Cosworth veiveistä kysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Cosworth veiveistä kysymys
Ihan uteliaisuudesta kysyn, mistä erottaa onko veivit heavyt, stanut vai lightit?
Jotain merkintojä vai yksinkertaisesti painosta??
-Jukka-
Jotain merkintojä vai yksinkertaisesti painosta??
-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Kyllä se ainakin kaikissa mun käsissä pyörineiden veivien pohjassa on ollut kaiverrettuna! Puolen kymmentä sarjaa olen nähnyt.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Olisko jonkun omia merkintöjä, monasti kaiverrettu esim jotain sylinterinumeroita yms veiveihinadh kirjoitti:mulla on kaiverrettu vapaalla kädellä s kirjain niihin.
edit:
Kun kerran otsikko osuu hyvin niin paljonkos on cossun kangen yläpään halkaisija ja jos jollain on tietoa noista cossuun tarkoitetuista eagleista että paljonko niissä
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
VesQ kirjoitti:Olisko jonkun omia merkintöjä, monasti kaiverrettu esim jotain sylinterinumeroita yms veiveihinadh kirjoitti:mulla on kaiverrettu vapaalla kädellä s kirjain niihin.
edit:
Kun kerran otsikko osuu hyvin niin paljonkos on cossun kangen yläpään halkaisija ja jos jollain on tietoa noista cossuun tarkoitetuista eagleista että paljonko niissä
varmaan jonkun merkintöjä jokaisessa s kirjain alhaalla ja sitten männäntapin öljyreijän vieressä
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Kyllä ne mun sarjoissa on ollut kaikissa aikalailla vapaalla kädellä kaiverretun näköisiä! Joten en usko, että olisi jonkun omia merkintöjä. Samanlaisia kaiverruksia ollut kaikki.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Noi kangen merkinnät ovat minun tietääkseni tehtaan painoluokkia kangille eli H=heavy, S=standart ja L=light, kuten tässäkin on jo sanottu.
Jos oletataan, että kaikki kanget on taottu samankokoiseen muottiin niin silloin H-kangissa olisi eniten tavaraa (tiheämpää, parempi kesto), mutta painoa taas sitten enemmän.
Katsoin tossa juuri viime yönä yhdestä omasta sarjasta noi merkinnät ja niin alakannet kuin kankien yläpäät oli merkitty käsin tehdyillä H-kirjaimilla ja uskoisin niiden olevan ihan tehtaalta peräisin.
Sitten ihan kokemusperäistä tietoa eli loppuunasti kiillotettu H-kanki oli edelleen pari grammaa painavampi kuin suunnilleen alkuperäispainossa oleva S-kanki.
Jos oletataan, että kaikki kanget on taottu samankokoiseen muottiin niin silloin H-kangissa olisi eniten tavaraa (tiheämpää, parempi kesto), mutta painoa taas sitten enemmän.
Katsoin tossa juuri viime yönä yhdestä omasta sarjasta noi merkinnät ja niin alakannet kuin kankien yläpäät oli merkitty käsin tehdyillä H-kirjaimilla ja uskoisin niiden olevan ihan tehtaalta peräisin.
Sitten ihan kokemusperäistä tietoa eli loppuunasti kiillotettu H-kanki oli edelleen pari grammaa painavampi kuin suunnilleen alkuperäispainossa oleva S-kanki.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Itse hain tänään postista cossun veivit. Yhdessä lukee H mustalla, ja kolmessa s kaiverrettuna aikalailla vapaalla kädellä. Pystyykö näitä käyttämään, samassa koneessa?
Vertasin näitä kahta veiviä toisiinsa, en ainakaan muuta eroa huomannut, kuin että heavy kanki on aavistuksen pitempi yläpäästään. Eli käsittääkseni samaan muottiin tehty, mutta H veiviä vain jatkettu pidemmälle.
Vertasin näitä kahta veiviä toisiinsa, en ainakaan muuta eroa huomannut, kuin että heavy kanki on aavistuksen pitempi yläpäästään. Eli käsittääkseni samaan muottiin tehty, mutta H veiviä vain jatkettu pidemmälle.
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Ei ainakaan tuollaisenaan mutta, kevennä se H saman painoiseksi kuin S.Artery kirjoitti:Itse hain tänään postista cossun veivit. Yhdessä lukee H mustalla, ja kolmessa s kaiverrettuna aikalailla vapaalla kädellä. Pystyykö näitä käyttämään, samassa koneessa?
Vertasin näitä kahta veiviä toisiinsa, en ainakaan muuta eroa huomannut, kuin että heavy kanki on aavistuksen pitempi yläpäästään. Eli käsittääkseni samaan muottiin tehty, mutta H veiviä vain jatkettu pidemmälle.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro