mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 11. 11:56:40 2008

nyt tarvis kiireesti saada. hakusessa ois kenties jotain tehopuolaa ja jotkut kivat tulpan johdot, ei ihan 200€ viitteis maksaa, mutta en mitään vakioitakaan haluu.

kiitoksia etukäteen!!!

EDIT: tilasin autoracing:istä jotkut silikooniset johdot 190€ ja kyselin modificars:ilta tota grane ps40 puolaa, spinneristä pongasin sen 8)

tän jutun voi varmaan poistaa.
Viimeksi muokannut Juusto_Pallero, Ma Helmikuu 11. 18:39:07 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 11. 13:35:44 2008

Cranen lx-91 on ollut ainakin toimiva cossuissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 11. 15:45:56 2008

juusto_pallero kirjoitti:nyt tarvis kiireesti saada. hakusessa ois kenties jotain tehopuolaa ja jotkut kivat tulpan johdot, ei ihan 200€ viitteis maksaa, mutta en mitään vakioitakaan haluu.

kiitoksia etukäteen!!!

EDIT: käytettyä toimivaa tavaraakin voi ehdotella, jos joltain löytyis.

EDIT: tilasin autoracing:istä jotkut silikooniset johdot 190€ ja kyselin modificars:ilta tota grane ps40 puolaa, spinneristä pongasin sen 8)

tän jutun voi varmaan poistaa.
Ensin ei viitsi ihan 200€ maksaa kuitenkin tilaa 190€ johdot :?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Helmikuu 11. 16:15:14 2008

siipicossu kirjoitti: Ensin ei viitsi ihan 200€ maksaa kuitenkin tilaa 190€ johdot :?
:lol:

Nuo johdot on aika hentoja . Kannattaa varoa kun asentaa paikalleen ettei mene poikki .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 11. 17:46:52 2008

Jake kirjoitti:
siipicossu kirjoitti: Ensin ei viitsi ihan 200€ maksaa kuitenkin tilaa 190€ johdot :?
:lol:

Nuo johdot on aika hentoja . Kannattaa varoa kun asentaa paikalleen ettei mene poikki .
ei kai ne niin hentoja voi olla :( ei niit halvemmallakaa tuntunu saavan, alkuperäset ois racingistä ollu 315€

ostin nyt varaosa puljusta jonku perus paskan 25€. täytyis saada autoo vähä vkl loppun siirreltyä nii tarvii nopeesti kuntoon. kattelee sit vähä myöhemmin sitä parempaa puolaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ma Helmikuu 11. 18:18:55 2008

Mulla olis sulle tämmöset johdot myynnissä 150e.Magnecor Electrosports 80 (8 mm) sytytysjohtimet (sis. puolanjohto).Mutta taitaa olla myöhästä.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 11. 18:37:20 2008

cossu- kirjoitti:Mulla olis sulle tämmöset johdot myynnissä 150e.Magnecor Electrosports 80 (8 mm) sytytysjohtimet (sis. puolanjohto).Mutta taitaa olla myöhästä.
juu myöhästä, mutta kiitos tarjouksesta!!! oli vähän kiire saada, huomen pitäis olla johdot perillä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 18:38:31 2008

moi ostin just eilen boschin tulpanjohdot cossuun 75€ sarja mun kautta saa varmaan lisää niitä tai voin antaa kaverin numeronkin.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 11. 19:36:28 2008

muuten tota, mites toi sytytysjärjetys meni?
meniks näin:
2 4
PUOLA
1 3
jakopää

vähän huoletonta touhuu meikäläisellä. katoin tänään siis yhen tulpan johdon, virranjakajan päästä, yksi pää oli hapettunut ja pää jäi vielä kaiken kukkuraksi kanteen kiinni. sitten revein vaan johdot irti ja nyt heräs toi järjestys homma mieleen.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 21:46:39 2008

juusto_pallero kirjoitti:muuten tota, mites toi sytytysjärjetys meni?
meniks näin:
2 4
PUOLA
1 3
jakopää

vähän huoletonta touhuu meikäläisellä. katoin tänään siis yhen tulpan johdon, virranjakajan päästä, yksi pää oli hapettunut ja pää jäi vielä kaiken kukkuraksi kanteen kiinni. sitten revein vaan johdot irti ja nyt heräs toi järjestys homma mieleen.
Mä kans olen niitä tässä lärännyt muutaman päivän ja silti en muista ulkoa. Kun huomenna meen tallille niin otan sen sulle ylös ja ilmoitan jos joku ei pistä tietoa sulle ennen sitä.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 11. 21:50:09 2008

okei, kiitoksia etukäteen!!! mun muistin mukaan ne oli noin, mut olikohan ne sit kuitenkaan :D

muuten jos laittais ton crane lx-91 puolan, pitääkö laittaa toi cranen sytytys-yksikkökin?
http://www.lautamakimotorsport.fi/moottori.htm
Viimeksi muokannut Juusto_Pallero, Ma Helmikuu 11. 21:56:49 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 21:54:21 2008

joo katson huomenna. :)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 11. 21:59:00 2008

juusto_pallero kirjoitti: muuten jos laittais ton crane lx-91 puolan, pitääkö laittaa toi cranen sytytys-yksikkökin?
Ei tarvitse.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Helmikuu 11. 23:06:44 2008

Syttyjärjestys : 1342 , 1 etummaiseen sylinteriin ja 4 taaimmaiseen .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 12. 6:43:49 2008

Jake kirjoitti:Syttyjärjestys : 1342 , 1 etummaiseen sylinteriin ja 4 taaimmaiseen .
3 4
puola
1 2 meneeks virranjakajaa sit noin vai miten?
jakopää
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 12. 7:04:42 2008

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:Syttyjärjestys : 1342 , 1 etummaiseen sylinteriin ja 4 taaimmaiseen .
3 4
puola
1 2 meneeks virranjakajaa sit noin vai miten?
jakopää
Tuolta saattaapi löytyä vastaukset aika moneen kysymykseen. -> http://siipicossu.com/manuaaleja/Workshop%20Manual.pdf

Ja tuolta taas aika paljon muuta hyödyllistä tietoa -> http://siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Helmikuu 12. 12:56:33 2008

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:Syttyjärjestys : 1342 , 1 etummaiseen sylinteriin ja 4 taaimmaiseen .
3 4
puola
1 2 meneeks virranjakajaa sit noin vai miten?
jakopää
Kannessa pitäis olla numerot ? Muistaakseni noin miten laitoit .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 12. 17:37:02 2008

tossa kannessa mikä mul on nyt kiinni toistaseksi ei ollu numeroita. hain tänää uuden kannen ja numerot menee just noin, mä taisin sitten selviytyä :)

kiitoksia paljon avusta!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 13. 9:39:20 2008

nyt menee taas ohi topicin, mutta en nyt uuttakaan laita pystyyn.

tänää vaihdoin tulpanjohdot, jakajan kannen ja ton halpis puolan laitoin.
antaa yhden hyvän kipinän kun laittaa virrat päälle, mutta startessa ei tuu mitään. puolalta lähtee heräte flektejen releelle. virrat päällä puolalle tulee joku 11V virtaa, mutta jos se startessa vaikka katoaa jostain syystä? uskaltaako suoraan akulta vetää puolalle virtaa? mullahan ehkä huonolla tuurilla jakajassa HALL-anturi väärin päin, se nyt tuskin vaikuttaa kipinän häviimiseen?

edit: eipä onnannu suoraan akulta. laitoin sitten laturin kiinni sytytyspuolaan, mut ei kipinää näkyny. jossain mättää, mutta missä...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 13. 13:53:30 2008

juusto_pallero kirjoitti: mullahan ehkä huonolla tuurilla jakajassa HALL-anturi väärin päin, se nyt tuskin vaikuttaa kipinän häviimiseen?
Mulla ei oma lähtenyt käyntiin kun oli johdot jakajananturissa väärinpäin. Eli koita kääntää toisinpäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 13. 15:58:17 2008

koitin toisinpäin, ei vaikutusta asiaan. eli ku laittaa virrat päälle niin se antaa yhen kipinän. starttailin pari kertaa, sit ku lopetti startin nii löi sitten yhen kipinän perään. akun vieressä on muutama rele, siel naksahtaa joku rele ku laittaa virrat päälle, onks siel jotai sytykseen viittaavaa relettä? sit onks se nyt sytytysyksikkö siin kuskin pyöränkaares, siin sulake rasian vieres. sitä irrottelee ja runkuttulee nii välil tekee niinkin että ei kipinää tuu edes virrat päälle laitettaessa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 13. 16:30:04 2008

Kipinän kuuluu tulla aina kun virrat laittaa päälle, taitaa puuttua nyt eculta tieto että kone pyörii. Tarkista kampiakselitunnistin, jakajanajoitus. Jos noista ei löydy vikaa niin mittaamalla tarkistaa ettei piuhat ole poikki. SHR sanoisi tähän että "perusasiat kuntoon" :wink:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 13. 17:21:51 2008

cossuesco kirjoitti:Kipinän kuuluu tulla aina kun virrat laittaa päälle, taitaa puuttua nyt eculta tieto että kone pyörii. Tarkista kampiakselitunnistin, jakajanajoitus. Jos noista ei löydy vikaa niin mittaamalla tarkistaa ettei piuhat ole poikki. SHR sanoisi tähän että "perusasiat kuntoon" :wink:
okei. nyt toi virranjakajan tunnistin on ainakin oikein, T5 jossai topicissa sano kuin päin ne pitää olla. nyt ku laittaa virrat päälle, ei aina tuu kipinää. sytytysmodulin liitintä ku runkkaa niin kipinä alkaa tulee, siis vain virrat päälle asennossa, ei startessa. jakajan ajoituksen luulisin olevan oikein, auto kävi vielä viime viikolla. täytyy varmaan tutkailla tota kampurantunnistinta.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Helmikuu 13. 17:24:30 2008

juma sulla on melkein sama vika kun mulla. Eiköhän me ne kuntoon saada :)

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 13. 17:27:48 2008

en tiä, alkaa pikku hiljaa v*t*tt** tää coswortin omistus :evil:
mut eiköhän se siitä pikku hiljaa ku tutkii :)
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jannu5
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
Paikkakunta: NILSIÄ

Viesti Kirjoittaja jannu5 » Ke Helmikuu 13. 18:30:17 2008

kun oma cossu hävitti kipinän, oli sytkävahvistimen liittimestä piuha syöpyny poikki. päällepäin liitin näytti olevan kunnossa mutta kun piuhoja kokeili niin yks jäi käteen. mutta ei tullu katottuu antoko se kipinän kun käänsi virrat päälle.
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40

Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 13. 21:16:15 2008

Vaikuttais olevan juurikin tuo pyörintänopeusanturi , jos ECU ei saa pyörinnästä tietoa niin ei suuttimetkaan aukea . tuleeko bensaa ?
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 13. 22:07:10 2008

bensaa tulee, paineet nousee ja on letku irtikin kokeiltu. tulpatkin kastuu. itse epäilen tota sytytysmodulia. koska kun virrat laittaa/pois, niinku ees taas, tulee kipinä ja välillä katoaa sitten. sitten käy heiluttelee/ottaa irti ton modulin piuhan, niin kipinä alkaa taas tulemaan. mutta startatessa sitä ei näy. eikä oikeen muutenkaan pääse tohon kampuran tunnistimeen nyt käsiksi, kun auto seisoo nyt tossa pihalla :(

oli tarkotus vkl siirtää se tallille, mut pitäis saada eka käymää. ei varmaa nouse ransu+sierra aika jyrkkää jäistä mäkeä ylös :roll:

EDIT: ja siis enhän minä näistä mitää tiiä :D voisko toi jos toi sytkämoduli ois rikki, niin hukkaa kipinän? ei kovin mielellään nyt alkais tota kampuran tunnistinta ihmettelemään, vai pystyiskö sitä mitenkää mittailee niistä liittimistä mitkä on siin virranjakajan lähellä?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Helmikuu 13. 23:03:55 2008

juusto_pallero kirjoitti:bensaa tulee, paineet nousee ja on letku irtikin kokeiltu. tulpatkin kastuu. itse epäilen tota sytytysmodulia. koska kun virrat laittaa/pois, niinku ees taas, tulee kipinä ja välillä katoaa sitten. sitten käy heiluttelee/ottaa irti ton modulin piuhan, niin kipinä alkaa taas tulemaan. mutta startatessa sitä ei näy. eikä oikeen muutenkaan pääse tohon kampuran tunnistimeen nyt käsiksi, kun auto seisoo nyt tossa pihalla :(

oli tarkotus vkl siirtää se tallille, mut pitäis saada eka käymää. ei varmaa nouse ransu+sierra aika jyrkkää jäistä mäkeä ylös :roll:

EDIT: ja siis enhän minä näistä mitää tiiä :D voisko toi jos toi sytkämoduli ois rikki, niin hukkaa kipinän? ei kovin mielellään nyt alkais tota kampuran tunnistinta ihmettelemään, vai pystyiskö sitä mitenkää mittailee niistä liittimistä mitkä on siin virranjakajan lähellä?
Mulla oli muute joskus takapotkussa bensapumpun rele paskana ja siitä hävis kipinä, mut samalla kyl virta suuttimilta. Perhana molemmilla on ongelmalliset tapaukset. Mun ei käy kun kolmella ja välillä kahella. Kastelee kyl tulpat ja tulee ok kipinä mut ei käy. Ohivuodot mitättu, pyttypaineet kaikki ok. Mut kylä mä sen vielä löydän perkules. :)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 13. 23:29:49 2008

Kun bensaa tulee on silloin pyörintänopeus kunnossa , vika viittais juurikin tuohon sytkämoduliin . Ensiapuna putsaisin liittimen kunnolla ja kannattaa tarkistaa liittimen kunto .

Kytkentäkaaviosta näkis liittimet jotta vois vois mitata
ex Jäsen #10

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Helmikuu 14. 6:44:55 2008

Jake kirjoitti:Kun bensaa tulee on silloin pyörintänopeus kunnossa , vika viittais juurikin tuohon sytkämoduliin . Ensiapuna putsaisin liittimen kunnolla ja kannattaa tarkistaa liittimen kunto .

Kytkentäkaaviosta näkis liittimet jotta vois vois mitata
No koittakaaa ottaa tulppa pois ja laittakaa se kiinni vena koppaan ja strttia siinä pitää tulla kipinä. Tai sit nostaa tongeilla tulpanjohtoa niin pitäis sillai nakuttaa tulpan päässä kun starttaa.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 14. 8:02:47 2008

täytyy putsailla ilmeisesti liittimiä :) täytyy säkäri kamun kaa tutkii tota mittailu puolta. mul on koko aika ollu tulppa vena kopan pääl siin nosto renkaassa.

edit: kävin kaivelee ton sytytys-yksikön irti. sillähän siin se pieni metalli pala, ottaa varmaan maihin siitä? yksikön pohjassa ja siinä mihin se tulee kiinni, nii on pirusti hapettumaa. nois liittimissäkin on vähän, täytyy putsailla ja toivoo parasta :) sit viel, tossahan 7-johdolle paikat, mutta vasta liittimessä on 5-piuhaa, ilmeisesti ihan okei, kun on se ennenkin toiminut.

edit: eihän yksikön pohjassa hapettumaa ollu, sehän oli joku tahna siinä. putsasin liittimet ja laitoin yksikön alle pii-tahnaa, kipinää näkee entistä harvemmin. täytyy hakee uus, jospa vika ois tos.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Helmikuu 14. 15:54:12 2008

cosworth123 kirjoitti: No koittakaaa ottaa tulppa pois ja laittakaa se kiinni vena koppaan ja strttia siinä pitää tulla kipinä. Tai sit nostaa tongeilla tulpanjohtoa niin pitäis sillai nakuttaa tulpan päässä kun starttaa.
Tuossa oli jo kokeiltu ettei kipinä tule :roll:
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 14. 18:04:11 2008

sytytysmoduli vaihdettu, kipinää tulee yhtä harvoin kun ennenkin ja vähän harvemmin :D sit laitoin flekteillekkin varmuuden vuoksi uuden releen. mul on siis koko aja ollu tulppa venakopalla koneen nosto renkaassa.

alkaa nyt kyllä järki loppumaan, tai loppunu kyllä jo kauan sitten :D

vähän päivitystä miten vika alkoi: auto kävi, ei kiertänyt kun 3000rpm. sitten vaihdoin kannen ja pyörijän, alko kiertämään. sitten vaihdoin varmuuden vuoksi sen virranjakajan anturin ja siitä tää homma nyt lähti. sen jälkee vaihdettu: virranjakajan kansi, tulpanjohdot, puola ja toi sytysmoduuli.

edit: kävin tos mittailemassa puolaa. mittasin sillee et puolan - ja +, tuli suunnilleen 6v. sit koneen nostorenkaaseen maihin ja puolan +, niin 11v. voisko puolan maa vittuilla? vois huomen kokeilla akulta vetää maihin.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Helmikuu 14. 22:15:14 2008

juusto_pallero kirjoitti:sytytysmoduli vaihdettu, kipinää tulee yhtä harvoin kun ennenkin ja vähän harvemmin :D sit laitoin flekteillekkin varmuuden vuoksi uuden releen. mul on siis koko aja ollu tulppa venakopalla koneen nosto renkaassa.

alkaa nyt kyllä järki loppumaan, tai loppunu kyllä jo kauan sitten :D

vähän päivitystä miten vika alkoi: auto kävi, ei kiertänyt kun 3000rpm. sitten vaihdoin kannen ja pyörijän, alko kiertämään. sitten vaihdoin varmuuden vuoksi sen virranjakajan anturin ja siitä tää homma nyt lähti. sen jälkee vaihdettu: virranjakajan kansi, tulpanjohdot, puola ja toi sytysmoduuli.

edit: kävin tos mittailemassa puolaa. mittasin sillee et puolan - ja +, tuli suunnilleen 6v. sit koneen nostorenkaaseen maihin ja puolan +, niin 11v. voisko puolan maa vittuilla? vois huomen kokeilla akulta vetää maihin.
Älä vedä akusta maata puolaan.
Puolalle tulee plussa suoraan ja sytkävahvistin maadottaa ecun käskyjen mukaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Helmikuu 15. 18:42:14 2008

mittailtiin taas tänään, puolan + ja - 0v, sit koneeseen ja + nii virtaa tuli. mistähän tota nyt lähtis ettimään? vaihdoin puolan sitten vielä alkuperäseen, sama homma sen kaa. nyt tulee välillä kipinä startatessa.

tyhmä kysymys taas: mistä löydän ton sytkävahvistimen? jos siin ois jotai häikkää.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 15. 18:45:16 2008

juusto_pallero kirjoitti:mittailtiin taas tänään, puolan + ja - 0v, sit koneeseen ja + nii virtaa tuli. mistähän tota nyt lähtis ettimään? vaihdoin puolan sitten vielä alkuperäseen, sama homma sen kaa. nyt tulee välillä kipinä startatessa.

tyhmä kysymys taas: mistä löydän ton sytkävahvistimen? jos siin ois jotai häikkää.
Iskaritolpan vieressä sisälokasuojassa kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Helmikuu 15. 18:56:10 2008

siipicossu kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:mittailtiin taas tänään, puolan + ja - 0v, sit koneeseen ja + nii virtaa tuli. mistähän tota nyt lähtis ettimään? vaihdoin puolan sitten vielä alkuperäseen, sama homma sen kaa. nyt tulee välillä kipinä startatessa.

tyhmä kysymys taas: mistä löydän ton sytkävahvistimen? jos siin ois jotai häikkää.
Iskaritolpan vieressä sisälokasuojassa kiinni.
kiitoksia tiedosta!!!

täytyy huomen taas tutkia. pikkuu hiljaa kannattais kyl varmaa viedä johkii pajalle.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 20. 10:40:40 2008

nyt se toimii :) tai ainakin melkeen :D ei taas kierrä ku sen 3000rpm. viimeksi kun oli toi ongelma niin jakajan kansi ja pyörijä oli loppu. nyt epäilisin että induktiivi anturin väli on mitä sattuu. ootellaan nyt traileri kyytii ja sit ku auto on tallissa niin alkaa pähkäilee missä vika.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Maaliskuu 1. 1:19:31 2010

saako jostain sytytysjohtoihin liittimiä. tarvisi siis tulpanhatut ja johtoihin ne liittimet mitkä tulee sitten hattuihin?

toivottavasti joku sai nyt selvää :D kiitoksia!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: mistä tulpanjohdot ja sytytyspuola 4x4 cossu sierraan?

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Maaliskuu 1. 9:14:24 2010

juusto_pallero kirjoitti:saako jostain sytytysjohtoihin liittimiä. tarvisi siis tulpanhatut ja johtoihin ne liittimet mitkä tulee sitten hattuihin?

toivottavasti joku sai nyt selvää :D kiitoksia!!
Accelin johtosarjoissa mitkä tehdään ite nii on kahta eri mallia liitintä ja kolmee eri hattu vaihtoehtoo.
Mulla pitäs olla tommonen sarja jossain kun jäi niitä liittimiä yli.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin