Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Maaliskuu 13. 13:57:44 2007

Kattelin finsquirt sivustolla joku kaupitteli eloksoituun boxiin tehtyä megaa, myykö joku liike näitä "hifistelijän" versiota? Kattelin Partco ja Ye:n sivulta mutta sieltä ei tärpännyt mitään normaalista poikkeavaa.

Yleensäkkin tuommoinen matalampi, pyöreämpi versio olisi hyvä kun jää näkyville.
esim: kuva


Ja mikä on tuo MPXH6400AC6U anturiin pohjautuva megan versio?

http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Ti Maaliskuu 13. 15:03:46 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 13. 14:40:30 2007

Ilkka_H kirjoitti: Ja mikä on tuo MPXH6400AC6U anturiin pohjautuva megan versio?
= 4bar map.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Maaliskuu 13. 15:45:37 2007

Eli ymmärtää 3 baria ylipainetta

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 13. 18:41:27 2007

Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Maaliskuu 13. 20:28:25 2007

Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Ajattelin kasailla itse niin tulee rakenne samalla tutuksi, eli pelkkää koteloa haeskelen.
#6
Escort -75

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 13. 21:03:14 2007

Asia selvä :)

Kummasti sen sielunelämä on itellekin selvinny, kun oon reilu 10 kasaillu. Lähinnä siis piirilevyn suhteen. Itse säätämisen suhteen sitten hieman pihalla vielä tässä vaiheessa. Mutta lähes 700km rullattu ms:n ohjaamana, joten eiköhän se tästä rupea onnistumaan jossain vaiheessa :P

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Maaliskuu 13. 21:18:44 2007

Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Tuota olen just itekkin ostamassa.
Vaikuttaa asialliselle.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Maaliskuu 14. 11:43:43 2007

wekku kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Tuota olen just itekkin ostamassa.
Vaikuttaa asialliselle.
Moi,

mä tilasin noita koteloita 3 kpl aikoinani suoraan Jenkeistä tuolta valmistajalta. Ainakin silloin iloisesti lähettivät tollasen pienemmänkin määrän. Rahti oli jotain anurettavan pientä... Kokonaisuudessaan yhdelle kotelolle jäi hintaa muistaakseni n. 25 euroa.

Jos jotain kiinnostaa, niin voin koittaa kaivaa wanhoista meileistä sen valmistajan nimen...

- Kimmo

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Maaliskuu 15. 22:49:57 2007

Oon tässä nyt koko illan koittanu virittää tota tyhjäkäyntiä ja oon nyt päässy siihen jamaan että toi aparaatti käy lämpösenä ihan sievää 1010-1040 tyhjäkäyntiä mutta tossakin on vielä 100-150 liikaa.

Oisko täällä kellään heittää tyhjäkäyntipuolen säätöjä tollaseen vakiozeteciin (1.8 105hp) jossa on toi alumiini-imusarja ja siihen kuuluva orkkis tyhjäkäyntiventtiili, vois vähän kurkistaa että missä kohdin mä oon metässä.

Vaikka olen mä jo aika tyytyväinen kun tuo ei enää kesken kaiken heitä 2700 rundia tauluun ja pudota niitä sitten taas hitaasti sinne minne kuuluu ja tee samaa taas jonkun ajan päästä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 16. 9:42:14 2007

Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin? Sit vaan katsotaan että ennakkoa ei ole tolkuttomasti, (yli 15 astetta tjs. 16V koneessa) ja ruuvataan kaasuläpästä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Seokset 14-14.5 jos ei ole kattipeli. Ja 14.7 jos on vähäpäästöinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 18. 20:08:24 2007

Logi tän päiväsestä ajosta. Rupee oleen kohtuullisissa säädöissä mielestäni jo. Tietysti aivan isoilla kierroksilla alipaineella on isojakin heittoja, mutta harvoin sitä tulee ajettua niin, että ei olisi ahtoja yli 4000rpm.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Maaliskuu 18. 22:06:50 2007

JesseT kirjoitti:Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin?
Liikaa kierroksia joo. Ja toihan on tarkotus saada toimimaan closed loopissa jotta kokoajanhan (?) sitä venttiiliä rämplätään jos oon oikein ymmärtäny.

Paras suoritus tähän asti on ollu 840-900 välillä rämppäävä tyhjäkäynti joten parannusta on saatu aikaan mutta ei tolla vielä juhlimaan pääse. Jonkunverran ihmetystä aiheuttaa pitkin nettiä löytämäni esimerkkisetupit mistä joku saattaa laittaa jonkun parametrin 10 ja toinen laittaa samaan kohtaan 300, koita niitä käyttäen sitten soveltaa :-|
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Maaliskuu 18. 23:27:34 2007

Sultzi kirjoitti:Logi tän päiväsestä ajosta. Rupee oleen kohtuullisissa säädöissä mielestäni jo. Tietysti aivan isoilla kierroksilla alipaineella on isojakin heittoja, mutta harvoin sitä tulee ajettua niin, että ei olisi ahtoja yli 4000rpm.
Kiitoksia logista..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

VeePeeJii
Viestit: 22
Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001

Viesti Kirjoittaja VeePeeJii » Ma Maaliskuu 19. 8:20:24 2007

Ilkka_H kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Ajattelin kasailla itse niin tulee rakenne samalla tutuksi, eli pelkkää koteloa haeskelen.

Hieman vastaava kotelo löytyys esim täältä

ja suomesta tuota saapi ainakin Elfalta
mutta se on sit eriasia missä sen eloksoisi jos haluaa jonku muunvärisen kuin kirkkaan/mustan?
itsekkin olen kattelemassa sopivaa koteloa ja tuota D-liittimen tilalle täytyy katsella jokin parempi vaihtoehto? esim molex tms...
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=11389.htm

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 19. 13:34:44 2007

Krisse kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin?
Liikaa kierroksia joo. Ja toihan on tarkotus saada toimimaan closed loopissa jotta kokoajanhan (?) sitä venttiiliä rämplätään jos oon oikein ymmärtäny.

Paras suoritus tähän asti on ollu 840-900 välillä rämppäävä tyhjäkäynti joten parannusta on saatu aikaan mutta ei tolla vielä juhlimaan pääse. Jonkunverran ihmetystä aiheuttaa pitkin nettiä löytämäni esimerkkisetupit mistä joku saattaa laittaa jonkun parametrin 10 ja toinen laittaa samaan kohtaan 300, koita niitä käyttäen sitten soveltaa :-|
Onko joku hyvä syy juuri käyttää closed-looppia tyhjäkäynnin ohjaukseen? Nyt vähän tuntuu että hakemalla haetaan ongelmia. Itsellä myös tuo tyhjäkäynnin PWM pitää sen verran ylimääräistä ääntä, että hyvä vaan kun sammuu koneen lämmettyä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 20. 17:11:47 2007

No niin, johan sitä tuli n. 1300km ajettua ilman ongelmia. Nyt sitten kun töistä lähdin, niin ei löytynyt kunnolla vetoja, eikä käynyt tyhjäkäyntiäkään aina, oli alle 1000rpm, kun on säädetty että käy n. 1500rpm lämpimänä. Läppäristä kattelin seosta, se pysy aika tasasena, mutta välillä heitti rajusti laihalle. N. 5km ajoin ja päätin pysähtyä kattomaan konepellin alle. Siellähän oli sitten paisuntasäiliöön sulanu reikä, kun pakosarja ja ahdin oli ihan järkyttävän kuumia. En siis edes polkenut, vaan rauhallisesti ajoin. Ei ole kunnolla poljettaessakaan noin lämmennyt.

Tässä rupesin miettimään, mikä tuohon pakosarjan ja turbon lämpeemiseen, sekä vetämättömyyteen (ahdoilla seos meni TODELLA rikkaalle, alle 10:1) vaikuttaisi? Mietin, että josko joku tulppa ei sytyttäisi, mutta silloinhan pitäisi seoksen mennä laihalle. Joten ollakko megassa itsessään jotain vikaa? Ehdotuksia viaksi? Pitäisi saada pikaisesti taas ajokuntoon, että pääsee ylihuomenna töihin (huomenna ehkä saan toisen auton käyttöön että pääsen sillä).

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ti Maaliskuu 20. 18:46:04 2007

Mistään mitään sen tarkemmin tietämättä kysyn vaan, että eikös se käy laihalla jos pakopuolta vetää todella kuumaksi ilman polkemista, sanokoon mittarit mitä sanoo? Tietty jos pakopuolelle bensaa pääsee ni sehän toimii anti-lag -härvelinä, joka kanssa kuumentaa oikein ilosesti..

Jotenki tuntuis tyhmältä tuo, että megaruutta yhtäkkiä vaan hajoais mutta mistäs sitä ikinä tietää.. itse varmaan etsisin vikaa muualta ensin.. Yks tapa varmistua megan toiminnasta lienee se stimulaattori vai mikä lie jos sellaseen vaan on käpistelymahollisuus.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 20. 19:27:16 2007

Stimu löytyy kyllä itseltäkin.

Katsoin jalkatilaan, jossa mega on kiinni, noh boxin alakulmissa pisarat vettä ja muissakin johdoissa. On vuotanut nähtävästi ne muutamat reiät akun alla, joihin boxin olen kiinnittänyt ja mahdollisesti myös väljä läpivientikumi (sopivasti boxin liittimen kohdalla, jossa ei ole suojaa edes, kun olen sen hukannut :oops: ). Avasin boxin ja tarkistelin piirilevyä, en huomannut kosteutta itse komponenttien seassa, mutta josko tuo vesi olisi aiheuttanut jotain mukavaa säätöihin?

Jossain vaiheessa kun ennakkoa vilkaisin, se näytti 30 astetta ja silloin ajoin mielestäni jotain 60km/h, eli silloinhan iso ennakko olisi aiheuttanut pakosarjan kuumenemisen? En tosiaan logia älynnyt ottaa kun huomasin ettei toimi kunnolla.

Edit: Outoa tosiaan, kun aamulla toimi työmatkan normaalisti, mutta päivän päätteeksi ei sitten enään. Tuo vesi selittäisi sen, koska aamulla tuli räntää/vettä ja ajoin monta kilometriä aivan toisen auton perässä=suoraan vesisuihkussa pitkän matkaa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Maaliskuu 20. 20:46:32 2007

Tuota eikös laiha seos tee tuota pakopuolen lämpiämistä sekä myöhäinen sytytys lämmittää myös aika tehokkaasti. Myös hampaan hypännyt jako tekee vetämättömyyttä ja lämmittää konetta/pakopuolta aika pirusti

Itsellä pyörähti kerran jakaja sen verran että perusennakko oli aikaliki 0 astetta niin veti pakoputken siniseksi taka-akselin ylitykseen asti

Eli kannattaa kattoa jos sulla on kampiakselilla joku trikkeri levy ettei ole pyörähtänyt, mega kyllä näyttää oikein mutta todellinen on jotain muuta

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 20. 21:02:15 2007

Sytytys hoidettu jakajalla ja kokeilin kyllä, se on kohdallaan. Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla? Vahvasti epäilen sitä vettä, huomenna saan testattua, kunhan saan uuden paisarin.

Mutta onneksi ei ole mitään itse koneeseen liittyvää vikaa, vaan lähinnä pientä lastenvaivaa. On vaan niin ikävä koittaa saada tiivistettyä ne kaikki reiät.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Maaliskuu 20. 21:10:34 2007

Sultzi kirjoitti:Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla?
Ei se itsestään hyppää mutta esim sammuttaessa tai startatessa voi hyvinkin hypätä, eli kannattaa sekin kyllä tarkistaa

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 20. 21:24:57 2007

No sitä en tällä hetkellä epäile, tuo vesi on tällä hetkellä se suurin epäilyksen aihe. Vesi ja sähkö ei ole parhaita kavereita kuitenkaan :lol:

Mutta äkkiä sen jaon tarkistaa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 21. 17:54:08 2007

Testailin stimulaattorilla megaa.

Sen huomasin, että samalla kierrosluvulla ja samalla paineella (katsoin logista kohdan jossa lähellä 98kpa) duty cycle on n. 5% isompi ja pw n. 2ms isompi kuin logissa. hmm? En ole vieläkään päässyt autossa testaamaan.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 22. 20:44:08 2007

VesQ kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla?
Ei se itsestään hyppää mutta esim sammuttaessa tai startatessa voi hyvinkin hypätä, eli kannattaa sekin kyllä tarkistaa
Noh, pointsit sulle VesQ vihjeestä :) Oli apuakselin hihnapyörä yhden hampaan myöhäsellä. Nähtävästi siis sammuttaessa tai käynnistäessä mennyt.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Maaliskuu 22. 20:50:09 2007

Sultzi kirjoitti:
VesQ kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla?
Ei se itsestään hyppää mutta esim sammuttaessa tai startatessa voi hyvinkin hypätä, eli kannattaa sekin kyllä tarkistaa
Noh, pointsit sulle VesQ vihjeestä :) Oli apuakselin hihnapyörä yhden hampaan myöhäsellä. Nähtävästi siis sammuttaessa tai käynnistäessä mennyt.
Yllättävää että apuakselin pyörältä hypänny.
En oo aikasemmin kuullu et tollain tekis.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Maaliskuu 22. 21:26:01 2007

Hmm, onkos tuo edes mahdollista, siellähän ei ole muuta kuormaa kuin jakaja ja öljypumppu jos ei ole bensapumppua käytössä, siis käytännössä lähes ilman vastusta. Onhan jakajan rattaassa putkisokka paikallaan ja apuakselilla kiila tallessa ettei ole jommasta kummasta pyörähtänyt. Tai sitten on nokka ja kampura hypännyt apuakselin pysyessä kuitenkin mukana mutta aika epätodennäköistä sekin

Pääseekös jakajassa mikään pyörähtämään, ei varmaankaan

edit:
Tietysti jos hihnan ja apuakselin rattaan välistä on mennyt jotain tavaraa läpi (sähköjohto, kivi yms) niin voisi nostaa hihnan sen verran irti että voisi hypätä :roll: :?:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 22. 22:16:10 2007

Kiila ja sokka paikallaan. Näkyi vielä vanha tussinmerkki tuossa hihnapyörässä ja oli tasan yhden hampaan pielessä. Merkitsin silloin kun kiristimen kanssa taistelin. Ei ole voinut olla siitä asti pielessä, koska on pelannut senkin jälkeen normaalisti ja merkit on ollu kohdillaan myös silloin kun tarkastin muutamaan kertaan kyllä.

Hassultahan se tuntuu, koska se pyörii kuitenkin helposti, ilman vastusta. Mutta niin on käynyt, koska tarkistin ennen kuin korjasin sen asentoa, missä vaiheessa trigger ledi syttyy megassa, syttyi n. 5-10astetta jälkeen ykk:n, kun pitäisi syttyä 10 astetta ennakkoon. Kun hampaan korjasi oikein, syttyi kuten pitääkin, eli 10 astetta ennakkoon.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Huhtikuu 1. 16:11:45 2007

Lopettivat sitten finsquirtin ja kaikki on lukittu, perkele.
Saakos jollain ohjelmalla kätevästi foorumin sisältöä itselleen?

edit vitun aprillipäivä.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Huhtikuu 1. 16:29:41 2007

_P_ kirjoitti:Lopettivat sitten finsquirtin ja kaikki on lukittu, perkele.
Saakos jollain ohjelmalla kätevästi foorumin sisältöä itselleen?

edit vitun aprillipäivä.
Heh, sentään joku muukin joka meni saman vipuun :twisted:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Huhtikuu 1. 19:01:58 2007

Hoho, tajusin heti että on aprillia. Kylläpä on "tosi" mukava päivä tää 1.4 :P

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Huhtikuu 1. 19:11:59 2007

No on joo..
Itekkään ees muistanu koko päivää..
Emäntä sentään sai hupinsa :wink:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Su Huhtikuu 1. 19:54:43 2007

wekku kirjoitti:
_P_ kirjoitti:Lopettivat sitten finsquirtin ja kaikki on lukittu, perkele.
Saakos jollain ohjelmalla kätevästi foorumin sisältöä itselleen?

edit vitun aprillipäivä.
Heh, sentään joku muukin joka meni saman vipuun :twisted:
onx tohon nyt joku järkevä syykin mix toi site on lukittu?

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Huhtikuu 1. 19:59:11 2007

jarnok kirjoitti:
wekku kirjoitti:
_P_ kirjoitti:Lopettivat sitten finsquirtin ja kaikki on lukittu, perkele.
Saakos jollain ohjelmalla kätevästi foorumin sisältöä itselleen?

edit vitun aprillipäivä.
Heh, sentään joku muukin joka meni saman vipuun :twisted:
onx tohon nyt joku järkevä syykin mix toi site on lukittu?
aprillipäivä :?:
Jäsen #1112

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Huhtikuu 1. 20:01:46 2007

venaatkaa huomiseen..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Huhtikuu 6. 12:55:50 2007

Oisko kellään hyvää kuvaa megan valmiiiksi kasatusta piirilevystä.
Tässä kasailen perjantain iloks megaa ja se helpottais hiukan tuota osien paikannusta. Tälle partcon levylle on todella huonolaatuisesti painettu noi osien numerot, tai sitten on näkö lähtemässä :)

Googlella löysin jotain versioita mutta en oikeaa.
#6
Escort -75

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 6. 13:30:30 2007

Auttaako tämä?

Tuossa kyseisessä edis-4 modit sekä isompi 0-4bar map.

Ja tuossa vielä pohjan puolelta.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Huhtikuu 6. 13:32:24 2007

Sultzi kirjoitti:Auttaako tämä?

Tuossa kyseisessä edis-4 modit sekä isompi 0-4bar map.

Ja tuossa vielä pohjan puolelta.
Eiköhän, Kiitos.

edit. Mikäs mappi anturi sulla on ? Ainakin tässä partcon setissä on erinnäköinen
#6
Escort -75

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 6. 13:54:34 2007

Tässä myös yksi, meni vaan photobucketti pienentämään niin jäi vähän epäselväksi, plus se on ylösalaisin

Myöskin edikselle modattu, flektin ohjaus vielä tekemättä

Mega

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 6. 14:43:58 2007

Ilkka_H kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Auttaako tämä?

Tuossa kyseisessä edis-4 modit sekä isompi 0-4bar map.

Ja tuossa vielä pohjan puolelta.
Eiköhän, Kiitos.

edit. Mikäs mappi anturi sulla on ? Ainakin tässä partcon setissä on erinnäköinen
Tuossa oleva mappi on se 3bar ylipaineeseen tunnistava malli. Vakionahan partcon sarjassa tulee mukana se 1,5bar tunnistava.

Itsellä on jo tuo flektin ohjaus megan kautta, mutta kuvaa en ole siitä ottanut, ei ole todellakaan siististi tehty, mutta toimii :lol:

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Huhtikuu 6. 17:11:58 2007

Eli mitä kaikkia modauksia nyt pitikään tuota edis4 sytkää varten tehdä kortille. Jätin Jessen ohjeiden mukaan muutamia konponentteja pois. Toivottavasti oikeat, olikos jossain listaa ?, Muuten piirilevy olisi nyt aika valmis. Netistä löytyy tietoa niin laajasti ja sekavasti että sieltä on vähän vaikea välillä löytää ne oikeat ja ratkaisevat asiat.
#6
Escort -75

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 6. 17:20:01 2007

Itse olen tehnyt edis-4 modit seuraavasti käyttämällä led17 ulostulona:
*D5,D8,R10 pois
*jos jumperi xg1-xg2 sekin pois
*xg1:stä johto D5 oikeanpuoleiseen reikään
*r10 alapäästä johto d9 oikeaan puoleen (tuon johdon olen vetänyt kortin alapuolella, sen saa hyvin siihen ylimääräiseen reikään, joka on keskellä d9:siä. Tuo keskireikä on yhteydessä oikean puolen reikään)
*d8 paikalle 1,3kohm vastus

Sitten led17 miinus jalasta 1k vastus oikeaan puoleen r23 ja samasta led17 miinus jalasta sitten johto x11 (eli se ulostulo siis silloin pinni 25).

Samalla kannattaa tehdä modit flektin ohjausta varten.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 6. 18:14:33 2007

Juu nuo modit kannattaa miettiä tosiaan mitä haluaa toteuttaa ennenkuin tinailee sen johtosarjan pään liittimen, on tosi vittumaista tinailla sinne lisää johtoja myöhemmin kun siinä liittimessä ei todellakaan ole ylimääräistä tilaa

Kannattanee jopa tehdä niin että tinaa siihen liittimeen kaikki lähdöt (X11, X12, X13 ja X14 en nyt muista mihin pinneihin nuo menivät) ja pätkät piuhaa niin on sitten myöhemmin helppo ottaa niitä käyttöön

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 6. 18:36:23 2007

Itse lisäilin jälkeenpäin tuon flektin ohjauksen piuhan liittimeen, melkosta tuskaa oli, kun muissa pinneissä oli jo kiinni kutistesukatkin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Huhtikuu 16. 11:37:05 2007

Eilen kun oli hieman lämpimpi ilma, niin imuilman lämpökin tietysti korkeampi kuin yleensä, siinä 20-30 asteen kieppeillä, niin seoksetkin menivät aika paljon laihemmalle kuin yleensä on. Pyörivät siellä 16.5:1-18:1. Normaalisti n. 6 asteen ilmalämmöllä on max 16.5:1. Onko vain se ilmanlämpötilan mukaan säätyvä korjaus väärin?

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Huhtikuu 24. 20:23:11 2007

No niin, vihdoin muutaman vuoden rakentamisen jälkeen (välissä piti saada talo ja talli pystyyn) on vihdoin kokeiltu megaruuttaa (ver 2.2)
Ohc lähti käyntiin kyllä joo, mutta tyhjäkäyntiä ei suostu käymään ilman kaasua ollenkaan eikö kierroksiakaan ota. Eikä sitten millään asetuksilla eikä kombinaatioilla. Mikähän nyt neuvoksi? Ei kellään sattuis olemaan jotain malliasetuksia, mitä tohon vois kokeilla?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ke Huhtikuu 25. 13:05:52 2007

mitenkäs voisi aatella että voiko esc sytkää käyttää megan kanssa.sehän on escortin 1.3 syttö

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 25. 15:21:50 2007

mylordisford kirjoitti:mitenkäs voisi aatella että voiko esc sytkää käyttää megan kanssa.sehän on escortin 1.3 syttö
Muistaakseni siinä on mappi ja kartta sisäänrakennettu, joten sitä ei mikään enää ohjaa. Täysin itsenäinen härveli.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 25. 15:28:56 2007

dudek
Kannattaa varmaan ottaa tiedonkeruulla pätkä tuosta käynnistä. Joku voi yrittää vilkaista jos siellä näkyy, mikä voisi vaikuttaa tuohon käyntiin.

Kannattaa ainakin tarkistaa, ettei TPS arvoja ole säädetty liian herkäksi. Muuten voi tulla pumppunilkkailmiötä, eli TPS arvo heittelee jatkuvasti ja alkaa lykäämään soppaa kiihdytyspumpun tavoin.

Myös engine constants (jos meni oikein) valikosta kannattaa varmistaa, että kaikki parametrit on oikein. Ruiskutusmäärät per työtahti jne. löytyy megamanualista.

VE-karttaan ei kannata laittaa oikein suuria eroja vierekkäisiin kohtiin kartassa. Saa hyvin äkkiä aaltoilevan käynnin

mylordisford
Vähän mutua, mutta näin olen käsittänyt

Ei voi käyttää ainakaan ohjattuna. Tuo ESC-sytkä käyttää alipainetta ja kierroslukua ohjaukseen ja siihen ei käsittääkseni syötetä moottorinohjaukselta mitään tietoa.

Käsittääkseni jos haluaa käyttää pelkkää polttoaineensyötönohjausta ja haluaa "itsenäisen" sytkän, niin silloin ei pitäisi olla ongelmia (kait?). Jos siis olen käsittänyt oikein, että moottorinohjaukselta ei tule mitään signaalia tuohon ESC-moduliin
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Huhtikuu 26. 18:48:00 2007

Mikä aiheuttaa sen että yli 20 asteen lämpösellä imuilmalla seokset menee laihalle aika rankasti? Olen nyt rikastanut koko kartastoa 5% jottei kuumina päivinä menisi liian laihalle. Aamuisin on tietysti hieman rikkaammalla, kun imuilmat on kuitenkin 10 asteessa.

Edit: Enkös pysty tuolla coolant corrected air densityssä säätämään miten tuo imulämpö vaikuttaa seoksiin? Kun menee settings ja sieltä valitsee correction based on: IAT Corrected? Mutta mitä arvoja laitan tuohon?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Toukokuu 27. 22:15:03 2007

Doddii

Taas on vehkeet tulilla vähään aikaan ja hyvinhän se ohc pörähti puhaltimenkin kanssa käymään

Het alkuunsa sellainen kun tein bensakartan jossain vaiheessa niin että loppuu 100kpa ja nyt pitäisi saada esim 250kpa asti niin että ei tarvisi taas hakea säätöjä. No hakusessa ne nytkin on mutta paikallaan polkiessa alkaa olla kohdallaan

Toinen homma niin pitäisi kiekkamittari saada toimimaan mutta mistä otan signaalin. Megalta vai Edikseltä ja mistä navasta. Nyt on otettu muistaakseni ediksen IDM nastasta, voin muistaa väärinkin mutta ei sano mittari mitään. Täytyy vielä kokeilla toisella mittarilla jos on tuo RS mittariston viisari sanonut itsensä irti

Vastaa Viestiin