Haltech....
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Haltech....
Hämärä vika cossussa jossa haltechi kun ei rupea kiertään yli 3000rpm.Juuri asennettu...Jollain neuvoa niin yv vaikka
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Joo mutta tuossa näkee näytöltä kaasuläpän asennon .KiGZu kirjoitti:Onko kossun oma TPS käytössä? vaiko jokin toinen?
Jos käytössä on oma tps ja piuhat väärinpäin, niin auto lähtee käyntiin mutta ei vain toimi.
Tuli vain äkkisältään mieleen.
Onko sulla timo seosmittari , jos vetää niin paksulle että sen takia hyytyy tai ennakot ?
Mutta tarkista tuo kaasuläppä että tieto menee 0-100% oikein
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Niitä ei varmaan tule koska me Mega-miehet todellisina DIY-heppuina tiedämme kuinka paljon turha "kommentointi" potuttaa.jouni kirjoitti:Höh, missä viipyvät Megasquirtmiesten kitkerät kommentit...?
Haltekkia sen enenpää tuntematta, siitä varmaan saa jotain dataloggausta josta voisi päästä käsitykseen mitä vikahetkellä tapahtuu?
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Outo vaiva taas
Ruisku toimii muuten kohtuu hyvin,mut n.2000rpm kohdalla nykii.Ajettiin eilen rulilla ja säätäjäkään ei oikein ymmärtäny mikä vikana kun ei saa säädettyä tuota kohtaa hyväksi. Ajossa nykii vittumaisesti ja kun on vielä 2 levykytkin niin ai sitä kolinaa(väljykset huomaa tolla kytkimellä hyvin
) laajak.seosmittaria kun seuraa niin se käytää sitä laihalla 12-20


-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaanmagelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.

-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Ootko kattonu logista tekeekö se jotain hassua?timoheikkinen792 kirjoitti:jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaanmagelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Pitääpä tutkia...Yrkesman kirjoitti:Ootko kattonu logista tekeekö se jotain hassua?timoheikkinen792 kirjoitti:jos pitää vaikka kierroksia n.2000rpm niin rupee aaltoilemaanmagelius kirjoitti:Nykiikö se vapaallakin siinä 2000rpm? Jos sulla on kaasuläppä niin vähän auki siinä 2000rpm kohdalla, ja haltekki lukee että se on auki 0%, ja sulla on se "enable zero throttle map" käytössä, niin se vetää sopat tämän mapin mukaa.. Tosi kaukaa haettu mutta mahdollista.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mitä sulla on ennakko tossa kohdin? Koita vaikka 30astetta, jos sulla on vähemmän.timoheikkinen792 kirjoitti:penkki äijä arveli samaa vikaa....Paskamainen vaan...Timo kirjoitti:nyt kun koneen tausta selvis niin en pitäis mahdottomana et nuo nokat sotkee tuossa 2000rpm kohdalla. ja siihen ei kyllä ruiskun säätö pure.
edit: eiku vähemmän ennakkoa sittenkin

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
joo tuli käytyä n. 70km koe ponnistamassa cossua 1,6 bar paineella(sisään ajo paine) niin ei se mikään katapultti ollu
ongelmana ruiskussa on et nykii kun kaasuläppä n. 4-8% auki pinta kaasulla siis ajaessa kaikilla vaihteilla ei siis nyvi pelkästään siinä 2000rpm josta oli puhetta. ennakoita muutettiin,mut ei auttanu.Kellään ideoita?

-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
"Kiihdytyspumpun" asetus liian herkällä, tps/map kuitenkin tuppaa muuttuumaan ns tasakaasullakin niin jospa kiihdytysrikastusta tulee kokoajan hiemantimoheikkinen792 kirjoitti:joo tuli käytyä n. 70km koe ponnistamassa cossua 1,6 bar paineella(sisään ajo paine) niin ei se mikään katapultti olluongelmana ruiskussa on et nykii kun kaasuläppä n. 4-8% auki pinta kaasulla siis ajaessa kaikilla vaihteilla ei siis nyvi pelkästään siinä 2000rpm josta oli puhetta. ennakoita muutettiin,mut ei auttanu.Kellään ideoita?

-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Korjataan vielä vähä tota et kun alle 9%:ntin menee toi kaasuläppä niin nykiminen alkaa.. Mut esim moottorijarrullakin kun vetää et läppä on 0% auki ni ei mitään mut kun vähän laittaa jalkaa kaasulle ni heti alkaa nykimään
Mielestäni ei vauhdit/kierrokset paljon asiaa muuttanut
Tohon "katapultti" hommaan en kommentoi muuta kuin että kyllä se perkele vaan komiasti kulkee



Tohon "katapultti" hommaan en kommentoi muuta kuin että kyllä se perkele vaan komiasti kulkee


Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Tähän löyhästi riippuen.
Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.
Bensaa ei vie juuri lainkaan
Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.
Bensaa ei vie juuri lainkaan

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Joo liian laihalla ajaminen tekee kyllä nypytystä, tarpeeksi rajuilla kepeillä tosin tuntuu siltä että ainoa mikä vaikuttaa on ennakko, ite kokeilin seoksia 10 afr asti ja edelleen nypytti, kunnes tiputin ennakon 19-20 nurkille. Tosin koko nypytys ei vieläkään lähtenyt, mutta tuli siedettäväksi. Joku oikein fiksu voisi selittää miksi tuo jyrkkä keppi tekee moisen ilmiön?
glue: aika kovat on lämmöt, tosin samaa luokkaa mullakin, +700 astetta. Tuntuu hassulta noin kovat tasakaasu asteet vakio nokilla. Jos sulla on liian vähän ennakkoa ja vähän turhan laihalla sopat?
glue: aika kovat on lämmöt, tosin samaa luokkaa mullakin, +700 astetta. Tuntuu hassulta noin kovat tasakaasu asteet vakio nokilla. Jos sulla on liian vähän ennakkoa ja vähän turhan laihalla sopat?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Kuinkas paljon se map arvo heittelee kireällä nokalla? Eli voisko ihan siitä johtua?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Enpä kyllä usko että mega sulattaa mäntiä yhtään sen herkemmin kuin mikään muukaan ruisku. Enkä kyllä ole kuullut, että normaali maantie ajossa olisi kukaan mäntiä sulattanut muutenkaan. Mittaatko joka sylinteriltä erikseen pakolämpöjä vai vain yhdestä pisteestä?glue kirjoitti:Tähän löyhästi riippuen.
Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.
Bensaa ei vie juuri lainkaan
Itellä on maantie ajossa seokset ollut 14,7 ja 15,7 välillä riippuen vähän nokkien ajoituksesta, millä sattuu milloinkin menemään tasaisesti, pakolämmöistä ei tietoa, mutta männät ei ainakaan ole sulanut.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
No eipä tässä nyt kyse ollutkaan siitä, että mikä ruisku on. Samahan se on mikä sit soppaa sinne syöttää tässätilanteessa. Mittaus joka sylinteristä erikseen. Kolmos sylkkä (joka on muutenkin aina 50-100 astetta kuumempi kuin muut) ylitti 800asteen maagisen rajan. Muut kävi korkeintaan 750:ssä. Ja eiköhän multa se koneen sulattaminen onnistu vaikka tyhjäkäynnillätony the tiger kirjoitti:Enpä kyllä usko että mega sulattaa mäntiä yhtään sen herkemmin kuin mikään muukaan ruisku. Enkä kyllä ole kuullut, että normaali maantie ajossa olisi kukaan mäntiä sulattanut muutenkaan. Mittaatko joka sylinteriltä erikseen pakolämpöjä vai vain yhdestä pisteestä?glue kirjoitti:Tähän löyhästi riippuen.
Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.
Bensaa ei vie juuri lainkaan
Itellä on maantie ajossa seokset ollut 14,7 ja 15,7 välillä riippuen vähän nokkien ajoituksesta, millä sattuu milloinkin menemään tasaisesti, pakolämmöistä ei tietoa, mutta männät ei ainakaan ole sulanut.

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?glue kirjoitti:No eipä tässä nyt kyse ollutkaan siitä, että mikä ruisku on. Samahan se on mikä sit soppaa sinne syöttää tässätilanteessa. Mittaus joka sylinteristä erikseen. Kolmos sylkkä (joka on muutenkin aina 50-100 astetta kuumempi kuin muut) ylitti 800asteen maagisen rajan. Muut kävi korkeintaan 750:ssä. Ja eiköhän multa se koneen sulattaminen onnistu vaikka tyhjäkäynnillä
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Suuttimet 750cc siemens, ei mitattu, mutta paikkoja vaihdettu, ei vaikutusta. Ja ei se selittäisi kokonaisuudessaan kuumia pakolämpöjä jos suuttimet eivät olisi samankokoisia. Ja siis onko nämä nyt sitten korkeat vai ei? Olisi kiva tietää mitä muilla on lämmöt ollut. Ei taida kovin monella olla egt:tä, ainakaan 4x heti sarjan alkupäässä?tony the tiger kirjoitti: Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Haku löytää joittenkin arvoja, mm. yrkesman tais olla dynossa 760 astetta, mutta se olis siis vedossa.glue kirjoitti:Suuttimet 750cc siemens, ei mitattu, mutta paikkoja vaihdettu, ei vaikutusta. Ja ei se selittäisi kokonaisuudessaan kuumia pakolämpöjä jos suuttimet eivät olisi samankokoisia. Ja siis onko nämä nyt sitten korkeat vai ei? Olisi kiva tietää mitä muilla on lämmöt ollut. Ei taida kovin monella olla egt:tä, ainakaan 4x heti sarjan alkupäässä?tony the tiger kirjoitti: Mites suuttimet? Mitkä suuttimet ja onko tuotot mitattu?
Onkos sulla tuon alkukesän sulamis-episodin jälkeen ollut taas ongelmia?
Jos nuo tasakaasun pakolämmöt jännittää, niin säädä seos rikkaammalle.
Ps. paljonkos tuo "ei vie bensaa juuri lainkaan" on?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Joo, jotain puhetta on gluen kanssa jo ollutkin. Mulla oli seos melko paksulla penkissä, jotain 10.5-11AFR:n luokkaa loppu vedossa ja pakolämmöt pakosarjasta mitattuna maksimissaankin jotain 800asteen luokkaa. pakolämpö erot oli aika pieniä, oliskohan ollu maksimissaan jotain 30asteen luokkaa. Tyhjiksellä ja tasakaasu ajossa vielä vähemmän. Muistaakseni tasakaasulla ~100kmh oli lämmöt jotain 550asteen luokkaa. Tyhjäkäynnillä pakolämmöt oli jotain 400asteen luokkaa. Mulla on edelleen vakionokat, jotka on ajotettu niin että imu on noin 1mm luokkaa auki ja pako jotain 0.8mm. Ajossa/tyhjäkäynnillä seos on 14.5-15AFR:n luokkaa ja pelaa hienosti. Suuttimet on ilmeisesti samat ku gluella, eli ne siemensin 3145 dekat ja niiden pitäis olla tarkistetut.
edit: nyt ku kattelin mitä olin kirjottanu tonne projekti topikkiin niin siellä oli et 120kmh AFR15 noin 630-650astetta, 100kmh 550-560astetta
edit: nyt ku kattelin mitä olin kirjottanu tonne projekti topikkiin niin siellä oli et 120kmh AFR15 noin 630-650astetta, 100kmh 550-560astetta
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Lokakuu 1. 11:56:35 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Ei mulla vedossa tuosta lämmöt nouse. Taitaa peräti vähän laskea, kun on seokset ylhäällä juur jossain 11 pinnassa, tai jopa hieman alle. Ihmetyttää vaan toi tasakaasulämpö.
Ja se "ei juuri lainkaan" voisi olla jotain 8l/100km. Ainakin paljon vähemmän kun kaverin escortti webermarellilla ja lastulla.
Ja se "ei juuri lainkaan" voisi olla jotain 8l/100km. Ainakin paljon vähemmän kun kaverin escortti webermarellilla ja lastulla.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Juu, tätä kannattais ehkä gluen kokeilla. Oli itelläkin ennen viime vuoden säätöä ennakot vähän myöhäsellä koko alueella, pari vetoa rullilla ja pakosarja punahehkussa.caltsu kirjoitti:mulla vaikutti ennakon lisääminen pakokaasulämpöihin alentavasti.
motarillakin oli ennen säätöä yli 700ast.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Ilmeisesti teillä on siellä valittuna "motronic" triggeröinti?
Jos on 36-1 pyörä, niin siihe hampaitte lukumäärää pitää laittaa 72 (2x36). "Tooth offset":llä vaan hierotaan se ennakko kohillee..
Asetuksista "enable lock timing" päälle ja siihe joku astemäärä, vaik 10 astetta. Sitte "fuel setup":sta suuttimet pois käytöstä ja eiku starttaamaan.
Toinen kattoo kampuran päässä ajotuslampulla et miten se natsaa siihe 10 asteeseen.. Sitten tolla "tooth offsetilla" hierotaan se kohilleen..
Kannattaa hakee haltekin sivuilta se manuaali, siellä lukee nää kaikki..
Jos on 36-1 pyörä, niin siihe hampaitte lukumäärää pitää laittaa 72 (2x36). "Tooth offset":llä vaan hierotaan se ennakko kohillee..
Asetuksista "enable lock timing" päälle ja siihe joku astemäärä, vaik 10 astetta. Sitte "fuel setup":sta suuttimet pois käytöstä ja eiku starttaamaan.
Toinen kattoo kampuran päässä ajotuslampulla et miten se natsaa siihe 10 asteeseen.. Sitten tolla "tooth offsetilla" hierotaan se kohilleen..
Kannattaa hakee haltekin sivuilta se manuaali, siellä lukee nää kaikki..
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Joo tosiaan timo laitto minun puolesta eilen..
Joo tiedän tosiaan et ennakko hierotaan tooth offsetillä kohdalleen ja noi muutkin jutut suurinpiirtein mitä tarvii. Nyt on tilanne et en ole vielä ottanut yhtään hammasta pois pyörästä ni ois hyvä et tietäs kun hampaan irrottaa edes suunnilleen sen offsetin.. laitetaan kaksi esimerkkiä. MOLEMMISSA tooth offset 2 ja trigger angle 70
A:Moottori ykk.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?
B:Moottori 70 astetta ennakolla.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?
Eli siis lyhyesti kuuluuko moottori olla ykk vai 70 ast ennen ykk kun toi tooth offsetti laitetaan?
Ollaanko ihan hakoteillä:roll: ? Kyllähän ne sieltä manuaaleista selviää tosiaan mut ei toi lontoo taivu niin hyvin varsinkaan tälläsissa asioissa.
Joo tiedän tosiaan et ennakko hierotaan tooth offsetillä kohdalleen ja noi muutkin jutut suurinpiirtein mitä tarvii. Nyt on tilanne et en ole vielä ottanut yhtään hammasta pois pyörästä ni ois hyvä et tietäs kun hampaan irrottaa edes suunnilleen sen offsetin.. laitetaan kaksi esimerkkiä. MOLEMMISSA tooth offset 2 ja trigger angle 70
A:Moottori ykk.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?
B:Moottori 70 astetta ennakolla.. Tässä tilassa kaksi hammasta tulee anturille ennen tyhjää kohtaa?
Eli siis lyhyesti kuuluuko moottori olla ykk vai 70 ast ennen ykk kun toi tooth offsetti laitetaan?
Ollaanko ihan hakoteillä:roll: ? Kyllähän ne sieltä manuaaleista selviää tosiaan mut ei toi lontoo taivu niin hyvin varsinkaan tälläsissa asioissa.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Juurikin näin.. Sitä vähän ajattelinkin mut varmistusta kaipasin.. Mulla on kyllä se anturi 180 astetta ylämerkin vastapuolella (samoilla paikoilla ku esim cossussa) mut eihän toi nyt pitäs vaikuttaa siihen? .. Eli lyhyesti käännän konetta 70 astetta ennakkoon ja sit montako hammasta on tyhjään kohtaan ni se on tooth off setmagelius kirjoitti:Pitää olla se 70 astetta ennen ykk (Tietysti sulla pitää olla sit myös se anturi n.70 astetta ennen ykk:ta).
Jos trigger tunnistus tulis vasta oikeessa ykk:ssa, niin eihän se ruisku enää kerkii laittamaan sinne minkää näkösiä ennakoita..

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Sori, siis voi se anturi olla muuallakin, kuhan vaan katot että sulla on kone 70 astetta ennen ykk, ja sit revit siitä anturin kohdalta sen yhen hampaan pois. Näin sulla on tilanne, missä joka kerta tunnistus tulee 70 astetta ennen ykk.pablo kirjoitti:Juurikin näin.. Sitä vähän ajattelinkin mut varmistusta kaipasin.. Mulla on kyllä se anturi 180 astetta ylämerkin vastapuolella (samoilla paikoilla ku esim cossussa) mut eihän toi nyt pitäs vaikuttaa siihen? .. Eli lyhyesti käännän konetta 70 astetta ennakkoon ja sit montako hammasta on tyhjään kohtaan ni se on tooth off setmagelius kirjoitti:Pitää olla se 70 astetta ennen ykk (Tietysti sulla pitää olla sit myös se anturi n.70 astetta ennen ykk:ta).
Jos trigger tunnistus tulis vasta oikeessa ykk:ssa, niin eihän se ruisku enää kerkii laittamaan sinne minkää näkösiä ennakoita..
Laita siihe toot offsettii vaikka aluksi 1, ja sitte sillä sytkälampulla kattomalla se tooth offset kohalleen.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002