1.4 cl -> Rs Turbo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

matias
Ylläpitäjä

1.4 cl -> Rs Turbo

Viesti Kirjoittaja matias » Ti Huhtikuu 11. 14:42:30 2006

Nonnis. Kaikesta yrityksestä huolimatta joutuu sitten lakki kourassa kysymään neuvoa itseään kokeneemmilta. :D
Elikkäs nyt alkaa tuo topikissakin komeileva 1.4 -> Rst tekniikanvaihto olemaan ajankohtainen, eikä siinä mekaanisena proseduurina ole mitään epäselvää tahi ongelmia, mutta kun se byrokratia, :cry: , josta päästäänkin itse aiheeseen.

Oiskos jollain tärkeimmät rakenteelliset erot-lappusta mistä saa selville -89 1.4 -> -87 Rst erot, niin että katsastussetäkin ois tyytyväinen?

-matias

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: 1.4 cl -> Rs Turbo

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 11. 15:01:23 2006

matias kirjoitti:Nonnis. Kaikesta yrityksestä huolimatta joutuu sitten lakki kourassa kysymään neuvoa itseään kokeneemmilta. :D
Elikkäs nyt alkaa tuo topikissakin komeileva 1.4 -> Rst tekniikanvaihto olemaan ajankohtainen, eikä siinä mekaanisena proseduurina ole mitään epäselvää tahi ongelmia, mutta kun se byrokratia, :cry: , josta päästäänkin itse aiheeseen.

Oiskos jollain tärkeimmät rakenteelliset erot-lappusta mistä saa selville -89 1.4 -> -87 Rst erot, niin että katsastussetäkin ois tyytyväinen?

-matias
Kyllä sen lapun saa Fordiltakin kun käy sitä paikan päällä kyselemässä. Tai no on ainakin ennen saanut.
Alustassahan se suurin ero on,kallistuksenvakaajat ja jarrut. JesseT:llä ja monella muulla etuvetomiehellä on varmasti tietoa tästä asiasta.

tuolla on kans turistu asiasta -> http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... ikanvaihto
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Huhtikuu 11. 15:15:58 2006

Etujarrut, takajarrut, kallistuksenvakaajat. Pääsylinteri on hyvä vaihtaa samalla. Jousissakin on tietysti eroa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

matias
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja matias » Ti Huhtikuu 11. 15:38:12 2006

Juu. Varmaan olisikin tarvinnut selventää että kaikki kilkkeet on jo, ja kaikki tältä foorumilta tekniikanvaihdoista kertovan topikit on koluttu läpi. Vaihdettavat osat on ollut jo tiedossa ties kuinka pitkään, mutta kun ei tahdo katsastuksen yhteydessä riittää että itse ne tietää, vaan pitäs olla sitä "mustaa valkoisella" että inssikin uskoo. :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 11. 16:42:47 2006

Kaksi RST tekniikan vaihtoa nyt tehneenä en voi kuin kehottaa harkitsemaan kanta-auton vaihtoa jos et suoraan RST:tä halua hankkia. Kummatkin omat projektit on ollut jo valmiiksi 1.6i tekniikalla ja hommaa tehdessä on vasta tajunnut kuinka hiton paljon on saanut valmiiksi anteeksi. Hommaa on kaksin verroin ja osaa pitää hankkia kolminkertaisesti jos tekee 1.4:sesta. Tietysti on eroa, että tehdäänkö vain turbotekniikka vai kokonainen RST-replica.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 11. 16:46:11 2006

matias kirjoitti: mutta kun ei tahdo katsastuksen yhteydessä riittää että itse ne tietää, vaan pitäs olla sitä "mustaa valkoisella" että inssikin uskoo. :D
Helsingistä kun olet, niin Suomenojan K1 katsastusasemalle olen toimittanut kaikki mahdolliset dokumentit talteen jotka myös siis pitävät paikkansa (toisin kuin se Fordin oma puutteellinen lappu).
Escort mk3 + 2x Focus mk1

matias
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja matias » Ke Huhtikuu 12. 11:58:54 2006

Ei nyt kehtais enää tässä vaiheessa vaihtaa kanta-autoa kun tuota jo laitellut viimeiset 4-5 vuotta. Eikä korissa ole mitään valittamista kun olen sukulais-rouvan jälkeen auton toinen omistaja ja korilla on ajettu vasta 112 tkm.
Toki on joskus mielessä käynyt että helpommalla pääsis jos hakisi saksasta valmiin rst:n, mutta jos tuolla tavalla alkaa ajattelemaan, niin saman tien ois voinu ostaa uuden auton autokaupasta.

Ihan vaan tuon turbotekniikan perässä tässä ollaan, ja kuten sanoin niin kaikki osat on jo haalittu kasaan,

etujarrut (278mm levyt/satulat,cosworth, asennettu ja katsastettu)
takajarrut (levyt/satulat,cosworth)
jarrupääsylinteri
takakallstuksenvakaaja (16mm)
etukallistuksenvakaaja (24mm)
weitecin jouset (muutoskatsastettu 2002, löyty vielä tüv-paperit ja kyllähän ne rst:llekin on tarkotettu)
bensatankki (ruisku)
bensapumppu
moottori
johtosarja (josta poistettu kaikki muu paitsi moottorinohjaus, eli ei siitäkään turhia prosentteja kun menee alkup. lisäksi)
rst:n kitkalukko
välijäähdytin (ei rst:n vakio, käytän 1.4:n syyläriä niin tulee hitusen isompi keulille)
pakoputkisto

Varmaan jotain vielä unohdinkin, mutta tosta nyt löytyy varmaan aika pitkälti kaikki mitä tullaan vaatimaan. Dynolappu tietty pitää sitten toimittaa, mutta sehän menee siinä moottorin säätämisen yhteydessä, ainoa vaan että pitää keksiä miten tota vähän toppuuttelee, kun oston yhteydessä tuli mukana 200 hp dynolappu (1 bar ahdoilla, chipattu boksi). Tiedä sitten kuinka terveitä heppoja ollut kun ei putkistossa ollu lambdalle paikkaa (jonka tietysti itse jo hitsailin paikalleen) ja käytössä oli ollut alkup. välijäähdytin.

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ke Huhtikuu 12. 18:01:40 2006

eikös jos autoon laittaa vanhemmasta autosta moottorin niin joutuu käyttää vtt:llä mittaamassa päästöt tai laittaa katalysaattorin...
(Ei vähäpäästöinen katalysaatorilla varustettu auto)

joskus on tainnu olla ainakin puhetta mut ei varmaa tietoo tiedä...

tai sit joku päästö todistus fordilta, että vanhempi moottori vastaa -89 päästö normeja...

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ke Huhtikuu 12. 18:10:57 2006

ripaj86 kirjoitti:eikös jos autoon laittaa vanhemmasta autosta moottorin niin joutuu käyttää vtt:llä mittaamassa päästöt tai laittaa katalysaattorin...
(Ei vähäpäästöinen katalysaatorilla varustettu auto)

joskus on tainnu olla ainakin puhetta mut ei varmaa tietoo tiedä...

tai sit joku päästö todistus fordilta, että vanhempi moottori vastaa -89 päästö normeja...
Mulle ainakin sanottiin konttorilta, että moottorin pitäisi olla koria uudempi tai tulee jotain probleemia. Toisella konttorilla taas riitti kun suullisesti sano inssille että on uudempi kone, eikä vaatinu mustaa valkosella...

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ke Huhtikuu 12. 20:55:23 2006

Esco_bar kirjoitti:
ripaj86 kirjoitti:eikös jos autoon laittaa vanhemmasta autosta moottorin niin joutuu käyttää vtt:llä mittaamassa päästöt tai laittaa katalysaattorin...
(Ei vähäpäästöinen katalysaatorilla varustettu auto)

joskus on tainnu olla ainakin puhetta mut ei varmaa tietoo tiedä...

tai sit joku päästö todistus fordilta, että vanhempi moottori vastaa -89 päästö normeja...
Mulle ainakin sanottiin konttorilta, että moottorin pitäisi olla koria uudempi tai tulee jotain probleemia. Toisella konttorilla taas riitti kun suullisesti sano inssille että on uudempi kone, eikä vaatinu mustaa valkosella...
juu uudemman kai saa laittaa ilman todistuksia, mut vanhemman? ja uudempikin täytyy olla vakio osilla, eli ilmeisesti ei saa laittaa isompaa turboa, välijäähdytintä yms.

mun tietääkseni vanhemmankin saa laittaa jos laittaa "katalysaattorin" ja sauhu arvot pysyy normaaleissa, mut sit tulee otteeseen et katti vehe...

paremmin tietävät korjaatkoon...

tuttu ainakin tekee -88 vuoden autoon -85 turbo tekniikkaa, niin vaativat tuon katin sinne... mut tuntuupi olevan eri paikoissa eri käytäntö?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 12. 21:20:44 2006

mä tein muutama vuosi sitten 1.3CL-> rst muutoksen, siitä projektipäiväkirja www.voorttimies.org -> projektit ->

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Huhtikuu 12. 21:20:55 2006

Joop, katti putkeen niin pitäs olla asia on kunnossa. Pysyy kuitenkin päästövaatimukset samassa joten katin ei välttämättä tarvi toimia...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Huhtikuu 13. 13:35:41 2006

Tharkad kirjoitti:Joop, katti putkeen niin pitäs olla asia on kunnossa. Pysyy kuitenkin päästövaatimukset samassa joten katin ei välttämättä tarvi toimia...
Ei siihen mitään kattia pitäis tarvita, koska noilla escortin koneilla on tosiaan sama päästöluokitus vuosina -86-90. Näin ainakin mulla meni n. vuos sitten, kun tekniikanvaihdon leimasin. Tilasin vaan Fordilta lapun, että vaihdettava moottori ja alkuperäinen täyttää samat vaatimukset päästöjen osalta (alkuperänen kone oli -90 ja tilalle tuli muistaakseni -89 tai -88 ). Lohkonumeroiden perusteella ne tiedot siitä antoivat ja konttorilla kelpas hyvin. 50 egeä ne tosin Fordilla siitä lapusta velottivat.

Toi mainitsemasi tapaus -88 -> -85 voikin olla eri juttu kun ovat eri mallisarjaa.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Huhtikuu 13. 13:51:10 2006

Ja nää hommat toimii siis vain siihen pisteeseen kun tilalle vaihdetaan alkuperäinen ja vakiokuntoinen S2:sen kone. Jos esim. on eri ruiskulla tjs. niin sitten se on katin paikka.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Huhtikuu 13. 14:38:29 2006

JesseT kirjoitti:Ja nää hommat toimii siis vain siihen pisteeseen kun tilalle vaihdetaan alkuperäinen ja vakiokuntoinen S2:sen kone. Jos esim. on eri ruiskulla tjs. niin sitten se on katin paikka.
Jep, hyvä tarkennus.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Huhtikuu 13. 15:23:31 2006

No vooi vittu :evil: Eli kun mulla on 1.4 escortti ja siihen on tulossa turbokone efi ruiskulla niin tarvitsen katin putkeen. Kuinkahan tarkkaan ne syynää nuita.
Tarviit juu jos autosi on valmistettu 87 vuoden huonommalla puolella (mistähän kuusta se laki vaihtui?). Teholapun tarvitsen joka tapauskella jos on efiksi muutettu. teholappuahan ei siis tarvita jos laitetaan se alkuperäinen ja koskematon RST:n kone.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Huhtikuu 13. 15:30:31 2006

AnttiR kirjoitti:No vooi vittu :evil: Eli kun mulla on 1.4 escortti ja siihen on tulossa turbokone efi ruiskulla niin tarvitsen katin putkeen. Kuinkahan tarkkaan ne syynää nuita.
Tarviit juu jos autosi on valmistettu 87 vuoden huonommalla puolella (mistähän kuusta se laki vaihtui?). Teholapun tarvitset joka tapauskella jos on efiksi muutettu. teholappuahan ei siis tarvita jos laitetaan se alkuperäinen ja koskematon RST:n kone.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Huhtikuu 13. 15:46:27 2006

ei sen katin tarvitse juuri toimia noin vanhassa, tyhjä purkki vaan auton alle.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Huhtikuu 13. 15:54:53 2006

Joo mulla vaativat katin kun laitoin ruiskun kaasari koneeseen (-88 esco). Inssikin myönsi ettei sillä periaatteessa ole merkitystä, että toimiiko se katti, laki vaan sanoo jotta sellanen pönttö pitää siellä olla. Tulee halvemmaks kun päästölappujen hakeminen foordilta :) jos ne 50e niistä kerran pyytää.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Huhtikuu 13. 16:57:59 2006

JesseT kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:No vooi vittu :evil: Eli kun mulla on 1.4 escortti ja siihen on tulossa turbokone efi ruiskulla niin tarvitsen katin putkeen. Kuinkahan tarkkaan ne syynää nuita.
Tarviit juu jos autosi on valmistettu 87 vuoden huonommalla puolella (mistähän kuusta se laki vaihtui?). Teholapun tarvitset joka tapauskella jos on efiksi muutettu. teholappuahan ei siis tarvita jos laitetaan se alkuperäinen ja koskematon RST:n kone.
Mutta rekisteriotteessa on käyttöönotto päivämäärä 0.0.1987 ja huomautuksia ja erikoisehtoja kohdassa on että rekisteröinti päivämäärä on 25.3.1987 eli en tarvitse sitä kattia.
Se laki vaihtuu 1.7.1987.
Jäsen #1112

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » To Huhtikuu 13. 21:10:40 2006

Minun edellinen tekniikanvaihto RST oli -88 ja kone tuli 85:sta S1:stä. Fordilla temppuilivat silloin aikanaan, eivätkä alkaneet kirjoittamaan mitään päästölappua, sillä minulla ei ollut sen auton alustanumeroa, mistä oottori alkuperin oli(edellinen omistaja oli tuottanut saksasta).

Aikamme tapeltuamme yhteistyössä katsastusmiehen kanssa Fordia vastaan saimme moottorin sarjanumerolla todistuksen, joka kertoi mitä tyyppiä moottori oli ja milloin se oli valmistettu. Samaan lappuun oli kerrottu, mihin asti tätä "KE-jet" moottoria oli valmistettu ja kun lapussa luki että vuoteen 1990 asti ---> NO PROBLEM katsastuksessa!!!

Tosin minusta Fordin henkilöllä kävi moka sillä moottorityyppihän muuttuu LNA:sta LNB:ksi vm 86 alkaen, mutta hän taisi lopulta luovuttaa sitkeän kyselyn vuoksi!

Ja katsastusmiehen suopeuteen ja asiaan paneutumiseen sekä kyselyissä auttamiseen vaikutti ehkä se että olin yhden kesän harjoittelussa kyseisellä konttorilla.

Mutta tyhjällä kattipöntöllä saat tekniikan tosiaankin lailliseksi helposti.

matias
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja matias » Ma Elokuu 13. 3:53:04 2007

Noniin. 10 kk motivaatiopuutoksen ja parin kuukauden satunnaisen rakentelun jälkeen esco on leimassa turbo tekniikalla. 8)

Rakentelun osalta varmaan mielenkiintosimmat hommat oli ahtoputkien väsäily alumiinikäyristä/putkista,
kun tuo välijäähdytin on keulan kokonen, ja takavaakajan kiinnikkeiden rakentaminen sekä koriin
että hitsaamalla takatukivarsiin. :roll:

Autossa ei ollut nyt yli vuoteen leimassa joten otin samaan syssyyn määräaikaiskatsastuksen,
muutoskatsastuksen ja päästötestin, hintaa yhteensä rapiat 150e (josta tosin
muutoskatsastuksen osa 90e).

Dynolappukin oli mukana, 111kw(151hp) / 5510rpm , 224Nm /4230rpm @ 0.6 bar, josta kiitoksen Malinille.

Määräaikanen meni ykkösellä läpi, kun ei tuossa korissa ole juurikaan edes pintaruostetta ja kaikki valot
kunnossa jne. Mikä oli erittäin mainiota koska sitten sen läpäistyäni tiesin että saan 1kk korjausaikaa
muutoskatsastuksen osalta jos ei se mene läpi. Päästötestin kohdalla sitten tuli eka kupru tiehen kun fordin
alkuperänen joustopala vuoti, ja tottahan toki inssi halus sinne sen katin kun ei kyseessä ollut vakio rst:n kone.

Sitten homma alkoikin menemään mielenkiintoiseksi. Autoon oli vaihdettu useampi vuosi aikaisemmin
Weitecin madallussarja joka oli myöskin tüv-lapun mukaan sopiva rst:hen, katsuri kylmän viileästi sivuutti
koko todistuksen ja ilmoitti että haluaa Fordilta lapun jossa lukee että autossani olevat jouset ja iskarit
ovat tarpeeksi tehokkaat rs turboon. Tämän jälkeen sitten mösjöö ilmoitti että haluaa myöskin Fordilta
lapun että autooni asennetut cossu sierran jarrut (edessä 278mm, takana 270mm levyt) ovat rst:hen
tarpeeksi tehokkaat. Asiaanhan ei auttanut vaikka huomautin että rst:n vakio 260mm etulevyt ja
takarummut ovat varmasti heikkotehoisemmat kun autossani olevat.

Nooooh. Itse olin suht iloinen siitä että pääsin ilman ajokieltoa pois konttorilta ja kuitenkin
tiesin että seuraavan kuukauden pääsen nauttimaan kätteni työstä, ilman että tarvitsee pelätä
miliisejä. :lol:

Ensimmäisenä oli korjauslistalla ne helpoimmat hommat. Motonetistä joustopala vuotavan
orkkiksen tilalle ja tutulta ylimääränen kattipönttö jostain uudemmasta escortista, et voila.
Osat oli paikallaan ja bensikseltä ilman mitään säätämistä päästölappu joka oli parempi kuin hyvä.

Jousien osalta päätin olla tekemättä mitään ja jälkitarkastuksessa vedota siihen katsurille jääneeseen
tüv-todistukseen, mutta iskareiden totesin itsekin kuoleentuneen, joten Rally Racesta spaxin iskarit
joka kulmaan, 350e + spaxin tüv-todistus ja kopio spaxin sivuilta jossa osanumerot ja sopivuus rst:hen.

Jarrujen ropaamisen aikaan alkoi sitten korjausaika loppumaan joten täytyi keksiä jotain muuta
kun fordin kanssa asiointi, ja myöskin tässä vaiheessa alkoi olemaan kesälomarahat sen verran
fíní, että se allekirjotuksesta maksaminen ei houkutellut. Joten kaivelinpa tämän surullisen kuuluisan
1.6 -> rst lapun esiin mihin on ahkerasti sekoteltu s1 ja s2 tietoja ja ilokseni totesin että siinä oli
pienemmät etujarrut merkittynä ja pienemmät rummut takana. Läiskäsin sitten autoon alle 1.4:sen etujarrut
ja taakse rst:n rummut joilla ajattelin leiman irtoavan.

Sitten leimalle ja yllätys oli suuri kun sama katsastaja, joka viimeksi vaatimalla vaati että kaikki
todistukset pitäisi olla fordin allekirjoittamia, hyväksyikin jouset ja iskunvaimentimet tüv- todistuksilla.
Pakokaasuista oli lappu mukana, mutta herra mittasi kuitenkin varmistaakseen ja läpi meni.
Katin asennuksesta ei tullut mukisemista. Jarrujen osalta homma sitten meni yli hilseen.
Katsuri kysyi että mullahan oli ne cosworthin jarrut edessä (koska lukivat jo otteessa aiemmin asennettuna,
mutta sillä hetkellähän siellä oli ne 1.4 escon vakiot)
johon vastasin myöntävästi, ja sitten se kysyi että olikos mulla cossun jarrut kanssa takana.
Siihen sanoin että ei koska oli tosiaan nuo rst:n rummut, joten sen korjasin siihen osalappuseen
mikä siellä pitää täyttää.

Sitten herra totesi hetki pieni teen paperit......
Vähän jotain johdonmukaisuutta voisi olla tossa toiminnassa, mutta en nyt itse ainakaan liian
kovaan ääneen valita kun kuitenkin sain leiman paperiin. :D

Loppujen lopuksi katsastustodistukseen tuli seuraavaa...
Erik.Ehdot : Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta.
Jousitusta madallettu 35mm weitec madallusjousin.
Ahdin garrett 3/4 ja ahtopaine 0.6 bar.
Alkup. moottoritilavuus 1.39l ja teho 55kw.
Ajoneuvoon vaihdettu : Etujarrulevyt ja jarrusatulat (ford cosworth d278 mm), jouset,
iskunvaimentimet, moottori, kallistuksenvakaajat, puskurit, takajarrut ja välijäähdytin.
Vaihdettujen osien määrä yhteensä 22.0%

Seuraavaksi sitten tarvitsis asentaa noi cossun jarrut takas, koska ne tossa otteessa lukee
ja koska noi 1.4sen vakiot on aivan liian heikkotehoiset tolle autolle. Tallilla on pari efin kantta
ja haussa efin imusarja, jotta saisin tallilla laatikossa olevan
pro sparkin ruiskun ton ke-jetin tilalle.

Onhan tietty niitä ahtopaineita vähän kokeiltu nostella jonnekkin baarin huittelle jo nyttenkin. :roll:

Vastaa Viestiin