Cortina mk1

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

htk199
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005

Cortina mk1

Viesti Kirjoittaja htk199 » Ma Lokakuu 22. 22:10:44 2007

Tuli sellainen kysymys, että missä kaikissa cortinan malleissa on ollut edessä moottoritilassa niin sanotut A-tuet tolpasta tulipeltiin?

Varmaan täällä joku guru tuon tietää.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Lokakuu 29. 23:58:56 2007

löytyy ainakin 1964 ( consul ) ihan normi 1200 / 1500 sekä GT:stä.
Eli ei ole pelkästään GT:ssä, jos tätä haetaan?
S a a b & F o r d

htk199
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005

Viesti Kirjoittaja htk199 » Ke Marraskuu 14. 17:34:16 2007

Juu kiitoksia tästä tiedosta, mietin vain että kun kaikissa sitä ei ole ja osassa on. Lotuksessa uudemmissa ei ole ja vanhemmissa on eli vissiin vanhoissa on kaikissa toi.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Marraskuu 14. 18:48:05 2007

Lainasin joskus paikalliselta merkkiliikkeeltä varaosakirjan (ja rusautin skannerista) eikä siinä kyseisiä tukia näy missään kuvissa.
Mulla on pari 2D Cortinaa jemmassa, toisessa (valm 7/64, 1200cc) on tuet, toinen on '63 1200cc, siinäkin taisi olla, en muista varmaksi.
Tossa muun farkussa ('66 1500cc) taas tukia ei ole.

Että ota näistä sitten selvää
:D

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Marraskuu 16. 23:14:28 2007

Piti ihan kysyä sumuisten saarien asiantuntijoilta...eli tosiaan 64 jälkeen tuli kasvojen kohotus cortinaan ja siinä samalla hävis nuo tuetkin.

Hi Sami.

The strut top to plenum chamber braces were fitted to heavy duty export versions of the Mk1 Cortina from 1963 to 1964. I have not seen them fitted on airflow versions of the Mk1. Can only presume Ford deleted them as not being necessary.
S a a b & F o r d

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Marraskuu 17. 0:39:15 2007

Tossa mun airflowssa noi tuet ainakin on, 4d 1500 -65.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » La Marraskuu 17. 9:54:46 2007

Mun 65:ssa ei ole. Malli on 1500 consul
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

htk199
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005

Viesti Kirjoittaja htk199 » La Marraskuu 24. 17:03:47 2007

Voihan se olla että jos jollain on uudemmassakin sellainen, että autoon on jälkeen päin laitettu vanhemman keula tai sitten tuet kilpailu käyttöä silmällä pitäen.

Tähtisilmä, kun on kerta kysynyt asian tuntijoilta niin toi varmaan pitänee paikkansa.

Toi olli jännää tietoa mitä kuulin ja itsekkin olen tutkinut, että aika moni lotus cortina mikä suomessa on kilpailu käytössä tai ollut alusta asti onkin tehty 1200:sta, 1500:sta tai GT:Stä esim maahantuojan lotukset ovat kaikki GT:stä tehtyjä.

Ja se että Lotuksessa on ollut kahta erillaista mittaristoa ns. vanhaa ja uutta mallia. siitäkin on kuvat olemassa koneella jos joku haluaa nähdä.

Vastaa Viestiin