ESCORT MK2 COSWORTH

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

ESCORT MK2 COSWORTH

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Elokuu 9. 16:58:23 2007

Terve kaikille!
laitoin tän nyt tääne osioon, eli kysyn onko suomen maassa mk2/1 ekkereitä cossun tekniikalla KILVISSÄ paljonkin...? ku itse en ole mistään kuullut. Itsellä 205 lohkoon laitetu cossun kansi, alakerta ohc/vw... Se tulee vaihtumaan jossain vaiheessa ihan alkup. cossun alakerraksi, jahka sen saisi ensiks kilpiin,se voi tuottaa jotain ongelmia, keulalla kuitenki cooleri, ja garret t04 turbo,yms.. :oops: muuten auto alkaa olemaan valmis, joitain pikkujuttuja vielä, etupenkit pitäisi etsiä(recarot) ja jotain pikku korin osia uupuu...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: ESCORT MK2 COSWORTH

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Elokuu 9. 17:29:36 2007

pontsei kirjoitti:Terve kaikille!
laitoin tän nyt tääne osioon, eli kysyn onko suomen maassa mk2/1 ekkereitä cossun tekniikalla KILVISSÄ paljonkin...? ku itse en ole mistään kuullut. Itsellä 205 lohkoon laitetu cossun kansi, alakerta ohc/vw... Se tulee vaihtumaan jossain vaiheessa ihan alkup. cossun alakerraksi, jahka sen saisi ensiks kilpiin,se voi tuottaa jotain ongelmia, keulalla kuitenki cooleri, ja garret t04 turbo,yms.. :oops: muuten auto alkaa olemaan valmis, joitain pikkujuttuja vielä, etupenkit pitäisi etsiä(recarot) ja jotain pikku korin osia uupuu...
Tuon kilpiin saaminen riippuu paljon varmaan katsastusmiehestä. Hyväksyykö omavalmiste moottorina vai katsooko cossun pannuksi...
Cossun moottorina jos kattoo, niin kilpien saamiseen aika olemattomat mahdollisuudet ilman AKE:n poikkeuslupaa.
Yhden olen nettiautossa nähnyt tuollaisia myytävänä...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Elokuu 9. 17:34:36 2007

niin, yritän saada sen omavalmistemoottorina, pitäis onnistua ku se on kuitenki kaasari peli, en viitsiny ruiskua alkaa sorraamaan, tehtiin alumiinistä vaa imusarja ja p-kotelo ja tuplat kiinni, nii avot :!: aika ahdast tuli mut mahtu... ja se alakerta nyt kuitenki on periaatteessa sierasta et ehkä se onnistuu ku tehot ei vaa ole yli sallitun, muistaakseni joku 140hp oli raja ekkerissä nyky lainsäädännöllä :lol:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Elokuu 9. 18:52:36 2007

Kyllähän se periaatteessa kaasareilla pitäisi menna omavalmisteena :roll: , mutta itse tekisin kyllä kuitenkin ruiskulla :?

Toinen vaihtoehto on vaikka mekaanisella ahtimella tehtynä, onko sitten järkevää yms mutta olisi ainakin erilainen

96kW (~130 hp) on raja jos/kun käytetään RS2000 vertailumallina, RS1800 verraten heppa pari lisää

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Elokuu 9. 19:06:22 2007

niin...., onhan se ruisku nykyaikasempi ja tarkempi bensan syötön kannalta, mut kyllä ne on ennenki saatu pelaamaa ihan hienosti kaasareilla. ja tohon tulee lisärikastin vielä siihen rinnalle siten että se antaa bensaa yläkieroksilla enempi,niin sit pitäs pelata....(toiveajattelua) :lol: :lol: ja on tuosta ruiskusta vähä huonoja kokemuksia... :oops:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » To Elokuu 9. 20:06:16 2007

ja leimallahan sulla on 1.6 alakerta,eikös vaan? :wink: kyllä kaasareillakin tehoa saa, kaverilla 2.2turbo vulvassa 400 hv 40mm tuplilla.. tai siis oli viime moottorissa, en tiedä mitä nyt on..
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost » To Elokuu 9. 21:13:21 2007

taneli kirjoitti:ja leimallahan sulla on 1.6 alakerta,eikös vaan? :wink:
Mitä hyötyä siitä on :?:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Elokuu 9. 21:55:22 2007

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Elokuu 9. 23:42:27 2007

Cosesc kirjoitti: vanhasta vehkeestä
Miksi vanhasta :)
tommonenhan pitäs pistää pumpuliin jemmaan :D

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Elokuu 10. 7:14:21 2007

henu kirjoitti:
Cosesc kirjoitti: vanhasta vehkeestä
Miksi vanhasta :)
tommonenhan pitäs pistää pumpuliin jemmaan :D
Äääh.. Ei rautaan saa rakastua. :wink:

Eikä varsinkaan laittaa pumpuliin, autot tykkää että niillä ajetaan. :lol:

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Elokuu 10. 16:11:14 2007

On kyllä siististi toteutettu peli! milloinkas toi sun auto on tehty? et oliko vanhan lakisäädännön mukaan vai :?: Niin tuosta ruisku hommasta nii onhan se nyt parempi kun kaasarit, mutta kyllä kaasareilla saa pelaamaan ihan mainiosti, jos vaan säädättää ne kunnolla..., noissa omissa tuplissa on jo pikku muutoksia tehtykin, ahtopaine menee suutin kansiin ja sit myös ihan sinne kohokammioon erikseen vielä ja sisä kurkut sorvattiin isommiksi,et periaatteessa soppaa pitäis ainakin saada, kunhan vaan saa säädöt kohdillee :roll: nykyaikana on vähä hankala saada noita pelejä aivan laillisiksi niiden oikeilla tehoilla... ku tuostakin kävin kysymässä konttorilta et onnistuuko tuollainen tekniikanmuutos, nii inssi kehu että periaatteessa onnistuu, sit lopuks se kysy et kuinka paljon meinaat oikeasti ottaa tehoja :lol:
Viimeksi muokannut pontsei, Pe Elokuu 10. 16:15:55 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Elokuu 10. 16:15:08 2007

henu kirjoitti:
Cosesc kirjoitti: vanhasta vehkeestä
Miksi vanhasta :)
tommonenhan pitäs pistää pumpuliin jemmaan :D
eiköhän tämäkin auto vielä palaa liikenteeseen, entistä "rajumpana".. :wink: :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Elokuu 11. 4:49:50 2007

overboost kirjoitti:
taneli kirjoitti:ja leimallahan sulla on 1.6 alakerta,eikös vaan? :wink:
Mitä hyötyä siitä on :?:
voi olla, että katsastusmies uskoo ehkä paremmin sen, että on 1.6 alakerralla alle 140 hv,kun 2 litrasen alakerralla.jos on kuitenkin kossun kansi.. mut sama kai se miten kusettaa, pääasia et on tehonmittauslappu.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Elokuu 11. 10:25:31 2007

taneli kirjoitti:
overboost kirjoitti:
taneli kirjoitti:ja leimallahan sulla on 1.6 alakerta,eikös vaan? :wink:
Mitä hyötyä siitä on :?:
voi olla, että katsastusmies uskoo ehkä paremmin sen, että on 1.6 alakerralla alle 140 hv,kun 2 litrasen alakerralla.jos on kuitenkin kossun kansi.. mut sama kai se miten kusettaa, pääasia et on tehonmittauslappu.
Ei se inssin vika ole jos sinä viet 0,2 bar:illa 100 kw:n teholapun ja sit ruuvaat katsastuksen jälkeen 2,0 baaria koneeseen.. Eli toisin sanoen itse siinä lakia rikotaan jos ahtoja jälkeenpäin ruuvaillaan ja inssin tehtäviin ei mielestäni kuulu "uskoa" et voiko tässä olla näin vähän tehoa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Elokuu 11. 10:58:57 2007

pablo kirjoitti:
Ei se inssin vika ole jos sinä viet 0,2 bar:illa 100 kw:n teholapun ja sit ruuvaat katsastuksen jälkeen 2,0 baaria koneeseen.. Eli toisin sanoen itse siinä lakia rikotaan jos ahtoja jälkeenpäin ruuvaillaan ja inssin tehtäviin ei mielestäni kuulu "uskoa" et voiko tässä olla näin vähän tehoa..

Tuttu on Akella hommissa, se sanoi vaan että lähtökohta muutoksissa on että ensin hommataan tarpeeksi hölmö tai myötämielinen katsari.



Myöskin oli puhetta noista naurettavista ahdoista. Eli 0.2 / vastaavilla ahdoilla inssin todellakaan tarvitse päästä autoa lävitse jos se on ns. selvä homma että se tule niillä ahdoilla liikkumaan jatkossa. Yksikin nimeltä mainitsematon heppu vei 0.3-0.4 ahdoilla olevan foordin leimalle, kierroksen rajoitin katkasi vielä lystin 4800rpm kohdalla... Inssi oli vaan naureskellut ja pistänyt hylätty leiman. Vaikka muuten oli kunnossa.
#6
Escort -75

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Elokuu 11. 11:32:54 2007

Ilkka_H kirjoitti:Inssi oli vaan naureskellut ja pistänyt hylätty leiman. Vaikka muuten oli kunnossa.
Millä perusteella??
Jos auto on katsastushetkellä kunnossa, ei mahdollisesti katsastuksen jälkeiset toimenpiteet voi vaikuttaa leiman saantiin.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Elokuu 11. 11:37:08 2007

Bootsi kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Inssi oli vaan naureskellut ja pistänyt hylätty leiman. Vaikka muuten oli kunnossa.
Millä perusteella??
Jos auto on katsastushetkellä kunnossa, ei mahdollisesti katsastuksen jälkeiset toimenpiteet voi vaikuttaa leiman saantiin.
Ei pitäisikään vaikuttaa, tämän homman kertoi kuitenkin Aken mies.
Mutta näinhän se on aina ollut, joku inssi ei päästä läpi jos ei ole aamulla saanut emännältään, toisia inssejä taas ei kiinnosta *ittuakaan mitä leimalle viet.
#6
Escort -75

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Elokuu 11. 12:13:24 2007

Muuten kuullostaa ihan asialliselta mutta noilla kaasareilla en lähtis leikkimään. Ite upottasin ne suohon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » La Elokuu 11. 14:58:25 2007

Niin tuossakin on asia mitä voidaan pohtia monelta kannalta. jos lapuissa ahtopaine esim. 0.2bar ja niillä teho on rajojen sisällä niin... silloinhan se on täysin laillinen eihän sil katsurilla pitäis olla enää mitää sanottavaa.

Katsuritkin vois ajatella sen niin et autolla mahdollisesti käydään kiihdyttämässä kilpaa tms. silloin katuteho on se esim. 0.2bar paineel saatu ja kilpailuissa voi ehkä sitten olla hieman eri. :twisted:
Poliisihan tutkii sen sitten tienpäällä et onko laillisena kadulla.

Ite mietin et jos tumppais kuristinta imupuolelle niin sais kuitenki jonkulaiset paineet otteeseen... niin sit jos joskus päästään edes siihen vaiheeseen. :D
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Elokuu 11. 15:10:31 2007

Bootsi kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Inssi oli vaan naureskellut ja pistänyt hylätty leiman. Vaikka muuten oli kunnossa.
Millä perusteella??
Jos auto on katsastushetkellä kunnossa, ei mahdollisesti katsastuksen jälkeiset toimenpiteet voi vaikuttaa leiman saantiin.
Miten olis 779/1998 2 luku
Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 §
Moottorin vaihto

f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Elokuu 11. 17:31:00 2007

No tuo katsastus ei jännitä, se on jo hoidettu :lol: leima pitäs tulla... mut muuten et saa sen pelaamaan kunnolla, nii se on eri juttu aina noissa itse rakennetuissa värkeissä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Elokuu 12. 15:02:00 2007

Tinde kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Inssi oli vaan naureskellut ja pistänyt hylätty leiman. Vaikka muuten oli kunnossa.
Millä perusteella??
Jos auto on katsastushetkellä kunnossa, ei mahdollisesti katsastuksen jälkeiset toimenpiteet voi vaikuttaa leiman saantiin.
Miten olis 779/1998 2 luku
Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 §
Moottorin vaihto

f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
Aivan..
Teholappu pitää olla, ja jos se on esim. 0.5barin tehoilla hyväksytty ja sellaisena konttorille viety ei inssillä pitäis olla mitään valittamista.

Jos ahtoja ruuvataan konttorin jälkeen, vastuu siitä siirtyy auton omistajalle.
(periaatteessahan se on tietty laitonta, ja esim. vakavan onnettomuuden sattuessa voi vakuutuyhtiö alkaa hankalaksi jos tehoja onkin enemmän kuin pitäis)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Elokuu 13. 9:22:45 2007

piru että tuli ahdasta kaasareiden puolella, ku sain ne paikallee... jäi peräti 5mm konehuoneen seinään väliä :lol: ja virran jakajallakaan ei ole liikaa tilaa, imusarja on siinä muutaman millin päässä, mut onneksi mahtuu kääntymään, ja johdot paikallee... pakosarja nyt mahtuu hyvin ja erillisen hukkiksenkin saa sopimaan, et kyllä se tästä... lämpökilpiä olis tehtävä alumiinistä turbon ja sähköjen väliin, ettei pääse sulaamaa...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 13. 21:59:52 2007

Edis tai muu hukkakipinä homma ja tuollainen jakaja niin on tilaa :wink:

Klik

Joku hurja taisi tehdä sellaisenkin että oli vaan tulppa lohkon reikään jossa akselin pätkälle laakerointi sisällä. Tuo oma tuollainen boschin katkaistu malli jossa kierteellä tulppa

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Elokuu 14. 16:12:23 2007

niin, no se tulee sit aikanaan ku ruisku tulee ja tuo cossun alakerta... pitää sit yrittää saada ostettua hestekki tms. tietokoneohjattu ruisku ja sytkä, silloin pitää saada myös paukkusysteemi mukaan, ne on seuraavan evon hankinta listalla :wink: en tiedä sit, ku nehän on saanu pelaamaan nuo megatkin aika hyvin jo :roll: , tiedän monta autoa tässä omilla konnuilla, jotka on laitettu ruutalla, yhdessä muistaaksein oli sytkäkin, ja muissa pelkkä ruisku... sehän olis hinnaltaan tietysti edullinen mut olen jo pikkuhiljaa tajunnut et jos haluaa halvan ja hyvän, kyseessä on kaksi eri tuotetta :lol: kertokaapa avoimesti kokemuksia eri merkeistä ja kustannuksista? ja on onko monella giljotiini läppärunkoja käytössä?, itse ajatteli sellaisen laittaa tulevaisuudessa...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Elokuu 14. 17:13:33 2007

Itsellä myös tuo megasquirt ediksen kanssa

Eipä voi muuta sanoa kuin että pelannut on

Väittäisin melkeempä että poikkeus sääntöön tässä tapauksessa, halpa ja hyvä

Tosin näpräämistä riittää kyllä ihan tarpeeksi jos itse tinailee kasaan ja tekee johtosarjat yms.

Nyt jos hommaisin jonkun moottorinohjauksen niin Megasquirt 2 jenkkilästä tai muualta tilaten, hinta taitanee pyöriä siinä 200-250e pintaan, paljon parannuksia ja vähemmän näpräämistä/virityksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Elokuu 15. 18:09:06 2007

niin kyllä kai ne on jo saatu pelaamaan..., alussa kai oli jonki verran ongelmia noin yleisesti. mut olen kyllä harkinnu sitä sit myöhemmin kun laittaa sen ruiskn kiinni, se sytkä vähä vielä arvelluttaa siinä ja paukku systeemi..? ono kokemuksia paukusta?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Elokuu 22. 18:10:27 2007

Jooo...
pätkähti semmonen mieleen kun vetäsin ton kannen momenttii tuossa yks päivä, nii pysyyköhän se kiinni :oops: ku on 12,9 pulteilla kiritty :?:
ettei ala aukeileen ku pultit ei anna peräks yhtää...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Syyskuu 5. 11:00:06 2007

Heh... :lol: Pärähti ekkeri käyntiin ja käy kyllä ihan hyvin, vaik heitin suuttimet melko lonkalta sinne... Komeesti sakkaa! pitää lähteä käymää koe ajolla ku sain kaasuvivut paikalleen...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Alku räjähdys

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Syyskuu 6. 15:38:30 2007

meni sit mettään 8)

ajettiin koe ajoo, ja voin sanoa että paukkuja oli 8) hirtti sit kaasupohjaan,käänsin virrat pois, ratti lukko meni päälle ja kallion seinää :cry: :cry:

pari kertaa katon kautta ja nokka perät... kori aika paskaks. kone pysy ehjänä :lol: se menee sierraan siks aikaa että saadaan uus kori PL-Motorsportin kanssa tehtyä(härskiä piilomainontaa)

itellä oli penkki irti ja samppa istu takapenkillä ja lenteli pitkin koppia :lol: .. mittaristot hajos, kone pysy ehjänä ja perä

Mutta koneessa oli kyllä paukkua :shock: . ahdin lähti mukaan jo 3 tonnissa että ei se pakosarjakaan ihan susi ollu..

Kuvia : http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... id=1796056

ne on kaverin nimimerkillä joka on auttanu rojektissa..(imu-pakosarjat, painekotelot ym
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 6. 15:48:06 2007

Ohhoh.... :shock:
Sehän on aivan paskana :cry:

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Syyskuu 6. 15:50:28 2007

jäi siitä nokkapelti 8)
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » To Syyskuu 6. 20:19:05 2007

Innolla vaan uutta tekemään ( on kyllä ollu huonoo tuuria tuossa testi ajossa :cry: )
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Syyskuu 7. 12:56:40 2007

noo... näitä sattuu paremmissakin piireissä... kone on jo pois nokalta ja vko lopu aikaan täytyy heittää se sieran pellin alle, ja taas mennää :lol:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

MBT
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Huhtikuu 10. 14:02:16 2007
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MBT » Pe Syyskuu 7. 13:07:47 2007

pontsei kirjoitti:noo... näitä sattuu paremmissakin piireissä... kone on jo pois nokalta ja vko lopu aikaan täytyy heittää se sieran pellin alle, ja taas mennää :lol:
Ainakin positiivinen asenne löytyy. Turhaan ei jäädä murehtimaan auton "tuhoutumista" vaan eteenpäin mennään, taakse katsomatta.
Go hard, or go home! #1661

Ex Escort RS2000 F1 Edition

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 7. 13:15:08 2007

Onneksi ei tullut henkilövahinkoja.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 7. 13:33:23 2007

siipicossu kirjoitti:Onneksi ei tullut henkilövahinkoja.
Kyllä on tuuriakin ollu
pontsei kirjoitti:itellä oli penkki irti ja samppa istu takapenkillä ja lenteli pitkin koppia :lol:

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Syyskuu 7. 21:45:08 2007

Muistetaan asentaa se päävirtakatkaisija ;)
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Syyskuu 8. 11:13:57 2007

joo, pitää laittaa seuraavaan joku tappokatkasia, ei näitä joka kerta viitsisi tuhota ihan tällälailla...no täytyypä tästä lähteä nostamaan konetta sieraan :lol: tartteekos tuo mitään erikoisia muutoksia?, ku siinä on levyt joka nurkassa ja abs:ki on -vm.89 ja kone tavallinen 2l ohc...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 9. 23:12:47 2007

Jos on edessä 260mm levyt niin menee 150hp tehorajalla. Kysy nyt varoiks vielä nimim. Samiharjulta, mutta näin luulisin.
Jäsen #606

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Syyskuu 9. 23:24:43 2007

Jos on absit, niin siinähän on 260mm levyt eessä ja 253mm takana. Niillä mennään tosiaan 150heppaan asti, eli ei vielä riitä cossun koneelle. Mut jos sulla on ohc alakerta+cossun kansi, niin ei muuta kun hakemaan teholappuja alle 150hp. Ja jos on alle 7/87 ensirekisteröity niin ei tarvi kattia, sen jälkeinen tarvii, vaikka sitte olis katista vaan kuoret.

EDIT; joo eli kun ajatuksella lukee niin onhan se ohc-alakerralla. Ja 89, eli "kylmää" kattia putkeen.
Pedal tu tö metal!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Syyskuu 19. 15:23:35 2007

Ohhoh kylläpä kävi paskamaisesti. :shock: Hieno Esco meinaan, tai ainakin oli. No siitä sit seuraavan kimppuun. :)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Syyskuu 21. 19:27:26 2007

No joo, ei se kone mahu sierraa ku ottaa jarru tehostimeen kaasarit, mut löysin vanhakopan hetki sit, joten koneellekki löyty osoite :lol:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 21. 20:06:07 2007

pontsei kirjoitti:No joo, löysin vanhakopan hetki sit, joten koneellekki löyty osoite :lol:
..ja koppakin vaihtu komeemmaksi. 8)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Syyskuu 21. 23:15:27 2007

Bootsi kirjoitti:
pontsei kirjoitti:No joo, löysin vanhakopan hetki sit, joten koneellekki löyty osoite :lol:
..ja koppakin vaihtu komeemmaksi. 8)
Eipäs ny lähetä tolle linjalle ollenkaan :D

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Syyskuu 26. 12:38:29 2007

prkl... meni se vanhakoppa jo, kaikenlaista harmia. Mut tuo sierra taitaa nyt kuitenki saada ton cossun koneen pellin alle, milläs ne katastusmiehet uskoo sen että siinä on ohc:n alakerta? pitää laittaa ruisku et saa sen koneen mahtumaan...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vastaa Viestiin