Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kattelin finsquirt sivustolla joku kaupitteli eloksoituun boxiin tehtyä megaa, myykö joku liike näitä "hifistelijän" versiota? Kattelin Partco ja Ye:n sivulta mutta sieltä ei tärpännyt mitään normaalista poikkeavaa.
Yleensäkkin tuommoinen matalampi, pyöreämpi versio olisi hyvä kun jää näkyville.
esim: kuva
Ja mikä on tuo MPXH6400AC6U anturiin pohjautuva megan versio?
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Yleensäkkin tuommoinen matalampi, pyöreämpi versio olisi hyvä kun jää näkyville.
esim: kuva
Ja mikä on tuo MPXH6400AC6U anturiin pohjautuva megan versio?
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Ti Maaliskuu 13. 15:03:46 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Tuota olen just itekkin ostamassa.Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Vaikuttaa asialliselle.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Moi,wekku kirjoitti:Tuota olen just itekkin ostamassa.Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Vaikuttaa asialliselle.
mä tilasin noita koteloita 3 kpl aikoinani suoraan Jenkeistä tuolta valmistajalta. Ainakin silloin iloisesti lähettivät tollasen pienemmänkin määrän. Rahti oli jotain anurettavan pientä... Kokonaisuudessaan yhdelle kotelolle jäi hintaa muistaakseni n. 25 euroa.
Jos jotain kiinnostaa, niin voin koittaa kaivaa wanhoista meileistä sen valmistajan nimen...
- Kimmo
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Megaruiskis
Oon tässä nyt koko illan koittanu virittää tota tyhjäkäyntiä ja oon nyt päässy siihen jamaan että toi aparaatti käy lämpösenä ihan sievää 1010-1040 tyhjäkäyntiä mutta tossakin on vielä 100-150 liikaa.
Oisko täällä kellään heittää tyhjäkäyntipuolen säätöjä tollaseen vakiozeteciin (1.8 105hp) jossa on toi alumiini-imusarja ja siihen kuuluva orkkis tyhjäkäyntiventtiili, vois vähän kurkistaa että missä kohdin mä oon metässä.
Vaikka olen mä jo aika tyytyväinen kun tuo ei enää kesken kaiken heitä 2700 rundia tauluun ja pudota niitä sitten taas hitaasti sinne minne kuuluu ja tee samaa taas jonkun ajan päästä.
Oisko täällä kellään heittää tyhjäkäyntipuolen säätöjä tollaseen vakiozeteciin (1.8 105hp) jossa on toi alumiini-imusarja ja siihen kuuluva orkkis tyhjäkäyntiventtiili, vois vähän kurkistaa että missä kohdin mä oon metässä.
Vaikka olen mä jo aika tyytyväinen kun tuo ei enää kesken kaiken heitä 2700 rundia tauluun ja pudota niitä sitten taas hitaasti sinne minne kuuluu ja tee samaa taas jonkun ajan päästä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin? Sit vaan katsotaan että ennakkoa ei ole tolkuttomasti, (yli 15 astetta tjs. 16V koneessa) ja ruuvataan kaasuläpästä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Seokset 14-14.5 jos ei ole kattipeli. Ja 14.7 jos on vähäpäästöinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Logi tän päiväsestä ajosta. Rupee oleen kohtuullisissa säädöissä mielestäni jo. Tietysti aivan isoilla kierroksilla alipaineella on isojakin heittoja, mutta harvoin sitä tulee ajettua niin, että ei olisi ahtoja yli 4000rpm.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Liikaa kierroksia joo. Ja toihan on tarkotus saada toimimaan closed loopissa jotta kokoajanhan (?) sitä venttiiliä rämplätään jos oon oikein ymmärtäny.JesseT kirjoitti:Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin?
Paras suoritus tähän asti on ollu 840-900 välillä rämppäävä tyhjäkäynti joten parannusta on saatu aikaan mutta ei tolla vielä juhlimaan pääse. Jonkunverran ihmetystä aiheuttaa pitkin nettiä löytämäni esimerkkisetupit mistä joku saattaa laittaa jonkun parametrin 10 ja toinen laittaa samaan kohtaan 300, koita niitä käyttäen sitten soveltaa

Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Kiitoksia logista..Sultzi kirjoitti:Logi tän päiväsestä ajosta. Rupee oleen kohtuullisissa säädöissä mielestäni jo. Tietysti aivan isoilla kierroksilla alipaineella on isojakin heittoja, mutta harvoin sitä tulee ajettua niin, että ei olisi ahtoja yli 4000rpm.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001
Ilkka_H kirjoitti:Ajattelin kasailla itse niin tulee rakenne samalla tutuksi, eli pelkkää koteloa haeskelen.Sultzi kirjoitti:Jos Ilkka_H oot ostamassa ruuttaa kasattuna, suosittelisin tätä siinä tapauksessa.
Hieman vastaava kotelo löytyys esim täältä
ja suomesta tuota saapi ainakin Elfalta
mutta se on sit eriasia missä sen eloksoisi jos haluaa jonku muunvärisen kuin kirkkaan/mustan?
itsekkin olen kattelemassa sopivaa koteloa ja tuota D-liittimen tilalle täytyy katsella jokin parempi vaihtoehto? esim molex tms...
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=11389.htm
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Onko joku hyvä syy juuri käyttää closed-looppia tyhjäkäynnin ohjaukseen? Nyt vähän tuntuu että hakemalla haetaan ongelmia. Itsellä myös tuo tyhjäkäynnin PWM pitää sen verran ylimääräistä ääntä, että hyvä vaan kun sammuu koneen lämmettyä.Krisse kirjoitti:Liikaa kierroksia joo. Ja toihan on tarkotus saada toimimaan closed loopissa jotta kokoajanhan (?) sitä venttiiliä rämplätään jos oon oikein ymmärtäny.JesseT kirjoitti:Siis liikaa kierroksia? Ja tyhjäkäyntiventiili on varmaankin aivan kiinni kun kone kerran on lämmin?
Paras suoritus tähän asti on ollu 840-900 välillä rämppäävä tyhjäkäynti joten parannusta on saatu aikaan mutta ei tolla vielä juhlimaan pääse. Jonkunverran ihmetystä aiheuttaa pitkin nettiä löytämäni esimerkkisetupit mistä joku saattaa laittaa jonkun parametrin 10 ja toinen laittaa samaan kohtaan 300, koita niitä käyttäen sitten soveltaa
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
No niin, johan sitä tuli n. 1300km ajettua ilman ongelmia. Nyt sitten kun töistä lähdin, niin ei löytynyt kunnolla vetoja, eikä käynyt tyhjäkäyntiäkään aina, oli alle 1000rpm, kun on säädetty että käy n. 1500rpm lämpimänä. Läppäristä kattelin seosta, se pysy aika tasasena, mutta välillä heitti rajusti laihalle. N. 5km ajoin ja päätin pysähtyä kattomaan konepellin alle. Siellähän oli sitten paisuntasäiliöön sulanu reikä, kun pakosarja ja ahdin oli ihan järkyttävän kuumia. En siis edes polkenut, vaan rauhallisesti ajoin. Ei ole kunnolla poljettaessakaan noin lämmennyt.
Tässä rupesin miettimään, mikä tuohon pakosarjan ja turbon lämpeemiseen, sekä vetämättömyyteen (ahdoilla seos meni TODELLA rikkaalle, alle 10:1) vaikuttaisi? Mietin, että josko joku tulppa ei sytyttäisi, mutta silloinhan pitäisi seoksen mennä laihalle. Joten ollakko megassa itsessään jotain vikaa? Ehdotuksia viaksi? Pitäisi saada pikaisesti taas ajokuntoon, että pääsee ylihuomenna töihin (huomenna ehkä saan toisen auton käyttöön että pääsen sillä).
Tässä rupesin miettimään, mikä tuohon pakosarjan ja turbon lämpeemiseen, sekä vetämättömyyteen (ahdoilla seos meni TODELLA rikkaalle, alle 10:1) vaikuttaisi? Mietin, että josko joku tulppa ei sytyttäisi, mutta silloinhan pitäisi seoksen mennä laihalle. Joten ollakko megassa itsessään jotain vikaa? Ehdotuksia viaksi? Pitäisi saada pikaisesti taas ajokuntoon, että pääsee ylihuomenna töihin (huomenna ehkä saan toisen auton käyttöön että pääsen sillä).
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
- Paikkakunta: Espoo
Mistään mitään sen tarkemmin tietämättä kysyn vaan, että eikös se käy laihalla jos pakopuolta vetää todella kuumaksi ilman polkemista, sanokoon mittarit mitä sanoo? Tietty jos pakopuolelle bensaa pääsee ni sehän toimii anti-lag -härvelinä, joka kanssa kuumentaa oikein ilosesti..
Jotenki tuntuis tyhmältä tuo, että megaruutta yhtäkkiä vaan hajoais mutta mistäs sitä ikinä tietää.. itse varmaan etsisin vikaa muualta ensin.. Yks tapa varmistua megan toiminnasta lienee se stimulaattori vai mikä lie jos sellaseen vaan on käpistelymahollisuus.
Jotenki tuntuis tyhmältä tuo, että megaruutta yhtäkkiä vaan hajoais mutta mistäs sitä ikinä tietää.. itse varmaan etsisin vikaa muualta ensin.. Yks tapa varmistua megan toiminnasta lienee se stimulaattori vai mikä lie jos sellaseen vaan on käpistelymahollisuus.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Stimu löytyy kyllä itseltäkin.
Katsoin jalkatilaan, jossa mega on kiinni, noh boxin alakulmissa pisarat vettä ja muissakin johdoissa. On vuotanut nähtävästi ne muutamat reiät akun alla, joihin boxin olen kiinnittänyt ja mahdollisesti myös väljä läpivientikumi (sopivasti boxin liittimen kohdalla, jossa ei ole suojaa edes, kun olen sen hukannut
). Avasin boxin ja tarkistelin piirilevyä, en huomannut kosteutta itse komponenttien seassa, mutta josko tuo vesi olisi aiheuttanut jotain mukavaa säätöihin?
Jossain vaiheessa kun ennakkoa vilkaisin, se näytti 30 astetta ja silloin ajoin mielestäni jotain 60km/h, eli silloinhan iso ennakko olisi aiheuttanut pakosarjan kuumenemisen? En tosiaan logia älynnyt ottaa kun huomasin ettei toimi kunnolla.
Edit: Outoa tosiaan, kun aamulla toimi työmatkan normaalisti, mutta päivän päätteeksi ei sitten enään. Tuo vesi selittäisi sen, koska aamulla tuli räntää/vettä ja ajoin monta kilometriä aivan toisen auton perässä=suoraan vesisuihkussa pitkän matkaa.
Katsoin jalkatilaan, jossa mega on kiinni, noh boxin alakulmissa pisarat vettä ja muissakin johdoissa. On vuotanut nähtävästi ne muutamat reiät akun alla, joihin boxin olen kiinnittänyt ja mahdollisesti myös väljä läpivientikumi (sopivasti boxin liittimen kohdalla, jossa ei ole suojaa edes, kun olen sen hukannut

Jossain vaiheessa kun ennakkoa vilkaisin, se näytti 30 astetta ja silloin ajoin mielestäni jotain 60km/h, eli silloinhan iso ennakko olisi aiheuttanut pakosarjan kuumenemisen? En tosiaan logia älynnyt ottaa kun huomasin ettei toimi kunnolla.
Edit: Outoa tosiaan, kun aamulla toimi työmatkan normaalisti, mutta päivän päätteeksi ei sitten enään. Tuo vesi selittäisi sen, koska aamulla tuli räntää/vettä ja ajoin monta kilometriä aivan toisen auton perässä=suoraan vesisuihkussa pitkän matkaa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuota eikös laiha seos tee tuota pakopuolen lämpiämistä sekä myöhäinen sytytys lämmittää myös aika tehokkaasti. Myös hampaan hypännyt jako tekee vetämättömyyttä ja lämmittää konetta/pakopuolta aika pirusti
Itsellä pyörähti kerran jakaja sen verran että perusennakko oli aikaliki 0 astetta niin veti pakoputken siniseksi taka-akselin ylitykseen asti
Eli kannattaa kattoa jos sulla on kampiakselilla joku trikkeri levy ettei ole pyörähtänyt, mega kyllä näyttää oikein mutta todellinen on jotain muuta
Itsellä pyörähti kerran jakaja sen verran että perusennakko oli aikaliki 0 astetta niin veti pakoputken siniseksi taka-akselin ylitykseen asti
Eli kannattaa kattoa jos sulla on kampiakselilla joku trikkeri levy ettei ole pyörähtänyt, mega kyllä näyttää oikein mutta todellinen on jotain muuta
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Sytytys hoidettu jakajalla ja kokeilin kyllä, se on kohdallaan. Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla? Vahvasti epäilen sitä vettä, huomenna saan testattua, kunhan saan uuden paisarin.
Mutta onneksi ei ole mitään itse koneeseen liittyvää vikaa, vaan lähinnä pientä lastenvaivaa. On vaan niin ikävä koittaa saada tiivistettyä ne kaikki reiät.
Mutta onneksi ei ole mitään itse koneeseen liittyvää vikaa, vaan lähinnä pientä lastenvaivaa. On vaan niin ikävä koittaa saada tiivistettyä ne kaikki reiät.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Noh, pointsit sulle VesQ vihjeestäVesQ kirjoitti:Ei se itsestään hyppää mutta esim sammuttaessa tai startatessa voi hyvinkin hypätä, eli kannattaa sekin kyllä tarkistaaSultzi kirjoitti:Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla?

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Yllättävää että apuakselin pyörältä hypänny.Sultzi kirjoitti:Noh, pointsit sulle VesQ vihjeestäVesQ kirjoitti:Ei se itsestään hyppää mutta esim sammuttaessa tai startatessa voi hyvinkin hypätä, eli kannattaa sekin kyllä tarkistaaSultzi kirjoitti:Ja tuskin jako hyppää parkkipaikalla?Oli apuakselin hihnapyörä yhden hampaan myöhäsellä. Nähtävästi siis sammuttaessa tai käynnistäessä mennyt.
En oo aikasemmin kuullu et tollain tekis.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Hmm, onkos tuo edes mahdollista, siellähän ei ole muuta kuormaa kuin jakaja ja öljypumppu jos ei ole bensapumppua käytössä, siis käytännössä lähes ilman vastusta. Onhan jakajan rattaassa putkisokka paikallaan ja apuakselilla kiila tallessa ettei ole jommasta kummasta pyörähtänyt. Tai sitten on nokka ja kampura hypännyt apuakselin pysyessä kuitenkin mukana mutta aika epätodennäköistä sekin
Pääseekös jakajassa mikään pyörähtämään, ei varmaankaan
edit:
Tietysti jos hihnan ja apuakselin rattaan välistä on mennyt jotain tavaraa läpi (sähköjohto, kivi yms) niin voisi nostaa hihnan sen verran irti että voisi hypätä

Pääseekös jakajassa mikään pyörähtämään, ei varmaankaan
edit:
Tietysti jos hihnan ja apuakselin rattaan välistä on mennyt jotain tavaraa läpi (sähköjohto, kivi yms) niin voisi nostaa hihnan sen verran irti että voisi hypätä


-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Kiila ja sokka paikallaan. Näkyi vielä vanha tussinmerkki tuossa hihnapyörässä ja oli tasan yhden hampaan pielessä. Merkitsin silloin kun kiristimen kanssa taistelin. Ei ole voinut olla siitä asti pielessä, koska on pelannut senkin jälkeen normaalisti ja merkit on ollu kohdillaan myös silloin kun tarkastin muutamaan kertaan kyllä.
Hassultahan se tuntuu, koska se pyörii kuitenkin helposti, ilman vastusta. Mutta niin on käynyt, koska tarkistin ennen kuin korjasin sen asentoa, missä vaiheessa trigger ledi syttyy megassa, syttyi n. 5-10astetta jälkeen ykk:n, kun pitäisi syttyä 10 astetta ennakkoon. Kun hampaan korjasi oikein, syttyi kuten pitääkin, eli 10 astetta ennakkoon.
Hassultahan se tuntuu, koska se pyörii kuitenkin helposti, ilman vastusta. Mutta niin on käynyt, koska tarkistin ennen kuin korjasin sen asentoa, missä vaiheessa trigger ledi syttyy megassa, syttyi n. 5-10astetta jälkeen ykk:n, kun pitäisi syttyä 10 astetta ennakkoon. Kun hampaan korjasi oikein, syttyi kuten pitääkin, eli 10 astetta ennakkoon.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
aprillipäiväjarnok kirjoitti:onx tohon nyt joku järkevä syykin mix toi site on lukittu?wekku kirjoitti:Heh, sentään joku muukin joka meni saman vipuun_P_ kirjoitti:Lopettivat sitten finsquirtin ja kaikki on lukittu, perkele.
Saakos jollain ohjelmalla kätevästi foorumin sisältöä itselleen?
edit vitun aprillipäivä.

Jäsen #1112
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oisko kellään hyvää kuvaa megan valmiiiksi kasatusta piirilevystä.
Tässä kasailen perjantain iloks megaa ja se helpottais hiukan tuota osien paikannusta. Tälle partcon levylle on todella huonolaatuisesti painettu noi osien numerot, tai sitten on näkö lähtemässä
Googlella löysin jotain versioita mutta en oikeaa.
Tässä kasailen perjantain iloks megaa ja se helpottais hiukan tuota osien paikannusta. Tälle partcon levylle on todella huonolaatuisesti painettu noi osien numerot, tai sitten on näkö lähtemässä

Googlella löysin jotain versioita mutta en oikeaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Eli mitä kaikkia modauksia nyt pitikään tuota edis4 sytkää varten tehdä kortille. Jätin Jessen ohjeiden mukaan muutamia konponentteja pois. Toivottavasti oikeat, olikos jossain listaa ?, Muuten piirilevy olisi nyt aika valmis. Netistä löytyy tietoa niin laajasti ja sekavasti että sieltä on vähän vaikea välillä löytää ne oikeat ja ratkaisevat asiat.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Itse olen tehnyt edis-4 modit seuraavasti käyttämällä led17 ulostulona:
*D5,D8,R10 pois
*jos jumperi xg1-xg2 sekin pois
*xg1:stä johto D5 oikeanpuoleiseen reikään
*r10 alapäästä johto d9 oikeaan puoleen (tuon johdon olen vetänyt kortin alapuolella, sen saa hyvin siihen ylimääräiseen reikään, joka on keskellä d9:siä. Tuo keskireikä on yhteydessä oikean puolen reikään)
*d8 paikalle 1,3kohm vastus
Sitten led17 miinus jalasta 1k vastus oikeaan puoleen r23 ja samasta led17 miinus jalasta sitten johto x11 (eli se ulostulo siis silloin pinni 25).
Samalla kannattaa tehdä modit flektin ohjausta varten.
*D5,D8,R10 pois
*jos jumperi xg1-xg2 sekin pois
*xg1:stä johto D5 oikeanpuoleiseen reikään
*r10 alapäästä johto d9 oikeaan puoleen (tuon johdon olen vetänyt kortin alapuolella, sen saa hyvin siihen ylimääräiseen reikään, joka on keskellä d9:siä. Tuo keskireikä on yhteydessä oikean puolen reikään)
*d8 paikalle 1,3kohm vastus
Sitten led17 miinus jalasta 1k vastus oikeaan puoleen r23 ja samasta led17 miinus jalasta sitten johto x11 (eli se ulostulo siis silloin pinni 25).
Samalla kannattaa tehdä modit flektin ohjausta varten.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Juu nuo modit kannattaa miettiä tosiaan mitä haluaa toteuttaa ennenkuin tinailee sen johtosarjan pään liittimen, on tosi vittumaista tinailla sinne lisää johtoja myöhemmin kun siinä liittimessä ei todellakaan ole ylimääräistä tilaa
Kannattanee jopa tehdä niin että tinaa siihen liittimeen kaikki lähdöt (X11, X12, X13 ja X14 en nyt muista mihin pinneihin nuo menivät) ja pätkät piuhaa niin on sitten myöhemmin helppo ottaa niitä käyttöön
Kannattanee jopa tehdä niin että tinaa siihen liittimeen kaikki lähdöt (X11, X12, X13 ja X14 en nyt muista mihin pinneihin nuo menivät) ja pätkät piuhaa niin on sitten myöhemmin helppo ottaa niitä käyttöön
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Eilen kun oli hieman lämpimpi ilma, niin imuilman lämpökin tietysti korkeampi kuin yleensä, siinä 20-30 asteen kieppeillä, niin seoksetkin menivät aika paljon laihemmalle kuin yleensä on. Pyörivät siellä 16.5:1-18:1. Normaalisti n. 6 asteen ilmalämmöllä on max 16.5:1. Onko vain se ilmanlämpötilan mukaan säätyvä korjaus väärin?
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
No niin, vihdoin muutaman vuoden rakentamisen jälkeen (välissä piti saada talo ja talli pystyyn) on vihdoin kokeiltu megaruuttaa (ver 2.2)
Ohc lähti käyntiin kyllä joo, mutta tyhjäkäyntiä ei suostu käymään ilman kaasua ollenkaan eikö kierroksiakaan ota. Eikä sitten millään asetuksilla eikä kombinaatioilla. Mikähän nyt neuvoksi? Ei kellään sattuis olemaan jotain malliasetuksia, mitä tohon vois kokeilla?
Ohc lähti käyntiin kyllä joo, mutta tyhjäkäyntiä ei suostu käymään ilman kaasua ollenkaan eikö kierroksiakaan ota. Eikä sitten millään asetuksilla eikä kombinaatioilla. Mikähän nyt neuvoksi? Ei kellään sattuis olemaan jotain malliasetuksia, mitä tohon vois kokeilla?
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
dudek
Kannattaa varmaan ottaa tiedonkeruulla pätkä tuosta käynnistä. Joku voi yrittää vilkaista jos siellä näkyy, mikä voisi vaikuttaa tuohon käyntiin.
Kannattaa ainakin tarkistaa, ettei TPS arvoja ole säädetty liian herkäksi. Muuten voi tulla pumppunilkkailmiötä, eli TPS arvo heittelee jatkuvasti ja alkaa lykäämään soppaa kiihdytyspumpun tavoin.
Myös engine constants (jos meni oikein) valikosta kannattaa varmistaa, että kaikki parametrit on oikein. Ruiskutusmäärät per työtahti jne. löytyy megamanualista.
VE-karttaan ei kannata laittaa oikein suuria eroja vierekkäisiin kohtiin kartassa. Saa hyvin äkkiä aaltoilevan käynnin
mylordisford
Vähän mutua, mutta näin olen käsittänyt
Ei voi käyttää ainakaan ohjattuna. Tuo ESC-sytkä käyttää alipainetta ja kierroslukua ohjaukseen ja siihen ei käsittääkseni syötetä moottorinohjaukselta mitään tietoa.
Käsittääkseni jos haluaa käyttää pelkkää polttoaineensyötönohjausta ja haluaa "itsenäisen" sytkän, niin silloin ei pitäisi olla ongelmia (kait?). Jos siis olen käsittänyt oikein, että moottorinohjaukselta ei tule mitään signaalia tuohon ESC-moduliin
Kannattaa varmaan ottaa tiedonkeruulla pätkä tuosta käynnistä. Joku voi yrittää vilkaista jos siellä näkyy, mikä voisi vaikuttaa tuohon käyntiin.
Kannattaa ainakin tarkistaa, ettei TPS arvoja ole säädetty liian herkäksi. Muuten voi tulla pumppunilkkailmiötä, eli TPS arvo heittelee jatkuvasti ja alkaa lykäämään soppaa kiihdytyspumpun tavoin.
Myös engine constants (jos meni oikein) valikosta kannattaa varmistaa, että kaikki parametrit on oikein. Ruiskutusmäärät per työtahti jne. löytyy megamanualista.
VE-karttaan ei kannata laittaa oikein suuria eroja vierekkäisiin kohtiin kartassa. Saa hyvin äkkiä aaltoilevan käynnin
mylordisford
Vähän mutua, mutta näin olen käsittänyt
Ei voi käyttää ainakaan ohjattuna. Tuo ESC-sytkä käyttää alipainetta ja kierroslukua ohjaukseen ja siihen ei käsittääkseni syötetä moottorinohjaukselta mitään tietoa.
Käsittääkseni jos haluaa käyttää pelkkää polttoaineensyötönohjausta ja haluaa "itsenäisen" sytkän, niin silloin ei pitäisi olla ongelmia (kait?). Jos siis olen käsittänyt oikein, että moottorinohjaukselta ei tule mitään signaalia tuohon ESC-moduliin
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Mikä aiheuttaa sen että yli 20 asteen lämpösellä imuilmalla seokset menee laihalle aika rankasti? Olen nyt rikastanut koko kartastoa 5% jottei kuumina päivinä menisi liian laihalle. Aamuisin on tietysti hieman rikkaammalla, kun imuilmat on kuitenkin 10 asteessa.
Edit: Enkös pysty tuolla coolant corrected air densityssä säätämään miten tuo imulämpö vaikuttaa seoksiin? Kun menee settings ja sieltä valitsee correction based on: IAT Corrected? Mutta mitä arvoja laitan tuohon?
Edit: Enkös pysty tuolla coolant corrected air densityssä säätämään miten tuo imulämpö vaikuttaa seoksiin? Kun menee settings ja sieltä valitsee correction based on: IAT Corrected? Mutta mitä arvoja laitan tuohon?
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Doddii
Taas on vehkeet tulilla vähään aikaan ja hyvinhän se ohc pörähti puhaltimenkin kanssa käymään
Het alkuunsa sellainen kun tein bensakartan jossain vaiheessa niin että loppuu 100kpa ja nyt pitäisi saada esim 250kpa asti niin että ei tarvisi taas hakea säätöjä. No hakusessa ne nytkin on mutta paikallaan polkiessa alkaa olla kohdallaan
Toinen homma niin pitäisi kiekkamittari saada toimimaan mutta mistä otan signaalin. Megalta vai Edikseltä ja mistä navasta. Nyt on otettu muistaakseni ediksen IDM nastasta, voin muistaa väärinkin mutta ei sano mittari mitään. Täytyy vielä kokeilla toisella mittarilla jos on tuo RS mittariston viisari sanonut itsensä irti
Taas on vehkeet tulilla vähään aikaan ja hyvinhän se ohc pörähti puhaltimenkin kanssa käymään
Het alkuunsa sellainen kun tein bensakartan jossain vaiheessa niin että loppuu 100kpa ja nyt pitäisi saada esim 250kpa asti niin että ei tarvisi taas hakea säätöjä. No hakusessa ne nytkin on mutta paikallaan polkiessa alkaa olla kohdallaan
Toinen homma niin pitäisi kiekkamittari saada toimimaan mutta mistä otan signaalin. Megalta vai Edikseltä ja mistä navasta. Nyt on otettu muistaakseni ediksen IDM nastasta, voin muistaa väärinkin mutta ei sano mittari mitään. Täytyy vielä kokeilla toisella mittarilla jos on tuo RS mittariston viisari sanonut itsensä irti