Rs2000 bensapumpun rele
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Rs2000 bensapumpun rele
Hitto kun pitää näitä topiikkeja aloitella mutta nyt se myrkyn lykkäs ei lähde käyntiin..
Katsoin vikakoodit mutta ilmoittaa 11? mutta kun virrat laittaa päälle ei bensapumppu pyörähdä lainkaan? homma kävi niin että oli yön akku irti ja boksi.aamulla boksi kiinni ja ei vaan pyöri.sulakkeet ehjät mutta missäs se rele on? ja mitkä navat on bensapumpulle vois mitata virrat meneekö sinne edes?
Katsoin vikakoodit mutta ilmoittaa 11? mutta kun virrat laittaa päälle ei bensapumppu pyörähdä lainkaan? homma kävi niin että oli yön akku irti ja boksi.aamulla boksi kiinni ja ei vaan pyöri.sulakkeet ehjät mutta missäs se rele on? ja mitkä navat on bensapumpulle vois mitata virrat meneekö sinne edes?
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Ylläpitäjä
On sellainen mutta toisesta ovesta on irti ne piuhat..lähti se ensin pyörimään mutta sammui eikä sit enää lähtenyt.kun bensapumpulle tulee virtaa pienen ajan kun virrat laittaa päälle ja rele pois ei virtaa.eli menikö pumppu? mistä mallista käy pumppu esim.motonetista?mvla kirjoitti:Tutki ensin ajonesto/hälytin jos sellainen on.???
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Nyt se uusiutui..Eli piti purkaa tankki uudestaan pois ja pumppu käsiin.
ihme homma.kun siihen liittimeen nopeasti koitin suoraan akulta pyörii pumppu? siis pyöräytin vain pikkaisen kokeillakseni ettei mene rikki kun on kuiva pumppu.
sinne liittimelle takapenkin luo tulee 5 sekunnin ajan 12 volttia kuten vissiin kuuluukin??
eikös se tasaa paineet ja kun pyörii auto pumppu pyörii kokoajan?
Mutta kun sen liittimen laittaa pumppuun kiinni ei pyöri.. ottaako toi jotenki maita tankin kautta? kokeilin senkin mut ei pyöri..
kertokaas mikä mättää?
ihme homma.kun siihen liittimeen nopeasti koitin suoraan akulta pyörii pumppu? siis pyöräytin vain pikkaisen kokeillakseni ettei mene rikki kun on kuiva pumppu.
sinne liittimelle takapenkin luo tulee 5 sekunnin ajan 12 volttia kuten vissiin kuuluukin??
eikös se tasaa paineet ja kun pyörii auto pumppu pyörii kokoajan?
Mutta kun sen liittimen laittaa pumppuun kiinni ei pyöri.. ottaako toi jotenki maita tankin kautta? kokeilin senkin mut ei pyöri..
kertokaas mikä mättää?
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä
Mistä voin olla varma että se on juurikin tuo sulakerasia? miten sen mittaan? pitäisikö sieltä bensapumpunliittimeltä saada sytytettyä esim. 55 watin auton valo sen 3 sekunnin ajaksi? eli tuleeko sinne nyt vain jännitettä läpi?hanta kirjoitti:Sulakerasia irti ja osiksi. Tinaa uudelleen kaikki juotoksest ja putsaa mahdollisest hapettumat yms.
Itellä nämä "mystiset" sähköongelmat alko lämmpärin puhaltimesta.
jos joku voisi valaista? monenko watin tuo pumppu on?
Omat keinot lopussa alkaa olla.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sulakerasia vikoja on paljon. Lisäksi rasioita niitä n useanlaisia eli ne eivät ole vaihtokelpoisia ristiin kaikkien mallien kanssa. Yleensä uusi sulakerasia on ainut tie onneen, jos tinaaminen ei onnistu/nappaa/kiinnosta.
Auto ei ole minulla RS, mutta 91- Escort kuitenkin. Sulake nro 21 = sisävalot, tup.syt. radio, kello. Sen laitoin tänään omaan autooni takaisin kiinni ja ongelmat alkoivat. Vaihdoin päivällä rikkinäisen kellon näytön ehjään ja samalla tuli tinattua myös se varashälyttimen ledi uudestaan kellosta irti/kiinni. Laitoin kellon autoon takaisin ja aloin ihmettelemään miksi ei toimi. Hetken päästä tajusin ruveta sulakkeita katsomaan ja sulake 21 oli pois ihan tarkoituksella etteivät sisävalot turhaan tyhjennä akkua. Sulake paikalleen ja totesin, että kello toimii ja se nippuun. Kellossa oleva punainen led palaa 20 sekuntia eli varkaudenesto ei toimi. Jos se palaisi 5 sekuntia, niin se olisi toiminnassa.
Auto toimi ennen tätä kaksi päivää ja ei mitään vikaa, starttasi ok ja bensapumppukin pyöri. Mitään muuta en tehnyt kuin laitoin tuon sulakkeen takaisin. Siirtelin autoa ja meni pari tuntia. Nyt ei bensapumppu pyörähtänyt sitä paria sekuntia mitä sen pitäisi tehdä, kun kääntää avaimen 2 asentoon. Aloin repimään sulakkeita ja releitä irti, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Rele 9 eli polttoainepumppu ja rele 24 käynnistyksenesto/varkaudenesto, jompaakumpaa näistä irrottelin myös ja kaikkia mahdollisia sulakkeita ja releitä myöskin ja sitten yks kaks pumppu pyörähtikin taas. Siirtelin taas autoa ja samalla nyin releitä ja sulakkeita, että jos siellä olisi jotain outoa. Meni taas pari tuntia kun hienosäädin autoa vasaralla, sorkkaraudalla, lekalla ja oli siirron aika: taas pumppu ei lähde käyntiin. Aukaisin konepellin, niin kuului inahdus ilmeisesti hälyttimen torvesta.
Taitaa pahin painajaiseni toteutua tässäkin eli se perinteinen Mk5:n vika: sulakerasia. Pitää tutkia se lähitulevaisuudessa. Aika helpolta irrotus onneksi näytti, muutama moninapaliitin.
Auto ei ole minulla RS, mutta 91- Escort kuitenkin. Sulake nro 21 = sisävalot, tup.syt. radio, kello. Sen laitoin tänään omaan autooni takaisin kiinni ja ongelmat alkoivat. Vaihdoin päivällä rikkinäisen kellon näytön ehjään ja samalla tuli tinattua myös se varashälyttimen ledi uudestaan kellosta irti/kiinni. Laitoin kellon autoon takaisin ja aloin ihmettelemään miksi ei toimi. Hetken päästä tajusin ruveta sulakkeita katsomaan ja sulake 21 oli pois ihan tarkoituksella etteivät sisävalot turhaan tyhjennä akkua. Sulake paikalleen ja totesin, että kello toimii ja se nippuun. Kellossa oleva punainen led palaa 20 sekuntia eli varkaudenesto ei toimi. Jos se palaisi 5 sekuntia, niin se olisi toiminnassa.
Auto toimi ennen tätä kaksi päivää ja ei mitään vikaa, starttasi ok ja bensapumppukin pyöri. Mitään muuta en tehnyt kuin laitoin tuon sulakkeen takaisin. Siirtelin autoa ja meni pari tuntia. Nyt ei bensapumppu pyörähtänyt sitä paria sekuntia mitä sen pitäisi tehdä, kun kääntää avaimen 2 asentoon. Aloin repimään sulakkeita ja releitä irti, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Rele 9 eli polttoainepumppu ja rele 24 käynnistyksenesto/varkaudenesto, jompaakumpaa näistä irrottelin myös ja kaikkia mahdollisia sulakkeita ja releitä myöskin ja sitten yks kaks pumppu pyörähtikin taas. Siirtelin taas autoa ja samalla nyin releitä ja sulakkeita, että jos siellä olisi jotain outoa. Meni taas pari tuntia kun hienosäädin autoa vasaralla, sorkkaraudalla, lekalla ja oli siirron aika: taas pumppu ei lähde käyntiin. Aukaisin konepellin, niin kuului inahdus ilmeisesti hälyttimen torvesta.
Taitaa pahin painajaiseni toteutua tässäkin eli se perinteinen Mk5:n vika: sulakerasia. Pitää tutkia se lähitulevaisuudessa. Aika helpolta irrotus onneksi näytti, muutama moninapaliitin.
Viimeksi muokannut Sine, Ke Kesäkuu 27. 0:30:47 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Joo sulakerasia on pöydällä avattuna odottaa kolvausta ja puhdistusta tai siis toisinpäin.
Laitoin pumpun kiinni tankkiin ja tankin takaisin sillä uskolla että vika on tuossa boksissa senverran hapettunut oli sisältä ja sellaisia palamia?
Tuli vaan perinteinen sisulla virhe kun yksin tankkia rupesin nostelemaan kun bensaakin oli sisällä..perskele tipahti just ku olin paluulinjaa laittamassa paikoilleen..vääntyi se paluu linja suoraksi.. vtus päissään varovasti manaillen käänsin mahdollisemman suoraksi ja tankki kiinni..
Virtoja en saanut päälle kun sulakerasia on pöydällä mutta kokeilin akusta suoraan pumpuun siitä tarkistusreiästä ja pumppu pyöri ja kehitti paineen,kuuluko sen tuoda takaisin paluulinjaa pitkin bensaa vaikka ei ole virtoja autossa? Arvelin vaan testata tuota vääntynyttä paluulinjaa..ei kyllä vuotanut mistään.eikä se mennyt littuunkaan.uusi pumppu maksaa alkuperäinen 300 euroa. ja saan ehkä 5 vuotta vanhan sulakerasian lähiviikoina..arvelin tuota kolvata ja kokeilla pääsiskö ajelemaan..laittas sit sen uudemman mikä on valmistettu vuonna 2002.
Laitoin pumpun kiinni tankkiin ja tankin takaisin sillä uskolla että vika on tuossa boksissa senverran hapettunut oli sisältä ja sellaisia palamia?
Tuli vaan perinteinen sisulla virhe kun yksin tankkia rupesin nostelemaan kun bensaakin oli sisällä..perskele tipahti just ku olin paluulinjaa laittamassa paikoilleen..vääntyi se paluu linja suoraksi.. vtus päissään varovasti manaillen käänsin mahdollisemman suoraksi ja tankki kiinni..
Virtoja en saanut päälle kun sulakerasia on pöydällä mutta kokeilin akusta suoraan pumpuun siitä tarkistusreiästä ja pumppu pyöri ja kehitti paineen,kuuluko sen tuoda takaisin paluulinjaa pitkin bensaa vaikka ei ole virtoja autossa? Arvelin vaan testata tuota vääntynyttä paluulinjaa..ei kyllä vuotanut mistään.eikä se mennyt littuunkaan.uusi pumppu maksaa alkuperäinen 300 euroa. ja saan ehkä 5 vuotta vanhan sulakerasian lähiviikoina..arvelin tuota kolvata ja kokeilla pääsiskö ajelemaan..laittas sit sen uudemman mikä on valmistettu vuonna 2002.
-
- Ylläpitäjä
Tännän sulakerasia paikoilleen eikä pumppu pyöri.
Huijasin kuitenkin pumppua ottamalla liittimen irti ja tuomalla suoraan akulta piuhat,sillä seurauksella auto pyörimään kun pumppu pyörii kokoajan eli vika ei vissiin ole pumpussa? otti 3.65 ampeeria käydessä virtaa eli noin 45-50 watin tehon? siitä pumpun pistokkeesta tulee 12 v jännite 3sek. ajan ja auton pyöriessä 10 voltin jännite kokoajan.
Eli onko vika EEC boxissa? kun lastua olen kokeillut ja silloin se antoi vikakoodin ram/rom failure mutta lastu toimi ja autolla ajelin 1,5 viikkoa ennenkuin nyt tuo pumppu ongelma tuli.
Huijasin kuitenkin pumppua ottamalla liittimen irti ja tuomalla suoraan akulta piuhat,sillä seurauksella auto pyörimään kun pumppu pyörii kokoajan eli vika ei vissiin ole pumpussa? otti 3.65 ampeeria käydessä virtaa eli noin 45-50 watin tehon? siitä pumpun pistokkeesta tulee 12 v jännite 3sek. ajan ja auton pyöriessä 10 voltin jännite kokoajan.
Eli onko vika EEC boxissa? kun lastua olen kokeillut ja silloin se antoi vikakoodin ram/rom failure mutta lastu toimi ja autolla ajelin 1,5 viikkoa ennenkuin nyt tuo pumppu ongelma tuli.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ne pienet ruskeat releet, joita myös bensapumppujen ohjaukseen käytetään, eivät vanhemmiten oikein kestä irroittelua. Ne kyllä naksahtaa, mutta saattaa olla ettei koskettimet silti mene kunnolla kiinni. Jos pumppu suoralla virralla toimii, kannattaa tutkia tuleeko sulakerasiassa pumpun releen napaan nro.30 virta koko ajan. Jos tulee, niin rele tutkitaan seuraavaksi. Jos sulakerasiassa on muutakin vikaa, pyyhkijät, puhallin tai vilkut ohitettu muuta reittiä, voi sen suosiolla heittää helvettiin ja ostaa ihan uuden.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Tuo sulakerasia oli hyväkuntoinen eikä autossa ole mitään sähkövikaa ollut minun aikana ennen tuota pumppua.koitin yhdistää ne 2 liitintä jotta pumppu pyörisi kokoajan mutta ei pyöri? eli missä vika? pumppu? menee salatieteeksi tämä.Arska kirjoitti:Ne pienet ruskeat releet, joita myös bensapumppujen ohjaukseen käytetään, eivät vanhemmiten oikein kestä irroittelua. Ne kyllä naksahtaa, mutta saattaa olla ettei koskettimet silti mene kunnolla kiinni. Jos pumppu suoralla virralla toimii, kannattaa tutkia tuleeko sulakerasiassa pumpun releen napaan nro.30 virta koko ajan. Jos tulee, niin rele tutkitaan seuraavaksi. Jos sulakerasiassa on muutakin vikaa, pyyhkijät, puhallin tai vilkut ohitettu muuta reittiä, voi sen suosiolla heittää helvettiin ja ostaa ihan uuden.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Selvitä syy miksi ei pyöri vaikka liittimet yhdistää. Tuleeko sille releelle akkuvirta eli se napa nro 30? Onko siitä eteenpäin yhteys kunnossa pumpulle? Tarkista että yhdistit oikeat liittimet. Kerroit että pumppu toimii kun tuo suoran virran akulta, vika ei silloin ole pumpussa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
kävin taas hallilla,mittasin jännitteen navalta 30 ja tulee 12 volttia virtaa en mitannut.Arska kirjoitti:Selvitä syy miksi ei pyöri vaikka liittimet yhdistää. Tuleeko sille releelle akkuvirta eli se napa nro 30? Onko siitä eteenpäin yhteys kunnossa pumpulle? Tarkista että yhdistit oikeat liittimet. Kerroit että pumppu toimii kun tuo suoran virran akulta, vika ei silloin ole pumpussa.
Eli sinne bensapumpun 5 pinnin liittimeen 3 ryhmän laitimmaisiin tulee 12 volttia kun yhdistää navt 30 ja 87. mutta kun koitin johdoilla 21 watin hehkulamppuun edes se ei syty? näkyy tuo bensalinjan johtosarja menevän sulakerasiapohjaan keskimmäinen liitinrivi.onko vika sittenkin sulakerasiassa? voiko ecussa olla vika? olis hieman hoppu kun pitäisi ensiviikolla saada auto peltitöihin 250km päähän.
-
- Ylläpitäjä
Tänään lähti bensapumppu jälleen pyörimään. sulakerasiassa on katkos bensapumpun releen navan 87 ja pohjassa olevan moninapaliittimen välillä.Kytkin rosvolla moninapaliittimeen ja bensapumpunreleeseen 87 sulake välissä ja toimii.
mutta mikä on sulake 25 sellainen moottorinkuva 3 amppeerin sulake..siinä ei ollut sulaketta lainkaan.
Uusi sulakerasia tulee huomenna vaihdan sen sit paikoilleen.
mutta mikä on sulake 25 sellainen moottorinkuva 3 amppeerin sulake..siinä ei ollut sulaketta lainkaan.
Uusi sulakerasia tulee huomenna vaihdan sen sit paikoilleen.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Maadoitus nayttää olevan kunnossa.kytkin tosiaankin siitä releeltä sinne sulakerasian alapuolelle siihen moninapaliittimeen bensapumpun johtoon eli imitoin oikeaa johdotusta ilman sulakerasiaa.ja kiva oli ajell tuon ratkomisen jälkeenSierra XR kirjoitti:mitenkäs pumpun maadoitus?aika usein vika ei olekaan virtapuolessa vaan maapuolessa ja nytkin jos kerran pumppu irrallaan pyörii ja virtaa tulee liittimeen niin saattaapa löytyä vaiva maapuolelta.

Huomenna uusi sulakerasia paikalleen ja pitäis toimia ilman mitää kytkentöjä.
mikä tuo sulake 25 on?
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä