mk5 RS2000 lämppärin puhallin hyytyi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
mk5 RS2000 lämppärin puhallin hyytyi
Mistä lähden vikaa etsimään kun lakkasi kokonaan puhaltamasta tuo moottori. Ei siis toimi edes täysillä ja sulake on ehjä.
Aikaisemmista aiheista löytyi että Mondeossa etuvastus löytyy rintapellistä eikä moottorista, joku varmaankin tietää suoraan sanoa mistä se Escossa löytyy?
Sulakerasia viaksi en uskoisi...
Aikaisemmista aiheista löytyi että Mondeossa etuvastus löytyy rintapellistä eikä moottorista, joku varmaankin tietää suoraan sanoa mistä se Escossa löytyy?
Sulakerasia viaksi en uskoisi...
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
joo, laitettakoon nyt että sierrassa kävi samalla tavalla, yhtäkkiä ei mitään..
sitten kun laitoin auton parkkiin ja lähdin seuraavan kerran niin vola! toimi taas, eikä sen jälkeen temppuillu, eli ilmeisesti jotain kosketushäikkää..
eli teen niin kuin ylempänä neuvotaan.
sitten kun laitoin auton parkkiin ja lähdin seuraavan kerran niin vola! toimi taas, eikä sen jälkeen temppuillu, eli ilmeisesti jotain kosketushäikkää..
eli teen niin kuin ylempänä neuvotaan.
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Itse saman ongelma viikko sitten korjanneena sanoisin... sulakerasia sökö
Varmistaa voit esim mittaamalla tuleeko sulakkeelle jänä kun puhallin ei ole päällä ja häviääkö kun käännät sen päälle. Itellä kävi näin ja tosiaan rasiassa oli kylmä/murtunut juotos, joka ei siis sietänyt välittää lävitsensä virtaa yhtään mutta ilman kuormaa kaikki näytti olevan ok.
Toinen tapa varmistaa asia on tosiaan syöttää siihen sulakkeelle jännite jostain muualta ja kattoa toimiiko puhallin silloin.

Varmistaa voit esim mittaamalla tuleeko sulakkeelle jänä kun puhallin ei ole päällä ja häviääkö kun käännät sen päälle. Itellä kävi näin ja tosiaan rasiassa oli kylmä/murtunut juotos, joka ei siis sietänyt välittää lävitsensä virtaa yhtään mutta ilman kuormaa kaikki näytti olevan ok.
Toinen tapa varmistaa asia on tosiaan syöttää siihen sulakkeelle jännite jostain muualta ja kattoa toimiiko puhallin silloin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
-
- Ylläpitäjä
Lämppärin puhallin
Sulakkeelle saakka tulee virtaa eli ei ole onneksi sulakerasia.
Kun olis taas aikaa niin täytyy kaivaa se etuvastus ja testata se...

Kun olis taas aikaa niin täytyy kaivaa se etuvastus ja testata se...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Lämppärin puhallin
Ja lämppärin maadoitus.Micco kirjoitti:Sulakkeelle saakka tulee virtaa eli ei ole onneksi sulakerasia.![]()
Kun olis taas aikaa niin täytyy kaivaa se etuvastus ja testata se...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Lämppärin puhallin...
Otetaan komento takaisin.
Puhallin toimi hienosti kun se oli kytkettynä suoraan 12V laturiin. Eli palataan takaisin sulakerasiaan.
Miten sulakerasiavian voi varmistaa?
Puhallin toimi hienosti kun se oli kytkettynä suoraan 12V laturiin. Eli palataan takaisin sulakerasiaan.
Miten sulakerasiavian voi varmistaa?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Lämppärin puhallin...
Kääntämällä käyttökytkimen päälle ja mittaamalla sulakkeen päästä...Micco kirjoitti:Otetaan komento takaisin.
Puhallin toimi hienosti kun se oli kytkettynä suoraan 12V laturiin. Eli palataan takaisin sulakerasiaan.
Miten sulakerasiavian voi varmistaa?
Tarkista myös kytkimen kunto...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Lämppärin puhallin
Ton olin jo testannut aikaisemmin, eli jännite tulee hienosti sulakkeelle saakka kun laittaa kytkimestä päälle. Jopati puhaltimen liittimeen saakka tulee jännite, silloin kun se on irti moottorista. Kiinni ollessaan taas siihen ei tullut, eli pääsee häviämään jossain välissä?
EDIT: Näyttäisi siis samalta vialta kuin POPI on maininnut jo aikaisemmin, mutta miten sen saa varmistettua? Onko tuo muualta jännitteen syöttäminen varma keino?
EDIT: Näyttäisi siis samalta vialta kuin POPI on maininnut jo aikaisemmin, mutta miten sen saa varmistettua? Onko tuo muualta jännitteen syöttäminen varma keino?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Lämppärin puhallin
On tuo muualta syöttö varminta... Kokeiles ruiskia contact cleaneria tuohon sulakerasiaan, kun lämppärin sulake on irti...Micco kirjoitti:Ton olin jo testannut aikaisemmin, eli jännite tulee hienosti sulakkeelle saakka kun laittaa kytkimestä päälle. Jopati puhaltimen liittimeen saakka tulee jännite, silloin kun se on irti moottorista. Kiinni ollessaan taas siihen ei tullut, eli pääsee häviämään jossain välissä?
EDIT: Näyttäisi siis samalta vialta kuin POPI on maininnut jo aikaisemmin, mutta miten sen saa varmistettua? Onko tuo muualta jännitteen syöttäminen varma keino?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Lämppärin puhallin pelittää taas
Sulakerasiasta löytyi todellakin lohjennut juotos, jonka uudelleen juottamisen jälkeen puhallin taas toimii.
Kiitokset kaikille vastanneille!
Kiitokset kaikille vastanneille!

-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maaliskuu 25. 17:06:37 2007
- Paikkakunta: Mikkeli


maadotusta oon kokeillu jo useempaan paikkaan...



Escort RS2000-93-Sierra 2.0 -88
Perheessä myös Ford Ranger-02-Ford Mustang-65.
Perheessä myös Ford Ranger-02-Ford Mustang-65.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Omassa vekottimessa ensimmäinen sulakerasian oire oli juuri puhaltimen pysähtyminen.kosvort kirjoitti:itellä kans sano nyt puhallin kokonaan ittesä irti,ei pyöri millään nopeudella...kokeilin uutta etuvastusta mut ei auttanu
Virtakin tulee puhaltimen liittimeen ja kun syöttää virtaa akku laturilla niin toimii hyvin,mut ku laittaa kinni ni ei pihahdakkaan. Onkoha tääki noita sulakerasia juttuja????
maadotusta oon kokeillu jo useempaan paikkaan...pitäis saada pyörimään ennen ku talvi tulee
![]()
Voi tuossa sulla tietysti olla että esim. sulakerasiassa on sellanen katkos että yleismittari näyttää jännitteeksi ~12V mutta puhallin ei pyöri kun ei tule virtaa tarpeeksi. Koita esim. polttimolla syttyykö kun laitat puhaltimen johtoihin.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Jatketaas vastaavalla aiheella.. Eli itellä -94 esco cosassa polttaa sitä sulakerasian päällä olevaa yksinäistä 20A sulaketta. Sulakerasia on uusi ja sama vika. Mikä sulake toi on ku kaikki pelaa kuiteski? Ainoastaan puhallin lähtee päälle kun valot laittaa virrattomana parkeille, mutta toimii normaalisti niinku pitääki. 

-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maaliskuu 25. 17:06:37 2007
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maaliskuu 25. 17:06:37 2007
- Paikkakunta: Mikkeli
Jep eli vikahan oli noissa juotoksissa rasian sisällä, oli jo useammasta kohasta huonossa jamassa liitokset
Ammattimies korjas ne, ku on vähä vittumainen tommonen kahdessa tasossa oleva levypaketti sisältä korjata
ja ei maksanu ku parikymppii
Ja hyvin pelaa!!!




Escort RS2000-93-Sierra 2.0 -88
Perheessä myös Ford Ranger-02-Ford Mustang-65.
Perheessä myös Ford Ranger-02-Ford Mustang-65.
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
jaahas muilla on ollu samanlaisia ongelmia
...eli eilen vielä puhallin pyöri erinomaisesti mutta tänään ei ollu enää mitään eloa, sulakkeet on kaikkia ehjiä ja ei tuo puhallin muutenkaan ole osottanut mitään hajoamisen merkkejä niin pitäskö itekkin katella vikaa tuolta sulakeboksin sisäpuolelta?
ja ne jotka on kyseiseen boksiin perehtyneet niin onko tuo minkälainen homma ottaa irti ja purkaa levälleen?
edit: ja lisätään että jos jollain on tietoa paljon tommonen sulakeboksi maksaa uutena niin vois kertoa että tietää mihin pahimmillaan pitää varautua jos ei vanhaa voi/kannata korjata

ja ne jotka on kyseiseen boksiin perehtyneet niin onko tuo minkälainen homma ottaa irti ja purkaa levälleen?
edit: ja lisätään että jos jollain on tietoa paljon tommonen sulakeboksi maksaa uutena niin vois kertoa että tietää mihin pahimmillaan pitää varautua jos ei vanhaa voi/kannata korjata
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Toimiiko se puhallin millään nopeudella? Jos vain kolmonen pelaa eli suora virta, niin silloin on esivastus rikki. Tällä tehdään ne pienemmän nopeudet.-Jarkko- kirjoitti:jaahas muilla on ollu samanlaisia ongelmia...eli eilen vielä puhallin pyöri erinomaisesti mutta tänään ei ollu enää mitään eloa, sulakkeet on kaikkia ehjiä ja ei tuo puhallin muutenkaan ole osottanut mitään hajoamisen merkkejä niin pitäskö itekkin katella vikaa tuolta sulakeboksin sisäpuolelta?
ja ne jotka on kyseiseen boksiin perehtyneet niin onko tuo minkälainen homma ottaa irti ja purkaa levälleen?
edit: ja lisätään että jos jollain on tietoa paljon tommonen sulakeboksi maksaa uutena niin vois kertoa että tietää mihin pahimmillaan pitää varautua jos ei vanhaa voi/kannata korjata
Kannattaa vielä kanssa se puhallin ottaa irti ja kokeilla antaa suoraan virtaa. Ainakaan Escort Mk5 CVH:ssa ei ollut iso homma ottaa irti, RS2000:ssa tosin taitaa olla imusarja enemmän tiellä. Vähän joutui sorkkaraudalla avittamaan/taivuttamaan sitä imusarjan takana olevaa muoviseinää, että se lämppärin moottorin päällä oleva "muovikatto" suostui mahtumaan ulos (älä tee tätä pakkasessa heh

-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
ei toimi puhallin millään nopeudella...pitää tällä viikolla varmaan lähtee lappeenrantaan porukoille niin pääsee lämpimään halliin laittelee rauhassa autoa kun pitää muutenkin laittaa auto katsastus kuntoon.
on parempi siinä samalla ottaa tuo puhallin irti niin ei tarvii tuolla pakkasessa menettää hermoja
sitten tossa mietin että jos tuo puhallin on ehjä ja vika on sulakeboksissa niin mitä ootte mieltä jos vetää erikseen sähköt tuolle puhaltimelle ettei ne menis sulakeboksin kautta? (ainakin väliaikasesti ennen kun ois rahaa tilata uus boksi)
on parempi siinä samalla ottaa tuo puhallin irti niin ei tarvii tuolla pakkasessa menettää hermoja

sitten tossa mietin että jos tuo puhallin on ehjä ja vika on sulakeboksissa niin mitä ootte mieltä jos vetää erikseen sähköt tuolle puhaltimelle ettei ne menis sulakeboksin kautta? (ainakin väliaikasesti ennen kun ois rahaa tilata uus boksi)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Niinhän niitä on perinteisesti korjattu, jopa pitempiaikaisestikin...-Jarkko- kirjoitti:
sitten tossa mietin että jos tuo puhallin on ehjä ja vika on sulakeboksissa niin mitä ootte mieltä jos vetää erikseen sähköt tuolle puhaltimelle ettei ne menis sulakeboksin kautta? (ainakin väliaikasesti ennen kun ois rahaa tilata uus boksi)

Mulla oli escortissa suurinpiirtein kaikki tehty hyppyjohdoilla, ihme että se ylipäänsä kävi, tai ettei palanut..

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
tällä viikolla sitten näkee että mitä tuolta paljastuu.Ville K kirjoitti:Niinhän niitä on perinteisesti korjattu, jopa pitempiaikaisestikin...![]()
Mulla oli escortissa suurinpiirtein kaikki tehty hyppyjohdoilla, ihme että se ylipäänsä kävi, tai ettei palanut..Ekan kerran kun piti katsella sulakerasiaan, niin hieman ihmetytti, että mikä halvatan johtoviidakko täällä oikein on. Eli, kyllä voi niin tehdä, mutta jos vika on sulakerasiassa, se kannattaa ilman muuta vaihtaa heti kun on mahdollista.
Aika paskaan aikaan vaan hajos kun ikkunat on huurtessa ja jäässä vaikka käy ajamassakin, onneks etulasin lämmittimestä muutamat viivat vielä pelaa niin näkee edes jotain eteenpäin

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ihan ensin, ennen kuin mitään purat, kannattaa mitata tuleeko esivastukselle asti jännite. Jos ei tule, sitten alat sulakerasiaa penkomaan.
Ja jos sulakerasian joudut vaihtamaan, merkitse jotenkin, mikä liitin tulee mihin kohtaan.
Liittimet ei muistaakseni käy vääriin paikkoihin, mutta on kuitenkin helpompi tökkiä paikoilleen kun ei tarvitse laskea "pykäliä" liittimistä.
Ja jos sulakerasian joudut vaihtamaan, merkitse jotenkin, mikä liitin tulee mihin kohtaan.
Liittimet ei muistaakseni käy vääriin paikkoihin, mutta on kuitenkin helpompi tökkiä paikoilleen kun ei tarvitse laskea "pykäliä" liittimistä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Jep liittimet ei käy vääriin paikkoihin, ite napsin kameralla sopivan määrän kuvia niin oli kasattaessa helppo tarkistella mihin mikäkin kuuluu.tony the tiger kirjoitti: Ja jos sulakerasian joudut vaihtamaan, merkitse jotenkin, mikä liitin tulee mihin kohtaan.
Liittimet ei muistaakseni käy vääriin paikkoihin, mutta on kuitenkin helpompi tökkiä paikoilleen kun ei tarvitse laskea "pykäliä" liittimistä.
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
en pariin päivään oo ehtiny käydä ees foorumilla kun oon päivät pitkät ollu auton kimpussa ja katsastus asemallakin tuli käytyä ja pyytelivät että pitäs vielä uudestaankin mennä
...puhallinkin on korjattu kiitoksia neuvoista, ongelmana oli onneks tällä kertaa ihan pelkästään hapettuneet/paskan peitossa olevat liitokset puhaltimen päässä eli halvalla pääsin 
nyt pitääkin sitten käydä painimaan päästöjen kanssa et sais ne oikeisiin lukemiin


nyt pitääkin sitten käydä painimaan päästöjen kanssa et sais ne oikeisiin lukemiin
