oho, 700hv..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtari
CRSC jäsen 2014
Viestit: 955
Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007

Viesti Kirjoittaja Rahtari » Su Syyskuu 23. 14:37:59 2007

pistähän "mopo" tulille ja nokka kohti pohjosta ni katotaanko onko siitä mihinkään :lol:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Syyskuu 23. 20:40:29 2007

Rahtari kirjoitti:pistähän "mopo" tulille ja nokka kohti pohjosta ni katotaanko onko siitä mihinkään :lol:
Katotaan ensikesä kesälomien aikaan jos jo ajossa :lol:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ti Syyskuu 25. 8:18:52 2007

Onnittelut, 700 hp on kunnioittettava numero parilitraisesta kotikonstein leivottuna :shock: .

Ensi kesänä on mielenkiitoista (jos ajat) nähdä sierran menohalut stripillä.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 25. 8:33:54 2007

Luulis ainakin loppunopeuden olevan kohallaan 700hv:lla.

MBT
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Huhtikuu 10. 14:02:16 2007
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MBT » Ti Syyskuu 25. 9:53:59 2007

Yrkesman kirjoitti:Luulis ainakin loppunopeuden olevan kohallaan 700hv:lla.
Jos vaan pito riittää. Noilla tehoilla katoo renkaat aika nopeesti savuna taivaalle :driv
Go hard, or go home! #1661

Ex Escort RS2000 F1 Edition

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Lokakuu 3. 23:25:25 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:lappua ja tarkenpaa tietoa kokoon panosta tulee jossakin vaiheessa 8)
noh?
Toyota Supra TT

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Lokakuu 4. 13:39:00 2007

Hena kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:lappua ja tarkenpaa tietoa kokoon panosta tulee jossakin vaiheessa 8)
noh?
Sama. Nähdään missä jarrutettu ja millanen käyrä. Toivotaan ettei ole mikään piikki jolla ei tee juurikaan mitään.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Lokakuu 4. 13:51:17 2007

Ei kait vaan ole samaa settiä kun ne swecosin joskus esillä olleet +750 laput jotka sitten olivatkin paskaa. Auto suti rullilla inertiapenkissä niin sehän pyöristää mukavasti ylöspäin...
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Lokakuu 4. 14:38:54 2007

Juuri kuulin hauskan jutun eräästä kossusta joka kävi ns virallisessa jarrussa, huimat luvut tuli piikkikäyrän muodossa mutta kun käyrä oli aivan paska niin luonnossa ei menny mihkään. Omistaja oli itsekin todennu että ei tee mitään vaikka oli hurja lappu kädessä. Vituttaahan se jos viereen sattuu tulee huippukäyrällä oleva 450hv ja vetää voit nenää...
Selitä siinä sitte että ootetaan että tää herää :)
Tässä selitys miksi olis kiva nähdä käyrä tästä tapauksesta sekä missä rullilla suditeltu. Joistakin paskapenkeistä tulee sellasta käyrää mistä ei saa mitään tolkkua missä nyt sitte vetää....kunnon jarrusta tulee todella selkee käyrä joita voi vertailla vaikka päällekkäin.
Ps. jos jarrusta ja käyrästä epäselvyyttä voin maksaa vedon Japella (tuning world jos ei tiedetä) niin sitte tiedetään.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Lokakuu 4. 14:56:46 2007

Laitan lappua esille kun auto on ns. valmis. Auto käy toisessa penkissä vielä ennen kuin laitan lappua esille niin ei tartte kellään valittaa et pitääkö paikkansa jne ja näkee erot parin penkin kesken. Penkeissä ollut joskus huimia eroja,mut katotaan mitä rannikon penkit näyttää...



Tuossa yksi lappu 1.6 bar

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Lokakuu 4. 18:44:23 2007

Jaa näköjään Raumalla käyty penkissä. Mäkin kävin tuolla elo-syyskuun vaihteessa, tehot tosin jäi vaivaiseen 400@1,5bar.. Vaikuttais ihan pätevältä penkiltä!
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Lokakuu 4. 18:52:06 2007

_pexi kirjoitti:Jaa näköjään Raumalla käyty penkissä. Mäkin kävin tuolla elo-syyskuun vaihteessa, tehot tosin jäi vaivaiseen 400@1,5bar.. Vaikuttais ihan pätevältä penkiltä!
Hajosko sulla perä penkki reissulla kun oli puhetta penkittäjän kans :D

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Lokakuu 4. 18:57:33 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
_pexi kirjoitti:Jaa näköjään Raumalla käyty penkissä. Mäkin kävin tuolla elo-syyskuun vaihteessa, tehot tosin jäi vaivaiseen 400@1,5bar.. Vaikuttais ihan pätevältä penkiltä!
Hajosko sulla perä penkki reissulla kun oli puhetta penkittäjän kans :D
Jep.. :lol:

Hajos kyllä 200m kotoa et ei tarvinnu pahemmin hinailla. Kaks vasta mennyt tänä kesänä. Ensi kesäksi tarvis hankkia jotai järeämpää tilalle vai opettelisko vaa ajamaan? :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Lokakuu 6. 23:48:43 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Laitan lappua esille kun auto on ns. valmis. Auto käy toisessa penkissä vielä ennen kuin laitan lappua esille niin ei tartte kellään valittaa et pitääkö paikkansa jne ja näkee erot parin penkin kesken. Penkeissä ollut joskus huimia eroja,mut katotaan mitä rannikon penkit näyttää...



Tuossa yksi lappu 1.6 bar
Näyttääkö se miltään :roll: :roll: :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Lokakuu 7. 17:23:18 2007

Aina sama itkeminen ja spekulointi jos jollakin menee vähäkin yli 500hepan.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Lokakuu 7. 17:59:27 2007

ytte kirjoitti:Aina sama itkeminen ja spekulointi jos jollakin menee vähäkin yli 500hepan.
Eiköhän se ole ihan siitä että 2L koneesta ei ole ihan helppoa saada yli 300hv/L tehoja, puhumattakaan siitä että sellaisen onnistuu penkittämään rullilla ilman sutimista.

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » Su Lokakuu 7. 20:33:55 2007

Rullilla sutimisesta sen verran, että se riippuu siitä kuinka lujaa rullilla
ajetaan ja siitä kuinka loiva vääntö käppyrä on eli mitä lujempaa rullilla
saadaan ajettua sen parempi pito saadaan. Niin ja jotkut rullat kyllä
näyttää ruudulla milloin pyörä sutii. Oliko Timonkin kone isompi kuin 2.0l.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 7. 21:04:32 2007

ytte kirjoitti:Aina sama itkeminen ja spekulointi jos jollakin menee vähäkin yli 500hepan.
eiköhän se ole ihan tervettä kritiikkiä. itsekin kävin aikoinaan kahdessa penkissä parin viikon sisällä ja samalla tuloksella, silti tuli "epäilyksiä" tehoista. nythän se kritiikki tuli siitä ettei ole (siis ei ollut) lappua näyttää.

odotetaan tunnetusta penkistä se 700hv+ lappu ja siihen perään esim gps-nykäisy 0-260kmh (siihen on vertailukohta :wink: ), sit kritisoidaan tai kehutaan.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ma Lokakuu 8. 8:09:24 2007

Jos rullat on kyseenalainen tehojen suhteen, niin ei muuta kuin kone kainaloon ja motti kiinni oikeaan penkkiin. Penkkiveto säästää voimansiirron mahdolliset hajoamiset ja se on kaiken lisäksi turvallinen niin omistajalle kuin jarru-ukolle, jotka istuvat äänieristetyssä kopissa numeroita lueskellen :wink:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Ma Lokakuu 8. 15:14:44 2007

Jos tehot on ne mitä mainitsit, niin ihan hyvä. Ja jos näin on, niin käy ensi kesänä vetäisemässä vartille 230-235 km/h loppunopeutta. Sitten saattaa jo ruveta porukoilla turpa hiljentymään 8) .

Sitä ahdinta voidaan muuten tutkia täällä meillä päin, koska se on täällä tehtykin, edellyttäen että itse niin haluat.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 8. 15:34:34 2007

virikansi kirjoitti:Jos tehot on ne mitä mainitsit, niin ihan hyvä. Ja jos näin on, niin käy ensi kesänä vetäisemässä vartille 230-235 km/h loppunopeutta. Sitten saattaa jo ruveta porukoilla turpa hiljentymään 8) .

Sitä ahdinta voidaan muuten tutkia täällä meillä päin, koska se on täällä tehtykin, edellyttäen että itse niin haluat.
Itse asissa soitin finturbon jampoille ja kyselin ahtimen ns faktoja ja puhu et hekin muuttavat sitä tarvittaessa :roll: Pitää pohtia laitanko eri ahtimen kokonaan vai mitä teen ton projektin kans 8) Täytyy saaha uus penkki aika eri jarruun et vois sitä nykimis ongelmaa saaha pois...ennen kuin lumet tulevat maahan

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 8. 16:40:53 2007

vordson kirjoitti:Jos rullat on kyseenalainen tehojen suhteen, niin ei muuta kuin kone kainaloon ja motti kiinni oikeaan penkkiin. Penkkiveto säästää voimansiirron mahdolliset hajoamiset ja se on kaiken lisäksi turvallinen niin omistajalle kuin jarru-ukolle, jotka istuvat äänieristetyssä kopissa numeroita lueskellen :wink:
Mottijarru on kyllä hieno keksintö kun ei tosiaan sudi ja on yks toinenkin hyvä puoli ajatellen vapareita, helppo muuttaa pakosarjaa/putkistoa joka vaikuttaa yksilöstä riippuen huimasti.
Toinen hyvä keksintö on jarru suoraan napaan, ei sudi. Kaikki on näissä enää sitte kiinni kalibroinneista joka onnostuu tai sitte ei.
Heltsingin mottijarrukin siellä teillä päin näytti aika hurjia lukuja kun eräs lauttasaarenvelho vei siihen vapari historic-rallipelin. No miksi Japella autossa ei tule lähellekkään...vai vaihdellaanko osia ja miksi...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 8. 18:27:50 2007

SHR kirjoitti:
vordson kirjoitti:Jos rullat on kyseenalainen tehojen suhteen, niin ei muuta kuin kone kainaloon ja motti kiinni oikeaan penkkiin. Penkkiveto säästää voimansiirron mahdolliset hajoamiset ja se on kaiken lisäksi turvallinen niin omistajalle kuin jarru-ukolle, jotka istuvat äänieristetyssä kopissa numeroita lueskellen :wink:
Mottijarru on kyllä hieno keksintö kun ei tosiaan sudi ja on yks toinenkin hyvä puoli ajatellen vapareita, helppo muuttaa pakosarjaa/putkistoa joka vaikuttaa yksilöstä riippuen huimasti.
Toinen hyvä keksintö on jarru suoraan napaan, ei sudi. Kaikki on näissä enää sitte kiinni kalibroinneista joka onnostuu tai sitte ei.
Heltsingin mottijarrukin siellä teillä päin näytti aika hurjia lukuja kun eräs lauttasaarenvelho vei siihen vapari historic-rallipelin. No miksi Japella autossa ei tule lähellekkään...vai vaihdellaanko osia ja miksi...
Mitä tarkoitat helsingin mottijarrulla?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Lokakuu 8. 19:48:57 2007

Stefa kirjoitti:
SHR kirjoitti:
vordson kirjoitti:Jos rullat on kyseenalainen tehojen suhteen, niin ei muuta kuin kone kainaloon ja motti kiinni oikeaan penkkiin. Penkkiveto säästää voimansiirron mahdolliset hajoamiset ja se on kaiken lisäksi turvallinen niin omistajalle kuin jarru-ukolle, jotka istuvat äänieristetyssä kopissa numeroita lueskellen :wink:
Mottijarru on kyllä hieno keksintö kun ei tosiaan sudi ja on yks toinenkin hyvä puoli ajatellen vapareita, helppo muuttaa pakosarjaa/putkistoa joka vaikuttaa yksilöstä riippuen huimasti.
Toinen hyvä keksintö on jarru suoraan napaan, ei sudi. Kaikki on näissä enää sitte kiinni kalibroinneista joka onnostuu tai sitte ei.
Heltsingin mottijarrukin siellä teillä päin näytti aika hurjia lukuja kun eräs lauttasaarenvelho vei siihen vapari historic-rallipelin. No miksi Japella autossa ei tule lähellekkään...vai vaihdellaanko osia ja miksi...
Mitä tarkoitat helsingin mottijarrulla?
Oisko http://www.kolumbus.fi/hannu.santala/etusivu.htm

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Lokakuu 8. 22:29:26 2007

Ja Lappeenrannassa on Tepalmet, jossa kanssa laipat napoihin kiinni ja sitten vedetään. Ei sutinut 133kW:n moottorikaan :lol: :lol:

Ps. Tuollakin on muuten moottorijarru, jos menee pelkkä kone kainalossa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Lokakuu 10. 21:29:14 2007

kuten yx jäsen aiemmin mainitsi, aja vartilla muutama veto niin huipusta selviää numerot - ei tosin tarkka. mutta vartti taitaa olla kuitenkin tarkempi kuin kyseenalaiset rullat, joita moni näköjään epäilee.

huvittava seurata jutustelua: yhtenä päivänä japen rullat on jees, toisena jonkun muun rullat :lol: ja kaikki haluaa uskoa korkeampia tehoja tuottavia rullia... :roll:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Lokakuu 10. 21:48:44 2007

Niin, ja sitten vartilla vedetään huono aika kun ei saada pitoja. Sanoisin että noilla tehoilla takavedolla rupeaa pito olemaan vähissä. :wink: Ei kannata sitä peliä vartilla ruveta rikkomaan.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 10. 22:15:41 2007

vordson kirjoitti:kuten yx jäsen aiemmin mainitsi, aja vartilla muutama veto niin huipusta selviää numerot - ei tosin tarkka. mutta vartti taitaa olla kuitenkin tarkempi kuin kyseenalaiset rullat, joita moni näköjään epäilee.

huvittava seurata jutustelua: yhtenä päivänä japen rullat on jees, toisena jonkun muun rullat :lol: ja kaikki haluaa uskoa korkeampia tehoja tuottavia rullia... :roll:


Onnea Timolle hurjista luvuista. Kun saadaan vielä vahvistus niin voin periä vaaaanhan vedon palkkion :) . Kyllä cossuista voimaa löytyy...

Niin, vartilla selviää auton raaka suorituskyky, ja lisättynä huippunopeustestillä. Tuolla teho-vääntö käppyrällä ja oikealla (lue harvalla) välityksellä pääsee yli kolmehunttia helposti.

Radalle tai -muuhun kaarteita sisältävään touhuun- en lähtisi, piiriviritetty vakiocossu kieppuu kahdeksikkoa ympärillä. En puhu driftingistä...

Japen rullia en kuullut epäilevän kuin muutaman äkkilähtöhahmon kun veeåttanista on tullut -tehoa todellisen vähän- :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Lokakuu 12. 16:32:01 2007

jjs kirjoitti:
vordson kirjoitti:kuten yx jäsen aiemmin mainitsi, aja vartilla muutama veto niin huipusta selviää numerot - ei tosin tarkka. mutta vartti taitaa olla kuitenkin tarkempi kuin kyseenalaiset rullat, joita moni näköjään epäilee.

huvittava seurata jutustelua: yhtenä päivänä japen rullat on jees, toisena jonkun muun rullat :lol: ja kaikki haluaa uskoa korkeampia tehoja tuottavia rullia... :roll:


Onnea Timolle hurjista luvuista. Kun saadaan vielä vahvistus niin voin periä vaaaanhan vedon palkkion :) . Kyllä cossuista voimaa löytyy...

Niin, vartilla selviää auton raaka suorituskyky, ja lisättynä huippunopeustestillä. Tuolla teho-vääntö käppyrällä ja oikealla (lue harvalla) välityksellä pääsee yli kolmehunttia helposti.

Radalle tai -muuhun kaarteita sisältävään touhuun- en lähtisi, piiriviritetty vakiocossu kieppuu kahdeksikkoa ympärillä. En puhu driftingistä...

Japen rullia en kuullut epäilevän kuin muutaman äkkilähtöhahmon kun veeåttanista on tullut -tehoa todellisen vähän- :wink:
Jos vartilla pääsee 300km/h loppunopeuteen, on numerot kohdillaan :lol:

Heh, jaa hauska ja kerro minkä äkkilähtötiimin pelistä ei irronnut oikeita lukuja japen rullilla?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Lokakuu 12. 20:10:14 2007

Ei näitä rullia kannata liian tosissaan ottaa. Itse olen käyttäny 15v aikana kuutta eri jarrua ja yks kyllä erottuu.
Eiköhän se ole pääasia että peli saadaan säädettyä että toimii ja antaa mitä on saatavilla.
Luontoon vetää gps kytkettynä niin ei tarvii mitään selittelyjä ym spekulointia. 100-250 (nopee ja turvallinen rykäsy) ja 0-300 laput niin homma on vitun OK.
Jos ei uskalleta kunnolla vetää paineella niin = ei tee mitään.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 12. 20:33:54 2007

Vordson:

Luki "lisättynä -huippunopeustestillä-" ; ei siis vartilla.

Ja Japen rullilta on poistunut muutama Bruce S. bootseineen ja camaroineen noituen ettei voi pitää paikkansa. Teameista en tiedä.
Kysäise joskus...
Veikkolan aikoina joku legenda jätti viilatun Z28:n (350) ohjeistuksella "riittää kun saadaan yli neljänsadan horsen, ei tartte hieroa viimeisiä ulos". Jappe sai taistelun jälkeen n. 250 DIN -hv:ta. Leuka putos noutaessa. Johon Jappe tosissaan "ei näistä kato tuu enempää, tää on oikein hyvä yksilö"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 12. 20:35:26 2007

jjs kirjoitti:Vordson:

Luki "lisättynä -huippunopeustestillä-" ; ei siis vartilla.

Ja Japen rullilta on poistunut muutama Bruce S. bootseineen ja camaroineen noituen ettei voi pitää paikkansa. Teameista en tiedä.
Kysäise joskus...
Veikkolan aikoina joku legenda jätti viilatun Z28:n (350) ohjeistuksella "riittää kun saadaan yli neljänsadan horsen, ei tartte hieroa viimeisiä ulos". Jappe sai taistelun jälkeen n. 250 DIN -hv:ta. Leuka putos noutaessa. Johon Jappe tosissaan "ei näistä kato tuu enempää, tää on oikein hyvä yksilö"
:D

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 13. 11:52:30 2007

Heppamäärä tippuu talven aikana luultavasti rajusti muutosten myötä,mut sille ei voi mitään vai voiko 8) Ahdin varmaan vaihtuu ns. katu ystävällisenpään versioon 8)

Jos sais väsättyä joskus tässä jonkun projektijutun,mut saa nähdä.... :roll:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 13. 12:57:45 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Heppamäärä tippuu talven aikana luultavasti rajusti muutosten myötä,mut sille ei voi mitään vai voiko 8) Ahdin varmaan vaihtuu ns. katu ystävällisenpään versioon 8)

Jos sais väsättyä joskus tässä jonkun projektijutun,mut saa nähdä.... :roll:
no käy nyt kuitenkin ennen sitä ottamassa epäilijöille kunnon penkkilaput, sellaiset missä on säädötkin kohdallaan. muuten liityt swecos ja muiden hirmujen sarjaan eli.. :roll: ..

ja eihän tuo lappu mikä näytillä oli, ollut ollenkaan huono, huonompiakin on nähty mutta pari sataa heppaa pienemmillä tehoilla. anna olla vaan nyky ahdin ja säädä kone kuntoon, kyllä tuollainen 750hv katucossu olis aika kiva, vaikka se vähän korkealta vetäiskin.

tai tee toki sillai et muutat ahdinta tehojen tippumatta mutta alueen kasvaessa, hmmm, se voi olla jo vaikeaa.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 13. 13:20:06 2007

Timo kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Heppamäärä tippuu talven aikana luultavasti rajusti muutosten myötä,mut sille ei voi mitään vai voiko 8) Ahdin varmaan vaihtuu ns. katu ystävällisenpään versioon 8)

Jos sais väsättyä joskus tässä jonkun projektijutun,mut saa nähdä.... :roll:
no käy nyt kuitenkin ennen sitä ottamassa epäilijöille kunnon penkkilaput, sellaiset missä on säädötkin kohdallaan. muuten liityt swecos ja muiden hirmujen sarjaan eli.. :roll: ..

ja eihän tuo lappu mikä näytillä oli, ollut ollenkaan huono, huonompiakin on nähty mutta pari sataa heppaa pienemmillä tehoilla. anna olla vaan nyky ahdin ja säädä kone kuntoon, kyllä tuollainen 750hv katucossu olis aika kiva, vaikka se vähän korkealta vetäiskin.

tai tee toki sillai et muutat ahdinta tehojen tippumatta mutta alueen kasvaessa, hmmm, se voi olla jo vaikeaa.. :wink:
Pakosarja tulee uus ja tuota ahdinta muokataan näillä näkymin niin ei sen tehon tekijän mukaan paljoa pitäs muuttua ,mut väännön pitäs tulla alenpaa :roll:

Katotaan nyt miten projekti etenee...takaakselia odotellessa ruotsista 8)

Olisin käynyt uudestaan jarrussa heti,mut tuli ongelmia pakosrj kans :cry:

Jos näytää et teho keväällä tippuu niin ruuvataan painetta lisää :lol:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » La Lokakuu 13. 13:43:53 2007

jjs kirjoitti:Vordson:

Luki "lisättynä -huippunopeustestillä-" ; ei siis vartilla.

Ja Japen rullilta on poistunut muutama Bruce S. bootseineen ja camaroineen noituen ettei voi pitää paikkansa. Teameista en tiedä.
Kysäise joskus...
Veikkolan aikoina joku legenda jätti viilatun Z28:n (350) ohjeistuksella "riittää kun saadaan yli neljänsadan horsen, ei tartte hieroa viimeisiä ulos". Jappe sai taistelun jälkeen n. 250 DIN -hv:ta. Leuka putos noutaessa. Johon Jappe tosissaan "ei näistä kato tuu enempää, tää on oikein hyvä yksilö"
jee, huiput 300.

heh hee, olikohan se Bruce Bootsin camaro punainen ?

viime vuonna kuuntelin yhtä veikkoa, joka oli kasannut uusia romuja pitkälti yli 13' pattiinsa (v-kasi) eikä kuitenkaan yltänyt neljäänsataan koniin. raha ei aina tuo vauhkoja heppoja :cha
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 13. 14:47:05 2007

Pikkasen tää haisee kun pitää heti muuttaa ja purkaa ja kertoa että tehot laskee. Ja on tarjottu jo ilmaista vetoakin...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 13. 15:31:54 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Heppamäärä tippuu talven aikana luultavasti rajusti muutosten myötä,mut sille ei voi mitään
Pakosarja tulee uus ja tuota ahdinta muokataan näillä näkymin niin ei sen tehon tekijän mukaan paljoa pitäs muuttua ,mut väännön pitäs tulla alenpaa
:roll: kaima, älä nyt ala sekoilemaan.. :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Rahtari
CRSC jäsen 2014
Viestit: 955
Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007

Viesti Kirjoittaja Rahtari » La Lokakuu 13. 16:10:05 2007

SHR kirjoitti:Pikkasen tää haisee kun pitää heti muuttaa ja purkaa ja kertoa että tehot laskee. Ja on tarjottu jo ilmaista vetoakin...
no milleppä haisee? :roll: :lol:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Lokakuu 13. 21:26:18 2007

Haisee pikku pisulle... 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 13. 21:44:50 2007

SHR kirjoitti:Pikkasen tää haisee kun pitää heti muuttaa ja purkaa ja kertoa että tehot laskee. Ja on tarjottu jo ilmaista vetoakin...
Muuten ei purkua tulis,mut pakosarjassa halkeama(mia),tutkin kun puran pois....Kuvaa siitä tulee jos jotakuta arveluttaa :D Näkyy olevan rosteri sarja aika heikkoa tekoa...

Jos tarjous voimassa talvella/keväällä niin kopastaan mitä irtoaa 8)
Viimeksi muokannut THR, La Lokakuu 13. 22:24:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 13. 21:45:58 2007

Timo kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Heppamäärä tippuu talven aikana luultavasti rajusti muutosten myötä,mut sille ei voi mitään
Pakosarja tulee uus ja tuota ahdinta muokataan näillä näkymin niin ei sen tehon tekijän mukaan paljoa pitäs muuttua ,mut väännön pitäs tulla alenpaa
:roll: kaima, älä nyt ala sekoilemaan.. :lol:
Voi olla et tulen järkiin kun saa uuden sarjan... 8)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 14. 13:55:57 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Jos tarjous voimassa talvella/keväällä niin kopastaan mitä irtoaa 8)
Taatusti kopastaan, soitan ja varaan ajoissa, samalla reisulla voidaan kopasta muitakin huimia jos oikeen alkaa löytyy :wink:
Ja nythän ei ole mistään sinällään epäilystä ja alas ampumisesta kyse, vaan onhan tää ihme nähtävä muissakin jarruissa. Uskon että tehua tulee mutta millä alueella ja todellakin yli 700. Itse en roiski seinille näistä tehojutuista. Sitten nostan lakkia jos vaikkapa 700+hv löytyy ja kestää edes jonkin aikaa. Mun mielestä jo hyvällä alueella toimiva ja ees jotenkin kestävä 500-600 on jo kova juttu.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 14. 16:52:43 2007

SHR kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
Jos tarjous voimassa talvella/keväällä niin kopastaan mitä irtoaa 8)
Taatusti kopastaan, soitan ja varaan ajoissa, samalla reisulla voidaan kopasta muitakin huimia jos oikeen alkaa löytyy :wink:
Ja nythän ei ole mistään sinällään epäilystä ja alas ampumisesta kyse, vaan onhan tää ihme nähtävä muissakin jarruissa. Uskon että tehua tulee mutta millä alueella ja todellakin yli 700. Itse en roiski seinille näistä tehojutuista. Sitten nostan lakkia jos vaikkapa 700+hv löytyy ja kestää edes jonkin aikaa. Mun mielestä jo hyvällä alueella toimiva ja ees jotenkin kestävä 500-600 on jo kova juttu.
Jeps...pitää ilmotella kun projekti taas toimii 8) pakosarja pöydällä ja oli vittumaisesti haljennut yks putki kollektorin taakse et ei oikein saiskaan hyvin hitsattu,mut onneksi tulee uus sarja :wink: Ahdin vielä kysymys merkki et muuttuuko...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 20. 11:42:21 2007

Uutta turbo versiota suunniteltiin eilen,mut vielä ei tullu satavarmaksi mikä sinne laitettas :D Tekijä tuumas et ei nuita heppoja kannattas lähteä pudottamaan,mut jos sais pikkusen alenpaa väännön alkaan niin olis hyvä kokoonpano.Vittu kun ei tiedä mitä tekis.Timolla kun olis jo cossu kasassa et näkis miten toimii pro52 niin sais selville kannattaako enää laittaa isoa ahdinta vai antasko timon pitää sitä 700hvtai jopa 800hv kerhoa yksin :D Pitää pohtiaa ja jeesustella lähi päivinä,mut pakosarja täytys ruveta vääntää...Mettikselle siis viestiä 8)

ps hyllyssä kyllä olis vakio sarja ja 3"downpipe et jos hommais jostain 3/4 garretin :lol: :lol:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 20. 12:08:03 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta turbo versiota suunniteltiin eilen,mut vielä ei tullu satavarmaksi mikä sinne laitettas :D Tekijä tuumas et ei nuita heppoja kannattas lähteä pudottamaan,mut jos sais pikkusen alenpaa väännön alkaan niin olis hyvä kokoonpano.Vittu kun ei tiedä mitä tekis.Timolla kun olis jo cossu kasassa et näkis miten toimii pro52 niin sais selville kannattaako enää laittaa isoa ahdinta vai antasko timon pitää sitä 700hvtai jopa 800hv kerhoa yksin :D Pitää pohtiaa ja jeesustella lähi päivinä,mut pakosarja täytys ruveta vääntää...Mettikselle siis viestiä 8)

ps hyllyssä kyllä olis vakio sarja ja 3"downpipe et jos hommais jostain 3/4 garretin :lol: :lol:
mulle "timolle" ei tuu kuin 600hv jos sitäkään, ne hepat on essolla vielä kevääseen.. ahdin ei kylläkään rajoita, siinä tuotto riittää vaikka mihin, mut nokat tulee ensimmäisenä mieleen.

vaan katsotaan mihin meidän "punainen wrc-hevonen" pääsee vääntöjensä kanssa. :wink: quess who..

katoppa kaima noita sun lappujas ja vertaa muiden lappuihin (alla verrattuna mun viimeiseen penkityksen) mitä se puskee, siellä on jo alhaalla sen verran vääntöä ja voimaa et oksat pois
-sulla oli 4000rpm 160hv/280nm, 5000rpm 420hv/460nm, 6000rpm 580hv/690nm
-mulla oli 4000rpm 180hv/320nm, 5000rpm 410hv/580nm, 6000rpm 500hv/580nm.

jos laitat toisen ahtimen mikä herää alempaa, veikkaan et se on ainoastaan psykologinen tunne et hyvä tuli. mut käppyröistä katsoen ei tule paljoa arvot nousemaan. ja sulla vielä tilanne muuttuu kun laitat sen kaks kiloa, toi sun lappuhan oli vajaapainelappu 1.6bar. ja jos ahdin on kerran niin hyvä et kestää paukunkin niin kysyn vaan että häh? pro52 ei kestä paukkua jatkuvana ja en usko että se tuon paremmin herää mitä sun ahdin. ja jos vertaa tota sun omaa tuohon mun edelliseen h1e:hen 14 pakopesallä, sun monsteri-ahdin on lähes samalla alueella poislukien et ylhäällä sit puskee ihan eri malliin.

mä en nyt ymmärrä mitä sä haet? jos haluat alhaalta vetämään niin oiskohan nokkien vaihtaminen helpoin tie onneen?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Lokakuu 20. 14:10:51 2007

ens kesänä näytäis olevan paljon "tehokkaita" autoja liikenteessä .... :roll:

toivottavasti saan omani nippuun :?

nyt pitää lähteä virtauttaan MIS imusarjaa suntechmotorssiin....

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Lokakuu 20. 14:36:32 2007

Mitkäs nokkakepit sulla oikeen on tos 700hv...?
Aattelin vaan kysellä, jospa mahdollisesti sais jotain osviittaa mihin noi mun nokat mahdollisesti kykenee, ostin siis tältä toiselta Timolta ne Catcamssit...
Olisin kovasti kiinnostunu myös mitä kaikkea muita "mukavuuksia" tosta sun kokoonpanosta löytyy, niin pystyisin hiukan vertailemaan muiden ja omien kokoonpanojen eroja ja mahdollisesti vaikutuksia.
Nykyisen koneen (400hv/470nm/Harinen) kansipaffi kun luovutti ilmeisesti letkurikon takia, niin pitäis alkaa jynssään tota omaa "voima" moottori aihiota pikkuhiljaa nippuun... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 20. 21:13:08 2007

ns oma valmiste nokkaakselit 8)

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Lokakuu 20. 21:14:52 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:ns oma valmiste nokkaakselit 8)
Turasit akseliin migillä vähän lisää tavaraa ja rälläkällä hioit silmämääräisesti sopiviksi? :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin