Vetää paksulle/rötää tasakaasulla? 2wd cossu

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vetää paksulle/rötää tasakaasulla? 2wd cossu

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Syyskuu 21. 23:15:35 2007

Vedätyksessä ei mitään ongelmia ja seokset pysyy alueella mutta tasakaasulla rupee röpöttään/käy päin helvettiä (laajakaista näyttää rikasta) mutta korjaantuu hanalla..

Välillä saattaa toimia pitkäänkin ilman mitään ongelmia. Tulpat kokeiltu ja samaten mappi (kiitos ville)

Appppuuuuva.

Kokoonpano: vihreet, 3bar map, 3" putkisto, vakioahdin, iso IC.

Moottorin lämpötila-anturi pitäisi vielä kai kokeilla... foordin marmoritiski kutsuu......

onko motonetin antureita kukaan kokeillut?
Viimeksi muokannut latez, La Syyskuu 22. 0:01:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Syyskuu 21. 23:21:04 2007

on kokeiltu motonetin antureita ja hyvin rulettaa

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 21. 23:30:28 2007

Moottorin lämpötila-anturi on jo kokeiltu ja about kaikki muutkin anturit vaihdettu :D
Kokeile seuraavaksi kaasuläppä-anturia.

Tulpathan siinä ovat about aivan uudet.

Eli ei tuo johtunut ainakaan:
Tulpista
Pyörijästä
Virranjakajan kannesta
Tulpanjohdoista
Jakajan sisällä olevasta induktiivisesta anturista
Ilman lämpötila-anturista
Moottorin lämpötila-anturista ( ruiskulle ohjaus )
Polttoaineen paineensäätimestä

Noi siihen on jo vaihdettu. Ei ollut vaikutusta. Prötäsi silloin tällöin. Korjaantui kerran kunnolla kiihdyttäessä, saattoi palata kun seuraavan kerran laittoi avaimesta käyntiin tai sitten ei.

Epäilin:
Kaasuläpän asentoanturia
Lastua

Teki vain kerran ajokerrallaan ja ei edes aina joten jäi tarkemmin tutkimatta

Mutta ehkäpä se on tuo kaasuläppäanturi..tai sitten ei.

Onko se pahentunut?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Syyskuu 21. 23:43:14 2007

ukormi kirjoitti:Moottorin lämpötila-anturi on jo kokeiltu ja about kaikki muutkin anturit vaihdettu :D
Kokeile seuraavaksi kaasuläppä-anturia.

Tulpathan siinä ovat about aivan uudet.

Eli ei tuo johtunut ainakaan:
Tulpista
Pyörijästä
Virranjakajan kannesta
Tulpanjohdoista
Jakajan sisällä olevasta induktiivisesta anturista
Ilman lämpötila-anturista
Moottorin lämpötila-anturista ( ruiskulle ohjaus )
Polttoaineen paineensäätimestä

Noi siihen on jo vaihdettu. Ei ollut vaikutusta. Prötäsi silloin tällöin. Korjaantui kerran kunnolla kiihdyttäessä, saattoi palata kun seuraavan kerran laittoi avaimesta käyntiin tai sitten ei.

Epäilin:
Kaasuläpän asentoanturia
Lastua

Teki vain kerran ajokerrallaan ja ei edes aina joten jäi tarkemmin tutkimatta

Mutta ehkäpä se on tuo kaasuläppäanturi..tai sitten ei.

Onko se pahentunut?
Se "prötääminen" mikä tapahtu sillonku oltiin koeajolla oli ainut mitä on ollu koko tänä aikana kunnes nyt rupes kenkkuilemaan Jakajan kansi ja pyöriä tuli myös tsekattua ja kaikki oli ok. Alkuviikosta jos menis ihmetteleen lisää..
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 21. 23:51:54 2007

latez kirjoitti:
Se "prötääminen" mikä tapahtu sillonku oltiin koeajolla oli ainut mitä on ollu koko tänä aikana kunnes nyt rupes kenkkuilemaan Jakajan kansi ja pyöriä tuli myös tsekattua ja kaikki oli ok. Alkuviikosta jos menis ihmetteleen lisää..
Tuota monet illat etsiskelin kunnes luovutin. Voi olla joku ihan mitätön kosketushäiriö jossakin johdossa joka esiintyy tietyissä oloissa. Hankala etsiäkin kun se on niin satunnainen. Mutta kokeile ensin sitä kaasuläppäanturia jos vaikka sellaisen jostakin saisit lainaksi. Uusi maksaa about satasen..

Ja muista laittaa ne ahtoputkien klemmarit kunnolla kiinni kun kasaat auton :D
Nimimerkilla: Tsuuuuuuuuuhhhh ja melkein paskat housuun..

Minulla on uusi, siihen cossuun ostettu mittarin moottorinlämpötila-anturi.
Laitan sen tulemaan kirjekuoressa maanantaina..

Onpahan sitten sekin vaihdettu. En sitä vaihtanut kun en ajatellut sen mitään tuohon vikaan vaikuttavan :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Syyskuu 22. 0:14:11 2007

Äsken ajellessani rötäsi/pätki kyllä ihan huolella jatkuvasti ei mitenkään satunnaisesti.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 22. 0:18:18 2007

Stefa kirjoitti:Äsken ajellessani rötäsi/pätki kyllä ihan huolella jatkuvasti ei mitenkään satunnaisesti.
Eikä hävinnyt kun kerran täyskaasukiihdytyksen teki?

Minulla teki tuolla tavalla vain yhden kerran kahden vuoden aikana, silloin en heti rikkaalle mennessä antanut reippaita kierroksia vaan jatkoin lussutteluajoa... Se loppui kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Aina muulloin hävisi kun kerran kiihdytti tai antoi vain kytkin pohjassa reippaammin kierroksia..

Jotenkinhan se tuntuu viittaavan bensapuoleen ( tai ohjelmaan ) kun vetää tosi rikkaalle..
Kokeiles se kaasuläppäanturi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » La Syyskuu 22. 6:47:25 2007

Välillä taas tuntuu että se ei kävis kaikilla kun rupee röpöttämään ja eikös sillon mittari juuri näytä että kävis paksulla? Ei pysty ymmärtään. :)
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 22. 8:49:56 2007

latez kirjoitti:Välillä taas tuntuu että se ei kävis kaikilla kun rupee röpöttämään ja eikös sillon mittari juuri näytä että kävis paksulla? Ei pysty ymmärtään. :)
Jos menee raakana läpi , näyttää seokset laihaa .

Tuosta vedenlämpöanturista , jos hajoaa saa niin paljon bensaa ettei pysy käynnissä . Tuo TPS vois kyllä olla vaihtoehto , myös johdotukset .

Jos haluaa varmistaa , mittaa boksipäästä arvot ja heiluttelee johtoja samalla jos katkoo .
ex Jäsen #10

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 22. 15:44:04 2007

TPS on kanssa kuluva osa, kaikki varmaan joskus ruuvaillut vanhaa poppikonetta jossa volume-nappulaa kääntäessä tulee rätinää, samanlainen säätövastus se on TPSkin.
Avasin yhden toimimattoman ja sinne oli mennyt vettä sisään ja se sekä sähkö syönyt kytkennän poikki. Sisuskaluissa ja kotelossa pisti silmään ettei se ollut kovinkaan vimosen päälle tiivistetty.
Kun se resistanssi on aika pieni niin pienehkö häikkä on prosentuaalisesti aika suuri.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Syyskuu 22. 16:19:50 2007

Lauders nimimerkin 2wd cossussa oli viime kesänä vähän samanlainen ongelma eli yhtä-äkkiä saattoi ruveta pätkimään/nykimään tasakaasulla, kun oli kierrokset 2000 ja sitten kun polkas vähän happea niin vika hävisi täysin.
Tossa vika oli minun ymmärtääkseni juuri tossa TPS:ssä vaikka sieltä ei mitään katkoksia yleismittarilla eikä silmällä löytynyt. Auto toimi anturin purun/puhdistuksen jälkeen vähän aikaa moitteetta ja sitten aloitti ton temppuilun uudestaan.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » La Syyskuu 22. 22:00:53 2007

Tattista vinkeistä! Jospa maanantaina yrittäs mennä tutkimaan lisää.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Syyskuu 24. 23:37:54 2007

Taas tuli iso kumarrus klubin tietäjille! :)

Turun palloseuran vaihdolla ongelma katosi kertaheitolla.. Mistä uusi? ilmeisesti marmoritiskiltä?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 25. 9:53:39 2007

latez kirjoitti:Taas tuli iso kumarrus klubin tietäjille! :)

Turun palloseuran vaihdolla ongelma katosi kertaheitolla.. Mistä uusi? ilmeisesti marmoritiskiltä?
Hieno homma. Kysäses osaa Laudersilta 8)

Toki sen saa voortiltakin, ainakin tilaamalla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Syyskuu 25. 10:59:00 2007

Autoracingin vanhassa kuvastossakin on toi tunnistin,hinta melko suolainen 258€.Paljonkohan toi maksaisi foordilla?
Focus ST -06
#289

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 25. 12:24:10 2007

ff kirjoitti:Autoracingin vanhassa kuvastossakin on toi tunnistin,hinta melko suolainen 258€.Paljonkohan toi maksaisi foordilla?
Ei se halpa ole muuallakaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 25. 12:30:38 2007

ff kirjoitti:Autoracingin vanhassa kuvastossakin on toi tunnistin,hinta melko suolainen 258€.Paljonkohan toi maksaisi foordilla?
sama hinta, mutta 2wd ei saa enää.
Viimeksi muokannut Stefa, Ti Syyskuu 25. 12:35:57 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 25. 12:32:56 2007

Miten tollanen TPS muuten puretaan oikeaoppisesti? lue: rikkomatta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ti Syyskuu 25. 20:28:54 2007

Missä se TPS sijaitsee 2wd:ssä :?
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Syyskuu 25. 20:36:18 2007

rstbeast kirjoitti:Missä se TPS sijaitsee 2wd:ssä :?
Kaasuläpässä se on kaikissa , edestä katsottuna vasemmalla puolella .
ex Jäsen #10

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 25. 21:03:48 2007


SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Syyskuu 25. 21:09:13 2007

Stefa kirjoitti:Miten tollanen TPS muuten puretaan oikeaoppisesti? lue: rikkomatta.
Kuori on kiinni metallitapeilla ja tiivistysmössöllä, tapit lienee ruosteessa joten ei ne oikein lähde kuoresta irti. Leikkasin Dremelin katkaisulaikalla tappeja poikki ja väänsin kuoret auki. Kaikkia tappeja ei tarvinnut katkaista ja kuoret saisi ihan hyvin vielä kiinni vaikka epoksilla, elektrolyysi on vaan syönyt 3mm pois yhdestä kontaktipinnasta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Syyskuu 25. 22:16:04 2007

Vänkäilin sen puukolla auki ja mitään näkyvää vikaa ei löytyny.. Ainut että se pohja mihin "langat" ottaa kiinni oli kulunut urille.. Tuskinpa tota jaksaa enää laittaa paikoilleen..
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Syyskuu 25. 22:27:46 2007

Jos tarvit mulla olis 2 kpl noita nelkkarin antureita (toinen uusi) , ainut ero on että 2 johdon paikkaa joudut vaihtaa .
ex Jäsen #10

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Syyskuu 25. 22:34:47 2007

Jake kirjoitti:Jos tarvit mulla olis 2 kpl noita nelkkarin antureita (toinen uusi) , ainut ero on että 2 johdon paikkaa joudut vaihtaa .
Otan yhteyttä sikälimikäli tarvetta tulee.. Voi olla että löyty jo mutta ilmottelen.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Syyskuu 25. 22:49:29 2007

Mullakin on jäljellä tuo 2wd:n vanha. (siis jos joku tarvii)
Viimeksi muokannut Jasu, To Syyskuu 27. 12:07:16 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Mikko K
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elokuu 16. 17:01:58 2005
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Mikko K » To Syyskuu 27. 11:23:11 2007

Mites ton TPS:n vaihto onnistuu helpoten? Ei kehtais purkaa puolta konehuonetta ku ei noita tiivisteitäkään satu olee hyllyssä..
#662

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 27. 12:04:05 2007

Mikko K kirjoitti:Mites ton TPS:n vaihto onnistuu helpoten? Ei kehtais purkaa puolta konehuonetta ku ei noita tiivisteitäkään satu olee hyllyssä..
Kaasuläppä irti taitaa olla helpoin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Syyskuu 28. 16:23:37 2007

Jos olet vielä latez tota anturia vailla niin kysäses ihan tavan varaosaliikkeestä.
Lauderssille tuli se anturi ihan tavan varaosaliikkeen kautta ja oli muistaakseni väriltään musta ja hintaa n. 100e. Joku pikku juttu siinä oli erilainen verrattuna cossun alkup., mutta toimi minun ymmärtääkseni ihan normaalisti.

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Vetää paksulle/rötää tasakaasulla? 2wd cossu

Viesti Kirjoittaja hamaja » Pe Elokuu 6. 12:03:21 2010

Omassa 2wd:ssä samat oireet ja vika hävisi kaasuläppäanturin johdon irroituksella. Kokeilin sitten kaverin anturilla ja toimii ok sillä. Avasin vanhan anturin ja eikä siellä näkynyt kuin hennot jäljet kohdissa joihin viikset ottaa kiinni. Yleismittarilla mitatessakaan ei tunnu katkoksia löytyvän. Pitää varmaan kokeilla puhdistuksen jälkeen vielä tuolla anturilla. Mutta sitten asiaan, eli onko kukaan löytänyt jostain vielä myynnissä noita 2wd:n alkuperäisiä Weberi antureita (PF01). Tarvikkeena esim. Boschin kirjat ei tunne ollenkaan tätä osaa..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Vetää paksulle/rötää tasakaasulla? 2wd cossu

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Elokuu 6. 19:51:19 2010

hamaja kirjoitti:Mutta sitten asiaan, eli onko kukaan löytänyt jostain vielä myynnissä noita 2wd:n alkuperäisiä Weberi antureita (PF01). Tarvikkeena esim. Boschin kirjat ei tunne ollenkaan tätä osaa..
SIELTÄ ainakin löytyy anturi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin