Kytkin cossuun...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Kytkin cossuun...

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Joulukuu 22. 11:20:20 2006

Ei löytynyt haulla joten pistetään kyselyä taas pystyyn et mitä porukka cossuissa käyttäny jne..Faktaa :D

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Kytkin cossuun...

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Joulukuu 22. 13:21:52 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:Ei löytynyt haulla joten pistetään kyselyä taas pystyyn et mitä porukka cossuissa käyttäny jne..Faktaa :D
Alcon (sekä levy että asetelma), tyytyväinen oon ollu.

EDIT: niin joo 6-lapainen, jousitettu levy

EDIT2: Alconhan se olikin. Hups..
Viimeksi muokannut sierra4x4tbo, Pe Joulukuu 22. 16:47:50 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 22. 16:04:06 2006

6-lapanen jousitettu sintteri (valmistajaa en muista ehkä AP), AP Racing kisa paineasetelma, toimii, ei luista ja on hyvä (pystyy hitusen luistattamaankin, ku hiukan harjottelee :wink: )...
Ennen oli 4-lapanen jousittamaton, kuulemma paljonkin "vittumaisempi" katukäytössä tuo jousittamaton, ei omaa kokemusta jälkimmäisestä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jukkarit
CRSC jäsen 2015
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 19:57:21 2005

Viesti Kirjoittaja jukkarit » Pe Joulukuu 22. 16:44:59 2006

6-lapanen jousitettu Alcon ja saman valmistajan asetelma.
On mukava käyttää.
Jäsen #983
Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11
Seat Altea 1.6 -05
Can-am outlander 570efi pro max -16

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Joulukuu 22. 16:56:04 2006

jukkarit kirjoitti:6-lapanen jousitettu Alcon ja saman valmistajan asetelma.
On mukava käyttää.
Mistä tilasit ja hintaa voi kans laittaa...vaikka yv...

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 22. 18:08:27 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:
jukkarit kirjoitti:6-lapanen jousitettu Alcon ja saman valmistajan asetelma.
On mukava käyttää.
Mistä tilasit ja hintaa voi kans laittaa...vaikka yv...
Sarlin Race Team. Nykyhinnasta ei tietoa. 3v sitten noin 300e molemmat erikseen.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Joulukuu 22. 19:14:11 2006

AkiS kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
jukkarit kirjoitti:6-lapanen jousitettu Alcon ja saman valmistajan asetelma.
On mukava käyttää.
Mistä tilasit ja hintaa voi kans laittaa...vaikka yv...
Sarlin Race Team. Nykyhinnasta ei tietoa. 3v sitten noin 300e molemmat erikseen.
Pari kuukautta sitten just kysyin, asetelma on 319euroa ja sinteri 315euroa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Joulukuu 22. 20:33:25 2006

mopo-sport, s.a.f.f.a:n levy ja 30% jäykempi asetelma, noin 300e yhteensä. ihan ok kestänyt 540hv ja 580 nm.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 22. 21:09:43 2006

Ojenukselta saa tukevarunkosia sintterilevyjä edullisesti. Sinttereissä käytön kannalta ei ole mitää väliä onko jousitettu vai ei. Alconin asetelma Sarlinilta on ihan hyvä vaihtoehto. M5 bemarin asetelma olis jämäkkä, tosin vaatii pienta sovittelua.

jukkarit
CRSC jäsen 2015
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 19:57:21 2005

Viesti Kirjoittaja jukkarit » Pe Joulukuu 22. 21:10:28 2006

Yrkesman kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti: Mistä tilasit ja hintaa voi kans laittaa...vaikka yv...
Sarlin Race Team. Nykyhinnasta ei tietoa. 3v sitten noin 300e molemmat erikseen.
Pari kuukautta sitten just kysyin, asetelma on 319euroa ja sinteri 315euroa.
Sarlinilta ostin
2 vuotta sitten maksoi yht.550€
Jäsen #983
Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11
Seat Altea 1.6 -05
Can-am outlander 570efi pro max -16

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Joulukuu 23. 17:35:27 2006

mopo-sport, s.a.f.f.a:n levy ja 30% jäykempi asetelma toisessa
ja sitte toiseen tulee 2 levyne tilttoni ei vielä kokemusta ei vielä suvitettu paikoillee...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » La Joulukuu 23. 18:33:04 2006

Mulla on 4 lapanen sachsin sintteri ja oon ollu ihan tyytyväinen, aluks oli pientä vitutusta kun ajeli kaupungilla mutta ei enää :)
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » La Joulukuu 23. 19:47:37 2006

mitä hintaluokkaa ovat tollaset kaks levy kytkimet?
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Joulukuu 23. 19:55:21 2006

fordrs2000 kirjoitti:mopo-sport, s.a.f.f.a:n levy ja 30% jäykempi asetelma toisessa
ja sitte toiseen tulee 2 levyne tilttoni ei vielä kokemusta ei vielä suvitettu paikoillee...
Tuo tiltoni on siisti, kevyt ja kestävä. Kokeilin cossussa ku halvalla sain, mutta kadulla sintterinä melkosen mahoton ajettava. Oli tosin 3-levynen.

Saffa on sinttereistä ainut missä mulla on ollu ongelmia.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Joulukuu 23. 21:01:49 2006

rikke kirjoitti:Saffa on sinttereistä ainut missä mulla on ollu ongelmia.
4- vai 6-lapanen?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Joulukuu 23. 21:13:37 2006

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Joulukuu 23. 23:08:21 2006

Yrkesman kirjoitti:
rikke kirjoitti:Saffa on sinttereistä ainut missä mulla on ollu ongelmia.
4- vai 6-lapanen?
6-lapanen. Alko vetäytyä "kupille" muutaman kiihytyksen jälkeen ja siitä seuras irrotusongelmia.
Viimeksi muokannut rikke, La Joulukuu 23. 23:10:51 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Joulukuu 23. 23:09:57 2006

rikke kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
rikke kirjoitti:Saffa on sinttereistä ainut missä mulla on ollu ongelmia.
4- vai 6-lapanen?
6-lapanen
Sitä vähän arvelinkin.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Joulukuu 23. 23:28:55 2006

AP Racing täälläkin. Onhan tuo tuossa vakiossa pitänyt.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Su Joulukuu 24. 11:59:53 2006

Alconin 6-lapanen sintteri ja APn asetelma, hyvin on kestänyt, laatikot ei :-(

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Su Joulukuu 24. 14:25:01 2006

mulla oli 4 lapanen jousittamaton ape-importilta n.120e ja vakio asetelma.
alussa meinas tärryyttää mut tottu helposti. en huomannu että ois luistanu, mut nyt purettu nii huomaa että on luistanu. nyt pitäs hommata vähän järeämpi kytkin uuteen kokoonpanoon..
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Joulukuu 27. 21:36:07 2006

Tuommonen paketti on käyny mielessä :roll:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Joulukuu 27. 21:56:52 2006

Mulla on omissa kilpureissa 4wd Alcon asetelma ja levy, 2wd Quarter Master 7,25" 3- levyinen kytkin. Alcon käy hyvin siviiliautoonkin mutta tota toista en laittas... :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Joulukuu 27. 22:13:42 2006

Cosesc kirjoitti:Mulla on omissa kilpureissa 4wd Alcon asetelma ja levy, 2wd Quarter Master 7,25" 3- levyinen kytkin. Alcon käy hyvin siviiliautoonkin mutta tota toista en laittas... :lol:
Onko tuo 3-levyinen sitten jo täysin on/off mallinen käytettäessä ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 27. 22:29:31 2006

AP:n massalevy, AP:n jäykemmällä asetelmalla.
Pitänyt ainakin toistaiseksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Elokuu 27. 8:14:46 2007

no niin, 6palasintteri ja saffan jäykempi asetelma luistaa.
Ajattelin jos lisäis palojen määrän 8 kpl, niin auttaako? Mielipiteitä kiitos!



Kunpa ei tarttis monilevyä laittaa.. toisaalta tolla ei tartte vaihteita usein vaihtaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Elokuu 27. 10:43:14 2007

Ei taida auttaa, koska kitka riippuu voimasta ja kitkakertoimesta, ei pinta-alasta. Asiaa voi auttaa jäykempi asetelma tai palamateriaalin vaihto.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Elokuu 27. 12:21:06 2007

puuhapete kirjoitti:no niin, 6palasintteri ja saffan jäykempi asetelma luistaa.
Ajattelin jos lisäis palojen määrän 8 kpl, niin auttaako? Mielipiteitä kiitos!



Kunpa ei tarttis monilevyä laittaa.. toisaalta tolla ei tartte vaihteita usein vaihtaa.
Sit se ihmettelee kun suuttimet on muka tapissa. :D
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Syyskuu 19. 20:53:25 2007

tuossa on tullu pikkusen testattua 2-levy kytkintä ja voi sanoa et kyllä tuntuu väljykset perissä ja vetareissa :D Joutuukohan palaan normi kytkimeen...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 19. 21:12:58 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa on tullu pikkusen testattua 2-levy kytkintä ja voi sanoa et kyllä tuntuu väljykset perissä ja vetareissa :D Joutuukohan palaan normi kytkimeen...
ei kannata palata noilla tehoilla, ei tuu kestämään.. poista välykset niin tulee hyvä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Syyskuu 19. 21:36:06 2007

Mutta miten tuo 2- tai 3-levykytkin sitten pelaa kadulla? Onko täysin on /off, vai pärjääkö sillä kauppa reissullakin? 5.5" ollut itsellä mielessä kolmella levyllä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Syyskuu 20. 12:18:29 2007

Vesku kirjoitti:Mutta miten tuo 2- tai 3-levykytkin sitten pelaa kadulla? Onko täysin on /off, vai pärjääkö sillä kauppa reissullakin? 5.5" ollut itsellä mielessä kolmella levyllä.
Omassa kipossa lähtö johtaa kuminkäryyn tai sammumiseen :) Harvoin onnistuu lähtö täydellisesti. Ennakoivaa ajotapaa kun harjoittelee niin ei tarvitse joka valoissa pysähtyä :wink: Vauhdissahan ei huomaa eroa jos kierrokset vaan passaa kyseiselle vaihteelle.
#295

Rstf
Xr2i

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Su Syyskuu 23. 0:46:27 2007

Saffan 4-lapanen sintteri on ollut tähän asti hyvä, mutta ensimmäinen ajelu tsadin keskustassa klo17 johti siihen että ei yhtäkkiä mennyt mikään vaihde päälle (oli uutisissakin juttua että oli erikoisen kova ruuhka). Siinä oli aika souvi alkaa vesisateessa työntelemään autoa ruuhkassa, jotta saa rykästyä jonkun pykälän silmään :roll:

Eli mitä ilmeisemmin irrotusongelma. Nyttemmin taas pelannut hyvin. En suosittele sintteriä, jos ajelet ruuhkassa..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 23. 0:53:50 2007

fiffe kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Mutta miten tuo 2- tai 3-levykytkin sitten pelaa kadulla? Onko täysin on /off, vai pärjääkö sillä kauppa reissullakin? 5.5" ollut itsellä mielessä kolmella levyllä.
Omassa kipossa lähtö johtaa kuminkäryyn tai sammumiseen :) Harvoin onnistuu lähtö täydellisesti. Ennakoivaa ajotapaa kun harjoittelee niin ei tarvitse joka valoissa pysähtyä :wink: Vauhdissahan ei huomaa eroa jos kierrokset vaan passaa kyseiselle vaihteelle.
Eikös tuohon 2-levyiseen ole viellä saatavilla massa levyjä,näin ainakin ymmärsin erään "kipsikäsi" harrastajan jutuista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Lokakuu 7. 18:25:32 2007

Saffan asetelmaa en suosittele laittamaan..

vähä meni rikki

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » Su Lokakuu 7. 20:01:03 2007

Itellä on ap racing asetelma ja neli lapanen jousittamaton
kupari. On pitänyt tähän mennessä ja on ollut vääntöäkin
yli 550nm. Auto on kisa käytössä ja kaverilla on samanlainen paketti
katu käytössä. Kyllä sitä voi luistattaakin, mut sitä se ei kyllä
kauan kestä.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Lokakuu 7. 20:18:00 2007

Mikä AP asetelma? niitä taitaa olla parii erilaista "kovuutta"

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Su Lokakuu 7. 23:05:30 2007

tollanen ap-racing asetelma mulla. ja 6-lapainen jousittamaton levy.halkasiaa en muista, mut reilusti vakiota pienempi. ei ole vielä ainakaan luistanu. en kyllä tiijä että paljo on tehoa mut eiköhän se loppu kuusta selviä...

http://s178.photobucket.com/albums/w271 ... ain066.jpg
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » Ma Lokakuu 8. 11:06:52 2007

En muista mikä oli asetelman tyyppi, on jokunen vuosi aikaa
kun hommasin, mut epäilisin, et on jäykimmästä päästä.
On ainakin toiminut ja pitänyt tähän mennessä pirun hyvin.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Lokakuu 9. 22:44:39 2007

onkos kellään spec.in kytkimistä kokemuksia? 240mm stage 3+ pitäis kestää yli 800nm.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Lokakuu 12. 22:57:20 2007

Olisko kellään heittää paineasetelman pulttijakoa vauhtipyörälle? Sekä max. ulkohalkaisija vauhtipyörälle.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Lokakuu 12. 23:02:11 2007

Mulla on tommonen saffan 4-lapanen sinteri ja jäykempi asetelma ja se on normiajossa ihan ok, kohtuu helppo käyttää. Kun kunnolla antaa leipää niin vaihteet ei mene kunnolla päälle. Vika on joko kytkimessä tai sitten tossa hydraulikykässä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Lokakuu 13. 1:29:05 2007

puuhapete kirjoitti:Olisko kellään heittää paineasetelman pulttijakoa vauhtipyörälle? Sekä max. ulkohalkaisija vauhtipyörälle.
Asetelman kiinnitysreikien reikäpiiri 272mm,reikien ulkolaidoista 279.9mm. Reikiä 6kpl ja kolme keskitystappia jotka osuu reikien väliin (30 astetta reiästä). Reiät m8 ja tapit 6.5mm halkaisijaltaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Lokakuu 13. 10:45:33 2007

Hesus kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Olisko kellään heittää paineasetelman pulttijakoa vauhtipyörälle? Sekä max. ulkohalkaisija vauhtipyörälle.
Asetelman kiinnitysreikien reikäpiiri 272mm,reikien ulkolaidoista 279.9mm. Reikiä 6kpl ja kolme keskitystappia jotka osuu reikien väliin (30 astetta reiästä). Reiät m8 ja tapit 6.5mm halkaisijaltaan.
hyvä kiitos Hesus! Olisko tuota vauhtipyörän halkaisijaa vielä? Lienee luokkaa ~<290mm?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Lokakuu 15. 12:00:43 2007

Onko kenelläkään kuvaa Alconin asetelmasta? Kiinnostais nähä ne metalliliuskat mitkä pitää sitä keskiosaa paikoillaan.. Eli ne mitkä saffassa menee rikki.
Kestääkö tollanen Alconin asetelma ja 4-lapanen sintteri ~600Nm vääntöä? Kokemuksia?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 15. 12:02:25 2007

eikö sinulla ollu 2-levy kytkin?laita se vain niin ei tuu ongelmia :D Toki parenpi katu autoon vois olla ns.normi kytkin...

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Lokakuu 15. 12:23:06 2007

On mulla se tiltonin 2-levy kykäkin. Laitan kyllä sen jos ei oo mitään muuta mahollisuutta.. Mielummin laittasin vaan normiasetelman.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 15. 12:29:26 2007

Kysäse varsin sarliinilta mitä sillä olis tarjolla....

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 11. 14:05:07 2007

Kysyin varsin sarliinilta kytkintä niin vastaus oli tällänen

Alcon asetelma 240mm, 470eur ja levy vakio pyörään 454eur :shock:

Jos laittais siipeen orkinaali asetelman ja sintterti levyn kun aika suolasia hintoja suomessa. Pitää soitella huomenna muutamaan paikkaan ja kysyä mitä maksaa ap:eet...

ebayssä oli alconia myytävänä N.550€

kuinka äkkiä tulee paketti enkuista jos tilaa sieltä kytkimen?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Marraskuu 13. 0:06:17 2007

Alconista voin sanoa käyttökokemusta 4wd cosworthissa kilpakäytössä (n. 40 kisaa ja paaaaljon treeniä) jo kohta 3 vuotta sama kytkinasetelma ja levy, vieläkään ei ole ilmennyt aihetta vaihtaa. Autossa +300hv ja +500nm. Suosittelen siis. 8)

Taas vois sanoa että turboihin on rahaa muttei kytkimiin.. :?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin