Takakallistuksen vakaaja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Takakallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Su Huhtikuu 8. 14:38:58 2007

Saisko kuvia miten on org.Sedan Cosauksessa asennettu.Kiitoksia jo etukäteen.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » To Huhtikuu 12. 15:47:13 2007

Löytyisikö kuvaa.edes jostain opuksesta tai jostain....
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Huhtikuu 12. 22:00:40 2007

No tuossa se pikkasen pilkottaa..Näkyy ainakin ne "koiranluut" jotka ovat alapäästä kiinni alatukivarsissa ja yläpäästä kallistuksenvakaajassa. Korissa se on kiinni pannoilla, välissä luonnollisesti puslat.

PIKKASEN PILKOTTAA
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Huhtikuu 13. 7:52:28 2007

Kuinka paljon tuosta vakaajasta on oikeasti hyötyä? Huomaako normaali ajossa, jos kumit on väleät tms. Aattelin vaan että onko luulotautia tms. Mutta oli tuossa nelikossa irti tuon yhdystangon toinen pää. Ja kun laitoin uuden yhdyskumen siihen niin tuntu että muuttu huomattavasti vakaammaksi. Onko tosi että sen vaikutuksen huomaa, vai oliko vain luulotautia?
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Pe Huhtikuu 13. 17:24:40 2007

ukormi kirjoitti:No tuossa se pikkasen pilkottaa..Näkyy ainakin ne "koiranluut" jotka ovat alapäästä kiinni alatukivarsissa ja yläpäästä kallistuksenvakaajassa. Korissa se on kiinni pannoilla, välissä luonnollisesti puslat.

PIKKASEN PILKOTTAA
Kiitosta, jos saa vielä pyytää kuvaa korin kiinnityksestä... :oops:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Pe Huhtikuu 13. 18:21:02 2007

Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Huhtikuu 13. 23:04:12 2007

Onkos tuo samanlainen kuin kaikissa bulkkimallin Scorpioissa? Mulla on meinaan tallinpohjalla yksi sellainen... Koetin aikanaan soveltaa sitä Sierraan, mutta vetokoukun tangot estivät sen lystin.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Huhtikuu 16. 15:48:01 2007

jeddah kirjoitti:mutta vetokoukun tangot estivät sen lystin.
Alkuperöinenkin on tosi likellä koukun rautoja mutta sopii olemaan.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Huhtikuu 16. 21:33:25 2007

jeddah kirjoitti:Onkos tuo samanlainen kuin kaikissa bulkkimallin Scorpioissa? Mulla on meinaan tallinpohjalla yksi sellainen... Koetin aikanaan soveltaa sitä Sierraan, mutta vetokoukun tangot estivät sen lystin.
Scorpioissa on mun mielestä samanlainen ku mk2 sierroissa. Eli siivessä ja muissa mk1 sierroissa erilainen kiinnitys ainakin alatukivarsiin. Mulla mk2 sierrassa ´85 scorpion 16mm vakaaja paikallaan, bolt on. Näytti tosiaan että vetokoukku estää asennuksen, mutta sinne se meni.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Huhtikuu 16. 21:45:35 2007

Fullspeed kirjoitti:Scorpioissa on mun mielestä samanlainen ku mk2 sierroissa. Eli siivessä ja muissa mk1 sierroissa erilainen kiinnitys ainakin alatukivarsiin. Mulla mk2 sierrassa ´85 scorpion 16mm vakaaja paikallaan, bolt on. Näytti tosiaan että vetokoukku estää asennuksen, mutta sinne se meni.
Alfamerin kirjassakin on kuva sellaisesta pidemmästä häkkyrästä, joka on kiinni ulompana tukivarressa, jousen ja pyörännavan välissä. Jossain tällä foorumilla olleessa kuvassakin olen nähnyt samanmoisen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 17. 14:51:32 2007

jeddah kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Scorpioissa on mun mielestä samanlainen ku mk2 sierroissa. Eli siivessä ja muissa mk1 sierroissa erilainen kiinnitys ainakin alatukivarsiin. Mulla mk2 sierrassa ´85 scorpion 16mm vakaaja paikallaan, bolt on. Näytti tosiaan että vetokoukku estää asennuksen, mutta sinne se meni.
Alfamerin kirjassakin on kuva sellaisesta pidemmästä häkkyrästä, joka on kiinni ulompana tukivarressa, jousen ja pyörännavan välissä. Jossain tällä foorumilla olleessa kuvassakin olen nähnyt samanmoisen.
Mk1 Sierrassa on paljon leveämpi kun uudemmissa.
Tulee suunnilleen samaan kohtaan alatukivarteen mutta ulkoreunaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Huhtikuu 17. 16:48:24 2007

Onko xr4:ssä takavakaajaa? Saako itse hitsata kiinnikkeet tukivarsiin sitä varten? Sitä kun ajattelin muutoskatsatuksessa käyttää verrokkina.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 17. 20:31:24 2007

Sultzi kirjoitti:Onko xr4:ssä takavakaajaa? Saako itse hitsata kiinnikkeet tukivarsiin sitä varten? Sitä kun ajattelin muutoskatsatuksessa käyttää verrokkina.
Tukivarsia ei saa hitsata, vaikka ne alumperin hitsatut oiskin, eikö näin katsastajat???
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Huhtikuu 17. 21:03:05 2007

Noin muistelinkin ettei saisi hitsata. En todellakaan rupea sitten vaihtamaan tukivarsia sen takia, leimataan sitten pienemmille tehoille.

Tosin, tuossa vertailulapussa ei mainita mitään vakaajista muutenkaan?

Vastaa Viestiin