Haltech....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Haltech....

Viesti Kirjoittaja THR » La Elokuu 18. 20:35:06 2007

Hämärä vika cossussa jossa haltechi kun ei rupea kiertään yli 3000rpm.Juuri asennettu...Jollain neuvoa niin yv vaikka

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Elokuu 18. 20:58:38 2007

Siis vikoo hämärässä ? No toimiihan se vielä juhannuksena :D

kuoleeko se kokonaan 3000:ssa ?
onko kampiakselitunnistin varmasti oikein asennettu, ja saatko scooppikuvaa siitä?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Elokuu 18. 21:00:46 2007

Brenda kirjoitti:Siis vikoo hämärässä ? No toimiihan se vielä juhannuksena :D

kuoleeko se kokonaan 3000:ssa ?
onko kampiakselitunnistin varmasti oikein asennettu, ja saatko scooppikuvaa siitä?
kuolee kokonaan...anturi pitäs olla oikein(ohjeiden/myyjän mukaan)asennettu :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Elokuu 19. 16:48:49 2007

kaasua pumppaamalla saa kierrokset nouseen :roll: Vitun outoa...kokeilin eri anturia ja ei kummentunut...Alkaa usko mennä kohta :evil: Jos möis pois :D

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Elokuu 23. 18:53:49 2007

Paljonko on seokset? Ja ootko kokeillu säätää "throttle pumppeja". Ja oothan varmasti kalibroinu sen kaasuläpän?

KiGZu
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marraskuu 18. 16:32:27 2003

Viesti Kirjoittaja KiGZu » Pe Elokuu 24. 12:06:15 2007

Onko kossun oma TPS käytössä? vaiko jokin toinen?

Jos käytössä on oma tps ja piuhat väärinpäin, niin auto lähtee käyntiin mutta ei vain toimi.

Tuli vain äkkisältään mieleen.
Jos ei pipo virtaa...kaikki tietää mitä tapahtuu..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Elokuu 24. 20:08:11 2007

KiGZu kirjoitti:Onko kossun oma TPS käytössä? vaiko jokin toinen?

Jos käytössä on oma tps ja piuhat väärinpäin, niin auto lähtee käyntiin mutta ei vain toimi.

Tuli vain äkkisältään mieleen.
Joo mutta tuossa näkee näytöltä kaasuläpän asennon .

Onko sulla timo seosmittari , jos vetää niin paksulle että sen takia hyytyy tai ennakot ?

Mutta tarkista tuo kaasuläppä että tieto menee 0-100% oikein
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Elokuu 25. 11:20:32 2007

kaasuläppää ei saanu 100% vaan 99% :roll: Mittari näyttää laihaa...Pitää ruveta säätään kunhan saan v-laatikon takas ja painekotelon,toivottavasti pian 8)

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Elokuu 25. 15:18:31 2007

Höh, missä viipyvät Megasquirtmiesten kitkerät kommentit...? :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Elokuu 25. 16:21:35 2007

jouni kirjoitti:Höh, missä viipyvät Megasquirtmiesten kitkerät kommentit...? :wink:
Niitä ei varmaan tule koska me Mega-miehet todellisina DIY-heppuina tiedämme kuinka paljon turha "kommentointi" potuttaa.

Haltekkia sen enenpää tuntematta, siitä varmaan saa jotain dataloggausta josta voisi päästä käsitykseen mitä vikahetkellä tapahtuu?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Elokuu 25. 16:22:59 2007

Saa siitä dataloggausta.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 18. 20:23:16 2007

Outo vaiva taas :D Ruisku toimii muuten kohtuu hyvin,mut n.2000rpm kohdalla nykii.Ajettiin eilen rulilla ja säätäjäkään ei oikein ymmärtäny mikä vikana kun ei saa säädettyä tuota kohtaa hyväksi. Ajossa nykii vittumaisesti ja kun on vielä 2 levykytkin niin ai sitä kolinaa(väljykset huomaa tolla kytkimellä hyvin :lol: ) laajak.seosmittaria kun seuraa niin se käytää sitä laihalla 12-20

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Syyskuu 18. 21:03:26 2007

Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 18. 21:14:11 2007

magelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.
jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaan :roll:

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 18. 22:04:21 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
magelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.
jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaan :roll:
Ootko kattonu logista tekeekö se jotain hassua?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Syyskuu 19. 14:10:25 2007

Yrkesman kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
magelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.
jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaan :roll:
Ootko kattonu logista tekeekö se jotain hassua?
Pitääpä tutkia...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 20. 11:38:32 2007

nyt kun koneen tausta selvis niin en pitäis mahdottomana et nuo nokat sotkee tuossa 2000rpm kohdalla. ja siihen ei kyllä ruiskun säätö pure.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Syyskuu 21. 14:45:01 2007

Timo kirjoitti:nyt kun koneen tausta selvis niin en pitäis mahdottomana et nuo nokat sotkee tuossa 2000rpm kohdalla. ja siihen ei kyllä ruiskun säätö pure.
penkki äijä arveli samaa vikaa....Paskamainen vaan...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 21. 14:58:15 2007

Läppärungoillahan tuo taitas häipyä mut ketä se nyt pikku nykiminen virivehkeissä haittaa :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Syyskuu 21. 15:03:35 2007

oiskin pikku nykiminen :D pitää kokeilla korjata ns vikaa jotenkin...Jos sais väljykset pois takaakselista niin ei varmaan tuntuis nuin pahalta...uutta perää, vetari jne...ei saatana... :D

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 21. 15:03:54 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Timo kirjoitti:nyt kun koneen tausta selvis niin en pitäis mahdottomana et nuo nokat sotkee tuossa 2000rpm kohdalla. ja siihen ei kyllä ruiskun säätö pure.
penkki äijä arveli samaa vikaa....Paskamainen vaan...
Mitä sulla on ennakko tossa kohdin? Koita vaikka 30astetta, jos sulla on vähemmän.

edit: eiku vähemmän ennakkoa sittenkin :lol:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Syyskuu 21. 15:25:01 2007

Mulla alko tekeen kireemmilla nokilla sitä, että nykii pintakaasulla pienillä kierroksilla, ennakon tiputtaminen auttaa. Samaa alko tekeen isän vette kireemmällä kepillä ja siitäkin tiputettiin vähän ennakkoa ja loppu nykiminen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Syyskuu 30. 18:43:46 2007

joo tuli käytyä n. 70km koe ponnistamassa cossua 1,6 bar paineella(sisään ajo paine) niin ei se mikään katapultti ollu 8) ongelmana ruiskussa on et nykii kun kaasuläppä n. 4-8% auki pinta kaasulla siis ajaessa kaikilla vaihteilla ei siis nyvi pelkästään siinä 2000rpm josta oli puhetta. ennakoita muutettiin,mut ei auttanu.Kellään ideoita?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Syyskuu 30. 19:29:28 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:joo tuli käytyä n. 70km koe ponnistamassa cossua 1,6 bar paineella(sisään ajo paine) niin ei se mikään katapultti ollu 8) ongelmana ruiskussa on et nykii kun kaasuläppä n. 4-8% auki pinta kaasulla siis ajaessa kaikilla vaihteilla ei siis nyvi pelkästään siinä 2000rpm josta oli puhetta. ennakoita muutettiin,mut ei auttanu.Kellään ideoita?
"Kiihdytyspumpun" asetus liian herkällä, tps/map kuitenkin tuppaa muuttuumaan ns tasakaasullakin niin jospa kiihdytysrikastusta tulee kokoajan hieman :?:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Syyskuu 30. 19:54:59 2007

Korjataan vielä vähä tota et kun alle 9%:ntin menee toi kaasuläppä niin nykiminen alkaa.. Mut esim moottorijarrullakin kun vetää et läppä on 0% auki ni ei mitään mut kun vähän laittaa jalkaa kaasulle ni heti alkaa nykimään :roll: Mielestäni ei vauhdit/kierrokset paljon asiaa muuttanut :?:

Tohon "katapultti" hommaan en kommentoi muuta kuin että kyllä se perkele vaan komiasti kulkee 8) :lol:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Syyskuu 30. 20:24:19 2007

Ittelle laitoin bensaa lisää, kun nypytti pintakaasulla. Silläkin rauhoittui. Pitää itsekkin kokeilla pienemmällä ennakolla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Syyskuu 30. 20:44:00 2007

Seokset joutuu laittaa hieman rikkaammalle pikkukaasulle ettei nyi . AFR ~14 ei nyi mutta +15 niin johan alkaa pomppia .
ex Jäsen #10

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Syyskuu 30. 21:19:33 2007

Juuri sama itsellä!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Lokakuu 1. 1:48:37 2007

Tähän löyhästi riippuen.

Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.

Bensaa ei vie juuri lainkaan :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Lokakuu 1. 7:15:22 2007

Joo liian laihalla ajaminen tekee kyllä nypytystä, tarpeeksi rajuilla kepeillä tosin tuntuu siltä että ainoa mikä vaikuttaa on ennakko, ite kokeilin seoksia 10 afr asti ja edelleen nypytti, kunnes tiputin ennakon 19-20 nurkille. Tosin koko nypytys ei vieläkään lähtenyt, mutta tuli siedettäväksi. Joku oikein fiksu voisi selittää miksi tuo jyrkkä keppi tekee moisen ilmiön?

glue: aika kovat on lämmöt, tosin samaa luokkaa mullakin, +700 astetta. Tuntuu hassulta noin kovat tasakaasu asteet vakio nokilla. Jos sulla on liian vähän ennakkoa ja vähän turhan laihalla sopat?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Lokakuu 1. 9:13:42 2007

Kuinkas paljon se map arvo heittelee kireällä nokalla? Eli voisko ihan siitä johtua?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Lokakuu 1. 9:45:29 2007

glue kirjoitti:Tähän löyhästi riippuen.

Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.

Bensaa ei vie juuri lainkaan :)
Enpä kyllä usko että mega sulattaa mäntiä yhtään sen herkemmin kuin mikään muukaan ruisku. Enkä kyllä ole kuullut, että normaali maantie ajossa olisi kukaan mäntiä sulattanut muutenkaan. Mittaatko joka sylinteriltä erikseen pakolämpöjä vai vain yhdestä pisteestä?
Itellä on maantie ajossa seokset ollut 14,7 ja 15,7 välillä riippuen vähän nokkien ajoituksesta, millä sattuu milloinkin menemään tasaisesti, pakolämmöistä ei tietoa, mutta männät ei ainakaan ole sulanut.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Lokakuu 1. 9:53:57 2007

tony the tiger kirjoitti:
glue kirjoitti:Tähän löyhästi riippuen.

Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.

Bensaa ei vie juuri lainkaan :)
Enpä kyllä usko että mega sulattaa mäntiä yhtään sen herkemmin kuin mikään muukaan ruisku. Enkä kyllä ole kuullut, että normaali maantie ajossa olisi kukaan mäntiä sulattanut muutenkaan. Mittaatko joka sylinteriltä erikseen pakolämpöjä vai vain yhdestä pisteestä?
Itellä on maantie ajossa seokset ollut 14,7 ja 15,7 välillä riippuen vähän nokkien ajoituksesta, millä sattuu milloinkin menemään tasaisesti, pakolämmöistä ei tietoa, mutta männät ei ainakaan ole sulanut.
No eipä tässä nyt kyse ollutkaan siitä, että mikä ruisku on. Samahan se on mikä sit soppaa sinne syöttää tässätilanteessa. Mittaus joka sylinteristä erikseen. Kolmos sylkkä (joka on muutenkin aina 50-100 astetta kuumempi kuin muut) ylitti 800asteen maagisen rajan. Muut kävi korkeintaan 750:ssä. Ja eiköhän multa se koneen sulattaminen onnistu vaikka tyhjäkäynnillä :?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Lokakuu 1. 10:00:35 2007

glue kirjoitti:No eipä tässä nyt kyse ollutkaan siitä, että mikä ruisku on. Samahan se on mikä sit soppaa sinne syöttää tässätilanteessa. Mittaus joka sylinteristä erikseen. Kolmos sylkkä (joka on muutenkin aina 50-100 astetta kuumempi kuin muut) ylitti 800asteen maagisen rajan. Muut kävi korkeintaan 750:ssä. Ja eiköhän multa se koneen sulattaminen onnistu vaikka tyhjäkäynnillä :?
Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Lokakuu 1. 10:08:38 2007

tony the tiger kirjoitti: Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?
Suuttimet 750cc siemens, ei mitattu, mutta paikkoja vaihdettu, ei vaikutusta. Ja ei se selittäisi kokonaisuudessaan kuumia pakolämpöjä jos suuttimet eivät olisi samankokoisia. Ja siis onko nämä nyt sitten korkeat vai ei? Olisi kiva tietää mitä muilla on lämmöt ollut. Ei taida kovin monella olla egt:tä, ainakaan 4x heti sarjan alkupäässä?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Lokakuu 1. 10:28:16 2007

glue kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti: Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?
Suuttimet 750cc siemens, ei mitattu, mutta paikkoja vaihdettu, ei vaikutusta. Ja ei se selittäisi kokonaisuudessaan kuumia pakolämpöjä jos suuttimet eivät olisi samankokoisia. Ja siis onko nämä nyt sitten korkeat vai ei? Olisi kiva tietää mitä muilla on lämmöt ollut. Ei taida kovin monella olla egt:tä, ainakaan 4x heti sarjan alkupäässä?
Haku löytää joittenkin arvoja, mm. yrkesman tais olla dynossa 760 astetta, mutta se olis siis vedossa.
Onkos sulla tuon alkukesän sulamis-episodin jälkeen ollut taas ongelmia?
Jos nuo tasakaasun pakolämmöt jännittää, niin säädä seos rikkaammalle.

Ps. paljonkos tuo "ei vie bensaa juuri lainkaan" on?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Lokakuu 1. 11:08:29 2007

Joo, jotain puhetta on gluen kanssa jo ollutkin. Mulla oli seos melko paksulla penkissä, jotain 10.5-11AFR:n luokkaa loppu vedossa ja pakolämmöt pakosarjasta mitattuna maksimissaankin jotain 800asteen luokkaa. pakolämpö erot oli aika pieniä, oliskohan ollu maksimissaan jotain 30asteen luokkaa. Tyhjiksellä ja tasakaasu ajossa vielä vähemmän. Muistaakseni tasakaasulla ~100kmh oli lämmöt jotain 550asteen luokkaa. Tyhjäkäynnillä pakolämmöt oli jotain 400asteen luokkaa. Mulla on edelleen vakionokat, jotka on ajotettu niin että imu on noin 1mm luokkaa auki ja pako jotain 0.8mm. Ajossa/tyhjäkäynnillä seos on 14.5-15AFR:n luokkaa ja pelaa hienosti. Suuttimet on ilmeisesti samat ku gluella, eli ne siemensin 3145 dekat ja niiden pitäis olla tarkistetut.

edit: nyt ku kattelin mitä olin kirjottanu tonne projekti topikkiin niin siellä oli et 120kmh AFR15 noin 630-650astetta, 100kmh 550-560astetta
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Lokakuu 1. 11:56:35 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Lokakuu 1. 11:19:59 2007

Ei mulla vedossa tuosta lämmöt nouse. Taitaa peräti vähän laskea, kun on seokset ylhäällä juur jossain 11 pinnassa, tai jopa hieman alle. Ihmetyttää vaan toi tasakaasulämpö.

Ja se "ei juuri lainkaan" voisi olla jotain 8l/100km. Ainakin paljon vähemmän kun kaverin escortti webermarellilla ja lastulla.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Lokakuu 1. 12:09:35 2007

mulla vaikutti ennakon lisääminen pakokaasulämpöihin alentavasti.
motarillakin oli ennen säätöä yli 700ast.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Lokakuu 1. 20:56:54 2007

caltsu kirjoitti:mulla vaikutti ennakon lisääminen pakokaasulämpöihin alentavasti.
motarillakin oli ennen säätöä yli 700ast.
Juu, tätä kannattais ehkä gluen kokeilla. Oli itelläkin ennen viime vuoden säätöä ennakot vähän myöhäsellä koko alueella, pari vetoa rullilla ja pakosarja punahehkussa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Lokakuu 2. 18:54:31 2007

Jos yrittäis ens viikonloppuna säätää taas....

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Lokakuu 23. 21:51:20 2007

pablon puolesta....

jos on trigger angle 70 ja 36-1 pyörä niin onko tooth offsetti esim:2,hammasluku anturin tyhjään kohtaa sillon kun moottori on ykk vai 70 astetta Aikasenmin....

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 24. 0:31:41 2007

Ilmeisesti teillä on siellä valittuna "motronic" triggeröinti?
Jos on 36-1 pyörä, niin siihe hampaitte lukumäärää pitää laittaa 72 (2x36). "Tooth offset":llä vaan hierotaan se ennakko kohillee..

Asetuksista "enable lock timing" päälle ja siihe joku astemäärä, vaik 10 astetta. Sitte "fuel setup":sta suuttimet pois käytöstä ja eiku starttaamaan.

Toinen kattoo kampuran päässä ajotuslampulla et miten se natsaa siihe 10 asteeseen.. Sitten tolla "tooth offsetilla" hierotaan se kohilleen..

Kannattaa hakee haltekin sivuilta se manuaali, siellä lukee nää kaikki..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 24. 10:30:13 2007

Joo tosiaan timo laitto minun puolesta eilen..

Joo tiedän tosiaan et ennakko hierotaan tooth offsetillä kohdalleen ja noi muutkin jutut suurinpiirtein mitä tarvii. Nyt on tilanne et en ole vielä ottanut yhtään hammasta pois pyörästä ni ois hyvä et tietäs kun hampaan irrottaa edes suunnilleen sen offsetin.. laitetaan kaksi esimerkkiä. MOLEMMISSA tooth offset 2 ja trigger angle 70

A:Moottori ykk.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?

B:Moottori 70 astetta ennakolla.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?

Eli siis lyhyesti kuuluuko moottori olla ykk vai 70 ast ennen ykk kun toi tooth offsetti laitetaan?

Ollaanko ihan hakoteillä:roll: ? Kyllähän ne sieltä manuaaleista selviää tosiaan mut ei toi lontoo taivu niin hyvin varsinkaan tälläsissa asioissa.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 24. 12:35:55 2007

Pitää olla se 70 astetta ennen ykk (Tietysti sulla pitää olla sit myös se anturi n.70 astetta ennen ykk:ta).
Jos trigger tunnistus tulis vasta oikeessa ykk:ssa, niin eihän se ruisku enää kerkii laittamaan sinne minkää näkösiä ennakoita..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 24. 12:51:26 2007

magelius kirjoitti:Pitää olla se 70 astetta ennen ykk (Tietysti sulla pitää olla sit myös se anturi n.70 astetta ennen ykk:ta).
Jos trigger tunnistus tulis vasta oikeessa ykk:ssa, niin eihän se ruisku enää kerkii laittamaan sinne minkää näkösiä ennakoita..
Juurikin näin.. Sitä vähän ajattelinkin mut varmistusta kaipasin.. Mulla on kyllä se anturi 180 astetta ylämerkin vastapuolella (samoilla paikoilla ku esim cossussa) mut eihän toi nyt pitäs vaikuttaa siihen? .. Eli lyhyesti käännän konetta 70 astetta ennakkoon ja sit montako hammasta on tyhjään kohtaan ni se on tooth off set :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 24. 13:09:06 2007

pablo kirjoitti:
magelius kirjoitti:Pitää olla se 70 astetta ennen ykk (Tietysti sulla pitää olla sit myös se anturi n.70 astetta ennen ykk:ta).
Jos trigger tunnistus tulis vasta oikeessa ykk:ssa, niin eihän se ruisku enää kerkii laittamaan sinne minkää näkösiä ennakoita..
Juurikin näin.. Sitä vähän ajattelinkin mut varmistusta kaipasin.. Mulla on kyllä se anturi 180 astetta ylämerkin vastapuolella (samoilla paikoilla ku esim cossussa) mut eihän toi nyt pitäs vaikuttaa siihen? .. Eli lyhyesti käännän konetta 70 astetta ennakkoon ja sit montako hammasta on tyhjään kohtaan ni se on tooth off set :?:
Sori, siis voi se anturi olla muuallakin, kuhan vaan katot että sulla on kone 70 astetta ennen ykk, ja sit revit siitä anturin kohdalta sen yhen hampaan pois. Näin sulla on tilanne, missä joka kerta tunnistus tulee 70 astetta ennen ykk.
Laita siihe toot offsettii vaikka aluksi 1, ja sitte sillä sytkälampulla kattomalla se tooth offset kohalleen.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 24. 13:11:48 2007

Kiitoksia kovasti :D :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Lokakuu 25. 20:45:27 2007

Eikös tuon ajoituksen saa tarkistettua kun laittaa Lock timing = 0 ja silloin syl.1 sytyttää ykkösen ykk:ssa ?
ex Jäsen #10

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Lokakuu 25. 21:05:30 2007

Jake kirjoitti:Eikös tuon ajoituksen saa tarkistettua kun laittaa Lock timing = 0 ja silloin syl.1 sytyttää ykkösen ykk:ssa ?
Saa sen myös niinkin. Tiedä sit miten jaksaa käydä 0 asteen ennakolla.

Vastaa Viestiin