Cortina mk1
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Cortina mk1
Tuli sellainen kysymys, että missä kaikissa cortinan malleissa on ollut edessä moottoritilassa niin sanotut A-tuet tolpasta tulipeltiin?
Varmaan täällä joku guru tuon tietää.
Varmaan täällä joku guru tuon tietää.
-
-
- Viesti:
Lainasin joskus paikalliselta merkkiliikkeeltä varaosakirjan (ja rusautin skannerista) eikä siinä kyseisiä tukia näy missään kuvissa.
Mulla on pari 2D Cortinaa jemmassa, toisessa (valm 7/64, 1200cc) on tuet, toinen on '63 1200cc, siinäkin taisi olla, en muista varmaksi.
Tossa muun farkussa ('66 1500cc) taas tukia ei ole.
Että ota näistä sitten selvää

Mulla on pari 2D Cortinaa jemmassa, toisessa (valm 7/64, 1200cc) on tuet, toinen on '63 1200cc, siinäkin taisi olla, en muista varmaksi.
Tossa muun farkussa ('66 1500cc) taas tukia ei ole.
Että ota näistä sitten selvää

-
Piti ihan kysyä sumuisten saarien asiantuntijoilta...eli tosiaan 64 jälkeen tuli kasvojen kohotus cortinaan ja siinä samalla hävis nuo tuetkin.
Hi Sami.
The strut top to plenum chamber braces were fitted to heavy duty export versions of the Mk1 Cortina from 1963 to 1964. I have not seen them fitted on airflow versions of the Mk1. Can only presume Ford deleted them as not being necessary.
Hi Sami.
The strut top to plenum chamber braces were fitted to heavy duty export versions of the Mk1 Cortina from 1963 to 1964. I have not seen them fitted on airflow versions of the Mk1. Can only presume Ford deleted them as not being necessary.
S a a b & F o r d
-
- Viesti:
Tossa mun airflowssa noi tuet ainakin on, 4d 1500 -65.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viesti:
-
Voihan se olla että jos jollain on uudemmassakin sellainen, että autoon on jälkeen päin laitettu vanhemman keula tai sitten tuet kilpailu käyttöä silmällä pitäen.
Tähtisilmä, kun on kerta kysynyt asian tuntijoilta niin toi varmaan pitänee paikkansa.
Toi olli jännää tietoa mitä kuulin ja itsekkin olen tutkinut, että aika moni lotus cortina mikä suomessa on kilpailu käytössä tai ollut alusta asti onkin tehty 1200:sta, 1500:sta tai GT:Stä esim maahantuojan lotukset ovat kaikki GT:stä tehtyjä.
Ja se että Lotuksessa on ollut kahta erillaista mittaristoa ns. vanhaa ja uutta mallia. siitäkin on kuvat olemassa koneella jos joku haluaa nähdä.
Tähtisilmä, kun on kerta kysynyt asian tuntijoilta niin toi varmaan pitänee paikkansa.
Toi olli jännää tietoa mitä kuulin ja itsekkin olen tutkinut, että aika moni lotus cortina mikä suomessa on kilpailu käytössä tai ollut alusta asti onkin tehty 1200:sta, 1500:sta tai GT:Stä esim maahantuojan lotukset ovat kaikki GT:stä tehtyjä.
Ja se että Lotuksessa on ollut kahta erillaista mittaristoa ns. vanhaa ja uutta mallia. siitäkin on kuvat olemassa koneella jos joku haluaa nähdä.