt cvh:sta, mutta mieluiten kuitenkin niin ettei se ihan tukehtuisi ylhäällä. Haussa siis joku toinen nokka.

Mekaanisille nostajille tehdyt on pois laskuista hintansa vuoksi.
Vaihtoehtoina on siis ainakin fordilta EFin nokka joka on kohtuu hintainen ja tuosta on ilmeisesti ihan ok kokemuksia?
Jokin mieto vaparin virinokka, newmanin tuotteita voisi olla kiva kokeilla, hinta ainakin ihan ok.

Onko jollain jotain kokemuksia asiaan liittyen joita haluaisi tuoda julki?
Tarvikenokka nostajineen on 160e luokkaa, en nyt välttämättä sitäkään halua ostaa ellei se sitten ole about sama kuin esim. tuo alkup. efin nokka?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 9. 23:16:34 2007

CVH35 ja 285T2 on kokemusten perusteella juuri tuollaisia kuin kuvailit, eli lähtee 4000 jälkeen vaikka painetta lisi aikaisemminkin.

CVH31 on sama kuin vakionokka (ei vitsi).

EFI nokka on mielestäni hyvä, mutta ei mikään yläkireä.

CVH34 ja 285T on alhaalta paremmin lähteviä kuin nuo aivan ensin mainitut.

Newmanin nokat taitaa olla kaikki koville nostajille?

Ihan tuollainen 100e motonetistä tyyppinen nokka toimii itsellä ihan kelvollisesti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Joulukuu 10. 0:17:54 2007

JesseT kirjoitti:
Newmanin nokat taitaa olla kaikki koville nostajille?
Kiitos tiedoista.
On nuo newmanin nokat koville nostajille paitsi ne pari mallia jotka on tarkoitettu ihan vapareille. Kuinkahan tuollainen toimisi kohtuu pienen (mitsu td04-18t) turbon kanssa?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 10. 1:12:07 2007

Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 10. 1:31:52 2007

Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Ei ole ajokokemuksia turbona, mutta kaksi havaintoa kuitenkin. CVH32:sessa on täsmällleen samat lukemat imu ja pakonokissa kuin Kentin turbonokassa (olisko ollut 35nen). Se toinen havainto on se, että ne nokat on aivan eri profiililla turbo-versiossa. Turbossa imu ja pakonokat on täysin eriparia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Joulukuu 10. 13:13:56 2007

Newmanilta tuli sähköpostia ettei heiltä enää saa nokkia hydraulisille nostajille (cvh) koska on ollut ongelmia kestävyyden kanssa.
Hieno kone tuo nokansyöjä-cvh.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Joulukuu 10. 22:51:00 2007

Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Mikäs idea sitä vaparin nokkaa on sinne suunnitella, kun sulla on koneessa paikoillaan jo valmiiks kent camsin CVH35, cranen nostajilla ja jäykillä jousilla...?
Eikä sulla taida paljon siitäkään olla kokemuksia... :wink:
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 11. 17:47:05 2007

Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut?


...naa ranskalaisten AZERTY nappikset on muuten aivan hanurista? ikina tallaisella ennen yrittanyt mitaan kirjoitella...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ti Joulukuu 11. 18:06:49 2007

JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Joulukuu 12. 13:59:13 2007

tony the tiger kirjoitti:
Sine kirjoitti:Onko CVH32:sta kokemuksia turbo-käytössä? Sellainen paketti kuljeksii "joutavana" nurkissa. Se on mieto virinokka vapari CVH 1.6 EFi:lle.
Mikäs idea sitä vaparin nokkaa on sinne suunnitella, kun sulla on koneessa paikoillaan jo valmiiks kent camsin CVH35, cranen nostajilla ja jäykillä jousilla...?
Eikä sulla taida paljon siitäkään olla kokemuksia... :wink:
Hiljaa siellä takana... :D

Ainahan voi suunnitella sitä seuraavaa EVO-moottoria eli 2.0 ZVH:ta.

Toni osannee kertoa niistä jousista ja nostajista enemmän.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Joulukuu 12. 22:54:51 2007

Cranen nostajilla ei liene suuriakaan eroa vakioihin verrattuna, jos lie yhtään mitään...
Jouset on yksinkertaiset ja muistaakseni Kent camsin. En tiedä nyky saatavuudesta, kun ovat olleet jo kotvan paikoillaan.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 13. 0:30:15 2007

tony the tiger kirjoitti:Cranen nostajilla ei liene suuriakaan eroa vakioihin verrattuna, jos lie yhtään mitään...
Jouset on yksinkertaiset ja muistaakseni Kent camsin. En tiedä nyky saatavuudesta, kun ovat olleet jo kotvan paikoillaan.
Mun mielestä mulla oli Kentin jouset ja ne oli kuten vakiot, mutta jousilanka ainoastaan ohuempaa ! mutta miksi ?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 13. 1:37:53 2007

avoesco kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
Ihan mielenkiinnosta, mikälaiset jousipaineet tuli??
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Joulukuu 13. 8:16:46 2007

Stefa kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:Cranen nostajilla ei liene suuriakaan eroa vakioihin verrattuna, jos lie yhtään mitään...
Jouset on yksinkertaiset ja muistaakseni Kent camsin. En tiedä nyky saatavuudesta, kun ovat olleet jo kotvan paikoillaan.
Mun mielestä mulla oli Kentin jouset ja ne oli kuten vakiot, mutta jousilanka ainoastaan ohuempaa ! mutta miksi ?

Isommalla nostolla jousi pohjaa joten lankaa on ohenettu pelivarojen takia. Mittailin piperin nokalla ja vakiojousilla mittoja, niin jäi varoja n.0.50mm. Monellaista mielipidettä on noista pelivaroista väliltä 1-2mm kuulee puhuttavan. kannet on sitten erilaisia joten mitat voi vaihdella!
#295

Rstf
Xr2i

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » To Joulukuu 13. 11:11:16 2007

Fullspeed kirjoitti:
avoesco kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mita eroa on cranen nostajilla verrattuna vakioihin ja mista saa jaykempia jousia cvh koneeseen? Onko ne tuplajousia vai perinteiset sinkut
Itse laitoin peugeotin jouset.(xu motti)
Asennus mitta on hieman pidempi mutta ei pohjaa ainakaan cvh22 nokan kanssa.
Mitattiin jousi vaakan kanssa ja oli juuri passelit cvh koneeseen.
Ajossa ei sekoa enää ylä kierroksilla 7000+rpm
Ihan mielenkiinnosta, mikälaiset jousipaineet tuli??
En ole varma mutta muistelen seetipaine nousi 28:estä 40:neen
Auki paine oli vakiota jäykempi mutta ei paljoa olisko ollu kympin tai kahden ero.
muistaakseni auki luvut oli jotain 120-140 välillä .
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Helmikuu 25. 13:10:41 2008

Paljonkos toi rst:n alkuperäisen nokan nosto ja aukiolo/ajoitus asteet nyt olivatkaan? On ne kyllä itsellänikin ollut ylhäällä, mutta en nyt sitten löytänyt mistään.
ESCORT MK3/4

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 25. 15:12:44 2008

j.kangas kirjoitti:Paljonkos toi rst:n alkuperäisen nokan nosto ja aukiolo/ajoitus asteet nyt olivatkaan? On ne kyllä itsellänikin ollut ylhäällä, mutta en nyt sitten löytänyt mistään.
Katso Kentin sivuilta CVH31:sen lukemat. Se on 1.6 cvh:n vakionokka ellei joku toisin todista. Mulla on vakionokalla myls ihan Fordin lukemat, mutta ne on annettu ihan julmetuille venttiilin avautumille mistä/mihin aukioloaika lasketaan ja siten luvut on tosi pieniä. Ajoitus täsmäsi täysin CVH31 nokkaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin