rs turbon moottorin tukikumet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

amppa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003

rs turbon moottorin tukikumet

Viesti Kirjoittaja amppa » Ke Elokuu 11. 10:14:29 2004

Onko kukaan vaihtanut ja mistä kannattais kysellä?
Onkohan olemassa mitään racing/jäykempiä kumeksia noihin
ekkereihin?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 11. 10:31:21 2004

Dieselin kumit on hivenen jäykemmät taikka sitten orkkikset ja valaa täyteen uretaanimassaa sen kolon. Uretaanisia puslia löytyy myös sinne, oiskohan hintaa ollut noin 150e?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 11. 11:52:46 2004

Jos S2:sta puhutaan, niin tosiaan dieselin kumit on jämäkämmät. Niissä ei ole niitä koloja lainkaan. S1:seen ei mk3 dieselin kumeja kannata laittaa nimimerkillä "pari kappaletta kahtia repineenä". vibratechnics tekee jämäköitä kiinnitys"kumeja", mutta S2:sen tapauksessa ei niihin kannata varmaankaan panostaa. Jos moottorin kiinnitystä liikaa kiritelee, niin jossakin vaiheessa alkaa meteliä siirtymään runkoon ihan uudella tavalla.
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Kesäkuu 20. 22:39:14 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

amppa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003

Viesti Kirjoittaja amppa » Ke Elokuu 11. 14:29:55 2004

Joo s2:n on kyseessä.Jaa että dieselin kumit sopii.Käsittääkseni vaihdelaatikossakin on jotain tukikumeja,passaako sinnekkin dieselin osat?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 11. 14:52:44 2004

Vaihdelaatikon alla olevat kumit on juuri ne kumit joista tässä on puhuttu. Lisäksi on yksi jakopään luona mutta se ei ole niinkään oleellinen. Dieselin kumit tai normikumit ja uretaanimassaa täyteen, siinä on pari hyvää vaihtoehtoa.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 11. 15:38:32 2004

En viitsi omalle kysymykselle uutta threadia tehdä, joten laitan sen tähän jatkokoksiNULLr
Mikä vikana mk4 eskossa kun täristää vapaalla kun kytkin ei ole pohjassa? Myös hieman täristää kytkin pohjassa riippuen kierroksista (kylmänä kun noin 1k-1200, autossa automaattiryyppy), mutta lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa (mittarin mukaan 600rpm [!!!]).

Vika laatikossa? Tukikumeissa? Tasapainotuksessa? vai jossain ihan muualla?

Autoon vaihdettu laatikko viime talvena ja vanhalla laatikolla ei ollut vastaavaa "ominaisuutta". Tuon varmaan pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä olla kunnossa?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 11. 15:52:25 2004

koskar kirjoitti:En viitsi omalle kysymykselle uutta threadia tehdä, joten laitan sen tähän jatkokoksi:
Mikä vikana mk4 eskossa kun täristää vapaalla kun kytkin ei ole pohjassa? Myös hieman täristää kytkin pohjassa riippuen kierroksista (kylmänä kun noin 1k-1200, autossa automaattiryyppy), mutta lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa (mittarin mukaan 600rpm [!!!]).

Vika laatikossa? Tukikumeissa? Tasapainotuksessa? vai jossain ihan muualla?

Autoon vaihdettu laatikko viime talvena ja vanhalla laatikolla ei ollut vastaavaa "ominaisuutta". Tuon varmaan pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä olla kunnossa?
Tuntuisi jotta vähän ontuu kylmänä tuo kone vain..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 11. 22:47:58 2004

PasiZ kirjoitti:Tuntuisi jotta vähän ontuu kylmänä tuo kone vain..
Ok, mutta mitähän asialle voi tehdä? Ei mitään? Kun täristää myös lämpinä jos kytkin ei ole pohjassa. Kun taas jos kytkin on pohjassa niin lämpinä ei tärinä ole niin kova :). Vaikea selittää.

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Ti Kesäkuu 20. 22:29:25 2006

Löytyykö Suomesta ton vibra-technicsin jälleenmyyjää :?: noita jäykempiähän kyllä näyttäs löytyvän s2:n niinku muihinki aikas hyvin...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 20. 22:42:41 2006

Tätänykyä noita S2:sen vaihteiston polyuretaanikiinnikkeitä tekee deflex.

Heiluuko se kone jos sitä käsin kiskoo imusarjasta? Onko puristukset ok kylmänä/lämpimänä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Ti Kesäkuu 20. 22:57:19 2006

motti ei tyhjäkäynnillä täristä eikä ajossakaan ongelmia ennenku löysää kaasun tai vähän nykittelee kaasulla ni tuntuu että motti heittää voltin tai jotn :!: putki paukahtelee pohjaan ym. eli melko raakasti tuntuu liikahtelevan..

uuethan tohon pitää tietty laittaa ja oon orkkiksia jo kyselly mutta aattelin sitte että ku pitää laittaa ni laitetaan kerralla jämäkät! 8)

kuka sitä deflexiä myy ja toi vibra kiinnostaa myös edelleen!

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Pe Kesäkuu 30. 22:16:00 2006

onko muilla tullu vastaa tommosta kannakkeiden "väsymistä" :?:

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » La Heinäkuu 1. 12:05:54 2006

itsellä oli ihan samat oireet. Kone löi konepeltiin pieneen nännin ja täristi ke-jettiä vasten. ORkkiskumit oli rrevenny.

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » La Heinäkuu 1. 22:16:56 2006

vaihoitko uuet orkkikset vai tommoset "kovemmat"?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Heinäkuu 2. 0:11:10 2006

lauri kirjoitti:Kone löi konepeltiin
Näin oli käynyt myös omassa ekkerissä ja vika löytyi rikkoutuneesta laatikon tukikumista. Purettaessa edessä oleva irtosi kahtena osana ja takana oleva oli vielä yhtenä kappaleena.

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Su Heinäkuu 2. 9:13:46 2006

Itseltäni on myös hajonneet kyseiset kumit kertaalleen, ja tilalle laitoin muistaakseni dieselin tukikumit.
ESCORT MK3/4

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Heinäkuu 3. 9:42:26 2006

Laitoin uudet vakiot mitkä täytin uretaanilla ja muistaakseni tungin sisään vielä lattaraudankin.

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Ti Heinäkuu 4. 22:28:16 2006

eli kuulostas olevan ihan kulutusosia nämäkin.. oliko sulla JesseT nuo vibratechnicsin kannakkeet?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Heinäkuu 4. 23:08:15 2006

Oli kyllä mutta siis vanhemman korisen, eli -85. Taatusti jämäkät, mutta kyllä vähän tärinä lisääntyi kopassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Ke Heinäkuu 5. 1:39:29 2006

nooh eiköhän ne peity sinne muiden tärinöiden ja vipatusten joukkoon, pääasia että tuo pyörähtely loppuu! :wink:

löytykö ihan Suomesta vai ootko yleensäkki tilannu suoraan Burtonilta tms?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Heinäkuu 5. 6:29:16 2006

Burton ainakin myy jos ei suoraan valmistajalta saa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Huhtikuu 4. 7:45:48 2007

Nyt pitäisi löytää s1:seen uudet vaihteiston kumit. Mistäköhän niitä löytäisi, olisikohan fordilla vielä tarjolla? Motonetin tilanne näytti vähän oudolta ainakin nimikkeiden kohdalla. Motonetistä voisi tilata melkeen, mutta kun ei ole varmuutta asiaan ja sarjanumeroita ei tähän hätään ole autosta. Ainakin olen saanut käsityksen että ei oikeen enää löytyisi noita kumeja, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 4. 15:26:17 2007

Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Huhtikuu 4. 16:07:45 2007

JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.

anakonda
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Syyskuu 11. 19:12:25 2006
Paikkakunta: Lohja

Kannatin kumeja Fiaskoon

Viesti Kirjoittaja anakonda » Su Huhtikuu 15. 22:45:46 2007

Tossa tänään kateltiin kaverin kanssa meikäläisen Xr2i fiaskon kannatinkumeja. Alkavat olla entiset. Mietittiin dieseli eskon kumien sopivuudesta mutta fiestassa on jonkin verran erilaiset kumit kuin escortissa.

Onko kenelläkään hyvää patentti ratkaisua Fiestan kannatinkumeihin liittyen?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Kannatin kumeja Fiaskoon

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Huhtikuu 16. 0:53:00 2007

anakonda kirjoitti:Tossa tänään kateltiin kaverin kanssa meikäläisen Xr2i fiaskon kannatinkumeja. Alkavat olla entiset. Mietittiin dieseli eskon kumien sopivuudesta mutta fiestassa on jonkin verran erilaiset kumit kuin escortissa.

Onko kenelläkään hyvää patentti ratkaisua Fiestan kannatinkumeihin liittyen?
Itse ajattelin olla pihi ja kekseliäs, 200-sarjan Volvon moottorin kannatinkumit voisivat olla halpa ja jämäkkä vaihtoehto. Pitäisi mennä paikalleen pienellä viilauksella ja löytyy muutamaa eri kovuutta. Kohta olen tämän suhteen viisaampi, kunhan saan koneen vaihdettua.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Huhtikuu 16. 9:43:17 2007

Vaihdoin viikonloppuna fiestaan ton vaihdelaatikon etuosassa olevan kannatinkumin ja alkuperäsen laitoin tilalle toivottavasti kestää paremmin kun vanha tais olla jo aikakin? :lol:

Millasseet noi volvon mahtaa olla? Jos Hartza viittis pari kuvaa ottaa ni ois mahtavaa.
Viimeksi muokannut tezu, Su Heinäkuu 12. 21:05:51 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Huhtikuu 18. 22:25:38 2007

Kuvassa vierekkäin 140 sarjan moottorin tukikumi ja bensa-Escortin lootan kannatin.

Kyseessä siis 140 sarjan Volvon moottorin kannatin (v/o), kysykää semmosta jos meinaatte tommosen laittaa. Käy muistaakseni 200 sarjalaiseenkin jommalle kummalle puolelle. Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä.

Luonnollisesti en ota mitään vastuuta jos joku kokeilee omassa kiesissään.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Huhtikuu 18. 22:57:52 2007

Hartza kirjoitti:Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä.
Kuinka paljon jäykemmältä tuntuu? Voisi varmaan varmuuden välttämiseksi parit ostaa joskus tallille varastoon :).
Escort Mk4 "RS2300i"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Huhtikuu 18. 23:04:37 2007

koskar kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Itse ajattelin kokeilla kun ei ole gummi hinnalla pilattu ja on ainakin jämäkkä.
Kuinka paljon jäykemmältä tuntuu? Voisi varmaan varmuuden välttämiseksi parit ostaa joskus tallille varastoon :).
No ei niitä sormilla vääntele :) Sitä voi miettiä mitä tommonen merikontin malmikasa painaa verrattuna huippumoderniin fordin konstruktioon...

Tarkemmin tuntemuksia kun saan motin ja lootan keulalle jossain vaiheessa ja ajoon.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Huhtikuu 18. 23:07:09 2007

Hartza kirjoitti:No ei niitä sormilla vääntele :) Sitä voi miettiä mitä tommonen merikontin malmikasa painaa verrattuna huippumoderniin fordin konstruktioon...

Tarkemmin tuntemuksia kun saan motin ja lootan keulalle jossain vaiheessa ja ajoon.
Tuo oli riittävän tarkka määritelmä. Ainakin escon tarvikekumeja heiluttelee hieman ihan sormillakin.
Escort Mk4 "RS2300i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 30. 7:28:21 2007

Meizzzi kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.
Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Toukokuu 2. 22:43:06 2007

JesseT kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Nuo motonetin etu/taka/vasen/oikea suunnat on joku idiootti määrittänyt niin että katsot moottoritilaan vasemman loksun yli. "Takatyyny" on siis moottorin kiinnike ja vas/oik tarkoittaa etu/taka näin niinkuin auton koordinaatistossa. 6140218 on siis nuo S1:sen vaihteiston kiinnikkeet. Tuolla on lisäksi joitakin kuvia:
http://www.s-i.se/files/Escort-b.pdf
Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.
Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.
Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 3. 7:05:21 2007

Meizzzi kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti: Jesselle iso kiitos. Täytyy kokeilla tilata motonetistä jos vaikka onnistuis löytymään oikeat.
Löytyikö oikeat ja millaiset olisi. Olisi itsellä sama vaihto-operaatio edessä ja pohdin ottaako nuo vai jotkut "Race"-kiinnikkeet kuten oli Orionissa.
Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.
Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Toukokuu 3. 15:08:08 2007

JesseT kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti:Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.
Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.
Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatu ;) 6172938 orkkisnumerolla saatavuus heikkoa, ei saa enää edes Örumilta. Tosin toi on ilmeisesti se jakopään kannatin?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 3. 17:43:56 2007

Hartza kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti:Yksi kumi saapui näin aluksi tallille, asennusta ei ole vielä tehty. Toivottavasti ehtisi ennen ratapäivää, silloin ehkä kommentteja motonet laadusta.
Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.
Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatu ;) 6172938 orkkisnumerolla saatavuus heikkoa, ei saa enää edes Örumilta. Tosin toi on ilmeisesti se jakopään kannatin?
Omat kumit tuli tänään Örumilta ja hyviltä näyttää. Oli niissä ihan pienet kolot siinä kumissa kuten alkuperäisissäkin. Se alaosan kumi on hivenen pitempi ja hyvä niin kun ottaa aikaisemmin siihen alapuolen aluslevyyn.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » To Toukokuu 3. 18:02:46 2007

Millä numeroilla tilasit tuolta örumilta noi kumit? Katselin tänään töissä noita örumin sivuja enkä löytänyt noita kumeja mistään.
ESCORT MK3/4

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 3. 22:37:53 2007

j.kangas kirjoitti:Millä numeroilla tilasit tuolta örumilta noi kumit? Katselin tänään töissä noita örumin sivuja enkä löytänyt noita kumeja mistään.
En nyt enää tiedä Örumin koodeista, IlkkaH tietää jos on tärkeää, mutta tuote on Febi Bilstein merkkinen. Päällä on koodi 07612 ja lukee myös että "replaces 6140222". Eli varmaan samaa kamaa kuin Motonetin 18-2233. Kovin tuntuu tukevilta verrattuna yli 20v vanhoihin alkuperäisiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Toukokuu 6. 17:12:26 2007

JesseT kirjoitti:
Hartza kirjoitti:
JesseT kirjoitti: Millainne se sisäkumi oli? Oliko se täysikuminen vai oliko siellä tyhjät kohdat vastakkain? Tilasin itse yhdet kumin Örumin katalogista, no joo Ilkka ne tilasi, saa nähdä millaiset tulee. Oli vaan kuvassa yllättäen tämä toinen vaihtoehto täyskumisen näköinen. En ole sellaisiin vielä missään törmännyt.
Muita toimittajia noille lootan kumeille ei ole enää kuin Örum, joten Motonet-laatu on samaa kuin Fixus-laatu ;) 6172938 orkkisnumerolla saatavuus heikkoa, ei saa enää edes Örumilta. Tosin toi on ilmeisesti se jakopään kannatin?
Omat kumit tuli tänään Örumilta ja hyviltä näyttää. Oli niissä ihan pienet kolot siinä kumissa kuten alkuperäisissäkin. Se alaosan kumi on hivenen pitempi ja hyvä niin kun ottaa aikaisemmin siihen alapuolen aluslevyyn.
Aluslevyt kun ottaa Sierran vakaajasta, niin tulee jo valmiiksi lähemmäs kun levy on tasaisempi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Heinäkuu 25. 10:53:43 2007

Onkos kellään tietoa tai hyvää veikkausta volvon 200-sarjan laatikon kumien sopivuudesta?
Niitä ilmeisesti on kantikkaita ja pyöreitä, pultti noista kait pitäisi tulla samasta kohtaa molemmilta puolilta, sopiikohan kumpikaan?
Mitä kokoa nuo pultit ovat esko vs. volvo?

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Elokuu 3. 14:30:50 2007

Noi 240 sedan vm. 1976-1979 pyöreät menevät ihan suoraan paikoilleen ja kannattaa ottaa suosiolla se vahvistettu malli, kun hinta eroa ei ole kuin 1,50e. Ja tietysti se malli mistä pultit tulee samoilta kohdilta. Esim. Örumin til.nro 320110.
ESCORT MK3/4

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » La Elokuu 4. 10:41:58 2007

_P_ kirjoitti:Onkos kellään tietoa tai hyvää veikkausta volvon 200-sarjan laatikon kumien sopivuudesta?
Niitä ilmeisesti on kantikkaita ja pyöreitä, pultti noista kait pitäisi tulla samasta kohtaa molemmilta puolilta, sopiikohan kumpikaan?
Mitä kokoa nuo pultit ovat esko vs. volvo?
mulle tuli vissiin 200-sarjalaisen.
on muutama kuva jos haluat.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Elokuu 5. 16:12:53 2007

Ostin jo tuos viikolla pyöreät 240 laatikon kiinnikkeet, näyttääs että vois sopia paikoilleenkin, en tosin jaksanu kangeta vielä kiinni.

Kuinka paksut ne foordin tukikumet on, muistaako joku? Ja jos jollain nyt käsillä on niin niiden leveys x pituus vois kans kiinnostaa... kiitos.

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Su Elokuu 5. 18:35:04 2007

_P_ kirjoitti:Ostin jo tuos viikolla pyöreät 240 laatikon kiinnikkeet, näyttääs että vois sopia paikoilleenkin, en tosin jaksanu kangeta vielä kiinni.

Kuinka paksut ne foordin tukikumet on, muistaako joku? Ja jos jollain nyt käsillä on niin niiden leveys x pituus vois kans kiinnostaa... kiitos.
n.41mm.
mun volvon kumit oli 43mm paksut.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Elokuu 5. 19:46:35 2007

hannutapio kirjoitti:
_P_ kirjoitti:Ostin jo tuos viikolla pyöreät 240 laatikon kiinnikkeet, näyttääs että vois sopia paikoilleenkin, en tosin jaksanu kangeta vielä kiinni.

Kuinka paksut ne foordin tukikumet on, muistaako joku? Ja jos jollain nyt käsillä on niin niiden leveys x pituus vois kans kiinnostaa... kiitos.
n.41mm.
mun volvon kumit oli 43mm paksut.
Oliko ne koneen kumit?
Nuo laatikon kumit on 38 paksu ja 65 halk.

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Su Elokuu 5. 20:44:46 2007

_P_ kirjoitti:Oliko ne koneen kumit?
Nuo laatikon kumit on 38 paksu ja 65 halk.
juu oli halkasia taitaa olla suurin piirtein 65 en kyl mitannu mut mahtu just.

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » To Syyskuu 20. 23:39:41 2007

Laitoin tänään fiestaani (samat käy myös CVH escortteihin) 240 volvon moottorinkumit. Ai että tuli timmi. Voin suositella jokaiselle.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Pe Syyskuu 21. 23:22:45 2007

kemes kirjoitti:Laitoin tänään fiestaani (samat käy myös CVH escortteihin) 240 volvon moottorinkumit. Ai että tuli timmi. Voin suositella jokaiselle.
Mistä hommasit motonetistä vai Ilkalta.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Syyskuu 21. 23:43:04 2007

Taunukseen kiinnitin pakoputken volvon kumeilla. Hyvä tuli. Motonetistä ostin ja kalliit oli.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 18. 10:46:17 2008

Ne jotka on laittaneet mk3 Escoon zetecin tai ZVH:n, miten olette ratkaissut koneen kiinnityksen jakopään puolelta. Hommahan ei mene ihan niin kuin mk4 Escossa koska kiinnikepelti korissa on noin 5cm alempana ja kumityyny meinaa olla pahasti öljynsuodattimen tiellä. Tuolla vanhalla 80-83 CVH kumilla (pienempi) ilmeisesti niukin naukin menee, mutta ei taida enää saada tarvikkeena eikä alkuperäisenä. Laitoin ostoilmoituksen kyllä jos tärppäisi.

Tuossa yksi sivu jossa ahtaus selviää. Kuvissa monessa paikkaa myös tuo väärä mk4 escon kiinnikerauta.
Zetec Fitting
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin