Ahtopainekotelo cossu sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kyllä aivan varmasti jyrkät nokat sotkee enemmän, jopa huomattavasti, ja erityisesti silloin kun venojen aukioloja on säädetty..
mutta siitä alkuperäisen kotelon levityspalasta on ennenkin ollut juttua, hyvä vai huono...
jos "teoreettisesti" ajattelee, niin vakiona se virtaus menee kotelossa imusuppiloiden taakse, mutta kun sitä koteloa levitetään, menee se "enemmän suoraan" kakkoselle ja kolmoselle. saattaa vaikuttaa heikentävästi ilmamassan jakaantumiseen pyttyjen välillä -> 1 ja 4 rikkaammalla, 2 ja 3 laihemmalla. tämä siis teoriaa, ei mitattua. tämä myös vaikuttaa nakutusherkkyyteen, mikä ei ihan välttämättä näy pakolämmöissä, ainakaan heti, ehkä..
mutta siitä alkuperäisen kotelon levityspalasta on ennenkin ollut juttua, hyvä vai huono...
jos "teoreettisesti" ajattelee, niin vakiona se virtaus menee kotelossa imusuppiloiden taakse, mutta kun sitä koteloa levitetään, menee se "enemmän suoraan" kakkoselle ja kolmoselle. saattaa vaikuttaa heikentävästi ilmamassan jakaantumiseen pyttyjen välillä -> 1 ja 4 rikkaammalla, 2 ja 3 laihemmalla. tämä siis teoriaa, ei mitattua. tämä myös vaikuttaa nakutusherkkyyteen, mikä ei ihan välttämättä näy pakolämmöissä, ainakaan heti, ehkä..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vähän lainaten... mitehän mahtaa toimia.
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_57.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_58.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_62.JPG
http://skogenracing.editboard.com/Proje ... 138-75.htm
Ei ainakaan materiaali kustannukset ole,päätähuimaavat...
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_57.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_58.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_62.JPG
http://skogenracing.editboard.com/Proje ... 138-75.htm
Ei ainakaan materiaali kustannukset ole,päätähuimaavat...
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Kyllähän se johonkin rajaan asti toimii, ruotsalaisissa bemareissa aika perinteisen muotoinen. Koko toki auttaa aina.lappis kirjoitti:Vähän lainaten... mitehän mahtaa toimia.
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_57.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_58.JPG
http://skogenracing.myftp.org/bilar/Capri/Capri_62.JPG
http://skogenracing.editboard.com/Proje ... 138-75.htm
Ei ainakaan materiaali kustannukset ole,päätähuimaavat...
Tuossa vehkeessä oma käpöstys toimi ihan hyvin. http://s6.photobucket.com/albums/y227/J ... 9Large.jpg
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Kertokaapa gurut minkälainen vaikutus ahtopainekotelon/imusarjan materiaalilla on sen toimintaan? Kaikki hipo-hipo imusarjat tehdään aina alumiinista, onko siihen muuta syytä kuin paino...? Tiedän kyllä, minkälaiset lämmönjohtavuusominaisuudet eri aineilla on, mutta ei kai se virtaavan ilman lämpötilaan paljoa vaikuta?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Eiköhän se ole paino. Tuollainen rosterinen klöntti kun painaa jo pienen moottorin verran. Hi-po imusarjat on hiilikuituajeddah kirjoitti:Kertokaapa gurut minkälainen vaikutus ahtopainekotelon/imusarjan materiaalilla on sen toimintaan? Kaikki hipo-hipo imusarjat tehdään aina alumiinista, onko siihen muuta syytä kuin paino...? Tiedän kyllä, minkälaiset lämmönjohtavuusominaisuudet eri aineilla on, mutta ei kai se virtaavan ilman lämpötilaan paljoa vaikuta?

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö sitä saa kiinni siihen missä on ollut aiemminkin?_pexi kirjoitti:Mitäs ootte tehny suutintukille te ketkä ootte laittanu vakkari ahtokotelon kanssa välilaipan.. Pitäiskö värkätä kokonaan uus vai muokata vakio tukkia?
Vaan toiselle puolelle sitä kiinnikettä painekotelossa.
Vai muistanko ihan väärin kiinnityksen

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Jos laittaa 15mm välipalan niin silloin suutintukki käy suoraan kiinni alkuperäisiin kiinnikkeisiin toiselle puolelle tai sitten esim. 10mm välipalalla joutuu jyrsimään 5mm niistä alkuperäisistä kiinnikkeistä pois niin sitten käy. Oma tukki on helpoin laittaa, kun vaan vähän muokkaa tarvittaessa niitä alkuperäisiä kiinnityskorvakkeita. Näin homma meni ainakin 2wd:ssä._pexi kirjoitti:Mitäs ootte tehny suutintukille te ketkä ootte laittanu vakkari ahtokotelon kanssa välilaipan.. Pitäiskö värkätä kokonaan uus vai muokata vakio tukkia?
Sitten vähän tosta yllä esitetystä painekoteloratkaisusta, että varmasti toimiva ratkaisu, mutta en ainakaan itse nähnyt missään kuvissa kiihdytyssuppiloita tossa esimerkissä, joten ne olisi varmaan hyvä vielä lisätä sinne.
Täällä on aina ollut yleinen mielipide, että imusarja-/painekotelopaketti ei toimi ilman kiihdytyssuppiloita, mutta virallista syytä tohon en ainakaan itse ole vielä täällä saanut selville.