suuttimista...4wd cossu sierra+lastuu

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

suuttimista...4wd cossu sierra+lastuu

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 11:24:06 2007

mulla on nyt vihreet suuttimet ja varmaan lastu niille.

ostin tossa harmaita vastaavat suuttimet ja L6 lastun niille :D

toimiiko noi harmaat suuttimet mulla ilman lastuu? jos alkuun pyörittelisin suuttimet kiinni ja myöhemmin lastuu niille.
Viimeksi muokannut Juusto_Pallero, Pe Tammikuu 4. 14:47:02 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ke Marraskuu 28. 11:54:59 2007

Vakio suuttimet 311cc harmaat sen 503cc jos vakio lastulla meinaat ajella ni käy ainakin ihan helvetin rikkaalla :D

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 12:14:34 2007

juu ja noi vihreet o n.380cc ja jos niille ois lastu. mut meinasin vaan että toimii kuitenkin jotenkin ilman lastuu.

että voin nyt laittaa suuttimet kiinni ja metsästellä sitä lastuu. joku lastu mulle tuleeki postissa, mutta ei tietoa että toimiiko.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 28. 13:29:47 2007

Miksi ihmeessä haluaisit vaihtaa suuttimet paljon isommiksi ilman oikeaa lastua?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ke Marraskuu 28. 13:42:11 2007

OT: Myy mulle ne vihreät sit ku ne jää ylimmääräseksi.. 8)
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 14:02:50 2007

ostin nyt suuttimet+lastun, mutta L6 lastun. urpo kun oli ja ei voinut noita lastu hommia selvittää :D nyt sentään tiedetään että L8 lastu tarvitaan.

pointtina nyt on että toimiiko jos lyön harmaat suuttimet.

lastun kyllä hommaan aikanaan kun sen jostain löydän.


juu voin myydä suuttimet aikanaan, voi pistää jo tarjoustakin :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Marraskuu 28. 14:11:41 2007

Niin kuin JesseT mainitsi että miksi laittaa jos ei ole niille sopivaa lastua? tuskin on muuta iloa kuin bensan kulutus nousee ja voi käydä huonosti. 10-15 minuutin homma josta ei ole mielestäni vielä mitään iloa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 28. 14:42:46 2007

Voihan ne harmaat toimia vihreän lastullakin ihan hyvin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Marraskuu 28. 14:47:43 2007

Joo voi varsinkin jos on lambda ohjaus kunnossa.
Ja jos haluaa noin kikkailla niin lisäapuna voi tietty koittaa pienentää bensanpaineita ja toivoa että pelittää.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 28. 16:07:57 2007

Ja kaupanpäälle hirvipilli. Toimii yhtä hyvin, closed loop -pitää huolen kaikesta... Voi vaikka vaihtaa vaan joka toisen harmaaksi :idea:

Ei liene mitään syytä vaihtaa toimivia (+sopivia?) suuttimia varmasti ei toimiviin.
L8 -lastu vaatii toimiakseen ns. Babyboardin, eli lisäpiirilevyn, ja on näinollen hintavampi. Kysy vaikkapa Autoracingista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 16:26:14 2007

mitähä sitä nyt tekis :D

muute tota, avasin ton boxin mis lastu on ja siel on:

superchips
50482

ja kirjotettu tussilla sap 4x4 p1
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 28. 16:53:41 2007

juusto_pallero kirjoitti:mitähä sitä nyt tekis :D
Et kai nyt kysyny tuota ihan tosissaan :roll:

Jos pitäisit vihreet paikallaan . Ostat sopivan L8 lastun ja kaikki muukin pakettiin sopivaksi . Sitten vasta harmaat paikalleen .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 17:00:42 2007

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:mitähä sitä nyt tekis :D
Et kai nyt kysyny tuota ihan tosissaan :roll:

Jos pitäisit vihreet paikallaan . Ostat sopivan L8 lastun ja kaikki muukin pakettiin sopivaksi . Sitten vasta harmaat paikalleen .

niimpä kai. ajattelin nyt kun auto ei ole edes ajossa niin voisi suuttimet heittää kiinni ja sillee. postissa on tulossa joku lastu harmaille, mutta toimivuudesta ei ollut takeita.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Marraskuu 28. 18:06:40 2007


mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ke Marraskuu 28. 18:44:23 2007

samaa aihetta käyttäen. mitkäs nämä on 2029/00 kun tollaset siniset tököttää paikoillaan tossa kossussa.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 18:51:29 2007

vissii vakiot

http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/ ... #suuttimet


täytynee testata sitä postissa tulevaa lastua. jos ei toimi niin sitten tilailemaan.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Marraskuu 28. 21:43:28 2007

siipicossu kirjoitti:Voihan ne harmaat toimia vihreän lastullakin ihan hyvin.
Yhdyn tähän.

Mielipide kun on noin jyrkkä muilla niin ketään ei varmaan kiinnosta mut veljen 4X4 cossussa oli mm ahveniston ratapäivillä toissa kesänä kiinni harmaat ja vihreitten lastu. bensapaineet oli pudotettu vähän alemmas.
Ei tullu putkesta tuutin täydeltä mustaa niinku sen harmaitten lastun kanssa, ei vieny sen enempää bensaa ku ennenkään ja kulki huomattavasti paremmin ku vihreillä suuttimilla tai sillä huonosti pelaavalla harmaitten lastulla. Kenkää sai huolella eikä mäntäänkään tullut reikää.

Eli sanosin että kokeile vaan, varsinkin jos minkäänlaista seosmittaria omistat niin suuttimet paikoilleen ja paineita b-paineita vähän pienemmäks.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 28. 22:03:59 2007

Corleone kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Voihan ne harmaat toimia vihreän lastullakin ihan hyvin.
Yhdyn tähän.

Mielipide kun on noin jyrkkä muilla niin ketään ei varmaan kiinnosta mut veljen 4X4 cossussa oli mm ahveniston ratapäivillä toissa kesänä kiinni harmaat ja vihreitten lastu. bensapaineet oli pudotettu vähän alemmas.
Ei tullu putkesta tuutin täydeltä mustaa niinku sen harmaitten lastun kanssa, ei vieny sen enempää bensaa ku ennenkään ja kulki huomattavasti paremmin ku vihreillä suuttimilla tai sillä huonosti pelaavalla harmaitten lastulla. Kenkää sai huolella eikä mäntäänkään tullut reikää.

Eli sanosin että kokeile vaan, varsinkin jos minkäänlaista seosmittaria omistat niin suuttimet paikoilleen ja paineita b-paineita vähän pienemmäks.

seosmittari on tulossa pikku hiljaa... nuukana pistin kaverin tekemään koulussa siipicossun seosmittari ohjeiden mukaan 8)

et kaipa mä sit jotain testailen lähiaikoina :)
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Marraskuu 28. 22:52:29 2007

Ei taida olla 1990 mallisessa nelikossa lambdaohjausta, koska on 99% varmuudella RedHat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Marraskuu 29. 6:30:07 2007

Stefa kirjoitti:Ei taida olla 1990 mallisessa nelikossa lambdaohjausta, koska on 99% varmuudella RedHat.
siis punakantinen vai? on kyl vihreekantinen
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » To Marraskuu 29. 6:42:20 2007

Kyllä mun näkemät -90 ulkomaantuonnit on aika pitkälti ollu vihreekoppasia, joten veikkasin oikein. Tai no eihän se väri mitään kerro, mutta jos on lambaada kiinni, niin sitten se vähän korjailee kyllä seoksia.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Marraskuu 29. 17:30:19 2007

juusto_pallero kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Ei taida olla 1990 mallisessa nelikossa lambdaohjausta, koska on 99% varmuudella RedHat.
siis punakantinen vai? on kyl vihreekantinen
Kato onko ahtimen pakopesässä Lambda ?
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Marraskuu 29. 21:51:41 2007

ahtimessa on lamda ja ihan siinä päällä, aika kujalla niin en tiedä onko se nyt pakopesässä :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Marraskuu 30. 0:01:13 2007

juusto_pallero kirjoitti:ahtimessa on lamda ja ihan siinä päällä, aika kujalla niin en tiedä onko se nyt pakopesässä :D
Sitten siinä on lambdakorjaus
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Joulukuu 1. 12:57:20 2007

suuttimet tuli vaihdettua. laitettiin suuttimet, sit tiputettiin tulpista kärkiväli n.0.7mm. siel on jotkut paskat NGK tulpat. 1,2 pytty kävi rikkaalla ja 3,4 kuivana.

olikoha vanhat 3,4 pytyn suuttimet tukossa? rikkaallahan se nyt käy, ei säädelty mitään. ilmanputsariki oli iha tukossa.

pitäis saada se seos ja b.paine mittari niin sit vois vähä säädellä.

K&N putsari tonne vakio koteloo ja tulpat vaihtoon.


mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?

runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Joulukuu 1. 13:15:31 2007

juusto_pallero kirjoitti:
runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
The VIN code WFOFXXGBBFLU51641 breaks down as

Manufacturer Identifier: Ford Werke A.G. (Germany)
Body type: 4 Door Saloon
Line: Ford Germany (Own Assembly)
Assembly Plant: Genk (Belgium)
Model: Mondeo/Cougar/Sierra/Cortina/Taunus
Year: 1990 (some codes are used for more than one year)
Month: June
Production Sequence: 41641

Tuollaista tietoa tuli tuolla runkonumerolla. Eikös cossut Genkissä tehty?
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » La Joulukuu 1. 14:24:00 2007

jos se ois tekniikanvaihto cossu nii varmaan ois prosentteja otteessa.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Joulukuu 1. 16:10:14 2007

madhand kirjoitti:jos se ois tekniikanvaihto cossu nii varmaan ois prosentteja otteessa.
niih, ei tost sveitsin rekkarist mitää ymmärrä :D ite kyllä oon vahvasti sitä mieltä että aito on :) yleensähän tekniikanvaihto peleissä on kaiken maailman räpellyksiä, toki on varmaan hyvin tehtyjäkin.

käväsin tossa nummelan varaosassa, tilaukseen: tulpat, K&N putsari ja b.paine mittari
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » La Joulukuu 1. 17:28:47 2007

juusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?

runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
Kaveris on vaan kateellinen :lol:
Kyllä tosiaan vin-numero viittais aitoon Cossuun, ja jos Sveitsin rekisteri-otteessa lukee Cosworth ja sama valmistusnumero.... Älä huolestu.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Joulukuu 1. 22:38:26 2007

Kinsky kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?

runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
Kaveris on vaan kateellinen :lol:
Kyllä tosiaan vin-numero viittais aitoon Cossuun, ja jos Sveitsin rekisteri-otteessa lukee Cosworth ja sama valmistusnumero.... Älä huolestu.
voihan se kateellisuuttakin olla, tosin aina haukkunu fordin maailman alimpaan rakoon :D sil on muute pari transittii firmalla, et aika ihme juttu :D

ois muute pitäny virranjakajan kansi ja pyörijäki tilaa, muistu tällee myöhemmin taas mieleen. fordilla ne maksaa 50€
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Joulukuu 11. 18:17:11 2007

ei kellään ois L8 boxiin harmaille lastuu?

sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 11. 18:52:09 2007

juusto_pallero kirjoitti: sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Toimii mitenpäin tahansa, mutta johtoja pitkin voi valua vettä liittimeen jos on liitin ylöspäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 11. 19:03:42 2007

juusto_pallero kirjoitti:ei kellään ois L8 boxiin harmaille lastuu?

sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Suosittavaa et letkulähtö alaspäin.

Ei noita harmaitten lastuja tunnu löytyvän katillisee oikein Suomesta.
Samalla rahalla saa melkein laitettua megan sinne kun lastun hommaa Englannista.
Itse ajanut tän kesän harmaita vastaavilla suuttimilla ja lastuna ollut vihreille(3bar-map, 1.5bar ahtosuoja syvältä) tarkoitettu sekä ns. stg1(2bar mapilla=toimii :-s )

Karalaltakin tietty saa lastun mutta hinta suolainen mutta on ollut todistetusti hyviä. Jos siellä käy niin kaikki muutokset kannattaa tehdä ennen käyntiä muuten lastu ei taas ole ajan tasalla paketista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Joulukuu 11. 19:09:05 2007

Aksu kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ei kellään ois L8 boxiin harmaille lastuu?

sit tota noi, saako map-anturi olla ihan missä asennossa tahansa, kuha on maissa?
Suosittavaa et letkulähtö alaspäin.

Ei noita harmaitten lastuja tunnu löytyvän katillisee oikein Suomesta.
Samalla rahalla saa melkein laitettua megan sinne kun lastun hommaa Englannista.
Itse ajanut tän kesän harmaita vastaavilla suuttimilla ja lastuna ollut vihreille(3bar-map, 1.5bar ahtosuoja syvältä) tarkoitettu sekä ns. stg1(2bar mapilla=toimii :-s )


Karalaltakin tietty saa lastun mutta hinta suolainen mutta on ollut todistetusti hyviä. Jos siellä käy niin kaikki muutokset kannattaa tehdä ennen käyntiä muuten lastu ei taas ole ajan tasalla paketista.
itekkin oisin varmaan jonkun aikaa vielä pitänyt tota vihreitten lastuu, mutta kävi ikävästi :( otin lastun siitä piiristä irti, laitoin semmoseen pehmuste juttuun sen, sit vähän ajan päästä nostin sen siitä ja siihen jäi lastusta 2 pinniä :(

ebaysta vähä kattelin lastui, hinta haarukka ois 120-340 puntaa...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Joulukuu 11. 22:39:01 2007

juusto_pallero kirjoitti:
Kinsky kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: mites muute ku kaveri alko epäilee et se o tekniikanvaihto peli ku missää ei lue cosworth, paitsi venttiili kopassa, auttaako runkonumero toho asiaan?

runkonumero ois: WFOFXXGBBFLU51641
Kaveris on vaan kateellinen :lol:
Kyllä tosiaan vin-numero viittais aitoon Cossuun, ja jos Sveitsin rekisteri-otteessa lukee Cosworth ja sama valmistusnumero.... Älä huolestu.
voihan se kateellisuuttakin olla, tosin aina haukkunu fordin maailman alimpaan rakoon :D sil on muute pari transittii firmalla, et aika ihme juttu :D

ois muute pitäny virranjakajan kansi ja pyörijäki tilaa, muistu tällee myöhemmin taas mieleen. fordilla ne maksaa 50€
Aika mielenkiintoinen juttu, kun tarjosin tuota vin-koodia microcatille, niin ei muuta tietoa tullut kuin että on 4-ovinen henkilöauto ja valmistunut 6/90. Tähän asti kaikista autoista on tullut kaikki oleellinen tieto...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Joulukuu 22. 22:29:44 2007

ymmärsinkö oikein L6 lastu nelikkoon vaikka siinä on L8 boksi????

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 23. 13:16:24 2007

cosworth123 kirjoitti:ymmärsinkö oikein L6 lastu nelikkoon vaikka siinä on L8 boksi????
Kyllä L6 lastu toimii myös joten kuten L8 sisällä , mutta kuinka hyvin säätöarvot sitten ovat onkin toinen asia. (Ajanut kokeeksi hetken L6 lastulla L8 boxissa OHC/marelli yhdistelmällä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Su Joulukuu 23. 23:38:29 2007

[quote="juusto_pallero"]suuttimet tuli vaihdettua. laitettiin suuttimet, sit tiputettiin tulpista kärkiväli n.0.7mm. siel on jotkut paskat NGK tulpat. 1,2 pytty kävi rikkaalla ja 3,4 kuivana.

Kaikkihan me tiedämme kuka tekee ainakin osan Motorcraft-tulpista?NGK...paskaako kaikki tyynni?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Joulukuu 24. 9:00:22 2007

Aksu kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:ymmärsinkö oikein L6 lastu nelikkoon vaikka siinä on L8 boksi????
Kyllä L6 lastu toimii myös joten kuten L8 sisällä , mutta kuinka hyvin säätöarvot sitten ovat onkin toinen asia. (Ajanut kokeeksi hetken L6 lastulla L8 boxissa OHC/marelli yhdistelmällä)
Hei älkää nyt helvetti ajako takapotkun lastuilla nelikkoa tai toisinpäin. Mä joskus kokeilin ja ei hyvä. Mut jos on laajakaistat tms niin voihan sitä käytöstä seurata mut tuskin pelaa kunnolla niis on kuitenkin jonkun verran eroa.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Joulukuu 25. 14:04:24 2007

cossu44 kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:suuttimet tuli vaihdettua. laitettiin suuttimet, sit tiputettiin tulpista kärkiväli n.0.7mm. siel on jotkut paskat NGK tulpat. 1,2 pytty kävi rikkaalla ja 3,4 kuivana.

Kaikkihan me tiedämme kuka tekee ainakin osan Motorcraft-tulpista?NGK...paskaako kaikki tyynni?
siis tarkotin paskaa sillä, että on halvat ja ei sinne kuuluvat. nytkin on NGK, mutta platinakärkitulpat.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spinneri » Ke Joulukuu 26. 10:02:00 2007

Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli ( ;-) ) kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...

Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Joulukuu 26. 10:17:40 2007

spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli ( ;-) ) kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...

Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 26. 13:15:39 2007

cosworth123 kirjoitti:
spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli ( ;-) ) kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...

Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.
Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .
ex Jäsen #10

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spinneri » Ke Joulukuu 26. 14:35:00 2007

Jake kirjoitti:Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .
En ala "kinaamaan" kenenkään kanssa tässä asiassa, mutta laskennallisesti tehokatto tulee vastaan 260 hevosvoiman kohdalla. Tämän jälkeen ton kokosten suutinten aukioloaika alkaa olemaan sitä luokkaa, että touhu ei ole enää turvallista moottorille. Kyllähän se pata arkiajelut kestää, mutta sitten kun aletaan kiusaamaan ihan aikuisten oikeasti tilanne onkin toinen.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 26. 14:42:59 2007

Jake kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
spinneri kirjoitti:Tohon 4WD Cossun vakiosuutin -keskusteluun voisin heittää pikkasen lisätietoa. Lehtemme projekti-Cossussa, vuosimallin 1992 neliveto, oli ( ;-) ) kiinni vakiosuuttimet. Mittasimme niiden virtauksen: 270 cm3/min 3 barin paineella. Eli niillä ei todellakaan pitkälle pötkitä...

Lisätietoa aiheesta tulee numeromme 2/2008 myötä, jos toki projekti pyörii jo nyt lehdessä.
Jep pitää varmasti paikkansa, mut suuttimissakin on hienoisia eroja käyttöiästä riippuen. Mut se on tosi että vakioilla ei mennä 250hv:n yli ainakiaan pelkällä ns lastu virityksellä.
Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .
Saa olla melko hirveät bensanpaineet jos lähemmäs 300hp meinaa vakio suuttimilla saada.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Joulukuu 26. 22:48:49 2007

mihin asti riittää vihreet? entä harmaat?
omassa nyt vihreät mutta varmaan vaihtuu uuden turbon vaihdon yhteydessä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 26. 23:54:13 2007

Karkeasti , vihreet 350hv . Harmaat 500hv .

Joistakin otettu enemmän , joistain vähemmän .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Joulukuu 28. 11:24:22 2007

nyt ois se lastun tilaus aika. pitääks mul olla tommonen "closed loop" malli. siinä mainittiin jotain lamdasta, että onko noi closed loop mallit vähäpäästöseen? ei oikee oo toi enkku hallinnassa :oops:
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 28. 15:39:36 2007

Pitää olla closed loop
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Joulukuu 28. 20:05:29 2007

toi lastu harmaille maksaa n.440€, aika kallista. järkeväähän olisi varmaa laittaa joku muu moottorin-ohjaus. mut juu ei seki menee iha sika kalliiks ja sillee. täytynee varmaa tilata toi 320 punnan lastu ja sit taas jälkeenpäin siitäki itketään.

eli siis tämä lastu tulis:
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem

tosta enkusta kun en juur mitää ymmärrä, niin onkoha tossa lastussa muuta vaatimuksia kun noi harmaat suuttimet?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Vastaa Viestiin