Katsastus kesti n. 1,5 tuntia, kun katsuri tuli n.30min myöhässä takaisin lounaaltaan.
Pisti jo vituttamaan odotella..

Valvoja: CRSC Hallitus
no huh mitä bullshittiä... aloittelevan katsurin palkka vrt aloittelevan insinöörin keskiarvopalkka eivät kohtaa missään tilanteessa, ja voitte vain arvata kumpiko on huonompi.. :-/ katsuripula on mun luuloni mukaan juuri siksi kun katsurin palkka perustuu teknikon palkkaukseen ja monet insinöörit eivät halua tehdä töitä teknikon palkalla. ja teknikoitahan ei enää tehdä.Vitone kirjoitti:Katsastajia on houkuteltu rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia.
ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu?ApexXxi kirjoitti:Juuh...Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki...
Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.samiharju kirjoitti:ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu?ApexXxi kirjoitti:Juuh...Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki...
kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa..
Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkinFiesta3 kirjoitti:Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.samiharju kirjoitti:ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu?ApexXxi kirjoitti:Juuh...Mulla kävi niin, että katsastus mies ajo jarru testin päälle, niin otti pohjasta kiinni, ja meni pakoputki poikki...
kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa..
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa.
ohc kirjoitti:Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkinFiesta3 kirjoitti:Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.samiharju kirjoitti: ja autosi oli siis a) normaalikorkuinen ja b) hyväkuntoisella orggis putkella ja oikein asennetulla sellaisella varustettu?
kyllä mä ainakin yritän hillitysti laskeutua testerille, teinipoikien etusplittereitä ja pakoputkivirityksiä saa kyllä tosissaan varoa..
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa.. Peiliin saa katsoa jos thyyning vessa johonkin kolahtaa.
-jacko- kirjoitti:helevetti kävin toista kertaa näyttämässä katsastukseen, niin en saanu kilpiä takaisin vieläkään.
ainoat viat :
- lämmittimen moottori ei toiminut juuri taas sillä hetkellä
- ja pissapojan säiliön toinen moottori puuttui.
Tuohon meni sitten 45€ ylöjärven katsastusasemalla. pikkaisen vedin herneen nenään.![]()
edellisenä iltana tehnyt töitä yhteentoista asti illalla..
lampunpesimiä ei tarvii ellei ole xenoneita, mutta jos se moottori tosiaan puuttuu eikä reiässä ole mitään niin silloin pissapoika ei kyllä toimi..-jacko- kirjoitti:helevetti kävin toista kertaa näyttämässä katsastukseen, niin en saanu kilpiä takaisin vieläkään.
ainoat viat :
- lämmittimen moottori ei toiminut juuri taas sillä hetkellä
- ja pissapojan säiliön toinen moottori puuttui.
Tuohon meni sitten 45€ ylöjärven katsastusasemalla. pikkaisen vedin herneen nenään.![]()
edellisenä iltana tehnyt töitä yhteentoista asti illalla..
AkiS kirjoitti:61e köyhdyin maanantaina kun kävin nelikkosierran katastamassa... Eikä menny ees läpi... Mutta 8e oli hinta noussu viimevuoteen verrattuna...![]()
![]()
kai ne klasit oli sulla veivattuna auki? mietis miks kokeillaan laittaa niitä kiinnipäin..-jacko- kirjoitti:mutta söi kyllä miestä viimeisen päälle. syynäs vielä että toimiiko lasitkin vielä.. puuh. jos sitä sitten vaikka keskiviikkona uusiks![]()
jos vielä valittelee jotain niin kyllä on taas aseman vaihdon paikka !
samiharju kirjoitti:alustan muutoksesta kuuluu nykyään merkitä % otteeseen; ei voi mitään, aken määräys.
Toinen näkökulma voisi olla, että katsastusmies ja insinööri eivät kohtaa muutenkaan. Katsastusmiehet tekee samaa työtä mitä autonasentajatkin, erona on vaan se että asentajat tekee autojen parissa myös kaikki vittumaiset hommat ja sotkee naamansa. Katsastajilla pysyy haalarit puhtaana, eihän siinä valojen tarkastelussa paljoa pääse likaantumaan.samiharju kirjoitti:no huh mitä bullshittiä... aloittelevan katsurin palkka vrt aloittelevan insinöörin keskiarvopalkka eivät kohtaa missään tilanteessa, ja voitte vain arvata kumpiko on huonompi.. :-/ katsuripula on mun luuloni mukaan juuri siksi kun katsurin palkka perustuu teknikon palkkaukseen ja monet insinöörit eivät halua tehdä töitä teknikon palkalla. ja teknikoitahan ei enää tehdä.Vitone kirjoitti:Katsastajia on houkuteltu rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia.
Sulla on ilmeisen vankka kokemus molemmista ammateista, kun vaativuuksia vertailet? Päivittäisestä normileimailusta ehkä jää joillekin asiakkaille sellanen kuva, että toihan onki helppoa ku heinänteko, tosta vaan vähän ajellaan ja nojaillaan nosturiin, eikun seuraava ja taatirlantirlantaa... Ite oon könynny molempia hommia useamman vuoden, enkä nyt jaksa alkaa niitä isommin vertailemaan, eri planeetalta kumminkin loppupeleissä ovat. Tää vaativuus ja monesta helvetin asiasta kokoajan perilläolo on se suurin kriteeri, jonka nojalla katsastusalan palkkoja on pyritty saamaan ylöspäin, vielä siinä ei olla onnistuttu. Yks kaveri (insinööri) on parhaillaan koulutusjaksolla katsuriksi, on ollu viimeiset 12 vuotta vahinkotarkastajana ja on pönttö aika sekasin näistä tämän alan pääsyvaatimuksista ja kokeista, eikä oo ainoa lajissaan. Oma mielipide on, ettei niistä tinkiäkään kannata. Tää duuni on 80 prosentilla henkilöstöstä aika paljon muutakin, kun vaan sitä fillarin vääntämistä ja mittareiden lukua. Palkkakeskusteluissa ei oo kun yks suunta, ylöspäin, oli pohjakoulutusvaatimus sitten mikä vaan, mua ei se kiinnosta.Arska kirjoitti:Toinen näkökulma voisi olla, että katsastusmies ja insinööri eivät kohtaa muutenkaan. Katsastusmiehet tekee samaa työtä mitä autonasentajatkin, erona on vaan se että asentajat tekee autojen parissa myös kaikki vittumaiset hommat ja sotkee naamansa. Katsastajilla pysyy haalarit puhtaana, eihän siinä valojen tarkastelussa paljoa pääse likaantumaan.
Palkkaa ei voi määritellä homman vittumaisuuden tai likaisuuden mukaan, mutta katsurin ei todellakaan tarvitsisi olla insinööri eikä edes teknikko. Näinollen on hyvä että edes jotain tolkkua on siinä mitä maksetaan, sopii paremmin yleiseen mielipiteeseen työn vaativuuden ja palkkauksen verteilussa.
Tietenkin katsastajalle on varaa maksaa kohtuullista palkkaa, koska työveloitus on kova. Jos verrataan mitä katsastaja tahkoaa firmalle rahaa tunnissa rutiiniluontoisista leimauksista ja mitä asentaja autokorjaamolle, niin onhan siinä ero.
Lähinnä siihen et saatiin auto päästöistä läpi, ei korjattu mitään.. Haltechin näpyttelyyn.samiharju kirjoitti:tuskin tuo koko summa katsastukseen meni, tais mennä vikojen korjaamiseen suurin osasierra4x4tbo kirjoitti:Katsastukseen meni päästömittauksineen 195€. Ja taas saa vuoden ajella. Tai no, siis loppukesän..
No maavaraa on 9cm, jotta tulkitsijalla olisi 1cm tulkintavaraaDokki-90 kirjoitti:ohc kirjoitti:Miks vitus se auto pitää olla niin matala ettei pysty rullille ajamaan? Omaakin escorttia on madallettu kyllä aika lailla en tiedä paljonko, mutta pirun matala se on ja silti ei mitään ongelmia katsastuksessa. Mitään hissejä konttoreille tarvita. Jos se auto ei mene ongelmitta rullille niin osukoot sitten perkele johonkinFiesta3 kirjoitti: Saisivat hommata konttoreille niitä hissillä varustettuja rullia. Saksalaisia auto-ohjelmia katsellessa on tullut huomattua, että joka paikassa auto ajetaan rullien päälle ihan normaalisti, ja sitten lasketaan hissillä rullien varaan.
Vakioalustalla tekee joissakin paikoissa tiukkaa; puskurin alakiinnikkeet on jo rikki, joten nykyään pääsee paremmin, kun puoli keulaa joustaa.. Peiliin saa katsoa jos thyyning vessa johonkin kolahtaa.
No osittain totta, että jos ei pysty rullille ajaan niin on liika matala...Mut jotkut ajaa rullille turhan reippaasti...Itelläni äijä ajo muitta mutkitta (hillitysti kumminkin) ja otti hanttipuolelta puskuri kiinni...Sanoskin et ohoh, sehän onkin matalalla, mut sisällä ei mitään ongelmia ajaa nostureille ym. Ja viimeks kun kävin kaverin autol niin sanoin tuosta kun siinä oli jo mauttomuuden rajamailla toi mataluus, että kuinkakohan käy niin totes et jos ei rulliin ota kiinni niin sitten ottaa nosturiin joka on sen sopivan korkunen...Et mitähän tähän sitten sanois nyt...
Lohjalta löytyy taas sellaisia jotka ihan "väkisin" haluaa tökkää pakin päälle vaikka eteen päin pitäisi lähteäTinde kirjoitti:2x harraste- ja 1x käyttöauto, 59€+49€+59€, aikaa meni about 20min per kippo. Luulisi että tuolla rahalla saa inssejä jotka saa type9:stä ykkösen päälle, aina tuppaavat yrittämään kolmosella pois jarrurullilta...
Ohhoh sentään, niin teki mun vanhassa P100:ssakin. Tosin aika moni muukin inssin lisäksi kun pakkilukko ei oikeen toiminuKIP kirjoitti:Lohjalta löytyy taas sellaisia jotka ihan "väkisin" haluaa tökkää pakin päälle vaikka eteen päin pitäisi lähteä![]()
minkä?Escotar kirjoitti:62€+5,90€ osa+20€ sen näyttäminen