ostin tossa harmaita vastaavat suuttimet ja L6 lastun niille

toimiiko noi harmaat suuttimet mulla ilman lastuu? jos alkuun pyörittelisin suuttimet kiinni ja myöhemmin lastuu niille.
Valvoja: CRSC Hallitus
Jake kirjoitti:Et kai nyt kysyny tuota ihan tosissaanjuusto_pallero kirjoitti:mitähä sitä nyt tekis![]()
![]()
Jos pitäisit vihreet paikallaan . Ostat sopivan L8 lastun ja kaikki muukin pakettiin sopivaksi . Sitten vasta harmaat paikalleen .
Yhdyn tähän.siipicossu kirjoitti:Voihan ne harmaat toimia vihreän lastullakin ihan hyvin.
Corleone kirjoitti:Yhdyn tähän.siipicossu kirjoitti:Voihan ne harmaat toimia vihreän lastullakin ihan hyvin.
Mielipide kun on noin jyrkkä muilla niin ketään ei varmaan kiinnosta mut veljen 4X4 cossussa oli mm ahveniston ratapäivillä toissa kesänä kiinni harmaat ja vihreitten lastu. bensapaineet oli pudotettu vähän alemmas.
Ei tullu putkesta tuutin täydeltä mustaa niinku sen harmaitten lastun kanssa, ei vieny sen enempää bensaa ku ennenkään ja kulki huomattavasti paremmin ku vihreillä suuttimilla tai sillä huonosti pelaavalla harmaitten lastulla. Kenkää sai huolella eikä mäntäänkään tullut reikää.
Eli sanosin että kokeile vaan, varsinkin jos minkäänlaista seosmittaria omistat niin suuttimet paikoilleen ja paineita b-paineita vähän pienemmäks.
The VIN code WFOFXXGBBFLU51641 breaks down asjuusto_pallero kirjoitti:
runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
niih, ei tost sveitsin rekkarist mitää ymmärrämadhand kirjoitti:jos se ois tekniikanvaihto cossu nii varmaan ois prosentteja otteessa.
Kaveris on vaan kateellinenjuusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?
runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
voihan se kateellisuuttakin olla, tosin aina haukkunu fordin maailman alimpaan rakoonKinsky kirjoitti:Kaveris on vaan kateellinenjuusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?
runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641![]()
Kyllä tosiaan vin-numero viittais aitoon Cossuun, ja jos Sveitsin rekisteri-otteessa lukee Cosworth ja sama valmistusnumero.... Älä huolestu.
Toimii mitenpäin tahansa, mutta johtoja pitkin voi valua vettä liittimeen jos on liitin ylöspäin.juusto_pallero kirjoitti: sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Suosittavaa et letkulähtö alaspäin.juusto_pallero kirjoitti:ei kellään ois L8 boxiin harmaille lastuu?
sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
itekkin oisin varmaan jonkun aikaa vielä pitänyt tota vihreitten lastuu, mutta kävi ikävästiAksu kirjoitti:Suosittavaa et letkulähtö alaspäin.juusto_pallero kirjoitti:ei kellään ois L8 boxiin harmaille lastuu?
sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Ei noita harmaitten lastuja tunnu löytyvän katillisee oikein Suomesta.
Samalla rahalla saa melkein laitettua megan sinne kun lastun hommaa Englannista.
Itse ajanut tän kesän harmaita vastaavilla suuttimilla ja lastuna ollut vihreille(3bar-map, 1.5bar ahtosuoja syvältä) tarkoitettu sekä ns. stg1(2bar mapilla=toimii)
Karalaltakin tietty saa lastun mutta hinta suolainen mutta on ollut todistetusti hyviä. Jos siellä käy niin kaikki muutokset kannattaa tehdä ennen käyntiä muuten lastu ei taas ole ajan tasalla paketista.
Aika mielenkiintoinen juttu, kun tarjosin tuota vin-koodia microcatille, niin ei muuta tietoa tullut kuin että on 4-ovinen henkilöauto ja valmistunut 6/90. Tähän asti kaikista autoista on tullut kaikki oleellinen tieto...juusto_pallero kirjoitti:voihan se kateellisuuttakin olla, tosin aina haukkunu fordin maailman alimpaan rakoonKinsky kirjoitti:Kaveris on vaan kateellinenjuusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?
runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641![]()
Kyllä tosiaan vin-numero viittais aitoon Cossuun, ja jos Sveitsin rekisteri-otteessa lukee Cosworth ja sama valmistusnumero.... Älä huolestu.sil on muute pari transittii firmalla, et aika ihme juttu
ois muute pitäny virranjakajan kansi ja pyörijäki tilaa, muistu tällee myöhemmin taas mieleen. fordilla ne maksaa 50€
Kyllä L6 lastu toimii myös joten kuten L8 sisällä , mutta kuinka hyvin säätöarvot sitten ovat onkin toinen asia. (Ajanut kokeeksi hetken L6 lastulla L8 boxissa OHC/marelli yhdistelmällä)cosworth123 kirjoitti:ymmärsinkö oikein L6 lastu nelikkoon vaikka siinä on L8 boksi????
Hei älkää nyt helvetti ajako takapotkun lastuilla nelikkoa tai toisinpäin. Mä joskus kokeilin ja ei hyvä. Mut jos on laajakaistat tms niin voihan sitä käytöstä seurata mut tuskin pelaa kunnolla niis on kuitenkin jonkun verran eroa.Aksu kirjoitti:Kyllä L6 lastu toimii myös joten kuten L8 sisällä , mutta kuinka hyvin säätöarvot sitten ovat onkin toinen asia. (Ajanut kokeeksi hetken L6 lastulla L8 boxissa OHC/marelli yhdistelmällä)cosworth123 kirjoitti:ymmärsinkö oikein L6 lastu nelikkoon vaikka siinä on L8 boksi????
siis tarkotin paskaa sillä, että on halvat ja ei sinne kuuluvat. nytkin on NGK, mutta platinakärkitulpat.cossu44 kirjoitti:juusto_pallero kirjoitti:suuttimet tuli vaihdettua. laitettiin suuttimet, sit tiputettiin tulpista kärkiväli n.0.7mm. siel on jotkut paskat NGK tulpat. 1,2 pytty kävi rikkaalla ja 3,4 kuivana.
Kaikkihan me tiedämme kuka tekee ainakin osan Motorcraft-tulpista?NGK...paskaako kaikki tyynni?
Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli () kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...
Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .cosworth123 kirjoitti:Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli () kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...
Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
En ala "kinaamaan" kenenkään kanssa tässä asiassa, mutta laskennallisesti tehokatto tulee vastaan 260 hevosvoiman kohdalla. Tämän jälkeen ton kokosten suutinten aukioloaika alkaa olemaan sitä luokkaa, että touhu ei ole enää turvallista moottorille. Kyllähän se pata arkiajelut kestää, mutta sitten kun aletaan kiusaamaan ihan aikuisten oikeasti tilanne onkin toinen.Jake kirjoitti:Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .
Saa olla melko hirveät bensanpaineet jos lähemmäs 300hp meinaa vakio suuttimilla saada.Jake kirjoitti:Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .cosworth123 kirjoitti:Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli () kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...
Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
nyt ois se lastun tilaus aika. pitääks mul olla tommonen "closed loop" malli. siinä mainittiin jotain lamdasta, että onko noi closed loop mallit vähäpäästöseen? ei oikee oo toi enkku hallinnassaYrkesman kirjoitti:Tuolla noita sopivia lastuja näyttäis olevan:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0116046160
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0085760768