4X4 alusta ja voimansiirto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
4X4 alusta ja voimansiirto
Jos 4X4 Sierran ja Escortin alustaa aletaan parantaa , tavoitteena puskeminen pois , ehkä hieman yliohjautumista ja tehonkesto . Käyttö rata ja katu
Olis tarkoitus laittaa keväällä :
-kynätolpat (asetukset ?)
-Etuperään Quaife ATB ja vahvikelevy
-etuvetoakselien vahvikkeet
-Säädettävät alatukivarret eteen
-Kytkin Alcon 6-lapainen
Riittääkö näillä eväillä vai pitääkö vielä vaihtaa taakse säädettävät jotta pyöränkulmia voi säätää .
Onko porukka laittanu Quaifea etuperään , miten vaikuttaa ?
Olis tarkoitus laittaa keväällä :
-kynätolpat (asetukset ?)
-Etuperään Quaife ATB ja vahvikelevy
-etuvetoakselien vahvikkeet
-Säädettävät alatukivarret eteen
-Kytkin Alcon 6-lapainen
Riittääkö näillä eväillä vai pitääkö vielä vaihtaa taakse säädettävät jotta pyöränkulmia voi säätää .
Onko porukka laittanu Quaifea etuperään , miten vaikuttaa ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cosesciltä saanet parhaat kommentit, vaikka soralla pääsääntöisesti ajaa. Liukkaalla alustalla perusluonne tulee parhaiten esiin.
Jäykempi takavakaaja, eteen vähän lisää negatiivista camberia, auraus nollille tai 1-2mm haritusta, reaktiotangot ja vakaaja pois tai löysemmäksi niin johan kääntyy.
Jäykempi takavakaaja, eteen vähän lisää negatiivista camberia, auraus nollille tai 1-2mm haritusta, reaktiotangot ja vakaaja pois tai löysemmäksi niin johan kääntyy.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Veikkaisin, ettei löysemmillä puslilla ainakaan positiivista vaikutusta ole, koska rengas pääsee heilumaan enemmänm eteen ja taakse -> auraus muuttuu.Jake kirjoitti:Miten vaikuttaa jos vakaajaan vaihtaa löysemmät puslat ? Eihän siihen muuta tapaa ole
Vaihda vaikka XR4x4:n 26mm etuvakaaja, sehän on löysempi...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
sitten vielä nuo jjs:n mainitsemat reaktiotangot niin pysyy pyörät paikallaan, joskushan täällä pyöri kuva escon etupäästä mihin oli laitettu lisäksi reaktiotangot.ylimark kirjoitti:Veikkaisin, ettei löysemmillä puslilla ainakaan positiivista vaikutusta ole, koska rengas pääsee heilumaan enemmänm eteen ja taakse -> auraus muuttuu.Jake kirjoitti:Miten vaikuttaa jos vakaajaan vaihtaa löysemmät puslat ? Eihän siihen muuta tapaa ole
Vaihda vaikka XR4x4:n 26mm etuvakaaja, sehän on löysempi...
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
ZooMotorsport on kanttuvei, firman pitäjä istuu vankilassa.ylimark kirjoitti:Mitenkäs muuten katsastussetä suhtautuu etureaktiotankoihin ilman vakaajaa? Entäs esim. Zoo-motorsportin säädettäviin takatukivarsiin? Niissä ei liene minkään sortin hyväksyntälappua mukana?
Samat partsit saa Ahmed Baoolta tai Adrenaline racelta..
Katsastukseen riittää (ainakin Sierran osalta) todistus valmistajalta että kys partsit on tehty juuri tuohon automalliin.
nimim. paketti englannista lähdössä tilaukseen..

-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Joopa joo. Sierran tai escortin ajettavuutta saa mukavasti paranneltua ottamalla vakaaja pois ja laittamalla paikallaan säädettävät reaktiotangot sekä alatukivarret. Jousien jäykkyyttä joutuu ehkä muuttamaan riippuen ajoalustasta ja omista mieltymyksistä.Takaa vakaaja pois. Quaifen ATB lukko eteen on hyvä valinta koska ei aiheuta puskemista. Iskareiksi kannattaa valita jotkut kunnon pumput, mulla itsellä on White Powerin iskarit joka kulmassa jotka eivät välttämättä hintansa puolesta (yli 3000€ kierros) sovi katukäyttöön..
Näillä+ muutamilla muilla pikku jutuilla on rallisprinteissä erilaiset EVO- mitsut katelleet sierran takavaloja aika usein..


Näillä+ muutamilla muilla pikku jutuilla on rallisprinteissä erilaiset EVO- mitsut katelleet sierran takavaloja aika usein..


Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Tämä olisi kiva tietää, huom. clubin katsastusinsinöörit!ylimark kirjoitti:Mitenkäs muuten katsastussetä suhtautuu etureaktiotankoihin ilman vakaajaa? Entäs esim. Zoo-motorsportin säädettäviin takatukivarsiin? Niissä ei liene minkään sortin hyväksyntälappua mukana?

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
tuossa on aika selvästi sanottu kuinka saa tehdä.
tuossa on aika selvästi sanottu kuinka saa tehdä.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Palataan aiheeseen . Kysyin tuota konttorilta niin ei ongelmaa kunhan on kestävä ja tarkoitettu juuri ko.autoon . Eli ei mikään itse väännetty . Minkäänlaisia lappuja ei tarvita .ylimark kirjoitti:Mitenkäs muuten katsastussetä suhtautuu etureaktiotankoihin ilman vakaajaa? Entäs esim. Zoo-motorsportin säädettäviin takatukivarsiin? Niissä ei liene minkään sortin hyväksyntälappua mukana?
ex Jäsen #10