Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
vesa79
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Viesti
Kirjoittaja vesa79 » Ke Marraskuu 28. 11:49:02 2007
Semmosta että mitä eroa on tavan borg warnerilla verrattuna bw t5 laatikkoon? Lähinnä kestävyyspuoli kiinnostas ja tietysti jos on muitakin eroja. Näköjään mulla ei ole T5 vaan pelkkä bw, auto on -88 vuosimalli.
Jotenkin tuntuu että mulla se huonompi laatikko

Sierra Cosworth -88
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 28. 16:01:16 2007
Jos on kyseessä Sierra Cosworth takaveto, on siihen tasan yksi vaihteisto:
Borg & Warner T5
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
vesa79
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Viesti
Kirjoittaja vesa79 » To Marraskuu 29. 16:49:42 2007
Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla.
www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm
Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.
J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
Sierra Cosworth -88
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » To Marraskuu 29. 17:05:41 2007
vesa79 kirjoitti:Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla.
www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm
Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.
J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
netistä löytyy paljon muutakin, mikä ei pidä paikkaansa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 29. 18:04:27 2007
tony the tiger kirjoitti:vesa79 kirjoitti:Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla.
www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm
Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.
J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
netistä löytyy paljon muutakin, mikä ei pidä paikkaansa...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
jannu5
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
- Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti
Kirjoittaja jannu5 » To Marraskuu 29. 18:16:03 2007
eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40
Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » To Marraskuu 29. 18:41:18 2007
jannu5 kirjoitti:eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa
Kyllä
-
vesa79
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Viesti
Kirjoittaja vesa79 » Pe Marraskuu 30. 6:19:38 2007
Ok. Kiitos vastauksista.
Sierra Cosworth -88
-
cossu44
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Viesti
Kirjoittaja cossu44 » Pe Marraskuu 30. 10:40:33 2007
jannu5 kirjoitti:eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa
jjs:n vastauksessa tuo ei jäänyt epäselväksi.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 30. 11:00:42 2007
2wd cossuun on voinnut myös tilata t46 vaihteiston joka on 6 vaihteinen.
Tämä tieto on taas cosworth kirjasta johon on kerätty eri lehdissä olleita juttuja cossuista.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Pe Marraskuu 30. 15:28:34 2007
sierra friikki kirjoitti:2wd cossuun on voinnut myös tilata t46 vaihteiston joka on 6 vaihteinen.
Tämä tieto on taas cosworth kirjasta johon on kerätty eri lehdissä olleita juttuja cossuista.
Vai T56? No, enpä kyllä kumpaakaan ole ikinä kuullut sierrassa olevan "tehtaan" jäljiltä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 30. 18:53:25 2007
Urbaanilegenda tuokin.

Jos olisi ollut mahdollinen, pitäisi löytyä alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta (kaikkine korjausohjeineen), ja ei löydy.
Muutenkin hyvä tapa varmistaa legendaariset faktat vs. viidakkorumpu (nyk. web) tutkimalla -valmistajan- toimittama korjaamokäsikirja.

Kunhan varmistaa että on riittävän tuore; esim. hyllyssä -89 ja -91 painetut 2wd Cossujen manuaalit + RS500 (-87), eroa on detaljeissa 89 vs. 91.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe