Virranjakajan alapuolelle koneistetun aukon tarkoitus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Virranjakajan alapuolelle koneistetun aukon tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Pusa » Pe Maaliskuu 23. 7:49:05 2007

Mikä on tuon koneistetun aukon tarkoitus? Onko niin, että sitä ei löydy jokaisesta 200-lohkosta? Ainakin muistaakseni olen nähnyt sellaisiakin, joissa sitä ei ole koneistettu auki - voi tosin olla, että muisti pätkii.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 23. 8:07:26 2007

Mekaanisen bensapumpun kiinnitys ja keskellä sen käyttöakselin reikä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Pe Maaliskuu 23. 8:14:55 2007

Tätä epäilinkin. Samainen valukohta löytyy käsittääkseni kaikista lohkoista (200 & 205), mutta aina sitä ei ole koneistettu auki - miksi näin?

Toinen ihmetys on siinä, että miksi se on koneistettu auki? Käsittääkseni yhdessäkään 200-lohkoa käyttävässä moottorissa ei ole ollut mekaanista bensapumppua.

Minne tuo koneistus johtaa, vai johtaako mihinkään (ts. ei ole koneistettu läpi asti)? On sen verran hankalassa paikassa, että ei ihan näe kunnolla. Kysyn lähinnä sillä, että miten hyvin se pitää tulpata (jos yleensäkin pitää)?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Maaliskuu 23. 8:45:32 2007

Menee suoraan öljytilaan, mekaaninen pumppu saa käyttönsä apuakselilta. Tiiviste vaan ja lattaraudan pala päälle, näin se on ruiskukoneisissakin vakiona.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Maaliskuu 23. 16:50:12 2007

Pusa kirjoitti: Toinen ihmetys on siinä, että miksi se on koneistettu auki? Käsittääkseni yhdessäkään 200-lohkoa käyttävässä moottorissa ei ole ollut mekaanista bensapumppua.
Veikkaanpa että kaikki OHC:n (myös cossu) lohkot on koneistettu linjalla joka on vuodelta miekka ja kivi. Linjalla joka on tehty vain ja ainoastaa ohc:n lohkojen koneistamiseen eikä omaa juurikaan ohjelmoitavia akseleita. "Muutaman" cossu/is lohkon (ei b-pumppua) tekemisen vuoksi linjan asetuksia ei ole jaksettu/ voitu muuttaa vaan on nähty helpommaksi pistää peitelappu. Varsinkin jos/kun cossun lohkot ovat vain valikoituja std sarjasta.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 23. 17:00:40 2007

bpasi:n lohkossa sitä reikää ei oo :-s
http://i129.photobucket.com/albums/p204 ... si2034.jpg

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Maaliskuu 23. 17:13:17 2007

juu sitä ei ole "aukaistu" kaikissa 200 lohkoissa ... niin kuin esim. jossain 200 on pakkasproppu takana...

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Maaliskuu 24. 22:27:44 2007

Juu ei ole munkaan 200 lohkossa koneistettu auki. Ja takavetokossussahan ko. paikkaa käytetään ohjaustehostimen pumpun kiinnityksessä, joten ei siihen mitään muuta voisi laittaakkaan.

Vastaa Viestiin