RS2000 Lastuttaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

petrif_74
Ylläpitäjä

RS2000 Lastuttaminen

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ti Kesäkuu 5. 23:13:46 2007

Eli niillä joilla on lastu laitettuna saiskos valaisevia kommentteja muuttaako mitään vai ei? itsellä nyt martelius putkisto ilman kattia,k%n 57i filsu ja aps poistettuna mutta tuota lastau mietin vielä.. entäs se bensapaineensäädin kun on kiskossa jo vakiona? siihenhän on vissiin saatavana sellainen osa jolla voi säätää?
mut onko pakko laittaa?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Kesäkuu 6. 9:05:04 2007

Bensanpaineensäätimen merkitystä en vielä tiedä, on kiinni mutta ei ole vielä ruuvailtu/ testattu.

Jos sulla vaan kiinnostus riittää niin megaruuttaa suosittelen ennemmin kuin mitään lastua. Mulla on ohjelmoitava lastu mutta sen ohjelmoinnin tekee tarvittaessa Karala, ei hjyvä.

Ainahan lastusta jotain hyötyä on, mutta sun odotukset mitä se tuo ratkaisee tietenkin sen kannattaako euroja hyötyyn nähden siihen laittaa.
Ford Fiesta ST 2013
#727

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Kesäkuu 6. 10:30:28 2007

Itsekkin tota lastuasiaa aikoinaan karalalta(Mikan poika mun hyvä kaveri) kyselin mutta meinas että ei kannata koska eipä sillä suurta hyötyä saavuteta.
Henkoht tuo megascuirt kiinnostas kovasti kun siinä pääsis ite säätämään kaikkee mahollista, mutta eipä taida olla aikaa ruveta hommaan ja varsinkin kun nyt kerta pitkästäaikaa toimii kunnolla :wink:

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » To Kesäkuu 7. 23:13:27 2007

Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Kesäkuu 8. 8:04:54 2007

petrif_74 kirjoitti:Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.
Mistä ostit ja paljonko makso? mitenkä se toimiii paremmin?

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Pe Kesäkuu 8. 14:17:40 2007

sesse kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.
Mistä ostit ja paljonko makso? mitenkä se toimiii paremmin?
Lastu on Powerchip ja ostin muukkoselta.
Vääntöä enempi voi ajaa 40 nopeudessa kyläkörättelyä vaikka vitosella eihn se hirveesti siitä nopeudesta kiihdy mut vetää eikä nyvi.
Yläkierroksille tuli paukkuja enemmän ja vetää 7 tonniin tasaisesti.
Ei hirveitä muutoksia mutta just mitä hainkin,kun ennen oli 5 tonnissa katkos vedossa.
Nyt siis k&n 57i,martelius ilman kattia,peltisarjasta aps poistettu ja hitsattu ne reiät.

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Pe Kesäkuu 8. 21:36:30 2007

no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.

t.ari-matti
www.rt-racing.net

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Pe Kesäkuu 8. 21:52:02 2007

ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.

t.ari-matti
www.rt-racing.net
Toimiko sitten tolla k&n kitillä huonommin kuin vakioputsarilla? kerros lisää.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Kesäkuu 9. 0:14:42 2007

sesse kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.
Mistä ostit ja paljonko makso? mitenkä se toimiii paremmin?
No toi noin, voisin sanoo et mikä vaan toimii paremmin ku orkkis voortilainen :roll:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Kesäkuu 9. 16:06:09 2007

Trooper82 kirjoitti:
sesse kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.
Mistä ostit ja paljonko makso? mitenkä se toimiii paremmin?
No toi noin, voisin sanoo et mikä vaan toimii paremmin ku orkkis voortilainen :roll:
:D

Paljonko muuten lastu makso?

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Su Kesäkuu 10. 12:05:42 2007

Hei mitä koodi 31 ram/rom failure voi tarkoittaa?
ilman boksia tulee 11 eli ok mutta boksin kanssa koodi 31?
ja olen puhdistanut liittimet kunnolla kokeillut irti ja kinni useasti mutta sama koodi päällä.eli eikö toi lastu vielä toimi vai miten on? kun ei kuulemma pitäisi antaa mitää koodeja vaikka on lastu kiinni? mutta kun teen sen auto pyörimässä testin jossa pitää tietyllä hetkellä käyttää täyttä kaasun asentoa hetken antaa koodin 11 eli missä vika menee hermot ton kanssa kohta..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Kesäkuu 10. 14:30:14 2007

Kuullostais siltä ettei toi lastu skulaa. Vikakoodi 31 autodatan mukaan tarkoittaa muistivikaa moottorin ohjausmoduulissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Su Kesäkuu 10. 15:54:30 2007

Hesus kirjoitti:Kuullostais siltä ettei toi lastu skulaa. Vikakoodi 31 autodatan mukaan tarkoittaa muistivikaa moottorin ohjausmoduulissa.
Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Su Kesäkuu 10. 21:29:11 2007

petrif_74 kirjoitti:Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?
Vähän offtopic, millasella laitteella noita vikokoodeja luet. Itse tehdyllä ledi ja vastus systeemillä?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Kesäkuu 10. 21:58:00 2007

ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.

t.ari-matti
www.rt-racing.net

Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 0:09:16 2007

hanta kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?
Vähän offtopic, millasella laitteella noita vikokoodeja luet. Itse tehdyllä ledi ja vastus systeemillä?
Joo eli ledillä luen ja hyvin tuo näyttää lukevan nuo koodit.

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 0:09:46 2007

Arska kirjoitti:
ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.

t.ari-matti
www.rt-racing.net

Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ti Kesäkuu 12. 8:21:23 2007

petrif_74 kirjoitti:
Arska kirjoitti:
ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.

t.ari-matti
www.rt-racing.net

Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..
No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)

Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 12. 21:34:37 2007

Tästä nyt ei kannata alkaa kinaamaan, mutta pitää joskus kaivaa se juttu esille. Olisikohan ollut joku mountunen tekemä vehje.

turbo ohc antaa kuitenkin reilusti enemmän vähemmällä vaivalla :)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Viesti Kirjoittaja Gleetu » La Joulukuu 29. 15:43:38 2007

Mutta pystyykö joku antaa suuntaa antavaa hintaa asennuksineen? kiinostais.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Joulukuu 29. 16:15:04 2007

ariwalk kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:
Arska kirjoitti:
Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..
No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)

Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.
Tuosta viellä pitkä matka (+50hv) mitä ottivat F2:sta aikoinaan.(tosin käyttö-alue oli hieman toisenlaiseen tarkoitukseen tehty silloin,kova ja korkealla)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ti Tammikuu 1. 22:58:46 2008

Aksu kirjoitti:
ariwalk kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti: Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..
No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)

Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.
Tuosta viellä pitkä matka (+50hv) mitä ottivat F2:sta aikoinaan.(tosin käyttö-alue oli hieman toisenlaiseen tarkoitukseen tehty silloin,kova ja korkealla)
Joo niin on, mutta ei seqventaalilaatikkoaka oo käytössä joten ne kit carin tehot voi unohtaa.. mutta toikin kone on vielä suht matala viritteineinen, vakio veiveil ja kampiakselilla.. + ei oo kyl viel säädöissäkään.. mutta kyllä ton 280hv about voi unohtaa kun ajetaan ns. pimeitä ralleja,.

Vastaa Viestiin