2wd cossu sierran vaihteistot.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

2wd cossu sierran vaihteistot.

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Ke Marraskuu 28. 11:49:02 2007

Semmosta että mitä eroa on tavan borg warnerilla verrattuna bw t5 laatikkoon? Lähinnä kestävyyspuoli kiinnostas ja tietysti jos on muitakin eroja. Näköjään mulla ei ole T5 vaan pelkkä bw, auto on -88 vuosimalli.
Jotenkin tuntuu että mulla se huonompi laatikko :(
Sierra Cosworth -88

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 28. 16:01:16 2007

Jos on kyseessä Sierra Cosworth takaveto, on siihen tasan yksi vaihteisto:
Borg & Warner T5
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » To Marraskuu 29. 16:49:42 2007

Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla. www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm


Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.

J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
Sierra Cosworth -88

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Marraskuu 29. 17:05:41 2007

vesa79 kirjoitti:Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla. www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm


Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.

J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
netistä löytyy paljon muutakin, mikä ei pidä paikkaansa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 29. 18:04:27 2007

tony the tiger kirjoitti:
vesa79 kirjoitti:Juu on takaveto. Netistä löysin tuon tyyppikilven tulkkaus jutun, niin siinä oli annettu 2wd cosworthin vaihteisto vaihtoehdoiksi J ja L . Molemmat eli J ja L ovat Borg & warnereita, mutta vain J on T5. Kun katoin oman auton tyyppikilvestä, niin kohdassa "trans" lukee L . Elikkä tämän pohjalta kyselen että mitä eroa on noilla laatikoilla. www.cosworthclubrs.com/targhetta_identificativa.htm


Tässä vielä ne vaihtoehdot, viimeinen on vain 4wd.

J = Borg & Warner T5
L= Borg & Warner
8 = MT- 75
netistä löytyy paljon muutakin, mikä ei pidä paikkaansa...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jannu5
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
Paikkakunta: NILSIÄ

Viesti Kirjoittaja jannu5 » To Marraskuu 29. 18:16:03 2007

eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40

Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Marraskuu 29. 18:41:18 2007

jannu5 kirjoitti:eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa

Kyllä
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Pe Marraskuu 30. 6:19:38 2007

Ok. Kiitos vastauksista.
Sierra Cosworth -88

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Marraskuu 30. 10:40:33 2007

jannu5 kirjoitti:eikös takapotkussa ole käytetty vaan ja ainoastaan Borg Warnerin T5 lootaa
jjs:n vastauksessa tuo ei jäänyt epäselväksi.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 30. 11:00:42 2007

2wd cossuun on voinnut myös tilata t46 vaihteiston joka on 6 vaihteinen.
Tämä tieto on taas cosworth kirjasta johon on kerätty eri lehdissä olleita juttuja cossuista.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Marraskuu 30. 15:28:34 2007

sierra friikki kirjoitti:2wd cossuun on voinnut myös tilata t46 vaihteiston joka on 6 vaihteinen.
Tämä tieto on taas cosworth kirjasta johon on kerätty eri lehdissä olleita juttuja cossuista.
Vai T56? No, enpä kyllä kumpaakaan ole ikinä kuullut sierrassa olevan "tehtaan" jäljiltä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 30. 18:53:25 2007

Urbaanilegenda tuokin. :idea: Jos olisi ollut mahdollinen, pitäisi löytyä alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta (kaikkine korjausohjeineen), ja ei löydy.
Muutenkin hyvä tapa varmistaa legendaariset faktat vs. viidakkorumpu (nyk. web) tutkimalla -valmistajan- toimittama korjaamokäsikirja.
:!: Kunhan varmistaa että on riittävän tuore; esim. hyllyssä -89 ja -91 painetut 2wd Cossujen manuaalit + RS500 (-87), eroa on detaljeissa 89 vs. 91.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin