Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Itsellä myös tuossa 2500-3000rpm välissä alue jota tuntuu olevan mahdoton säätää kohdalleen, alipaineella eli tasakaasulla menee törkeän laihalle (afr n.15 ja nykiminen sen mukaista) ja taas paineella about 100kpa niin vetää todella paksulle ja rykii ja paukuttaa putkessa
Epäilisin jotta johtuu tuosta malpassin paineensäätimestä, täytyisi kokeilla orkkiksella kun kerkeäisi
Toinen ihmetyksen aihe niin tarvii käyttää tuota ohctä aivan liian rikkaalla jotta käynti jotenkin kohtuullista, tyhjää ei käy kuin jossain afr 13-13.5 ja tasakaasulla ei kärsi afr 14 laihempaa ilman nykimistä
Vakionokalla ja kannella sekä ruiskun imusarjalla joten niissä ei pitäisi olla
Lambda näyttää oikein ja ei suuttimissakaan pitäisi olla mitään ihmeellista, jossain tilanteissa toimii paljon paremmin paljon pienemmällä PW arvollakin
Epäilisin jotta johtuu tuosta malpassin paineensäätimestä, täytyisi kokeilla orkkiksella kun kerkeäisi
Toinen ihmetyksen aihe niin tarvii käyttää tuota ohctä aivan liian rikkaalla jotta käynti jotenkin kohtuullista, tyhjää ei käy kuin jossain afr 13-13.5 ja tasakaasulla ei kärsi afr 14 laihempaa ilman nykimistä
Vakionokalla ja kannella sekä ruiskun imusarjalla joten niissä ei pitäisi olla
Lambda näyttää oikein ja ei suuttimissakaan pitäisi olla mitään ihmeellista, jossain tilanteissa toimii paljon paremmin paljon pienemmällä PW arvollakin
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Edikseshän ei saa kipinää katkottua niin tuolla muutoksella sitten pystyy ja saa esim lähtörajoittimen toimintaan ja muihinkin rajoittimiin saa kipinän mukaan.Sultzi kirjoitti:Valaiskaa tyhmää, mitä hyötyä on jättää sytytinvahvistin pois ediksessä ja korvata se sopivalla kivellä megaan? VBjotain oli tuo trankku mikä lisättiin. Eli mikä on hyöty tuossa tapauksessa?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Tuon muutoksen jälkeen latausajat voi ja täytyy itse määrittää jossa on tietty vaarana että palaa trankku/puola jos laittaa liikaa, tosin noissa VBxxx trankuissa taisi olla sisäinen rajoitus mutta lämpiää ne silti kovin jos niitä sinne rajalle ajaa koko ajan. Mutta eipähän ainakaan heti pala ja voi huomata vähentää latausaikaa sittenl
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Koitetaan nyt täältäkin apuja, kun itse en oikein keksi mistä hakea vikaa.
Vika tuli ihan itsestään eli olin ajelemassa säätölenkkiä ja sitten tulin hetkeksi pihaan ja jätin auton käymään tyhjäkäyntiä muutamaksi minuutiksi. Sitten kun hyppäsin takaisin autoon tarkoituksena lähteä tankkaamaan niin huomasin että seokset on tosi laihalla ja tyhjäkäynti oli mennyt huonoksi, eikä ottanut ollenkaan kierroksia vaan paukkuu ja tukehtuu jos koskee kaasuun. Tämän jälkeen kun putsasin tulpat ja kone oli jäähtynyt niin toimi taas hetken aikaa, mutta sitten sama vika tuli uudestaan. Ja sen jälkeen ei tahdo käydä oikein edes kylmänä ja vähän kun kone lämpeää niin ei lähde edes käyntiin enää. Ja kokoonpano siis 1.6 cvh turbo Megalla ja ediksellä.
Tuosta testilenkistä jäi lokitiedosto talteen, mutta ei siinä oikein muuta näy, kuin että seos alkaa pikkuhiljaa laihentua tyhjäkäynnin aikana (t=738s -->), jonka johdosta boksi sitten lisää suuttimien pulssinleveyttä --> laihenee edelleen, eli ilmeisesti (tulpistakin päätellen) osa menee raakana läpi. Mutta mistä vika sitten ihan yllättäen aiheutui? Tässä on Megan asetukset, jotka on ollu purkissa sisällä.
Tulpat oon vaihtanut ja tulpanjohdoista mittasin resistanssin ja ne oli n. 8-15 kohm (lyhin 8, pisin 15), mutta ei näyttäisi vika olevan siellä puolella.
Milläs nyt voisi selvittää, että onko purkissa jotain vikaa? Jotenkin tuntuis, että sytkässä on häikkää, mutta eikös toi EDIS ole vähän sellanen että toimii hyvin tai ei ollenkaan?
Vika tuli ihan itsestään eli olin ajelemassa säätölenkkiä ja sitten tulin hetkeksi pihaan ja jätin auton käymään tyhjäkäyntiä muutamaksi minuutiksi. Sitten kun hyppäsin takaisin autoon tarkoituksena lähteä tankkaamaan niin huomasin että seokset on tosi laihalla ja tyhjäkäynti oli mennyt huonoksi, eikä ottanut ollenkaan kierroksia vaan paukkuu ja tukehtuu jos koskee kaasuun. Tämän jälkeen kun putsasin tulpat ja kone oli jäähtynyt niin toimi taas hetken aikaa, mutta sitten sama vika tuli uudestaan. Ja sen jälkeen ei tahdo käydä oikein edes kylmänä ja vähän kun kone lämpeää niin ei lähde edes käyntiin enää. Ja kokoonpano siis 1.6 cvh turbo Megalla ja ediksellä.
Tuosta testilenkistä jäi lokitiedosto talteen, mutta ei siinä oikein muuta näy, kuin että seos alkaa pikkuhiljaa laihentua tyhjäkäynnin aikana (t=738s -->), jonka johdosta boksi sitten lisää suuttimien pulssinleveyttä --> laihenee edelleen, eli ilmeisesti (tulpistakin päätellen) osa menee raakana läpi. Mutta mistä vika sitten ihan yllättäen aiheutui? Tässä on Megan asetukset, jotka on ollu purkissa sisällä.
Tulpat oon vaihtanut ja tulpanjohdoista mittasin resistanssin ja ne oli n. 8-15 kohm (lyhin 8, pisin 15), mutta ei näyttäisi vika olevan siellä puolella.
Milläs nyt voisi selvittää, että onko purkissa jotain vikaa? Jotenkin tuntuis, että sytkässä on häikkää, mutta eikös toi EDIS ole vähän sellanen että toimii hyvin tai ei ollenkaan?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Noniin pitäs pikkuhiljaa ruveta hommaile tota megaruiskista niin sais sit rauhassa kasailla sen ens kesäää varten. Elikkä kysymys kuuluu, oisko toi partcon Megasquirt V2.2 0-4bar mapilla semmonen hyvä lähtökohta?
Ja kun tarkotus olis edis-4nen värkkäillä tohon kans niin mitä hilppeitä se tohon piirille vaatis? ja saisko ne hilut myös mahollisesti tuolta partcolta tilattua?
Eli isoin kysymysmerkki on nyt tuo MegasquirtnSpark sytkänohjaus systeemi. Et saako sen värkättyä tohon kyseiseen levyyn ja mitä osia tarvii juotella mihinkin. Varmaan on jossain ollu jo puhetta tästä mutta en nyt äkkisältä löytäny
Ja kun tarkotus olis edis-4nen värkkäillä tohon kans niin mitä hilppeitä se tohon piirille vaatis? ja saisko ne hilut myös mahollisesti tuolta partcolta tilattua?
Eli isoin kysymysmerkki on nyt tuo MegasquirtnSpark sytkänohjaus systeemi. Et saako sen värkättyä tohon kyseiseen levyyn ja mitä osia tarvii juotella mihinkin. Varmaan on jossain ollu jo puhetta tästä mutta en nyt äkkisältä löytäny

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Cologne 2.8:sin triggeripyörä?
Ongelma on siis tämä: Minkä hampaan tuosta 36-hampaisesta triggerpyörästä silvon irti? KUVA
Ja yleensäkin ohjeita miten tuohon kutoseen tuo trigger-anturi paikoitetaan?
Kiitoksia jo etukäteen!
Ja yleensäkin ohjeita miten tuohon kutoseen tuo trigger-anturi paikoitetaan?
Kiitoksia jo etukäteen!
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Kutosessa laitettiin niin että tyhjä hammas on 60 astetta anturin jälkeen koneen ollessa ykk:ssa.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Kiitos!! Nyt painun tallille!!Sultzi kirjoitti:Kutosessa laitettiin niin että tyhjä hammas on 60 astetta anturin jälkeen koneen ollessa ykk:ssa.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
- Paikkakunta: NILSIÄ
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Juu tottakai mutta vaikka sen kuinka yrittää tähdätä keskelle hammasta niin ei aina osu,
Myös anturin paikka on harvoin kovin vapaasti valittavissa joten jos osuu hampaiden väliin niin on vaikea siirtää jos hammaspyörä kiinteästi anturissa
Tosin eipä tuo niin vaarallista ole vaikka muutaman asteen heittääkin kunhan vaan on itse tietoinen siitä, jos alkaa olla nakutusrajalla ennakot ja tietokone näyttää 35 astetta ja todellinen onkin 40
Myös anturin paikka on harvoin kovin vapaasti valittavissa joten jos osuu hampaiden väliin niin on vaikea siirtää jos hammaspyörä kiinteästi anturissa
Tosin eipä tuo niin vaarallista ole vaikka muutaman asteen heittääkin kunhan vaan on itse tietoinen siitä, jos alkaa olla nakutusrajalla ennakot ja tietokone näyttää 35 astetta ja todellinen onkin 40
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
EDIS järjestelmässä ei ole erillistä sytytysvahvistinta, vaan se on sisäänrakennettu sinne EDIS-yksikköön. Jos sen jättää pois niin luonnollisesti ei touhuta enää EDIS:in kanssa. BOSCH-sytkäyksiköitäkin (toimii samalla tavalla kuin tuolla megan sisään tulevalla transistorilla) voi käyttää jos ei halua megan sisälle rakentaa muita suurvirtakytkentöjä kuin suutinohjaukset. Ei kuormita suotta Megan maadoituksia ja sytytysjärjestelmä kuitenkin sisältää myös matalajännitepuolella satojen volttien jännitteitä, mitä en ainakaan itse mielelläni laittaisi megan sisälle, jossa tunnetusti muutenkin on hieman heikohkot häiriösuojaukset._P_ kirjoitti:Edikseshän ei saa kipinää katkottua niin tuolla muutoksella sitten pystyy ja saa esim lähtörajoittimen toimintaan ja muihinkin rajoittimiin saa kipinän mukaan.Sultzi kirjoitti:Valaiskaa tyhmää, mitä hyötyä on jättää sytytinvahvistin pois ediksessä ja korvata se sopivalla kivellä megaan? VBjotain oli tuo trankku mikä lisättiin. Eli mikä on hyöty tuossa tapauksessa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
No se on se EDIS, josta paljon on puhuttu. Siihen on sisäänrakennettu myös se sytytyspääteaste.Sultzi kirjoitti:No valaise sitten mikä se mokkula on ennen puolaa?
Jos ajattelit megalla ohjata kaksoiskipinäpuolaa (eli sellasita joka on liitetty esim. edis:n perään) niin tarvitset luonnollisesti kaksi pääteastetta. Tai yhden kaksikanavaisen pääteasteen.
Mutta ajoin takaa tällä sitä, että jos sen EDIS-yksikön jättää pois, niin ei toimi Mega enää EDIS-asetuksella, vaan pitää valita joku muu sytytysjärjestelmätyyppi käyttöön.
Lisäksi moottorin asentotieto pitää toimittaa Megaan jotakin muuta kautta, koska asentotunnistin on kytketty EDIS-yksikköön. Samaa anturia ja triggeripyörää voi käyttää, mutta vaatii induktiivisen anturin takia megaan pieniä muutoksia, koska induktiivisen anturin signaali on siniaaltoa ja mega toimii kanttiaallolla.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Saako EDIStä toimimaan jos korvaa VR anturin HALLilla? Jos siis halutaan käyttää sitä EDIS mokkulaa puolan ja megan välissä?
Entä toinen kysymys, kun käytetään sytytysulostulona led17 (menee pinniin 36 esim) niin mistä kohdasta lähtee piuha relekortilta? Extran sivuilla oli ohjeet vaan jos fidle on sytytyksen ulostulona, silloin piti fidle rele poistaa ja jumperoida.
Entä toinen kysymys, kun käytetään sytytysulostulona led17 (menee pinniin 36 esim) niin mistä kohdasta lähtee piuha relekortilta? Extran sivuilla oli ohjeet vaan jos fidle on sytytyksen ulostulona, silloin piti fidle rele poistaa ja jumperoida.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mikä ettei edis toimisi HALL-anturillakin, mutta en mene takuuseen. Jonkun sortin triggeröintihän siellä EDIS-purkissa on sisällä mistä se tunnistaa koska VR-anturin jännite vaihtaa nollan toiselle puolelle.Sultzi kirjoitti:Saako EDIStä toimimaan jos korvaa VR anturin HALLilla? Jos siis halutaan käyttää sitä EDIS mokkulaa puolan ja megan välissä?
Entä toinen kysymys, kun käytetään sytytysulostulona led17 (menee pinniin 36 esim) niin mistä kohdasta lähtee piuha relekortilta? Extran sivuilla oli ohjeet vaan jos fidle on sytytyksen ulostulona, silloin piti fidle rele poistaa ja jumperoida.
Led 17 ei käsittääkseni tule ollenkaan relekortille, vaan se pitää ihan oikeasti ottaa sieltä lediä ohjaavalta transistorilta. En tiedä kun ei ole relekorttiakaan ja liitinkin on vain 25 pinninen. Kytkentäohjeet pitäs löytyä megan extra-sivuilta.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Tuota rajoitinta olen vain miettinyt, kun ediksessä ei kerran saa kipinää katkottua rajoittimessa, niin mitenkäs tuollainen sitten esim. turbo koneessa toimii?
Ja entäs kun esim. hestec käyttää hukkakipinäpuolaa ja syttyvahvistinta (eikö tuokin säädä puolan latausaikaa?) niin tuossahan rajoitin toimii kipinän katkomisellakin. Miksei ko. ominaisuus toimi ediksen kanssa?
Kysyy hän
Ja entäs kun esim. hestec käyttää hukkakipinäpuolaa ja syttyvahvistinta (eikö tuokin säädä puolan latausaikaa?) niin tuossahan rajoitin toimii kipinän katkomisellakin. Miksei ko. ominaisuus toimi ediksen kanssa?
Kysyy hän

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
EDIS sisältää kaiken sytytykseen liittyvän, sille annetaan vain tieto minkälaista sytytysennakkoa halutaan. Eli jos ennakkotieto puuttuu(kipinän katkaisu), edis säätyy itsestään 10 asteen ennakkoon.Sultzi kirjoitti:Tuota rajoitinta olen vain miettinyt, kun ediksessä ei kerran saa kipinää katkottua rajoittimessa, niin mitenkäs tuollainen sitten esim. turbo koneessa toimii?
Ja entäs kun esim. hestec käyttää hukkakipinäpuolaa ja syttyvahvistinta (eikö tuokin säädä puolan latausaikaa?) niin tuossahan rajoitin toimii kipinän katkomisellakin. Miksei ko. ominaisuus toimi ediksen kanssa?
Kysyy hän
Normaaleilla sytytysvahvistimilla pelattaessa kipinääkään ei tule, jos ei tule sytytyspulssia.
Polttoaineensyöttöä katkomalla ja sytytystä myöhästämällä pelataan EDIS:n kanssa jossa ei kipinää saa poikki kokonaan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Jos sen hallin kantin laittaa ratsastamaan sopivasti neg. dc-tason päällä (esim. hallin positiivinen +2,5V ja entinen nolla -> -2,5V, ja niin että hampaan kohdalla tulee laskeva reuna) voi se zero-crossing tunnistin ihan pelatakin mutta turhaa kikkailua oikeastaan, eikä siltikään täyttä takuuta toimimisesta ole.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Tästä päästään varmaan siihen, että miksi ei käyttäisi VR-anturia kun se on tuohon hommaan suunniteltu ja muutamissa (miljoonissa?) toiminutkin jo._P_ kirjoitti:Jos sen hallin kantin laittaa ratsastamaan sopivasti neg. dc-tason päällä (esim. hallin positiivinen +2,5V ja entinen nolla -> -2,5V, ja niin että hampaan kohdalla tulee laskeva reuna) voi se zero-crossing tunnistin ihan pelatakin mutta turhaa kikkailua oikeastaan, eikä siltikään täyttä takuuta toimimisesta ole.

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Totta. Tai sitten se edis pois ja wheel decoderi käyttöön hallilla.koskar kirjoitti:Tästä päästään varmaan siihen, että miksi ei käyttäisi VR-anturia kun se on tuohon hommaan suunniteltu ja muutamissa (miljoonissa?) toiminutkin jo._P_ kirjoitti:Jos sen hallin kantin laittaa ratsastamaan sopivasti neg. dc-tason päällä (esim. hallin positiivinen +2,5V ja entinen nolla -> -2,5V, ja niin että hampaan kohdalla tulee laskeva reuna) voi se zero-crossing tunnistin ihan pelatakin mutta turhaa kikkailua oikeastaan, eikä siltikään täyttä takuuta toimimisesta ole.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tossa hall anturissa on pakko olla joku rajottava tekijä, tietysti se olis hieno homma jos sais suoraan HALL-anturia käytettyä ja tulis kanttiaaltoa valmiiksi. Taajuus menee vaan pirun korkeeks 36-1 pyörälläkin, mutta mikä estää laittamasta esim 12-1 tms... Silti melko harvinainen toteutus jos on hall-anturi ja joku monihampainen pyörä.
Onko joku käyttänyt menestyksellisesti HALL-anturia 36-1 tms. monihampaisen triggeripyörän kanssa?
Onko joku käyttänyt menestyksellisesti HALL-anturia 36-1 tms. monihampaisen triggeripyörän kanssa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Riippuu täysin Fetin tyypistä. Jos ei ole eristetty niin mica eristettä niiden takaa yleensä löytyy ja tietenkin nailon tms. muovinen holkki/ruuvi.wekku kirjoitti:Sellanen pikanen kyssäri vielä että.
Pitääkö niitten 2 fettin väliin laittaa jokui eriste kun ne ruuvaa takakanteen kiinni.
Tällä hetkellä ne ei ole kiinni ja pakkohan ne on siihen alumiin ruuvata ettei lämpöhalvaus iske.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Ööö, nyt tuli ongelmia ton EasyThermin kanssa..
Mulla on käytössä perus -92 Escortin anturit ja käyttäen Thermin Boshin oletus karttoja en saanut muuta kun MegaTunen hiljaiseksi.
Eli ei enää näyttänyt edes MAP arvoa.
Tarviiko sitä .s19 tiedostoa ladata megan sisään vai riittääkö kun kopioi .inc:it sinne car1 hakemistoon?
E: Niin, eli automaattisesti tuo .s19 tiedosto menee megaan, se verran tuli taas luettua..
Mulla on käytössä perus -92 Escortin anturit ja käyttäen Thermin Boshin oletus karttoja en saanut muuta kun MegaTunen hiljaiseksi.
Eli ei enää näyttänyt edes MAP arvoa.
Tarviiko sitä .s19 tiedostoa ladata megan sisään vai riittääkö kun kopioi .inc:it sinne car1 hakemistoon?
E: Niin, eli automaattisesti tuo .s19 tiedosto menee megaan, se verran tuli taas luettua..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Ai niin, eli toi setti on perus Partcon 2.2..fsohc kirjoitti:Riippuu täysin Fetin tyypistä. Jos ei ole eristetty niin mica eristettä niiden takaa yleensä löytyy ja tietenkin nailon tms. muovinen holkki/ruuvi.wekku kirjoitti:Sellanen pikanen kyssäri vielä että.
Pitääkö niitten 2 fettin väliin laittaa jokui eriste kun ne ruuvaa takakanteen kiinni.
Tällä hetkellä ne ei ole kiinni ja pakkohan ne on siihen alumiin ruuvata ettei lämpöhalvaus iske.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Partcon ohjeesta kohta 69.
Tässä vaiheessa kaikki komponentit on asennettu FETtejä (ylhäällä oikeassa reunassa) ja LEDejä (vasemmassa reunassa) lukuunottamatta. Nämä komponentit asennetaan piirikortin yläpuolelle. Huomaa että FETit tulisi kiinnittää ruuvilla koteloon jäähdytyksen vuoksi. IRFZ-tyyppiset FETit tulisi eristää sähköisesti metallikotelosta (eristelevy väliin, nylonruuvit), kun taas IRFIZ on muovikotelolla eikä vaadi eristystä. LEDit tulisi tietysti tuoda kotelon läpi jotta ne saadaan näkyville. Eri koteloista ja asennustavoista riippuen näitä työvaiheita ei selostate tarkemmin. LEDeistä sen verran, että LEDien asennuspaikkojen D17, D18 ja D19 ympyrän yläpuolella on lyhyt viiva. LEDin kauluksen litteä kohta tulee olla tätä viivaa kohti. Kuten muutkin diodit, LED toimii ainoastaan oikein päin asennettuna.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Itse en ole kyllä koskaan moiseen ongelmaan törmännyt. Ainut mikä tulee mieleen on, että ET:n versio on todella vanha ja aiheuttaisi ongelmia tai sitten jokin yhteensopivuusongelma windowsin kanssa. Tietysti kyseessä voi olla koodi ristiriita jos et valitse esim. extra koodia ET:ssä ja MT:ssä niin ongelmia on varmasti tiedossa, riippuen tietysti mitä koodia haluaa käyttää.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Koodi on 029y4 ja megatune toimii ok.
Täytyypäs tarkistaa mikä versio toi ET on.
ET:ssä valitsin juurikin tuon extraccode kohdan ennen donausta.
E: Anteeksi tyhmyyteni, yllättäen Googlella löysin rautalankaohjeet tuon ET:n käyttöön Extrakoodin kanssa
Täytyypäs tarkistaa mikä versio toi ET on.
ET:ssä valitsin juurikin tuon extraccode kohdan ennen donausta.
E: Anteeksi tyhmyyteni, yllättäen Googlella löysin rautalankaohjeet tuon ET:n käyttöön Extrakoodin kanssa

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kaikkein varmin tapa:
1. Tee Easythermillä uudet .inc tiedostot (3kpl).
2. Lataa haluamasi koodi netistä
3. Uuden koodin mukana on src (source) hakemisto missä on jo Boschin antureille .inc tiedostot. Korvaa nämä omillasi.
4. Käännä uusi .s19 tiedosto itsellesi tuplaklikkaamalla compile.bat.
5. Kytke mega kiinni koneeseen sarjakaapelilla ja aseta bootloader tilaan.
6. drag-n-droppaa .s19 tiedosto download.exe kuvakkeen päälle niin koodi siirretään megaan.
1. Tee Easythermillä uudet .inc tiedostot (3kpl).
2. Lataa haluamasi koodi netistä
3. Uuden koodin mukana on src (source) hakemisto missä on jo Boschin antureille .inc tiedostot. Korvaa nämä omillasi.
4. Käännä uusi .s19 tiedosto itsellesi tuplaklikkaamalla compile.bat.
5. Kytke mega kiinni koneeseen sarjakaapelilla ja aseta bootloader tilaan.
6. drag-n-droppaa .s19 tiedosto download.exe kuvakkeen päälle niin koodi siirretään megaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Extarkoodi kun on jo sisällä niin ei tarvii bootloader tilaa..JesseT kirjoitti:Kaikkein varmin tapa:
1. Tee Easythermillä uudet .inc tiedostot (3kpl).
2. Lataa haluamasi koodi netistä
3. Uuden koodin mukana on src (source) hakemisto missä on jo Boschin antureille .inc tiedostot. Korvaa nämä omillasi.
4. Käännä uusi .s19 tiedosto itsellesi tuplaklikkaamalla compile.bat.
5. Kytke mega kiinni koneeseen sarjakaapelilla ja aseta bootloader tilaan.
6. drag-n-droppaa .s19 tiedosto download.exe kuvakkeen päälle niin koodi siirretään megaan.
Eli pitäs mennä suoraan.
Näemmä tuo uusin koodivariantti ei tee .s19 päätteellä olevaa tiedostoa, vaan ainoastaan msns-extra tiedoston.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No voi perse, en kyl ymmärrä, kaikki on tehty niin kun pitää mutta ei vaan tuo imuilamlämpötila näy MegaTunessa oikein.
Näyttää -31 mutta kun anturia puhaltelee niin lämpö nousee, eli jotain kuitenkin tapahtuu.
Kartat tein peus Boshin mukaan ja pitäs olla aika lähelle oikein.
Noh, onhan siinä +20 asteen tietämillä noin 30 ohmin ero mutta ei pitäs noin radikaalisti olla perseellään.
Näyttää -31 mutta kun anturia puhaltelee niin lämpö nousee, eli jotain kuitenkin tapahtuu.
Kartat tein peus Boshin mukaan ja pitäs olla aika lähelle oikein.
Noh, onhan siinä +20 asteen tietämillä noin 30 ohmin ero mutta ei pitäs noin radikaalisti olla perseellään.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Tuossa mittasin imuilman lämpötilaanturin ja antoi +22 asteessa 30 kOhm vastuksen, eli oliskohan vika siinä.Sultzi kirjoitti:Kyllä noilla ohjeilla itselleni tein ja toimii. Mielenkiintoista
Biasvastukset on partcon orkkikset.
Eli onkoha tuo sitten se NTC vastus tai jotain.
Järki lähtee, ja mä lähen kauppaan..
E: Eikös sulla ollu TFI modi megassa?
Onko hankala toteuttaa??
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola