OHC:n termostaatti

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja heikki » Su Elokuu 26. 21:19:11 2007

Mistähän sais 2 Litraseen OHC:hen 78 asteisen tai 82 asteisen termostaatin?? Autoracingin luettelosta katoin mut ei ollu kuin 88 asteisia tai suurempia ja sama juttu parissa muussa paikassa.. :twisted:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Elokuu 26. 21:31:07 2007

83 asteisen löytää opelista. Olisikohan ollut opelin ohc kone.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Elokuu 26. 22:47:26 2007

Pätevä tarvikeliikkeen myyjä etsii helposti tuommoisen.
Ex-kilpuriin tuli Volvon 72-asteinen, leikkasin laipan pienemmäksi niin sopi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Elokuu 27. 13:54:44 2007

Mustaakseni mulla on tuos turbo koneessa 80 asteinen ja on kyl ihan fordiin tarkoitettu. Tais olla jonku vanhemman taunuksen tms.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja heikki » Ma Elokuu 27. 16:45:44 2007

Fordin OHC:stä on kyse. Just Kävin merkkiliikkeestä kysymässä vaan sieltäkään ei löytyny ku 88 ja 92. Pitää yrittää muokata jostakin.. :twisted:

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 27. 17:28:16 2007

Itsellä taitanee olla tälläkin hetkellä ihan ohchen passaava/ohcn oma 82 termari. Osasilta taisin hakea, pienen kirjan lukemisen jälkeen löytyi

Täytyisi tuossa joku päivä vaihdella vaikka 88 tuonne kun tuntuu että alkaa palella aamuisin kopissa :D

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Elokuu 28. 0:51:18 2007

Kaverini kävi joskus kilpuriinsa (2,0 OHC) hakemassa jostain maatalouskaupasta traktorin termarin. Oli muistaakseni Massey Fergusoniniin tarkoitettu 78 asteinen ja liki millilleen saman kokoinen kuin alkuperäinen.
Eikun vanha malliksi ja jostain tollaisesta putiikista etsimään niin vois vaikka tärpätä.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Elokuu 28. 0:54:11 2007

mulla oli turbo oharissa fiestan 84 asteinen ,käy suoraan ja ei ollut mitään lämpö ongelmia.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 28. 15:53:03 2007

Kyllä se voi olla niin ettei ohc koneeseen löydy enää mistää termaria. Loppuu silläkin ajelu.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 28. 23:24:42 2007

SHR kirjoitti:Kyllä se voi olla niin ettei ohc koneeseen löydy enää mistää termaria. Loppuu silläkin ajelu.
Aavistuksen huvittuneena myös seurannut:
Auto voi olla 2-4vuotta täydellisen peltiremontin alla, mutta kun samoilla peltisaksilla pitäisi leikata termarin reunasta esim. 4mm soiro pois, tulee hiljaista :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja heikki » La Syyskuu 8. 14:22:34 2007

Tänään kävin osaset-liikkeessä ja sieltä löyty suoraan OHC:n 78-asteinen termari, eikä tarvinnu kauaa etsiä. 8)

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Syyskuu 8. 15:39:16 2007

heikki kirjoitti:Tänään kävin osaset-liikkeessä ja sieltä löyty suoraan OHC:n 78-asteinen termari, eikä tarvinnu kauaa etsiä. 8)
Samanlaisen hommasin itellenikin, tosin ei se ollut foordiin tarkoitettu mutta laipan koko on sama.
#6
Escort -75

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Ke Syyskuu 19. 22:58:12 2007

rally racelta löytyy erikoisvalmisteinen 74 asteinen termari ohc:hen. ja ei muuten helpolla keitä! on kyllä ladan syylärikin..
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ti Syyskuu 25. 17:35:14 2007

Minulla taitaa olla yhdessä pelissä Nissan Sunnyn 72ºC termari. OHC:n termarikotelo on niin tilava, että on mielikuvituksessa vikaa, jos ei sinne sopivaa teramaria löydä.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

ohc termari

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Syyskuu 25. 18:26:56 2007

Aikoinaan myivät alkuperäisenä OHC Fordiin

- kesäksi 88 asteisen ja talveksi 92 asteisen

muistakaa laittaa sinne se kumirengas, lukite ja uus tiiviste
- sähköflekti termostaatin ohjaamana auttaa kummasti

jos nuo ei riitä niin sitten niitä patentteja kehiin

tosin oma Ford Escort on -60 luvun valmiste päivitin syylärin parempaan aikoja sitten ensin -90 luvulla OHC sierrasta ja nyt alu syyläri 240 volvosta

-80 luvulla Kent/OHC syylärin korjautus paikkaus maksoi n. 1-3 mk

Sierra modauksen etu oli sähköflektin sijoitusmahdollisuus
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: ohc termari

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Syyskuu 25. 19:16:29 2007

Fomococars kirjoitti:jos nuo ei riitä niin sitten niitä patentteja kehiin
Jos nuo ei riitä niin jossain vikaa, itselläkin pelaa tuo mk2 ekkeri turbon avustuksella vallan mainiosti tavallisen taunuksen syylärillä ja flektillä, ei juuri kenttiläisen syyläriä isompi

Ahvenistollakin sai laskea lappulattiassa monen monta kierrosta eikä lämpöviisari juuri yli 95c mennyt kun normaali ajossa noin 90-95c

Kaikki muut paikat kyllä sitten lämpisikin :D

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Huhtikuu 16. 9:40:50 2013

Nostellaan vanhaa aihetta.
Kylmenpää termostaatti ohc:hen. MikkoT laitto että Massey fergusoni traktorista kävisi, olen samaa kuullut että jostakin traktorista löytyisi jopa 60 asteinen termari joka sopii ohc:hen. Onko jollain tietoa mistä traktorista/mallista?

Mitä muita vaihtoehtoja löytyy? Jotkut on jättänyt termarin pois ja laittanut levyn jossa reikä. Mites tämä toimii?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Huhtikuu 16. 10:42:09 2013

Ottaa malli mukaan ja tulee moikaamaan vantaan IKH:lle =)

Mutta kertokaas mitä hyötyä on noin kylmästä vs 88 ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja cossy » To Huhtikuu 18. 21:04:36 2013

tarkoitus saada lämmöt pysymään mahdollisimman alhaalla. kyseessä ohc turbo.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Heinäkuu 14. 22:59:14 2013

cossy kirjoitti:tarkoitus saada lämmöt pysymään mahdollisimman alhaalla. kyseessä ohc turbo.
Se 60 astetta alkaa jo olla liiottelua, varsinki jos takomännät niin sitä kolinaa saa kuunnella pitkään ennen ku lämpiää.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ke Lokakuu 30. 12:05:44 2013

Ei tarvii ohc ainakaan sitä 75-76 astetta kylmempää,mulla ollut jo vuosia se 92 asteinen kesät talvet
sierrassa,ei tietysti ole mikään hipo turbo mylly vaan ihan mieto katu peli mutta silti....
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: OHC:n termostaatti

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Lokakuu 30. 20:25:05 2013

cossie82 kirjoitti:Ei tarvii ohc ainakaan sitä 75-76 astetta kylmempää,mulla ollut jo vuosia se 92 asteinen kesät talvet
sierrassa,ei tietysti ole mikään hipo turbo mylly vaan ihan mieto katu peli mutta silti....
Sama juttu, hyvin meni kesäkin jopa ilman flektiä.
Kehällä ruuhkassa seistessä piti laittaa lämppäri täysille ja avata ikkuna ettei kuski paistu mutta muuten ei ole ollut ongelmia.
Ulkona oli silloin jotain 10 ja 15 asteen väliltä lämmintä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin