seoksen laihentamisen ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
seoksen laihentamisen ongelma
2wd cossu, muutettu imusarja, isompi kaasuläppä, ei tyhjäkäyntipiiriä.
oma ruisku, viripuola, omat sytkäpiuhat.
tulpat ostettu rallyracesta, jotkut samin suosittelemat racemallit.
seosta kun laihentaa afr 12,5-13 tuntumaan tyhjäkäynnillä niin alkaa pätkimään, siitä ylöspäin n.14 käy jo huonosti.
olisi mukava saada seokset laihalle ettei turhaan polta bensaa.
sarkkola hauholla huomasi saman ja siellä seosta vaan paksunnettiin jolloin se käy ok. onko näin että sille ei voi mitään muuta tehdä?
oma ruisku, viripuola, omat sytkäpiuhat.
tulpat ostettu rallyracesta, jotkut samin suosittelemat racemallit.
seosta kun laihentaa afr 12,5-13 tuntumaan tyhjäkäynnillä niin alkaa pätkimään, siitä ylöspäin n.14 käy jo huonosti.
olisi mukava saada seokset laihalle ettei turhaan polta bensaa.
sarkkola hauholla huomasi saman ja siellä seosta vaan paksunnettiin jolloin se käy ok. onko näin että sille ei voi mitään muuta tehdä?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Onko sulla minkäkokoset suuttimet? Pystyykö ne toimimaan järkevästi riittävän pienillä aukioloajoilla?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
tulpan kärkivälin pienetessä tyhjäkäynti huononee mutta paineen/kierrosten kesto paranee, ja sama toisinpäin.
nokkien ajoituksia muutettaessa tehon kannalta paremmaksi, tyhjäkäynti alkaa huonontua tehon kasvaessa, jos taas hakee tyhjäkäynnin nokilla hyväksi, ei tehokäyrä ole optimi.
kireät nokat sotkee lähes aina tyhjäkäyntiä.
jos on esim perus xxx- raskasneulaiset mutta isot (en muista varmana mitkä on sellaisia) suuttimet, niin tyhjäkäynnillä ei välttämättä pienellä aukioloajalla jaksa/ehdi neula reagoida, sotkee taas tyhjäkäyntiä.
noi siis perus juttujen lisäksi vaihtoehtona (tulpat, suuttimien kunto ja tasaisuus, bpaine, moottorin ohivuodot, jne..)
ja viimeisenä, tuo muutettu imusarja, onko varma et joutokäynnillä antaa tasaisesti soppaa, jos esim laittaa sen ns. välipalan imusarjan ja painekotelon väliin, se jo sinällään huonontaa tasaista virtausta. isoilla paineilla erot tasoittuu.. vika voipi olla imusarjan virtauksissa..
nokkien ajoituksia muutettaessa tehon kannalta paremmaksi, tyhjäkäynti alkaa huonontua tehon kasvaessa, jos taas hakee tyhjäkäynnin nokilla hyväksi, ei tehokäyrä ole optimi.
kireät nokat sotkee lähes aina tyhjäkäyntiä.
jos on esim perus xxx- raskasneulaiset mutta isot (en muista varmana mitkä on sellaisia) suuttimet, niin tyhjäkäynnillä ei välttämättä pienellä aukioloajalla jaksa/ehdi neula reagoida, sotkee taas tyhjäkäyntiä.
noi siis perus juttujen lisäksi vaihtoehtona (tulpat, suuttimien kunto ja tasaisuus, bpaine, moottorin ohivuodot, jne..)
ja viimeisenä, tuo muutettu imusarja, onko varma et joutokäynnillä antaa tasaisesti soppaa, jos esim laittaa sen ns. välipalan imusarjan ja painekotelon väliin, se jo sinällään huonontaa tasaista virtausta. isoilla paineilla erot tasoittuu.. vika voipi olla imusarjan virtauksissa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
tulpat ei ole vaikuttaneet tuohon asiaan mutta olen itsekin miettinyt että muutettu imusarja saattaa olla syynä tuohon ongelmaan.
onneksi talvi aikaa käyttää nuo 500 suuttimet mitattavana, saattaa löytyä sieltäkin jotain.
seos pitäisi olla sama kaikissa pytyissä, en ole huomannut tulpissa eroja.
onneksi talvi aikaa käyttää nuo 500 suuttimet mitattavana, saattaa löytyä sieltäkin jotain.
seos pitäisi olla sama kaikissa pytyissä, en ole huomannut tulpissa eroja.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
varmaan lähelle kymppiä jos 90 ajelis. lienee 11-12L koska aina on kiire.Aksu kirjoitti:Minkäslaisella kulutuksella se kulkee matka-ajossa ? (vaikka koskas sitä pelkkää "matkaa" olisi tullut ajettua)
Pääsikö lähellekään 10 kulutusta.
Omassa tuo 10-11L (motarilla) tuntui jo pienelle Ahvenistoon verrattuna
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa