Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Toukokuu 2. 13:57:29 2007

Käyttiksen katsastus tänään 65€, nousua viimevuodesta 4€
Katsastus kesti n. 1,5 tuntia, kun katsuri tuli n.30min myöhässä takaisin lounaaltaan.

Pisti jo vituttamaan odotella.. :evil:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Nicki
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nicki » Ke Toukokuu 2. 15:30:58 2007

Juuh... :) Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki... :(

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 2. 16:34:18 2007

Vitone kirjoitti:Katsastajia on houkuteltu rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia.
no huh mitä bullshittiä... aloittelevan katsurin palkka vrt aloittelevan insinöörin keskiarvopalkka eivät kohtaa missään tilanteessa, ja voitte vain arvata kumpiko on huonompi.. :-/ katsuripula on mun luuloni mukaan juuri siksi kun katsurin palkka perustuu teknikon palkkaukseen ja monet insinöörit eivät halua tehdä töitä teknikon palkalla. ja teknikoitahan ei enää tehdä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 2. 16:36:27 2007

ApexXxi kirjoitti:Juuh... :) Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki... :(
ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu? :-)

kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa.. :-)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Toukokuu 2. 17:11:47 2007

61e köyhdyin maanantaina kun kävin nelikkosierran katastamassa... Eikä menny ees läpi... Mutta 8e oli hinta noussu viimevuoteen verrattuna... :lol: :roll: :evil:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Ke Toukokuu 2. 18:45:45 2007

Tänään just oli uutisissa että leimamiehiä houkutellaan töihin isommalla palkalla, ja sen takia on hinnat noussu.

orion
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Tammikuu 7. 10:45:49 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja orion » Ke Toukokuu 2. 19:02:01 2007

Juu kävin tänään uusintakatsastuksessa, kun piti reikä paikata pohjasta.
17 egee siitä että katsuri nostaa auton ylös ja kopauttaa pohjaa :x
#411
Sopiva klassikko hakusessa..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Toukokuu 9. 14:29:20 2007

Sierran leimaus oli tänään edessä, leima tietty laakista kuten aina, 59 euroa päästömittauksineen. Olin vielä rehellinen ja kysyin merkataanko prosentteja vaihtamastani recarosisustasta, hyvä ettei nauruun revenny katsuri. Kehu vaan että ei kai näin vanhasta mitään rosentteja, ja eikös ne sierran penkit kuitenkin ole? Hallelujaa, on olemassa järjellisiäkin katsureita! 5 minuuttia höpötettiin auton osien raahamisesta ulkomailta, katsurilla oli kuulemma joku harvinaisempi jenkki johon ei saa mitään suomesta.
Pedal tu tö metal!

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Ke Toukokuu 9. 15:40:30 2007

samiharju kirjoitti:
ApexXxi kirjoitti:Juuh... :) Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki... :(
ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu? :-)

kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa.. :-)
Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa. :roll:

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Toukokuu 18. 21:07:19 2007

No ite osaa oikeen mitään sanoa...Ainakaa tästä ekasta käynnistä...55€ kaikkines, paitti ei muutoskatastuksia.Ainoa mistä voi tulla jottain on jouset, mut ei varmaa.Siitä tulee kylläkin 31€ sitten...Ehkä vähän kallista, mut mikäs tekee...Sit toinen jota oikeen rupesinkin miettiin, et kumpikohan kannattaa, kun jäi päästöistä kiinni ja melkeenpä on jaosta toi homma kiinni niin kun saa sen laitetuuks niin meniskös suoraan konttoorille näyttään kun on 13€ taikka 8€ jos on todistus mukana...Lappuhan maksaa 6-8€ eli kannattaa vissiin mennä suoraan konttoorille vaan... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Toukokuu 18. 21:21:12 2007

Fiesta3 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:
ApexXxi kirjoitti:Juuh... :) Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki... :(
ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu? :-)

kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa.. :-)
Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa. :roll:
Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkin :D. Peiliin saa katsoa jos thyyning vessa johonkin kolahtaa.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Toukokuu 18. 21:42:27 2007

ohc kirjoitti:
Fiesta3 kirjoitti:
samiharju kirjoitti: ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu? :-)

kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa.. :-)
Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa. :roll:
Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkin :D. Peiliin saa katsoa jos thyyning vessa johonkin kolahtaa.

No osittain totta, että jos ei pysty rullille ajaan niin on liika matala...Mut jotkut ajaa rullille turhan reippaasti...Itelläni äijä ajo muitta mutkitta (hillitysti kumminkin) ja otti hanttipuolelta puskuri kiinni...Sanoskin et ohoh, sehän onkin matalalla, mut sisällä ei mitään ongelmia ajaa nostureille ym. Ja viimeks kun kävin kaverin autol niin sanoin tuosta kun siinä oli jo mauttomuuden rajamailla toi mataluus, että kuinkakohan käy niin totes et jos ei rulliin ota kiinni niin sitten ottaa nosturiin joka on sen sopivan korkunen...Et mitähän tähän sitten sanois nyt... :?:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

-jacko-
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja -jacko- » La Toukokuu 19. 16:29:54 2007

helevetti kävin toista kertaa näyttämässä katsastukseen, niin en saanu kilpiä takaisin vieläkään.
ainoat viat :
- lämmittimen moottori ei toiminut juuri taas sillä hetkellä
- ja pissapojan säiliön toinen moottori puuttui.

Tuohon meni sitten 45€ ylöjärven katsastusasemalla. pikkaisen vedin herneen nenään. :D
edellisenä iltana tehnyt töitä yhteentoista asti illalla.. :evil:

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Toukokuu 19. 16:36:18 2007

-jacko- kirjoitti:helevetti kävin toista kertaa näyttämässä katsastukseen, niin en saanu kilpiä takaisin vieläkään.
ainoat viat :
- lämmittimen moottori ei toiminut juuri taas sillä hetkellä
- ja pissapojan säiliön toinen moottori puuttui.

Tuohon meni sitten 45€ ylöjärven katsastusasemalla. pikkaisen vedin herneen nenään. :D
edellisenä iltana tehnyt töitä yhteentoista asti illalla.. :evil:

Tarkkaampa ne ovat syynänneet.Itelläni on tosin kummatkin moottorit paikalla, mutta lampuille menevästä moottorista on piuhat irti kun pesurit otin pois.Eivät sanoneet mitään...
Ja sen takia on toi toinen moottori kiinni ettei tarvii erillistä tulppaa miettii, ettei vuoda nesteitä pihalle...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 20. 17:32:34 2007

-jacko- kirjoitti:helevetti kävin toista kertaa näyttämässä katsastukseen, niin en saanu kilpiä takaisin vieläkään.
ainoat viat :
- lämmittimen moottori ei toiminut juuri taas sillä hetkellä
- ja pissapojan säiliön toinen moottori puuttui.

Tuohon meni sitten 45€ ylöjärven katsastusasemalla. pikkaisen vedin herneen nenään. :D
edellisenä iltana tehnyt töitä yhteentoista asti illalla.. :evil:
lampunpesimiä ei tarvii ellei ole xenoneita, mutta jos se moottori tosiaan puuttuu eikä reiässä ole mitään niin silloin pissapoika ei kyllä toimi.. :-) pissapoika samoin kun huurteenpoistokin on huomautusvika paitsi rekisteröintikatsastuksessa ei lain mukaan ole huomautuksia vaan jokainen vika aiheuttaa lain mukaan hylkäyksen. eri asia on kuka viitsii hylätä pelkän toimimattoman föönin tai kusiäijän takia..

-jacko-
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja -jacko- » Ma Toukokuu 21. 16:37:47 2007

mutta söi kyllä miestä viimeisen päälle. syynäs vielä että toimiiko lasitkin vielä.. puuh. jos sitä sitten vaikka keskiviikkona uusiks :)

jos vielä valittelee jotain niin kyllä on taas aseman vaihdon paikka ! :D

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Toukokuu 23. 20:32:21 2007

siis ihan oikeasti maksaako 6 vuotta auton alla olleiden jousien muutoskatsastus melkein 70e ja siinä tulostetaan vaan jumalavita uus lappu!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Toukokuu 23. 20:52:14 2007

Mikitic kirjoitti:siis ihan oikeasti maksaako 6 vuotta auton alla olleiden jousien muutoskatsastus melkein 70e ja siinä tulostetaan vaan jumalavita uus lappu!
Kyllä..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Toukokuu 23. 23:08:11 2007

wekku kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:siis ihan oikeasti maksaako 6 vuotta auton alla olleiden jousien muutoskatsastus melkein 70e ja siinä tulostetaan vaan jumalavita uus lappu!
Kyllä..
Mä vaihdan periaattestakin vakioalustan sit tohon.

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja siebro » To Toukokuu 24. 1:23:45 2007

45 € makso katsastus ku toissapäivänä kävin, päästöt olin ottanu etukäteen ja ne makso 5 € eli kokonais summaks tuli tasan 50 €. katsaäijä kysy ennenku ajo metriäkää et kuinka matala tää on ja sanoin et rauhassa ajaa niin kaikki menee hyvin eikä ota mihinkää kii, ja kaikki meni hyvin eikä mistää tullu sanomista
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Toukokuu 30. 19:30:00 2007

AkiS kirjoitti:61e köyhdyin maanantaina kun kävin nelikkosierran katastamassa... Eikä menny ees läpi... Mutta 8e oli hinta noussu viimevuoteen verrattuna... :lol: :roll: :evil:

Nonnii nyt olis käyttiksessäkin vuoden leima taas. Mutta reilu 80e köyhdyin lisää, eli jälkitarkastus ja muutoskatastus. Tuossa toimituksessa meni noin 2min jossei paperitöitä lasketa... :lol: 8)
Niin ja pakokaasumittauksiin meni 20e. Eli tuhannen mummonmarkkaa tuli köyhdyttyä... :evil:

Heh... joo ja alustasta tuli 2% otteeseen merkintä... :roll:

Innolla jo odotan syksyä ja T16 riesan katsastusta :P
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 30. 20:06:18 2007

-jacko- kirjoitti:mutta söi kyllä miestä viimeisen päälle. syynäs vielä että toimiiko lasitkin vielä.. puuh. jos sitä sitten vaikka keskiviikkona uusiks :)

jos vielä valittelee jotain niin kyllä on taas aseman vaihdon paikka ! :D
kai ne klasit oli sulla veivattuna auki? mietis miks kokeillaan laittaa niitä kiinnipäin.. :-)

ja alustan muutoksesta kuuluu nykyään merkitä % otteeseen; ei voi mitään, aken määräys.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Toukokuu 30. 22:32:52 2007

samiharju kirjoitti:alustan muutoksesta kuuluu nykyään merkitä % otteeseen; ei voi mitään, aken määräys.

Tää kaiken ikäisille autoille vai tietystä vm. -----> ?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 30. 22:43:36 2007

ihan kaikille jousimuutoksille. tuli voimaan muutama viikko sitten.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Toukokuu 30. 22:51:33 2007

samiharju kirjoitti:ihan kaikille jousimuutoksille. tuli voimaan muutama viikko sitten.

Noh, mulla ainakin puhas lappu % ja just merkattu alustasarja... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 30. 22:59:11 2007

samiharju kirjoitti:
Vitone kirjoitti:Katsastajia on houkuteltu rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia.
no huh mitä bullshittiä... aloittelevan katsurin palkka vrt aloittelevan insinöörin keskiarvopalkka eivät kohtaa missään tilanteessa, ja voitte vain arvata kumpiko on huonompi.. :-/ katsuripula on mun luuloni mukaan juuri siksi kun katsurin palkka perustuu teknikon palkkaukseen ja monet insinöörit eivät halua tehdä töitä teknikon palkalla. ja teknikoitahan ei enää tehdä.
Toinen näkökulma voisi olla, että katsastusmies ja insinööri eivät kohtaa muutenkaan. Katsastusmiehet tekee samaa työtä mitä autonasentajatkin, erona on vaan se että asentajat tekee autojen parissa myös kaikki vittumaiset hommat ja sotkee naamansa. Katsastajilla pysyy haalarit puhtaana, eihän siinä valojen tarkastelussa paljoa pääse likaantumaan.

Palkkaa ei voi määritellä homman vittumaisuuden tai likaisuuden mukaan, mutta katsurin ei todellakaan tarvitsisi olla insinööri eikä edes teknikko. Näinollen on hyvä että edes jotain tolkkua on siinä mitä maksetaan, sopii paremmin yleiseen mielipiteeseen työn vaativuuden ja palkkauksen verteilussa.

Tietenkin katsastajalle on varaa maksaa kohtuullista palkkaa, koska työveloitus on kova. Jos verrataan mitä katsastaja tahkoaa firmalle rahaa tunnissa rutiiniluontoisista leimauksista ja mitä asentaja autokorjaamolle, niin onhan siinä ero.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Toukokuu 31. 12:25:18 2007

Arska kirjoitti:Toinen näkökulma voisi olla, että katsastusmies ja insinööri eivät kohtaa muutenkaan. Katsastusmiehet tekee samaa työtä mitä autonasentajatkin, erona on vaan se että asentajat tekee autojen parissa myös kaikki vittumaiset hommat ja sotkee naamansa. Katsastajilla pysyy haalarit puhtaana, eihän siinä valojen tarkastelussa paljoa pääse likaantumaan.

Palkkaa ei voi määritellä homman vittumaisuuden tai likaisuuden mukaan, mutta katsurin ei todellakaan tarvitsisi olla insinööri eikä edes teknikko. Näinollen on hyvä että edes jotain tolkkua on siinä mitä maksetaan, sopii paremmin yleiseen mielipiteeseen työn vaativuuden ja palkkauksen verteilussa.

Tietenkin katsastajalle on varaa maksaa kohtuullista palkkaa, koska työveloitus on kova. Jos verrataan mitä katsastaja tahkoaa firmalle rahaa tunnissa rutiiniluontoisista leimauksista ja mitä asentaja autokorjaamolle, niin onhan siinä ero.
Sulla on ilmeisen vankka kokemus molemmista ammateista, kun vaativuuksia vertailet? Päivittäisestä normileimailusta ehkä jää joillekin asiakkaille sellanen kuva, että toihan onki helppoa ku heinänteko, tosta vaan vähän ajellaan ja nojaillaan nosturiin, eikun seuraava ja taatirlantirlantaa... Ite oon könynny molempia hommia useamman vuoden, enkä nyt jaksa alkaa niitä isommin vertailemaan, eri planeetalta kumminkin loppupeleissä ovat. Tää vaativuus ja monesta helvetin asiasta kokoajan perilläolo on se suurin kriteeri, jonka nojalla katsastusalan palkkoja on pyritty saamaan ylöspäin, vielä siinä ei olla onnistuttu. Yks kaveri (insinööri) on parhaillaan koulutusjaksolla katsuriksi, on ollu viimeiset 12 vuotta vahinkotarkastajana ja on pönttö aika sekasin näistä tämän alan pääsyvaatimuksista ja kokeista, eikä oo ainoa lajissaan. Oma mielipide on, ettei niistä tinkiäkään kannata. Tää duuni on 80 prosentilla henkilöstöstä aika paljon muutakin, kun vaan sitä fillarin vääntämistä ja mittareiden lukua. Palkkakeskusteluissa ei oo kun yks suunta, ylöspäin, oli pohjakoulutusvaatimus sitten mikä vaan, mua ei se kiinnosta.

PS. Jos sattuu päivän listalla olemaan myös raskasta kalustoa, niin tahti on haalarit / päivä...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 31. 13:41:29 2007

eikä puhtain vaattein / käsin oo vielä töistä selvinny kotiin.. :-)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Toukokuu 31. 14:29:36 2007

samiharju kirjoitti:eikä puhtain vaattein / käsin oo vielä töistä selvinny kotiin.. :-)
eiks teilläpäin vaihdeta vaatteita ja pestä käsiä töissä? :lol: HekoHeko vitsiä pukkaa

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Toukokuu 31. 14:56:12 2007

samiharju kirjoitti:eikä puhtain vaattein / käsin oo vielä töistä selvinny kotiin.. :-)
eiku samilla on fordi
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 31. 15:24:52 2007

joo on tottunu olemaan kynnenaluset mustana muutenki XD

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ke Kesäkuu 13. 10:39:47 2007

joo eihän tuo ole :!: kun 9euroa noussut dieselin katsastus viimevuodesta eli 76 euroon. sillä entis aikaan rekisteröintimaksun teki. stana :!: :!:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Heinäkuu 2. 10:44:38 2007

Katsastukseen meni päästömittauksineen 195€. Ja taas saa vuoden ajella. Tai no, siis loppukesän.. :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Heinäkuu 2. 22:29:03 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:Katsastukseen meni päästömittauksineen 195€. Ja taas saa vuoden ajella. Tai no, siis loppukesän.. :roll:
tuskin tuo koko summa katsastukseen meni, tais mennä vikojen korjaamiseen suurin osa :-)

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Heinäkuu 2. 22:40:51 2007

samiharju kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Katsastukseen meni päästömittauksineen 195€. Ja taas saa vuoden ajella. Tai no, siis loppukesän.. :roll:
tuskin tuo koko summa katsastukseen meni, tais mennä vikojen korjaamiseen suurin osa :-)
Lähinnä siihen et saatiin auto päästöistä läpi, ei korjattu mitään.. Haltechin näpyttelyyn.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Ke Elokuu 8. 14:54:37 2007

* Vuosikatsastus yhteensä 75e, sisältäen savutusmittauksen 28e.
* Tampere, Hervanta, A-katsastus.

Ens vuonna sitten taas. Epäilen, että 80e ei riitä. Katsotaan.
jäsen # 315

Nicki
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nicki » Ke Elokuu 8. 16:46:20 2007

Dokki-90 kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Fiesta3 kirjoitti: Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa. :roll:
Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkin :D. Peiliin saa katsoa jos thyyning vessa johonkin kolahtaa.

No osittain totta, että jos ei pysty rullille ajaan niin on liika matala...Mut jotkut ajaa rullille turhan reippaasti...Itelläni äijä ajo muitta mutkitta (hillitysti kumminkin) ja otti hanttipuolelta puskuri kiinni...Sanoskin et ohoh, sehän onkin matalalla, mut sisällä ei mitään ongelmia ajaa nostureille ym. Ja viimeks kun kävin kaverin autol niin sanoin tuosta kun siinä oli jo mauttomuuden rajamailla toi mataluus, että kuinkakohan käy niin totes et jos ei rulliin ota kiinni niin sitten ottaa nosturiin joka on sen sopivan korkunen...Et mitähän tähän sitten sanois nyt... :?:
No maavaraa on 9cm, jotta tulkitsijalla olisi 1cm tulkintavaraa :)
Ihme ettei puskuri ottanut kiinni, koska on yhtä matalalla.

Tosiaan ajavat aika ronskisti rullille, vaikka näkevät että on matala auto kyseessä, tietysti johtuu katsatus miehestä ja sen päivästä tämäkin.... :roll:
Escort -92, 1,8 zetec

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Elokuu 9. 18:32:48 2007

Jes, 59€ meni eikä edes hyväksynyt :evil:
Raidetangon pää on kuulemma väljä ja jarrulevyt RUOSTEESSA :shock:
Jarrulevyistäkin pisti uusinta näytön vaikka ne kumminkin pitivät :icon :evil:

Näin salossa K1 asemalla... :x
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Elokuu 9. 18:37:06 2007

Jokkut inssit tosiaan ottavat tuon jarrulevyjen pintaruosteenkin vakavasti, vaikka ei jarrutustehoa haittaiskaan. Ite otin varmanpäälle ja ennen katastusta pyörät pois ja karhunkielellä kunnolla hinkkaamalla irti mikä lähtee levyistä ja tietty järjetöntä jarruttelua että puhdistuvat.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Elokuu 9. 19:39:56 2007

2x harraste- ja 1x käyttöauto, 59€+49€+59€, aikaa meni about 20min per kippo. Luulisi että tuolla rahalla saa inssejä jotka saa type9:stä ykkösen päälle, aina tuppaavat yrittämään kolmosella pois jarrurullilta... :D

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Elokuu 9. 20:24:42 2007

Tinde kirjoitti:2x harraste- ja 1x käyttöauto, 59€+49€+59€, aikaa meni about 20min per kippo. Luulisi että tuolla rahalla saa inssejä jotka saa type9:stä ykkösen päälle, aina tuppaavat yrittämään kolmosella pois jarrurullilta... :D
Lohjalta löytyy taas sellaisia jotka ihan "väkisin" haluaa tökkää pakin päälle vaikka eteen päin pitäisi lähteä :lol: :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Elokuu 9. 22:19:16 2007

KIP kirjoitti:Lohjalta löytyy taas sellaisia jotka ihan "väkisin" haluaa tökkää pakin päälle vaikka eteen päin pitäisi lähteä :lol: :lol:
Ohhoh sentään, niin teki mun vanhassa P100:ssakin. Tosin aika moni muukin inssin lisäksi kun pakkilukko ei oikeen toiminu :lol:

E: v**u mikä romu se auto kyl oikeesti oli... :roll:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Elokuu 9. 22:36:37 2007

63€ Kiitos ja leima lappuun..
(Kat:illinen bensa HA.)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Elokuu 10. 14:43:12 2007

Konetien katsastus 58€ päästömittauksen kanssa.
Ei havaintoa jarrudynosta eikä iskaritesteristä. No puslia väänteli ja käänteli sitten niittenki eestä 8)

Ei muuten laittanu pakokaasuimuria paikoilleen...ei vissiin osannu päättää kummasta rööristä imis ;)

Renkaita tutkaili oikeen rekisteriotteesta ettei vaan 17:set ois liian isot :)
Piti vähän kuittailla :lol:

Vuoden päästä uudestaan. Ehkä joutuu renkaat vaihtaan sitä ennen.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Elokuu 10. 15:28:18 2007

Just kävin kossun katsastamassa,60€ maksoi A-katsastuksella kouvolassa.
Focus ST -06
#289

Escotar
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 21:27:31 2005
Paikkakunta: grassland / PH

Viesti Kirjoittaja Escotar » Pe Elokuu 10. 17:11:21 2007

62€+5,90€ osa+20€ sen näyttäminen :twisted:
Esco 1300 4d deluxe ´70
Esco 1.8 ghia stw '97

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Elokuu 10. 17:39:09 2007

Escotar kirjoitti:62€+5,90€ osa+20€ sen näyttäminen :twisted:
minkä? :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Elokuu 10. 23:42:14 2007

latez kirjoitti:
Escotar kirjoitti:62€+5,90€ osa+20€ sen näyttäminen :twisted:
minkä? :D
No heh, olipas hyvä vitsi :wink:

Lukekaa eilinen keski-suomalainen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » La Elokuu 11. 9:25:55 2007

wekku kirjoitti:Lukekaa eilinen keski-suomalainen.
Valitettavasti tämä laatujulkaisu ei tipahda laatikkoon, joten voisiko joku valaista.
jäsen # 315

Escotar
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 21:27:31 2005
Paikkakunta: grassland / PH

Viesti Kirjoittaja Escotar » La Elokuu 11. 13:23:20 2007

latez kirjoitti:
Escotar kirjoitti:62€+5,90€ osa+20€ sen näyttäminen :twisted:
minkä? :D
Etutukivarren pusla taas vaihteeks :evil:
Esco 1300 4d deluxe ´70
Esco 1.8 ghia stw '97

Vastaa Viestiin