Raidetangon pää pikkutolppaan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Raidetangon pää pikkutolppaan
Muistaako kukaan mistä saabista se raidetangon pää kävikään mk2 pikkutolpan ja mk1 essin raidetangon väliin? Ilmeisesti 96?!
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Hmm, eikös mk1 ole tuumakierteellä, eikai saabissa sellaista ole ollut. Muistelisin että saabissa olisi ollut millikierteellä ja pienellä kartiolla eli olisi sopinut RS2000 MK2 escoon/Caprin tolppaan
MK2 pikkutolppa on isolla kartiolla, veikkaus että MK1 RS mallin raidetangonpää on isolla kartiolla ja tuumakierteellä
MK2 pikkutolppa on isolla kartiolla, veikkaus että MK1 RS mallin raidetangonpää on isolla kartiolla ja tuumakierteellä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Re: Raidetangon pää pikkutolppaan
ei käy 96:sta! kierre on suurempi halkaisijaltaan. itse tulin siihen tulokseen ettei siihen mk2 pikkutolpan(iso kartio) ja mk1 escon(tiheä kierre) väliin saa raidepäätä ja tilasin uuden täydellisen mk2 hammastangon nopealla välityksellä! ..no kyllähän se jostaki vehkeestä ois käyny ku tuohonki autoon joku suutari semmoset joskus saanu mutta rupes vituttamaan etsintäarska82 kirjoitti:Muistaako kukaan mistä saabista se raidetangon pää kävikään mk2 pikkutolpan ja mk1 essin raidetangon väliin? Ilmeisesti 96?!

fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
mk2:sen alkuperäinen raidepäähän on isolla kartiolla ja tuumakierteellä eli ei ole ongelma. ja 96 saabissa on iso kartio. jopa hieman liian iso mutta ei välttämättä ole ongelma muttakierteen halkaisija on.VesQ kirjoitti:Hmm, eikös mk1 ole tuumakierteellä, eikai saabissa sellaista ole ollut. Muistelisin että saabissa olisi ollut millikierteellä ja pienellä kartiolla eli olisi sopinut RS2000 MK2 escoon/Caprin tolppaan
MK2 pikkutolppa on isolla kartiolla, veikkaus että MK1 RS mallin raidetangonpää on isolla kartiolla ja tuumakierteellä
ja mk1 raidetankohan on nimenomaan millikierteellä.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri väärinpäin...
-Esco mk1 kaikki versiot: pieni kartio, UNF hienokierre (muistaakseni 9/16" ).
-Esco mk2 pikkutolppa (kent -koneiset): iso kartio, normaali millikierre (M14x2).
-Esco mk2 isotolppa (OHC ja BDA): pikku kartio, normaali millikierre. Raidetangonpää omansa, koodattu alunperin vihreällä värillä.
Näin tähän asti olleet
-Esco mk1 kaikki versiot: pieni kartio, UNF hienokierre (muistaakseni 9/16" ).
-Esco mk2 pikkutolppa (kent -koneiset): iso kartio, normaali millikierre (M14x2).
-Esco mk2 isotolppa (OHC ja BDA): pikku kartio, normaali millikierre. Raidetangonpää omansa, koodattu alunperin vihreällä värillä.
Näin tähän asti olleet

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Odotinkin tätäBrenda kirjoitti:½" UNFjjs kirjoitti: (muistaakseni 9/16" ).

Olikin muistikuva että mk1 tanko on ohuempi kuin mk2 eli alle 14mm, jopa silmämääräisesti. 9/16" on vähän yli 14mm, ja seuraava yleisesti käytetty tuumakoko on tuo 1/2" eli reilut 12,5mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eikös toi (joku) Saabin raidetangon pää sopinu juuri päinvastaiseen yhdistelmään, eli -> mk1 tolpat ja mk2 raidetanko.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
jos näin olisi että mk2 on millikierteellä niin on vaan jännä homma että siihen ei sitte ole varaosana saatavana raidetangonpäätä pikkutolpalle eli isolla kartiolla. olen sitä useaamastaki varaosaliikkestäkin kysellyt ja niissä ei ojjs kirjoitti:Juuri väärinpäin...
-Esco mk1 kaikki versiot: pieni kartio, UNF hienokierre (muistaakseni 9/16" ).
-Esco mk2 pikkutolppa (kent -koneiset): iso kartio, normaali millikierre (M14x2).
-Esco mk2 isotolppa (OHC ja BDA): pikku kartio, normaali millikierre. Raidetangonpää omansa, koodattu alunperin vihreällä värillä.
Näin tähän asti olleet
llut kuin seuraavia: mk1>millikierre ja pieni kartio, mk2>tuumakierre ja iso kartio, rs2000>tuumakierre ja pieni kartio. eli just tuo yhdistelmä jäi välistä mikä mulla oli välikopassa> millikirre ja iso kartio. nyt ku tilasin uuden MK2:SEN hammastangon pätevästä kilpaosia myyvästä firmasta ja kyselin samalla siihen millikierre/iso kartio yhdistelmään raidepäitä niin ei kuulostanu olevan saatavilla ja totesi vielä että siinä on mk1 hammastanko tai ainaki sisänivelet, jos oisivat käypäset päittäin mutta tod. näköisesti ei. eli kyllä mulla ainaki on näin uskottava! ja niinku minun tapauksessa niin niitä hammastankoja on vaihdeltu ristiin ja rastiin niin ei sen perusteella osaa mennä sanomaan että mikä missäkin kuuluu olla..
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Kumma vaan että motonetistä löyty hyllystä noita mk2 millikierre/iso kartio raidetangonpäitä kun kävin sellaset pari kk sitten ostamassa?!pk-racing kirjoitti:jos näin olisi että mk2 on millikierteellä niin on vaan jännä homma että siihen ei sitte ole varaosana saatavana raidetangonpäätä pikkutolpalle eli isolla kartiolla. olen sitä useaamastaki varaosaliikkestäkin kysellyt ja niissä ei ojjs kirjoitti:Juuri väärinpäin...
-Esco mk1 kaikki versiot: pieni kartio, UNF hienokierre (muistaakseni 9/16" ).
-Esco mk2 pikkutolppa (kent -koneiset): iso kartio, normaali millikierre (M14x2).
-Esco mk2 isotolppa (OHC ja BDA): pikku kartio, normaali millikierre. Raidetangonpää omansa, koodattu alunperin vihreällä värillä.
Näin tähän asti olleet
llut kuin seuraavia: mk1>millikierre ja pieni kartio, mk2>tuumakierre ja iso kartio, rs2000>tuumakierre ja pieni kartio. eli just tuo yhdistelmä jäi välistä mikä mulla oli välikopassa> millikirre ja iso kartio. nyt ku tilasin uuden MK2:SEN hammastangon pätevästä kilpaosia myyvästä firmasta ja kyselin samalla siihen millikierre/iso kartio yhdistelmään raidepäitä niin ei kuulostanu olevan saatavilla ja totesi vielä että siinä on mk1 hammastanko tai ainaki sisänivelet, jos oisivat käypäset päittäin mutta tod. näköisesti ei. eli kyllä mulla ainaki on näin uskottava! ja niinku minun tapauksessa niin niitä hammastankoja on vaihdeltu ristiin ja rastiin niin ei sen perusteella osaa mennä sanomaan että mikä missäkin kuuluu olla..
Niin ja kyllä tuo jjs:n listaus pitää kutinsa.

Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74
Elmeri-74
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kiitos luottamuksesta
Näitä on ropailtu tosiaan niin kauan että monen nyt mk1-2 hommia touhuilevan voi olla vaikea tietää mikä osa on mistäkin, romut on kiertäneet moneen kertaan ympyrää.
Mutta kuten kirjoitin, näin ne tähän saakka on olleet, siis -tehtaan jäljiltä-. Toki olen harrastanut niitä vasta -70 luvun lopulta saakka että varman mielipiteen sanominen voi olla hieman hätäistä
EDIT:
Motonetistä tämän mukaan löytyy kaikki käytössä olleet kolme versiota:
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT FORD ESCORT TAKAVETO
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
Escort Mk1 68--74 Raidetangonpää V/O/U "Tarvike". . . . . . 17-2073 6.39 ???
Escort Mk1 68--74 Raidetangonpää V/O/U Laatuvalmiste. . . . 17-1920 9.75 ???
Escort Mk2 75--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2017 6.90 ???
RS/Mexico 72--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2701 22.54 ???
Pieni virhe tuollakin; tuo viimeinen siis 75--80, siihen saakka 17-2073 tai 17-1920.

Näitä on ropailtu tosiaan niin kauan että monen nyt mk1-2 hommia touhuilevan voi olla vaikea tietää mikä osa on mistäkin, romut on kiertäneet moneen kertaan ympyrää.
Mutta kuten kirjoitin, näin ne tähän saakka on olleet, siis -tehtaan jäljiltä-. Toki olen harrastanut niitä vasta -70 luvun lopulta saakka että varman mielipiteen sanominen voi olla hieman hätäistä

EDIT:
Motonetistä tämän mukaan löytyy kaikki käytössä olleet kolme versiota:
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT FORD ESCORT TAKAVETO
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
Escort Mk1 68--74 Raidetangonpää V/O/U "Tarvike". . . . . . 17-2073 6.39 ???
Escort Mk1 68--74 Raidetangonpää V/O/U Laatuvalmiste. . . . 17-1920 9.75 ???
Escort Mk2 75--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2017 6.90 ???
RS/Mexico 72--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2701 22.54 ???

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
joo varmalta kuulostaa kokemus mutta siltiki vähän vaikea uskoa..
en tiedä että pitäskö sitte kyseenalaistaa paikallisten varaosamiesten ammattitaito vai mikä lie, mutta ku ei löydy niin ei löydy! oli muuten tossa uudessa mk2:sen hammastangossa minkä ostin niin harvat kierteet.. 


fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
pk-racing kirjoitti:en tiedä että pitäskö sitte kyseenalaistaa paikallisten varaosamiesten ammattitaito
oli muuten tossa uudessa mk2:sen hammastangossa minkä ostin niin harvat kierteet..
Voit rauhassa kyseenalaistaa. Eivät tietäneet noista "mitään" kun olivat hittiautoja, ja nyt kun ovat museokamaa, eivät tiedä sitäkään vähää.
2mm nousu on melko harva... Niinkuin pitääkin.
Ei tästä aiheesta enempää
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe