rs turbon moottorin tukikumet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003
rs turbon moottorin tukikumet
Onko kukaan vaihtanut ja mistä kannattais kysellä?
Onkohan olemassa mitään racing/jäykempiä kumeksia noihin
ekkereihin?
Onkohan olemassa mitään racing/jäykempiä kumeksia noihin
ekkereihin?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos S2:sta puhutaan, niin tosiaan dieselin kumit on jämäkämmät. Niissä ei ole niitä koloja lainkaan. S1:seen ei mk3 dieselin kumeja kannata laittaa nimimerkillä "pari kappaletta kahtia repineenä". vibratechnics tekee jämäköitä kiinnitys"kumeja", mutta S2:sen tapauksessa ei niihin kannata varmaankaan panostaa. Jos moottorin kiinnitystä liikaa kiritelee, niin jossakin vaiheessa alkaa meteliä siirtymään runkoon ihan uudella tavalla.
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Kesäkuu 20. 22:39:14 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
En viitsi omalle kysymykselle uutta threadia tehdä, joten laitan sen tähän jatkokoksiNULLr
Mikä vikana mk4 eskossa kun täristää vapaalla kun kytkin ei ole pohjassa? Myös hieman täristää kytkin pohjassa riippuen kierroksista (kylmänä kun noin 1k-1200, autossa automaattiryyppy), mutta lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa (mittarin mukaan 600rpm [!!!]).
Vika laatikossa? Tukikumeissa? Tasapainotuksessa? vai jossain ihan muualla?
Autoon vaihdettu laatikko viime talvena ja vanhalla laatikolla ei ollut vastaavaa "ominaisuutta". Tuon varmaan pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä olla kunnossa?
Mikä vikana mk4 eskossa kun täristää vapaalla kun kytkin ei ole pohjassa? Myös hieman täristää kytkin pohjassa riippuen kierroksista (kylmänä kun noin 1k-1200, autossa automaattiryyppy), mutta lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa (mittarin mukaan 600rpm [!!!]).
Vika laatikossa? Tukikumeissa? Tasapainotuksessa? vai jossain ihan muualla?
Autoon vaihdettu laatikko viime talvena ja vanhalla laatikolla ei ollut vastaavaa "ominaisuutta". Tuon varmaan pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä olla kunnossa?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tuntuisi jotta vähän ontuu kylmänä tuo kone vain..koskar kirjoitti:En viitsi omalle kysymykselle uutta threadia tehdä, joten laitan sen tähän jatkokoksi:
Mikä vikana mk4 eskossa kun täristää vapaalla kun kytkin ei ole pohjassa? Myös hieman täristää kytkin pohjassa riippuen kierroksista (kylmänä kun noin 1k-1200, autossa automaattiryyppy), mutta lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa (mittarin mukaan 600rpm [!!!]).
Vika laatikossa? Tukikumeissa? Tasapainotuksessa? vai jossain ihan muualla?
Autoon vaihdettu laatikko viime talvena ja vanhalla laatikolla ei ollut vastaavaa "ominaisuutta". Tuon varmaan pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä olla kunnossa?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
motti ei tyhjäkäynnillä täristä eikä ajossakaan ongelmia ennenku löysää kaasun tai vähän nykittelee kaasulla ni tuntuu että motti heittää voltin tai jotn
putki paukahtelee pohjaan ym. eli melko raakasti tuntuu liikahtelevan..
uuethan tohon pitää tietty laittaa ja oon orkkiksia jo kyselly mutta aattelin sitte että ku pitää laittaa ni laitetaan kerralla jämäkät!
kuka sitä deflexiä myy ja toi vibra kiinnostaa myös edelleen!

uuethan tohon pitää tietty laittaa ja oon orkkiksia jo kyselly mutta aattelin sitte että ku pitää laittaa ni laitetaan kerralla jämäkät!

kuka sitä deflexiä myy ja toi vibra kiinnostaa myös edelleen!
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
Nyt pitäisi löytää s1:seen uudet vaihteiston kumit. Mistäköhän niitä löytäisi, olisikohan fordilla vielä tarjolla? Motonetin tilanne näytti vähän oudolta ainakin nimikkeiden kohdalla. Motonetistä voisi tilata melkeen, mutta kun ei ole varmuutta asiaan ja sarjanumeroita ei tähän hätään ole autosta. Ainakin olen saanut käsityksen että ei oikeen enää löytyisi noita kumeja, mutta korjatkaa jos olen väärässä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Syyskuu 11. 19:12:25 2006
- Paikkakunta: Lohja
Kannatin kumeja Fiaskoon
Tossa tänään kateltiin kaverin kanssa meikäläisen Xr2i fiaskon kannatinkumeja. Alkavat olla entiset. Mietittiin dieseli eskon kumien sopivuudesta mutta fiestassa on jonkin verran erilaiset kumit kuin escortissa.
Onko kenelläkään hyvää patentti ratkaisua Fiestan kannatinkumeihin liittyen?
Onko kenelläkään hyvää patentti ratkaisua Fiestan kannatinkumeihin liittyen?
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Kannatin kumeja Fiaskoon
Itse ajattelin olla pihi ja kekseliäs, 200-sarjan Volvon moottorin kannatinkumit voisivat olla halpa ja jämäkkä vaihtoehto. Pitäisi mennä paikalleen pienellä viilauksella ja löytyy muutamaa eri kovuutta. Kohta olen tämän suhteen viisaampi, kunhan saan koneen vaihdettua.anakonda kirjoitti:Tossa tänään kateltiin kaverin kanssa meikäläisen Xr2i fiaskon kannatinkumeja. Alkavat olla entiset. Mietittiin dieseli eskon kumien sopivuudesta mutta fiestassa on jonkin verran erilaiset kumit kuin escortissa.
Onko kenelläkään hyvää patentti ratkaisua Fiestan kannatinkumeihin liittyen?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Vaihdoin viikonloppuna fiestaan ton vaihdelaatikon etuosassa olevan kannatinkumin ja alkuperäsen laitoin tilalle toivottavasti kestää paremmin kun vanha tais olla jo aikakin? 
Millasseet noi volvon mahtaa olla? Jos Hartza viittis pari kuvaa ottaa ni ois mahtavaa.

Millasseet noi volvon mahtaa olla? Jos Hartza viittis pari kuvaa ottaa ni ois mahtavaa.
Viimeksi muokannut tezu, Su Heinäkuu 12. 21:05:51 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kuvassa vierekkäin 140 sarjan moottorin tukikumi ja bensa-Escortin lootan kannatin.
Kyseessä siis 140 sarjan Volvon moottorin kannatin (v/o), kysykää semmosta jos meinaatte tommosen laittaa. Käy muistaakseni 200 sarjalaiseenkin jommalle kummalle puolelle. Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä.
Luonnollisesti en ota mitään vastuuta jos joku kokeilee omassa kiesissään.
Kyseessä siis 140 sarjan Volvon moottorin kannatin (v/o), kysykää semmosta jos meinaatte tommosen laittaa. Käy muistaakseni 200 sarjalaiseenkin jommalle kummalle puolelle. Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä.
Luonnollisesti en ota mitään vastuuta jos joku kokeilee omassa kiesissään.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
No ei niitä sormilla vääntelekoskar kirjoitti:Kuinka paljon jäykemmältä tuntuu? Voisi varmaan varmuuden välttämiseksi parit ostaa joskus tallille varastoonHartza kirjoitti:Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä..

Tarkemmin tuntemuksia kun saan motin ja lootan keulalle jossain vaiheessa ja ajoon.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Tuo oli riittävän tarkka määritelmä. Ainakin escon tarvikekumeja heiluttelee hieman ihan sormillakin.Hartza kirjoitti:No ei niitä sormilla väänteleSitä voi miettiä mitä tommonen merikontin malmikasa painaa verrattuna huippumoderniin fordin konstruktioon...
Tarkemmin tuntemuksia kun saan motin ja lootan keulalle jossain vaiheessa ja ajoon.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.Meizzzi kirjoitti:Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.JesseT kirjoitti:Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.Meizzzi kirjoitti:Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.Meizzzi kirjoitti:Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.JesseT kirjoitti:Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.Meizzzi kirjoitti: Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatuJesseT kirjoitti:Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.Meizzzi kirjoitti:Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Omat kumit tuli tänään Örumilta ja hyviltä näyttää. Oli niissä ihan pienet kolot siinä kumissa kuten alkuperäisissäkin. Se alaosan kumi on hivenen pitempi ja hyvä niin kun ottaa aikaisemmin siihen alapuolen aluslevyyn.Hartza kirjoitti:Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatuJesseT kirjoitti:Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.Meizzzi kirjoitti:Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.6172938 orkkisnumerolla saatavuus heikkoa, ei saa enää edes Örumilta. Tosin toi on ilmeisesti se jakopään kannatin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En nyt enää tiedä Örumin koodeista, IlkkaH tietää jos on tärkeää, mutta tuote on Febi Bilstein merkkinen. Päällä on koodi 07612 ja lukee myös että "replaces 6140222". Eli varmaan samaa kamaa kuin Motonetin 18-2233. Kovin tuntuu tukevilta verrattuna yli 20v vanhoihin alkuperäisiin.j.kangas kirjoitti:Millä numeroilla tilasit tuolta örumilta noi kumit? Katselin tänään töissä noita örumin sivuja enkä löytänyt noita kumeja mistään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Aluslevyt kun ottaa Sierran vakaajasta, niin tulee jo valmiiksi lähemmäs kun levy on tasaisempi.JesseT kirjoitti:Omat kumit tuli tänään Örumilta ja hyviltä näyttää. Oli niissä ihan pienet kolot siinä kumissa kuten alkuperäisissäkin. Se alaosan kumi on hivenen pitempi ja hyvä niin kun ottaa aikaisemmin siihen alapuolen aluslevyyn.Hartza kirjoitti:Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatuJesseT kirjoitti: Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.6172938 orkkisnumerolla saatavuus heikkoa, ei saa enää edes Örumilta. Tosin toi on ilmeisesti se jakopään kannatin?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
mulle tuli vissiin 200-sarjalaisen._P_ kirjoitti:Onkos kellään tietoa tai hyvää veikkausta volvon 200-sarjan laatikon kumien sopivuudesta?
Niitä ilmeisesti on kantikkaita ja pyöreitä, pultti noista kait pitäisi tulla samasta kohtaa molemmilta puolilta, sopiikohan kumpikaan?
Mitä kokoa nuo pultit ovat esko vs. volvo?
on muutama kuva jos haluat.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
n.41mm._P_ kirjoitti:Ostin jo tuos viikolla pyöreät 240 laatikon kiinnikkeet, näyttääs että vois sopia paikoilleenkin, en tosin jaksanu kangeta vielä kiinni.
Kuinka paksut ne foordin tukikumet on, muistaako joku? Ja jos jollain nyt käsillä on niin niiden leveys x pituus vois kans kiinnostaa... kiitos.
mun volvon kumit oli 43mm paksut.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Oliko ne koneen kumit?hannutapio kirjoitti:n.41mm._P_ kirjoitti:Ostin jo tuos viikolla pyöreät 240 laatikon kiinnikkeet, näyttääs että vois sopia paikoilleenkin, en tosin jaksanu kangeta vielä kiinni.
Kuinka paksut ne foordin tukikumet on, muistaako joku? Ja jos jollain nyt käsillä on niin niiden leveys x pituus vois kans kiinnostaa... kiitos.
mun volvon kumit oli 43mm paksut.
Nuo laatikon kumit on 38 paksu ja 65 halk.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ne jotka on laittaneet mk3 Escoon zetecin tai ZVH:n, miten olette ratkaissut koneen kiinnityksen jakopään puolelta. Hommahan ei mene ihan niin kuin mk4 Escossa koska kiinnikepelti korissa on noin 5cm alempana ja kumityyny meinaa olla pahasti öljynsuodattimen tiellä. Tuolla vanhalla 80-83 CVH kumilla (pienempi) ilmeisesti niukin naukin menee, mutta ei taida enää saada tarvikkeena eikä alkuperäisenä. Laitoin ostoilmoituksen kyllä jos tärppäisi.
Tuossa yksi sivu jossa ahtaus selviää. Kuvissa monessa paikkaa myös tuo väärä mk4 escon kiinnikerauta.
Zetec Fitting
Tuossa yksi sivu jossa ahtaus selviää. Kuvissa monessa paikkaa myös tuo väärä mk4 escon kiinnikerauta.
Zetec Fitting
Escort mk3 + 2x Focus mk1