Minkä kokosia suuttimia porukka on käyttänyt megan kanssa?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juissi
Ylläpitäjä

Minkä kokosia suuttimia porukka on käyttänyt megan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ma Kesäkuu 25. 21:55:47 2007

Minkä kokosia suuttimia porukka on käyttänyt megan kanssa rst:ssä ja millasiin tehoihin on riittänyt?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 25. 1:37:05 2007

Ei se paljoa muuta on ne sitten RST:n moottorissa, tai vaikka junan moottorissa, tietyn kokoiset suuttimet riittää tiettyihin tehoihin. Esim. 440cc/min riitti taunuksessa niukin naukin 300 hp asti, 630cc riittää jo lähemmäs 400hp ja mahdollisesti myös ylikin.

Eikä asiaa muuta sekään ohjataanko niitä suuttimia megasquirtilla tai jollain muulla.
Jäsen #606

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä kokosia suuttimia porukka on käyttänyt megan kanss

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Heinäkuu 25. 8:48:22 2007

Juissi kirjoitti:Minkä kokosia suuttimia porukka on käyttänyt megan kanssa rst:ssä ja millasiin tehoihin on riittänyt?
Itelleni tuli 400cc:n suuttimet kiinni, mutta vielä ei oo päässy kokeilemaan mihin asti ne riittää. Pitäis helposti yli 200 hevosta saada irti niillä.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ke Heinäkuu 25. 18:29:53 2007

olafu kirjoitti:Ei se paljoa muuta on ne sitten RST:n moottorissa, tai vaikka junan moottorissa, tietyn kokoiset suuttimet riittää tiettyihin tehoihin. Esim. 440cc/min riitti taunuksessa niukin naukin 300 hp asti, 630cc riittää jo lähemmäs 400hp ja mahdollisesti myös ylikin.
Eikä asiaa muuta sekään ohjataanko niitä suuttimia megasquirtilla tai jollain muulla.
Jyöoo mutta se kyllä vaikuttaa kuinka kansi virtaa ja riippuu myös ringeistä. lähinnä sitä että miten riittää 8 venasessa moottorissa yleensä. ku itellä on menossa kiinni 350cc/min ja mietin vaan pitäskö suosista isontaa... :shock:

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Heinäkuu 26. 15:55:41 2007

Ei niissä kansissa kovin suurta eroa ole, samoilla suuttimilla suurinpiirtein samat tehot. Vielä terveillä suutinten aukioloajoilla (ehkä 80-90%) vois laskea 350cc*0.75, eli antas n. 260hv. Paljonko on tavoite?? :D

Kavereilla on seitensatasiakin suuttimia vähän yli ja vähän alle kakslitrasissa turbomoottoreissa, hyvinhän nuo megalla toimii nekin, ei vielä liian pieneksi mene aukioloajat tyhjäkäynnillä, mutta ei enää isompia kannata laittaa. Eikä varmaan tarviikkaan... :lol:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » To Heinäkuu 26. 22:20:46 2007

Fullspeed kirjoitti:Ei niissä kansissa kovin suurta eroa ole, samoilla suuttimilla suurinpiirtein samat tehot. Vielä terveillä suutinten aukioloajoilla (ehkä 80-90%) vois laskea 350cc*0.75, eli antas n. 260hv. Paljonko on tavoite?? :D

Kavereilla on seitensatasiakin suuttimia vähän yli ja vähän alle kakslitrasissa turbomoottoreissa, hyvinhän nuo megalla toimii nekin, ei vielä liian pieneksi mene aukioloajat tyhjäkäynnillä, mutta ei enää isompia kannata laittaa. Eikä varmaan tarviikkaan... :lol:
tavoitteena olis siihen 300 liki päästä!

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Heinäkuu 27. 10:41:06 2007

No sitten ehottomasti isompaa suutinta, joku lähempänä viittäsataa ku neljääsataa vois olla hyvä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin