Mistä perä mk1

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Mistä perä mk1

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Elokuu 10. 20:35:59 2007

joka kestää ja on lukolla tai spoolilla hilux on 140cm ja hiace leveämpi
mitähän välityksiä noissa esim hiluxeissa bensa7diesel on käytetty,jos jollain on nurkassa pyörimässä niin ilmoita yv
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Pe Elokuu 10. 23:45:18 2007

Laita Hiacen perä ne kestää, itelläni on 4.22 lukolla.
Eikös hiluxeissakin aikalailla samat perät ole vai luulenko vaan?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Elokuu 11. 2:05:31 2007

miksei vanha kunnon volvo? löytyy akseleita, erilaisia lukkoja, välityksiä..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Elokuu 11. 12:16:50 2007

Hiluxia tarjoisin itekkin sinne. Mulle on tulossa tohon omaan hiacen lukollinen 4.31 välityksel. Saattaa olla että meidän tallil olis yks ylimääräinen hiluxin akseli mutta hakumatka taitaa olla liian pitkä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » La Elokuu 11. 14:46:00 2007

hilteri kirjoitti:miksei vanha kunnon volvo? löytyy akseleita, erilaisia lukkoja, välityksiä..
Hinta on varmaankin juurikin se eniten rajoittava tuos volvon akselissa.
Se on kuitenki n. 2k€ mälli kun rakentaa volvon akselista laadukkailla uusilla osilla.

Itel olis kans hakuses escoon perä. Hiacen akselia tuos vähän jo mittailinki mut on se aika prkl. leveä vrt. escon oma. On kyl levikkeet joten kyl se mahtus mut vanteet jotka on nyt alla(OZ WRC 17" ET25) saa sitten kyl unohtaa. ...tai no jos melkee viissatku olis sijottaa uusiin takavanteisiin nii sitte kyl.

Btw. Eikös juurikin noihin toyotan periin saanu niitä välityksiäki jenkeistä. eikä maksa juurikaan mitää verrattuna suoman hintoihin. TVR sen homman tais tietää.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Elokuu 11. 20:33:36 2007

Eemeli kirjoitti:
hilteri kirjoitti:miksei vanha kunnon volvo? löytyy akseleita, erilaisia lukkoja, välityksiä..
Hinta on varmaankin juurikin se eniten rajoittava tuos volvon akselissa.
Se on kuitenki n. 2k€ mälli kun rakentaa volvon akselista laadukkailla uusilla osilla.

Itel olis kans hakuses escoon perä. Hiacen akselia tuos vähän jo mittailinki mut on se aika prkl. leveä vrt. escon oma. On kyl levikkeet joten kyl se mahtus mut vanteet jotka on nyt alla(OZ WRC 17" ET25) saa sitten kyl unohtaa. ...tai no jos melkee viissatku olis sijottaa uusiin takavanteisiin nii sitte kyl.

Btw. Eikös juurikin noihin toyotan periin saanu niitä välityksiäki jenkeistä. eikä maksa juurikaan mitää verrattuna suoman hintoihin. TVR sen homman tais tietää.
Kullastako ajattelit volvon perän osat vuolla kun 2000e meinasit saada tuhlattua??
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Elokuu 11. 21:45:46 2007

Niin no niin, itsellä mennyt tuohon volvon akseliin nyt seuraavat

- Akseli 95e purkaamolta
- Pyöränlaakerit 60e
- mk3 escon jarrulevyt 26e
- Sierran takasatulat 80e
- Sierran satuloihin uutta osaa ~80e
- Lukko uupuu vielä mutta esim danan ~450e, jotain muuta ~400-600e
- Plus oheisromua vaikka nyt 50e

Yht ~ 850e ja uutta osaa alkaa olla kaikki tarpeellinen

Vähintään samat tulee toijotan akseleille jos samat hommaa, lukko tietysti pois hinnasta jos sattuu vakiona joku olemaan

Jos miettii pakolliset tuohon volvon akseliin ilman lukkoa niin itse perä, jarrulevyt, jarrupalat, käsijarruvaijerit niin eipä siitä paljoa parin sadan yli mennä

edit: leveys 240 sarjan akselissa vetarin laipasta laippaan about 138.5cm

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Elokuu 12. 1:16:20 2007

mistä saat uuden danan lukon tuohon hintaan,vai ostatko käytettynä :?:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Elokuu 12. 17:20:27 2007

No tällä hetkellähän ongelma on että niitä ei saa oikeen mistään mutta monesta paikasta katselin kun on ollut myynnissä niin 400-550e ollut hintana

Käytetyissä meinaa olla ristitapit murtuneet tai pakat sohlona niin se ei oikeen ole vaihtoehto tai sitten pitäisi osata katsoa/päästä purkamaan ennenkuin ostaa

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Elokuu 12. 18:45:49 2007

Mikälaisia välityksiä volvoissa on vakioina? Entä onko tietoo miten saa ja maksaa uudet välitykset?
Mikä lukoissa on ettei saa uusia?

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Elokuu 12. 21:26:13 2007

niin,tiedän ettei niitä tahdo löytyä. voitko laittaa jonkun kaupan nimiä mistä noin edukkaasti löytää, edullisin dana on ollut junnikkalalla,600e. siihen sitten vielä vahvempi keskitappi, ja lisälevysarja, kun haluan lukon olevan yli 40 prosenttinen. siinä sitä ollaan jo noin 800 eurossa, ero ssf-pyörän lukkoon ei olekkaan enää kovin suuri.. ja kestävyydessä, toimivuudessa ja "huolto-vapaudessa" on aika paljon eroja ssf lukon eduksi. näin ainakin väittää kaverini joka on ajanut useamman vuoden volvolla sprinttiä ja rallicrossia ja tietysti siviili-pelejä myös. katsotaan nyt, minkälaisen tarjouksen ssf-pyörä antaa.. mulla volvon perässä välitys 3.91. aika passeli mun mielestä,kiihtyy hyvin ja menee yli 200.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Elokuu 12. 21:39:21 2007

Itsellä 3.72 välitys, löytyi muistaakseni aika kattavasti 3 ja 4 väliltä

Noita kilpavälityksiä 4--> pitäisi löytyä ihan hyvin, ainakin monilla luetteloissa, hintakaan ei mikään älytön Lautamäellä näyttäisi seuraavia olevan
Perävälitys 4.88 350 €
Perävälitys 5.38 325 €

Lukkojen saatavuudessa on kai sellainen ongelma että pitäisi tilata (maahantuojalta vai tehtaalta) yli 100kpl erässä ja kukaan ei halua niin paljoa niitä hyllyyn kun ei niitä nyt ihan mahdottomasti mene

Us-Partsilta kun kysyin muutama viikko sitten niin olivat tilanneet juuri tuon 100kpl maaliskuussa mutta ei tietoa milloin tulee

Ymmärtääkseni tuo dana on valmiiksi sillä reijättömällä ristitapilla ja nuo mitkä on volvolla/tehtaalla asennettu/optiona niin sillä reijällisellä tapilla

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Su Elokuu 12. 22:56:46 2007

Cosesc kirjoitti: Kullastako ajattelit volvon perän osat vuolla kun 2000e meinasit saada tuhlattua??
:lol: No vähän heittona pistin. ...mut mainitsin myös et rakentaa siis hyvistä, kestävistä ja uusista osista.

Mut kalliiksi tulee kuitenki esim. ssf-pyörän lukko ja uus välitys niin ollanki jo pitkälti päälle tonnissa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 13. 21:53:43 2007

Tottahan tuo tietysti että saa siihen rahaa upotettua mutta saa kyllä muihinkin akseleihin

Junnikkalta kysyin ssf-pyörän hintaa niin karu 1390e, siihen sitten välitys 300e ja laakerit yms romut vaikka 150e niin alkaa olla aika lähellä tuota 2k€

Sehän se vähän itselläkin kun ei oikeen anna luonto periksi maksaa yhdestä auton taka-akselin osasta 10 000mk

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Elokuu 16. 13:49:04 2007

VesQ kirjoitti:Tottahan tuo tietysti että saa siihen rahaa upotettua mutta saa kyllä muihinkin akseleihin

Junnikkalta kysyin ssf-pyörän hintaa niin karu 1390e, siihen sitten välitys 300e ja laakerit yms romut vaikka 150e niin alkaa olla aika lähellä tuota 2k€

Sehän se vähän itselläkin kun ei oikeen anna luonto periksi maksaa yhdestä auton taka-akselin osasta 10 000mk
Löysin useamman hiluxin perän ,mutta aina kun soitin oli myyty hiaceja oli pilvin pimein.Nyt löysin tästä ihan 20km -89 mallin 2,4 diesel hiluxin perän viisvaihteinen laattikko on autossa, mutta hinta on todella suolainen 250e,mutta pakko kait otta koska kaikki tuntuu menevan joppareille jotka rahtaa ne afrikkaan ,siellä niillä on hyvät markkinat
Onko jollain tietoa tuon mallin välityksestä??
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » To Elokuu 16. 21:17:14 2007

VesQ kirjoitti:Itsellä 3.72 välitys, löytyi muistaakseni aika kattavasti 3 ja 4 väliltä

Noita kilpavälityksiä 4--> pitäisi löytyä ihan hyvin, ainakin monilla luetteloissa, hintakaan ei mikään älytön Lautamäellä näyttäisi seuraavia olevan
Perävälitys 4.88 350 €
Perävälitys 5.38 325 €

Lukkojen saatavuudessa on kai sellainen ongelma että pitäisi tilata (maahantuojalta vai tehtaalta) yli 100kpl erässä ja kukaan ei halua niin paljoa niitä hyllyyn kun ei niitä nyt ihan mahdottomasti mene

Us-Partsilta kun kysyin muutama viikko sitten niin olivat tilanneet juuri tuon 100kpl maaliskuussa mutta ei tietoa milloin tulee

Ymmärtääkseni tuo dana on valmiiksi sillä reijättömällä ristitapilla ja nuo mitkä on volvolla/tehtaalla asennettu/optiona niin sillä reijällisellä tapilla
soittelin tossa us partsiin, sanoivat että lukot tulee millon tulee, ja hinta oli aiemmin 690e, eikä tiennyt onko vielä tulevassa erässä sama hinta, vai kalliimpi.. ssf pyörä tarjosi 1300e:llä lukkoa.. :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vastaa Viestiin