RS2000 Lastuttaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
RS2000 Lastuttaminen
Eli niillä joilla on lastu laitettuna saiskos valaisevia kommentteja muuttaako mitään vai ei? itsellä nyt martelius putkisto ilman kattia,k%n 57i filsu ja aps poistettuna mutta tuota lastau mietin vielä.. entäs se bensapaineensäädin kun on kiskossa jo vakiona? siihenhän on vissiin saatavana sellainen osa jolla voi säätää?
mut onko pakko laittaa?
mut onko pakko laittaa?
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Bensanpaineensäätimen merkitystä en vielä tiedä, on kiinni mutta ei ole vielä ruuvailtu/ testattu.
Jos sulla vaan kiinnostus riittää niin megaruuttaa suosittelen ennemmin kuin mitään lastua. Mulla on ohjelmoitava lastu mutta sen ohjelmoinnin tekee tarvittaessa Karala, ei hjyvä.
Ainahan lastusta jotain hyötyä on, mutta sun odotukset mitä se tuo ratkaisee tietenkin sen kannattaako euroja hyötyyn nähden siihen laittaa.
Jos sulla vaan kiinnostus riittää niin megaruuttaa suosittelen ennemmin kuin mitään lastua. Mulla on ohjelmoitava lastu mutta sen ohjelmoinnin tekee tarvittaessa Karala, ei hjyvä.
Ainahan lastusta jotain hyötyä on, mutta sun odotukset mitä se tuo ratkaisee tietenkin sen kannattaako euroja hyötyyn nähden siihen laittaa.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itsekkin tota lastuasiaa aikoinaan karalalta(Mikan poika mun hyvä kaveri) kyselin mutta meinas että ei kannata koska eipä sillä suurta hyötyä saavuteta.
Henkoht tuo megascuirt kiinnostas kovasti kun siinä pääsis ite säätämään kaikkee mahollista, mutta eipä taida olla aikaa ruveta hommaan ja varsinkin kun nyt kerta pitkästäaikaa toimii kunnolla
Henkoht tuo megascuirt kiinnostas kovasti kun siinä pääsis ite säätämään kaikkee mahollista, mutta eipä taida olla aikaa ruveta hommaan ja varsinkin kun nyt kerta pitkästäaikaa toimii kunnolla

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Ylläpitäjä
Lastu on Powerchip ja ostin muukkoselta.sesse kirjoitti:Mistä ostit ja paljonko makso? mitenkä se toimiii paremmin?petrif_74 kirjoitti:Lastu paikalla..toimii paremmin kuin vakiona.
Vääntöä enempi voi ajaa 40 nopeudessa kyläkörättelyä vaikka vitosella eihn se hirveesti siitä nopeudesta kiihdy mut vetää eikä nyvi.
Yläkierroksille tuli paukkuja enemmän ja vetää 7 tonniin tasaisesti.
Ei hirveitä muutoksia mutta just mitä hainkin,kun ennen oli 5 tonnissa katkos vedossa.
Nyt siis k&n 57i,martelius ilman kattia,peltisarjasta aps poistettu ja hitsattu ne reiät.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.
t.ari-matti
www.rt-racing.net
t.ari-matti
www.rt-racing.net
-
- Ylläpitäjä
Toimiko sitten tolla k&n kitillä huonommin kuin vakioputsarilla? kerros lisää.ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.
t.ari-matti
www.rt-racing.net
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Ylläpitäjä
Hei mitä koodi 31 ram/rom failure voi tarkoittaa?
ilman boksia tulee 11 eli ok mutta boksin kanssa koodi 31?
ja olen puhdistanut liittimet kunnolla kokeillut irti ja kinni useasti mutta sama koodi päällä.eli eikö toi lastu vielä toimi vai miten on? kun ei kuulemma pitäisi antaa mitää koodeja vaikka on lastu kiinni? mutta kun teen sen auto pyörimässä testin jossa pitää tietyllä hetkellä käyttää täyttä kaasun asentoa hetken antaa koodin 11 eli missä vika menee hermot ton kanssa kohta..
ilman boksia tulee 11 eli ok mutta boksin kanssa koodi 31?
ja olen puhdistanut liittimet kunnolla kokeillut irti ja kinni useasti mutta sama koodi päällä.eli eikö toi lastu vielä toimi vai miten on? kun ei kuulemma pitäisi antaa mitää koodeja vaikka on lastu kiinni? mutta kun teen sen auto pyörimässä testin jossa pitää tietyllä hetkellä käyttää täyttä kaasun asentoa hetken antaa koodin 11 eli missä vika menee hermot ton kanssa kohta..
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Ylläpitäjä
Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?Hesus kirjoitti:Kuullostais siltä ettei toi lastu skulaa. Vikakoodi 31 autodatan mukaan tarkoittaa muistivikaa moottorin ohjausmoduulissa.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Vähän offtopic, millasella laitteella noita vikokoodeja luet. Itse tehdyllä ledi ja vastus systeemillä?petrif_74 kirjoitti:Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.
t.ari-matti
www.rt-racing.net
Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Joo eli ledillä luen ja hyvin tuo näyttää lukevan nuo koodit.hanta kirjoitti:Vähän offtopic, millasella laitteella noita vikokoodeja luet. Itse tehdyllä ledi ja vastus systeemillä?petrif_74 kirjoitti:Lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli puhetta tuosta ja väittivät että kun laittaa chipin niin tulee koodi 31 sentakia koska ecun oma ohjelma on ohitettu ja siksi antaa virhekoodin.. voisko kukaan jolla on chippi kokeilla lukea nuo koodit antaako samaa kuin minulla..? miks auton kulku sit parantu vai oliko se kuviteellista?
-
- Ylläpitäjä
Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..Arska kirjoitti:ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.
t.ari-matti
www.rt-racing.net
Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)petrif_74 kirjoitti:Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..Arska kirjoitti:ariwalk kirjoitti:no jos noilla palikoilla chippaa ni jotain 165hp löytää. meil oli kilpuris sillo aikanaa n-ryhmäs 163hv ja 220nm.. suurinpiirtein samat palikat paitsi boxi oli DTA ja pakoputkisto amw. Vakiosuodatin ku ei niillä ns. tehofilttereil tee hevonvittua ainaka tos autos ja se on testattu penkis.
t.ari-matti
www.rt-racing.net
Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuosta viellä pitkä matka (+50hv) mitä ottivat F2:sta aikoinaan.(tosin käyttö-alue oli hieman toisenlaiseen tarkoitukseen tehty silloin,kova ja korkealla)ariwalk kirjoitti:No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)petrif_74 kirjoitti:Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..Arska kirjoitti:
Jossain vanhassa tekniikan maailmassa oli pieni juttu rs2000 escortista. Mikälie ryhmä olikaan kyseessä mihin se oli rakennettu, mutta 225 hv mainostettiin ja vakio ilmanputsarikotelo sielläkin oli paikoillaan. Älytöntähän se on jonkun tötteröviltterin kautta antaa kuumaa ilmaa koneeseen kun vakiokotelo on valmiiksi tehty ottamaan viileää ulkoilmaa.
Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Joo niin on, mutta ei seqventaalilaatikkoaka oo käytössä joten ne kit carin tehot voi unohtaa.. mutta toikin kone on vielä suht matala viritteineinen, vakio veiveil ja kampiakselilla.. + ei oo kyl viel säädöissäkään.. mutta kyllä ton 280hv about voi unohtaa kun ajetaan ns. pimeitä ralleja,.Aksu kirjoitti:Tuosta viellä pitkä matka (+50hv) mitä ottivat F2:sta aikoinaan.(tosin käyttö-alue oli hieman toisenlaiseen tarkoitukseen tehty silloin,kova ja korkealla)ariwalk kirjoitti:No toi 225hp on täyttä paskaa (kansi henkii 240hv ja IMUSARJA 195hv, mutta eihän siitä voi aukomatta saada virtaamaan kuin ton verra). Meillä on nyt läppärungot omassa escortissa ja saatiin niillä ja koneen kokonaisella uusimisilla toi 225hv (accraliten männät, jyrkimmät nokat, kovat nostajat jne)petrif_74 kirjoitti: Joo alkuperäinen putsari onkin paikoillaan..
Ja kokeiltiin sitä penkissä sellai että otettiin imutötteröviritys pois kokonaan ja laskettii läpästä sisään kylmää ilmaa. 2hv vaikutti ja vääntöä toi pikkasen.