Cosworth veiveistä kysymys

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Cosworth veiveistä kysymys

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Maaliskuu 19. 21:30:34 2007

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mistä erottaa onko veivit heavyt, stanut vai lightit?

Jotain merkintojä vai yksinkertaisesti painosta??

-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 19. 21:51:06 2007

L, H, S. Saa arvata mikä kirjain tarkoittaa mitäkin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Maaliskuu 19. 22:16:32 2007

Kappas kehveliä :lol:
Näitä kaupattiin mulle light veiveinä, yllätys ei ole suuri kun pohjassa lukeekin H..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 24. 18:46:55 2007

mihin päin toi on merkattu? stanssattu?
ford escort´79 tic

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Maaliskuu 24. 20:38:58 2007

Löytyy veivin alasilmukan kannesta,sieltä ulkopuolelta keskeltä..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 25. 1:03:16 2007

pitäskö se olla stanssattuna siellä? mulla on kaiverruskynällä merkattu s kirjain sinne
ford escort´79 tic

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Maaliskuu 25. 9:12:26 2007

En tiedä millä se on merkattu mutta, ei se kaiverrettu ole eikä stanssattu.
Noissa mitkä mulla oli käsissä äsken oli sellainen musta kirjain H
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Maaliskuu 25. 11:05:47 2007

Kyllä se ainakin kaikissa mun käsissä pyörineiden veivien pohjassa on ollut kaiverrettuna! Puolen kymmentä sarjaa olen nähnyt.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 25. 12:31:46 2007

mulla on kaiverrettu vapaalla kädellä s kirjain niihin.
ford escort´79 tic

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Maaliskuu 25. 20:34:08 2007

No johan on taas outoa :roll: Perhana kun ei ole kuvaa pistää..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Maaliskuu 25. 21:01:05 2007

adh kirjoitti:mulla on kaiverrettu vapaalla kädellä s kirjain niihin.
Olisko jonkun omia merkintöjä, monasti kaiverrettu esim jotain sylinterinumeroita yms veiveihin

edit:
Kun kerran otsikko osuu hyvin niin paljonkos on cossun kangen yläpään halkaisija ja jos jollain on tietoa noista cossuun tarkoitetuista eagleista että paljonko niissä

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Maaliskuu 25. 21:08:54 2007

Tälläistä mittaa google tarjoaa cossun kankeen
Männäntapin hela asennettuna Ø 24,007 - 24,013 mm
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Maaliskuu 25. 21:10:05 2007

Mun "Eaglet" oli vähän turhan tihdit, hiottiin 2 satkua välystä niihin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 25. 21:29:27 2007

VesQ kirjoitti:
adh kirjoitti:mulla on kaiverrettu vapaalla kädellä s kirjain niihin.
Olisko jonkun omia merkintöjä, monasti kaiverrettu esim jotain sylinterinumeroita yms veiveihin

edit:
Kun kerran otsikko osuu hyvin niin paljonkos on cossun kangen yläpään halkaisija ja jos jollain on tietoa noista cossuun tarkoitetuista eagleista että paljonko niissä

varmaan jonkun merkintöjä jokaisessa s kirjain alhaalla ja sitten männäntapin öljyreijän vieressä
ford escort´79 tic

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Maaliskuu 26. 9:27:58 2007

Kyllä ne mun sarjoissa on ollut kaikissa aikalailla vapaalla kädellä kaiverretun näköisiä! Joten en usko, että olisi jonkun omia merkintöjä. Samanlaisia kaiverruksia ollut kaikki.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Maaliskuu 26. 14:21:47 2007

Noi kangen merkinnät ovat minun tietääkseni tehtaan painoluokkia kangille eli H=heavy, S=standart ja L=light, kuten tässäkin on jo sanottu.
Jos oletataan, että kaikki kanget on taottu samankokoiseen muottiin niin silloin H-kangissa olisi eniten tavaraa (tiheämpää, parempi kesto), mutta painoa taas sitten enemmän.

Katsoin tossa juuri viime yönä yhdestä omasta sarjasta noi merkinnät ja niin alakannet kuin kankien yläpäät oli merkitty käsin tehdyillä H-kirjaimilla ja uskoisin niiden olevan ihan tehtaalta peräisin.

Sitten ihan kokemusperäistä tietoa eli loppuunasti kiillotettu H-kanki oli edelleen pari grammaa painavampi kuin suunnilleen alkuperäispainossa oleva S-kanki.

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » Ke Maaliskuu 28. 23:49:01 2007

Tässä jotain painotietoa omista veiveistäni:
”musta kirjain H alapäässä”-veivi + vakio pultit = ~680g
”ylä-ja alapäihin kaiverretty S”-veivi kiillotettuna + vakio pultit = ~650g

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Toukokuu 23. 19:49:31 2008

Itse hain tänään postista cossun veivit. Yhdessä lukee H mustalla, ja kolmessa s kaiverrettuna aikalailla vapaalla kädellä. Pystyykö näitä käyttämään, samassa koneessa?

Vertasin näitä kahta veiviä toisiinsa, en ainakaan muuta eroa huomannut, kuin että heavy kanki on aavistuksen pitempi yläpäästään. Eli käsittääkseni samaan muottiin tehty, mutta H veiviä vain jatkettu pidemmälle.
"Mieluiten ihan sama."

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Toukokuu 23. 21:27:27 2008

Artery kirjoitti:Itse hain tänään postista cossun veivit. Yhdessä lukee H mustalla, ja kolmessa s kaiverrettuna aikalailla vapaalla kädellä. Pystyykö näitä käyttämään, samassa koneessa?

Vertasin näitä kahta veiviä toisiinsa, en ainakaan muuta eroa huomannut, kuin että heavy kanki on aavistuksen pitempi yläpäästään. Eli käsittääkseni samaan muottiin tehty, mutta H veiviä vain jatkettu pidemmälle.
Ei ainakaan tuollaisenaan mutta, kevennä se H saman painoiseksi kuin S.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Toukokuu 23. 23:23:25 2008

Aivan, eli siitä ei siis sen suurempaa ongelmaa tule.
"Mieluiten ihan sama."

Vastaa Viestiin