Cossuun toisen autonperää.....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja THR » Su Syyskuu 23. 20:51:56 2007

Ei löytyny haulla mitään järkevää joten juttua tuleen:

Onko kukaan sovittanut esim m5 perää cossun et kuinka iso homma ois ja olisko muita järkiperiä tiedossa joita hyödynnetty cossuun?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Syyskuu 23. 20:58:12 2007

mulla on m5:sen perä. ja cosanderi tais just laittaa sellaisen myös.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 23. 22:01:37 2007

thunderbird SC 8,8" perä tiettävästi löytyy myös suomesta asennettuna. Netissä tuli vastaan joskus aikaisennin ja eräästä V8 sierasta tuo kuulemma löytyy suomessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Syyskuu 23. 22:14:39 2007

Mielestäni E34 korimallisen M5:sen perä on järkevin ratkaisu. Se menee Sierraan paikalleen melko pienin muutoksin.

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Syyskuu 23. 22:17:20 2007

Mitäs muutoksia toi M5 perä tarvitsee?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Syyskuu 23. 22:27:08 2007

Oliko m5 perässä joku 3.15 välitys :roll: Mahtaa olla liian harva...

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Syyskuu 23. 22:31:51 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Oliko m5 perässä joku 3.15 välitys :roll: Mahtaa olla liian harva...
Taisi olla 3:23:1. Onhan sulla moottorissa paukkua sen verran, että jaksaa kuljettaa Sierran koria vähän harvemmallakin välityksellä. Ottaa ainakin mukavasti huippuja.

EDIT: Siis 6-vaihteisessa E34 korisessa M5:sessa on 3:23:1 välitys. Vanhemmassa 5-vaihteisessa on käytetty vuosimallista riippuen 3:91:1 ja 3:73:1 välityksiä.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Syyskuu 24. 7:48:22 2007

Oisko jollain kuvia asennuksesta (apurungon muutoksista) ja tietoo miten vetarit sopii ja mitä muokkauksia ne vaatii? :roll: :)

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Syyskuu 24. 9:11:15 2007

pehkos69 kirjoitti:Oisko jollain kuvia asennuksesta (apurungon muutoksista) ja tietoo miten vetarit sopii ja mitä muokkauksia ne vaatii? :roll: :)
kuviia perä kiinnityksestä
http://www.vsc.nu/forum/attachment/dsc00555_185.jpg
http://www.vsc.nu/forum/attachment/dsc00560_795.jpg
http://www.vsc.nu/forum/attachment/dsc00604_834.jpg
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 10:56:15 2007

Onko kukaan kysyny et saako uusia m5 periä(e34) ja mitä maksais?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 24. 10:59:59 2007

Onko noissa bemun perissä kitkalukko ja paljonko ne tehoa kestää?
Ilmeisesti etukuoret on valurautaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 11:06:16 2007

Cossun vetarit passas vissiin suoraan m5 perää jos en väärin muista ja pitikö kardaanille tehdä mitään muuta kuin vaihtaa vai saiko oman laipan passaan....

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 11:07:28 2007

Timo kirjoitti:mulla on m5:sen perä. ja cosanderi tais just laittaa sellaisen myös.
Cosander faktaa tuleen tänne jos oot ton muutoksen tehnyt vasta 8)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Syyskuu 24. 11:37:25 2007

SLEI kirjoitti:Onko noissa bemun perissä kitkalukko ja paljonko ne tehoa kestää?
Ilmeisesti etukuoret on valurautaa?
Tehon kesto on varmasti riittävä, tuossa on M5 perä(kin) http://www.rmotorsport.com/2003/?sx=bmw
Ja sen kulusta: tuolla tilastoitu aikas korkeelle http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=468491

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Syyskuu 24. 11:43:34 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Cossun vetarit passas vissiin suoraan m5 perää jos en väärin muista ja pitikö kardaanille tehdä mitään muuta kuin vaihtaa vai saiko oman laipan passaan....
Vetarit sopivat heittämällä paikoilleen. Kardaanin laippakin sopii muistaakseni suoraan.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 12:04:46 2007

Jollakin clubilaisella on m5 perä cossussa,mut v**** ei muista kellä meinaan puhuin hänen kans muissa asioissa reilu vuosi sit :roll: Hän muistas sata varmasti muutokset...

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Syyskuu 24. 12:15:55 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Jollakin clubilaisella on m5 perä cossussa,mut v**** ei muista kellä meinaan puhuin hänen kans muissa asioissa reilu vuosi sit :roll: Hän muistas sata varmasti muutokset...
Eräs Imatralainen Jani ainakin väsäsi noin 1,5 vuotta sitten cossun taka-akselistoonsa M5:sen perän kiinni. Muutoksia ei ollut loppujen lopuksi kovin paljon. Lähinnä länkirautaa oli muokattu.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 12:33:42 2007

Mankka kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Jollakin clubilaisella on m5 perä cossussa,mut v**** ei muista kellä meinaan puhuin hänen kans muissa asioissa reilu vuosi sit :roll: Hän muistas sata varmasti muutokset...
Eräs Imatralainen Jani ainakin väsäsi noin 1,5 vuotta sitten cossun taka-akselistoonsa M5:sen perän kiinni. Muutoksia ei ollut loppujen lopuksi kovin paljon. Lähinnä länkirautaa oli muokattu.
Olisko se olut hän :roll: hmmm.. mahto olla joo... pitää yrittää saaha kaveri kysyyn uutta m5 perää et saako niin ei tarttis sitä gripperiä tilata...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Syyskuu 24. 12:37:48 2007

kysymys.. kannattaako???

esim. mitä m5 perä maksaa?? ->välitys perseestä jos on joku 3.2
millainen lukko siinä on??


esim. 71/2 takaperään kunnon lukko ja välitys niin kestää +600hv varmasti....(n 2000€ jos ostaa uutena noi osat)

tai jos haluaa pomminvarman niin 9" se kestää varmaan 1000hv....

ois kiva tietää mitä tämmöiset m5 perät maksaa..

tämä oli sitten vaan kysymys eli ei herneitä vetäkö kukaan ;)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 24. 12:41:00 2007

bpasi kirjoitti:kysymys.. kannattaako???

esim. mitä m5 perä maksaa?? ->välitys perseestä jos on joku 3.2
millainen lukko siinä on??


esim. 71/2 takaperään kunnon lukko ja välitys niin kestää +600hv varmasti....(n 2000€ jos ostaa uutena noi osat)

tai jos haluaa pomminvarman niin 9" se kestää varmaan 1000hv....

ois kiva tietää mitä tämmöiset m5 perät maksaa..

tämä oli sitten vaan kysymys eli ei herneitä vetäkö kukaan ;)

pasi p**** :D ei vaineskaan. Otan selvää hinnasta et mitä maksaa ja saako uusia et kannattaako tosin laittaa tollasta. lukosta en sata varma mut muistelen et levylukko :roll: Jos ei saa esim. 3:73 välitystä niin en laita ainakaan 3:23 8)

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Syyskuu 24. 13:14:22 2007

miksei vovlon isoo perää??? halpa välitys ja paljo vaihtoehtoja ja on lukko vaihtoehtoja dana ja sf lukkoo
ja rallipuolella käytetään paljo..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 24. 13:16:24 2007

3.91 on yleisin välitys M5:ssa. BMW:n hyllyltä noita saa n. 2000e hintaan. Ehkä hieman alle. Ja kyllä tuokin perä mukavasti kestää. Ruotsin pojat on noita jo hetken käyttäny.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Syyskuu 24. 13:23:04 2007

Jasu kirjoitti:3.91 on yleisin välitys M5:ssa. BMW:n hyllyltä noita saa n. 2000e hintaan. Ehkä hieman alle. Ja kyllä tuokin perä mukavasti kestää. Ruotsin pojat on noita jo hetken käyttäny.
Käytettynä M5:sen perä maksaa noin 500-600 euroa. Käytetty on kylläkin aina käytettyä.

Olen samoilla linjoilla bpasin kanssa. Jos ei tarvitse centtejä venytellä, niin Quaifen tai Gripperin lukko cossun omaan perään voisi olla järkevin ja ainakin helpoin ratkaisu.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Syyskuu 24. 13:25:33 2007

fordrs2000 kirjoitti:miksei vovlon isoo perää??? halpa välitys ja paljo vaihtoehtoja ja on lukko vaihtoehtoja dana ja sf lukkoo
ja rallipuolella käytetään paljo..
volvon perä on paljon isompi homma laittaa ja eikä vetarit ja kardaani käy läheskään suoraan. näin muistelen kun apumiehenä olin tollasessa projektissa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 24. 14:15:21 2007

hilteri kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:miksei vovlon isoo perää??? halpa välitys ja paljo vaihtoehtoja ja on lukko vaihtoehtoja dana ja sf lukkoo
ja rallipuolella käytetään paljo..
volvon perä on paljon isompi homma laittaa ja eikä vetarit ja kardaani käy läheskään suoraan. näin muistelen kun apumiehenä olin tollasessa projektissa.
Jos haluaa värkätä niin miksei :) .
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Syyskuu 24. 18:27:09 2007

Justiinsa olen tehnyt/tekemäs tota hommaa.
Ostin E34 M5 perän purkaamolta maksoi noin 550e välitys 3.91 ja
levylukko on 25%vakiona.
Teetin hiomolla tohon perään lukkon parannuksen, sinne tuli uudet lukkolevyt + yksi enenmän kuin vakio on ja sit jotain sorvattiin et ylimäärinenlevy sopii sinne sisälle, perään tuli noin 65% lukko! toi homma makso jotain alle 300e
Cossun vakio vetarit käy! Pemun perä on n.2cm kapeampi laippoista mitattuna kuin cosan perä, ite teetin 2kpl 1cm paksuiset laitapat
nivelien lisäksi, mut vetarit olis kyl käyny ilman noita laippojakin!
Kartaanista ei tietoa, itelle tulee bemun kartaani!
Laitan kuvia perän asennuksesta kiinni heti kun kerkeen!

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Syyskuu 24. 22:11:30 2007

Tänään ostin M5:n persuksen ku sopivasti sattu kohilleen. H.200€. Kyl tos on takatuuppariin ihan budjetti perä jonka pitäs kestääkki. :)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 25. 11:08:33 2007

pehkos69 kirjoitti:Tänään ostin M5:n persuksen ku sopivasti sattu kohilleen. H.200€. Kyl tos on takatuuppariin ihan budjetti perä jonka pitäs kestääkki. :)
mistä ostit?Kajaani?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 25. 11:10:30 2007

UUSI M5 PERÄ 3:91 VÄLITYKSELLÄ MAKSAA 2800€ KL:SSÄ :shock:

Ei saanu muilla välityksillä ja taitaa muutenkin jäädä uusi ostamatta :lol: :lol:

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Syyskuu 25. 12:45:22 2007

pehkos69 kirjoitti:Tänään ostin M5:n persuksen ku sopivasti sattu kohilleen. H.200€. Kyl tos on takatuuppariin ihan budjetti perä jonka pitäs kestääkki. :)
mittaappa piruttain paljonko on paino eroa jos viittit muistelisin et m5 perä painaa ku synti....

yllättävän halpoja näyttävät olevan

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Syyskuu 25. 13:02:22 2007

bpasi kirjoitti:
pehkos69 kirjoitti:Tänään ostin M5:n persuksen ku sopivasti sattu kohilleen. H.200€. Kyl tos on takatuuppariin ihan budjetti perä jonka pitäs kestääkki. :)
mittaappa piruttain paljonko on paino eroa jos viittit muistelisin et m5 perä painaa ku synti....

yllättävän halpoja näyttävät olevan
Jos oikein muistan painon, niin se oli 45-47kg.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Syyskuu 26. 23:47:27 2007

Mitäs Cosan 7.5" painaa sit?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 27. 8:35:53 2007

tumppe kirjoitti:Mitäs Cosan 7.5" painaa sit?
Pitää tuossa illalla punnita jos ei kukaan kerkeä aiemmin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Syyskuu 27. 12:19:31 2007

Mersun ja bemarin perät painaa perkeleesti kun kotelot ovat paksua rautaa. Noh, eivätpähän ainakaan kuoret pullistele ja pysyy hammaspyörien välykset kohdillaan :roll:

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Syyskuu 27. 12:34:28 2007

9" painaa alumiinikuorella 33kiloo...

7puolikas varmaan muutaman vähemmän...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 27. 14:47:32 2007

Tuli joskus tällainen ajatus pyöränkulmista ja perän vahvistamisesta: n. 50mm alumiinilankusta perän takaseinä ja niin iso, että tulee ohi reunoilta. Suorat tangot uniball-nivelillä tukivarsiksi ja kiinni reunoihin 2kpl päällekkäin ja eteen yksi kiinnitetään johonkin perämöykyn länkeen kiinnityspisteen maastoon. Alkuperäisestä ulommaisesta tukivarren kiinnityspisteestä yksi tanko pitämään pitkittäisliike poissa.
Paksuun levyyn tietenkin lisää öljytilaa, rivoitusta öljyn jäähdyttämiseksi ja öljyntyhjennystulppa. Alkuperäinen takakannake ei oikein enää sovi, mutta esim. moottorintukityynyn voi ruuvata levyyn kiinni ja toinen pää kiinni tyhjennettyyn alkuperäiseen.
Renkaan päähän teräslevy johon laakeripesä ja tukivarret kiinnitetään, ilmeisesti pätkä putkea olisi hyvä suojaamassa niveltä ja siihen saisi kanssa iskarin(coil over) kiinnityspisteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » To Syyskuu 27. 17:09:45 2007

Cossun perä kestää ainakin +500hp ja 700Nm - suoraan menoa, mutkista en tiedä.

Miksi haluat vaihtaa perän?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Syyskuu 27. 17:33:34 2007

vordson kirjoitti:Cossun perä kestää ainakin +500hp ja 700Nm - suoraan menoa, mutkista en tiedä.

Miksi haluat vaihtaa perän?

Mua ainakin kiusaa löysentynyt visko.. vähänkään kurvia niin sisempi pyörää vaan sutii. :(
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » To Syyskuu 27. 18:38:21 2007

puuhapete kirjoitti:
vordson kirjoitti:Cossun perä kestää ainakin +500hp ja 700Nm - suoraan menoa, mutkista en tiedä.

Miksi haluat vaihtaa perän?

Mua ainakin kiusaa löysentynyt visko.. vähänkään kurvia niin sisempi pyörää vaan sutii. :(
Se tuntuu olevan noitten kaikkien manaus.. Ja on sitte niin rasittavaa jos alkaa toisella sutimaan :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Samppa73
Viestit: 42
Liittynyt: Su Lokakuu 17. 12:27:13 2004
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Samppa73 » To Syyskuu 27. 19:07:22 2007

tuossa itekkin kyselly M5 perää niin väittävät että 535:ssa olis sama perä pikkasen tiheemmällä välityksellä, pitäneeköhän paikkaansa...
Sierra Cosworth -89
Sierra Cosworth -88

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Syyskuu 27. 19:14:08 2007

BTCF:ltä lainattua topic:ista Sopiiko E34 M5 perä heittämällä 535i???

Vastaus :Jos sun autossa on typ.210 perä niin homma on Bolt-Off->Bolt-on. Luulen että siinä on kuitenkin typ.188 ja se ei enää olekkaan yhtä simppeliä.

- E34:n typ 188 periä on kahta erilaista. Molemmissa tapauksissa on itse runko ja takakansi samat, mutta sekä kardaanin, että vetareiden laipoissa on kokoeroa. Tuo on ehkä helpoin todeta katsomalla onko kardaanin pultit M8 vai M10. Jos ne on M8, ei typ210:n vaihto onnistu kuin kardaani ja vetarit vaihtamalla. Jos taas pultit on M10, on perien kiinnitykset samat ja murikka vaihtuu helposti.

Otappa näistä sit selvää :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Syyskuu 27. 19:28:26 2007

pablo kirjoitti:BTCF:ltä lainattua topic:ista Sopiiko E34 M5 perä heittämällä 535i???

Vastaus :Jos sun autossa on typ.210 perä niin homma on Bolt-Off->Bolt-on. Luulen että siinä on kuitenkin typ.188 ja se ei enää olekkaan yhtä simppeliä.

- E34:n typ 188 periä on kahta erilaista. Molemmissa tapauksissa on itse runko ja takakansi samat, mutta sekä kardaanin, että vetareiden laipoissa on kokoeroa. Tuo on ehkä helpoin todeta katsomalla onko kardaanin pultit M8 vai M10. Jos ne on M8, ei typ210:n vaihto onnistu kuin kardaani ja vetarit vaihtamalla. Jos taas pultit on M10, on perien kiinnitykset samat ja murikka vaihtuu helposti.

Otappa näistä sit selvää :wink: ..
Ei ota selvää ei. Femman perä on myös tuo typ210 (8 pulttia) jota löytyy 3.91 ja harvinaisemmalla 3.23 ja 3.73 välityksellä. Myöskään ETK ei kerro asiaa tarpeeksi tarkasti. Perien paino täsmäis melko tarkasti. Luulisin että ei silti ole sama perä (huom. luulisin) koska aina puhutaan M5:sen perästä eikä 535:sen perästä, kun näitä swappeja tehään. (tai sitten porukat vain pitää tuosta 3.91 välityksestä joten ne käyttää vaan niitä :wink: )
Viimeksi muokannut Jasu, To Syyskuu 27. 19:55:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Samppa73
Viestit: 42
Liittynyt: Su Lokakuu 17. 12:27:13 2004
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Samppa73 » To Syyskuu 27. 19:46:41 2007

kaveri jolta tuota olen ostamassa sanoo että muuten perä ihan samanlainen kuin M5 paitsi että välitys tiheempi ... ota noista tosiaan sitten selvää. eli jos kardaaniin pultit M10 niin kävis kossuun?
Sierra Cosworth -89
Sierra Cosworth -88

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 27. 20:20:14 2007

bpasi kirjoitti:9" painaa alumiinikuorella 33kiloo...

7puolikas varmaan muutaman vähemmän...
Tasan 28 kiloo painaa cossun perä ilman öljyä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 27. 22:45:23 2007

lukon takia vaihto edessä... Tai sit auton vaihto :lol:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 28. 1:42:35 2007

Viskon voi kiristää jäykemmillä öljyillä esim. Gearboxman tai Baramotorsport.
Baramotorsport tekee kestävämpiä pikkurattaita.
Viskon kiristys ja kestävämmät rattaat maksaa yhteensä postikuluineen saman kuin Quaife ATB.

Quaifen mielestä heidän osansa ei 7.5" perästä ensimmäisenä hajoa(600+hv tehoista taisi olla puhetta) ja Bara... kehuu rattaitansa käytetyn jossain 550hv rallicrossiautoissa ilman ongelmia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 20. 21:23:57 2007

Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 20. 22:03:54 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:
tiesitkös että jaguarit on aika hienoja autoja... :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 20. 22:23:12 2007

Timo kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:
tiesitkös että jaguarit on aika hienoja autoja... :roll:
Niin?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 21. 5:23:30 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Timo kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:
tiesitkös että jaguarit on aika hienoja autoja... :roll:
Niin?
Timo viitannee tässä siihen, että Briteissä ovat fiksailleet kiinni 10,5" Jaguarin periä tehokkaisiin Cossuihin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin